bc

ليالي وسيادة الضابط

book_age12+
959
FOLLOW
3.3K
READ
drama
like
intro-logo
Blurb

هي

فتاه بريئه جدا دنستها الحياة من صغرها لتتحول لوحش كاسر يقتل يتاجر بالم**رات يعزب ذهبت لتقتله فتحولت لملاك برئ طفله حديثه الولادة لكن هل ستظل هكذا

هو

شاب وسيم الي ابعد حد يكره المجرمين بشكل كبير توعد لها بالقتل والعذاب وفجأه فقدت ماضيها فكيف سيضحي بها اذا كان هو وقع اسير لها ليوعد نفسه بعدم تركها تدنس من جديد

بقلم سماء أحمد

chap-preview
Free preview
الفصل الأول (1)
الفصل الاول شدت شعرها البني الطويل وصرخت بوجهها كأنها شاب وليست فتاة فريده وهي تصرخ بقوه رجل =الالم مش لينا يا بنت إبراهيم فاهمه ليالي بألم تقاومه =صح يا معلمه الالم مش لينا فريدة بفحيح لها =الظابط تقتليه عايزه راسه عارفه لو رجعتي من غير راسه راسك هتبقي مكانه نفضت ليالي يدها بقوه فابتسمت فريدة برضا واردفت =هي دي بنتي ليالي...... حمدي انت يا زفت حمدي وهو ينهج = امرك يا معلمه فريده وهي تنظر لليالي =مسدس ليالي ذهب مسرع واحضر مسدس فمسكته ليالي ووضعته ببنطالنها وجاءت لتذهب وضعت فريده يدها علي كتفها فنفضتها ليالي بقسوه ليالي بقوه =المشاعر مش لنمور الصحرا يا معلمه وذهبت وخلفها ابتسامه خبيثة من امها فهذه ابنتها الفريده من نوعها (ليالي 19 سنه فتاه ب*عر بني يختله بعض الخصلات السوداء طويل وعيون خضراء متوسطة القامه تعرف بالملكه في الصحراء نسبة لقوتها بالرغم من صغر سنها اسهل ما عندها القتل) في مكان آخر دخل احد الضباط مسرع ثم اتجه لمكتب المقدم دون طرق حسام بنهيج وصوت متقطع =النمور بعتوا حد يقتلك يا قيس والمره دي واحده من اعضائهم والست دي شيطانه قيس بسخريه بارده =ايه فريدة نفسها اللي جايه حسام بإستغراب من سخريته =مش عارف....... قيس انت بتتريق مش مستوعب البنت دي خطيرة قيس وهو يقف ويخبط علي المكتب بقوه =ايه يا سيادة الرائد احنا هنخاف مش شوية مجرمين ايه رأيك الست دي انا هقتلها بإيدي وقدامك وهأكلها التراب كمان لو عايز حسام بهدوء حتي لا يفتك =مش قصدي يا قيس والله بس...... قيس بصوت قاطع =لا بس ولا مبسش اتفضل علي مكتبك يا حسام حسام بإيجاب =تمام يافندم عن اذنك وذهب ليجلس قيس علي مكتبه وهو يتوعد لتلك الست التي جرئت علي التحرك من مكانها لقتله (قيس الجارحي 32 سنه مقدم في مكافحه الم**رات شاب وسيم جدا قمحي البشرة بأعين زرقاء وشعر اسود ولحيه طويل القامه مفتول العضلات قاسي متملك حسام الاسيوطي 32 سنه رائد في مكافحه الم**رات وسيم جدا بأعين سوداء وشعر اسود طويل القامه مفتول العضلات مرح جدا لكن عندة تحوله يهابه الكل ) في احد الأحياء انتهي ذلك الرجل من اداء فرضه ورفع يده بترجي ربه ان يعيد الضائع منه ثم لم السجاده لتأتي ابنته التي بالسابعة عشر نور الهدي بإبتسامه صافيه =حرما يا حجوج إبراهيم بإبتسامه = جمعا ان شاء الله نور الهدي بمشا**ة =داعتلي ولا كله للست الغايبه إبراهيم بضحك =لا كله للست الغايبه....... طبعا دعيتلك يا نور وكل سجده بدعيلك ذي اختك رقيه وهي تخرج =ربنا يرجعها بالسلامة يا حاج يلا يا بت علي درسك نور الهدي بمشا**ه =درسي ولا سنتي يا روكا خلعت رقية خفها المنزلي فأخذت نور كتبها وجرت للخارج فضحكوا كانت تأكل العلكة الخاصه بها وهي تنظر للمكان بتقييم وعلي ظهرها شنطه تحمل بعض الثياب ومسدسها وتضع الهاند فري بأذنها فرأت فتاة محجبة يضايقها بعض الشباب ليالي لنفسها =ام ارف الاحياء بقي يلا اهو حسنه في حياتي ذهبت بإتجاه الفتاة ووقفت امامها فنظر الشباب لها برغبة حقيره ليالي بهدوء =هتسيبوها بهدوء ولا تاخدوا علقه محترمه وتبقوا شويه *** وبردك هتسبوها احد الشباب بعيون راغبة =احنا مش هنسيبها ولا هنسيبك مضغت العلكة بق*ف ثم رمتها وخلعت الهاند فري واخرجت الفون ونظرت للفتاة لتشعر بشئ غريب جميل اتجاهها ليالي بهدوء =امسكي الفون والشنطة ثواني نور الهدي بخوف عليها =تعالي نجري احسن انا خايفة عليكي ليالي بضحك =اسمك هيتسجل في التاريخ لأنك اول واحده تخافي علي ليالي ثم اعطتها الشنطة ونظرت للشباب وأطرقت اصابعها ثم اشارت لهم ان يتقدموا وض*بتهم مره واحده فاتسعت اعين نور الهدي وكذلك الناس الذين اجتمعوا بينما شعرت ليالي بيد سحبتها بقوه لترفع يدها استعداداً لض*به لكنها انزلتها عندما رأته انه ليس من الشباب قيس بصوت مرعب =انتي مين واذاي تسمحي لنفسك تعملي كده نفضت يده ببرود وذهبت للفتاة وابتسمت واخذت منها الحقيبه وارتدتها والفون ووضعت الهاند فري بأذنها ليالي ببرود لقيس =انا واحده شافت شوية *** بيتحرشوا ببنت وعلمتهم الادب ثم نظرت لنور الهدي وابتسمت =لو حد ضايقك قولي بس يا ليالي وهتلقيني سلام يا..... اسمك ايه نور الهدي بزهول منها =نور الهدي (نور الهدي 17 سنه ذو اعين سوداء وخصلات غجريه طويله محجبه بيضاء البشرة متوسطة القامه جميله جدا اخت ليالي من الاب ولكن لا احد يعلم مرحه ول**نها طويل ) ليالي بإبتسامه رائعة =اسمك نقي زيك سلام واستدارت وذهبت قليلا ليشر الي حسام ان يأتي قيس ببرود =خد الزبالة دول للحجز واتجه لسيارته قادها لأحد القصور الخاصه به فأستقبلة رئيس الخدم الخاص به معتز بإبتسامه =تحب احط الغدا يا قيس بيه علي اما حضرتك تغير قيس ببرود =لا مش الوقتي هعمل رياضه الاول وتركه وذهب لجناحه بدل ثيابه لأخري رياضيه واتجه حيث غرفة الرياضة ليشرع بعمل الرياضه وبعد وقت رن فونها فأجاب قيس بفحيح مخيف =الست دي تيجي البدروم بتاعي الاول اظبطها ازاي تيجي عشان تقتل قيس وبعدين هشوف هعمل فيها ايه الطرف الآخر بحمحمه =حضرتك هي الوقتي من في بيتها ومش عارفين اتخفت راحت فين قيس بإبتسامة خبث =اهلا بيها في جهنم قيس الجارحيوقفل السكه ثم اتجه للحمام اخذ شاور وارتدي ثياب منزلية ونزل تناول طعامه وللحظة تذكر تلك الفتاة القوية ثم نفض افكاره ومسك فونه قيس ببرود = تخفف الحراس نحية المسبح وتقولهم لو شافوا شخص غريب بيدخل يسمحوله وميمسكوش مفهوم رئيس الحرس بإحترام =مفهوم يا قيس بيه اتجه لمكتبه وفتح الكاميرات وظل يتابع المكان لوقت ليس بقصير حتي شعر بشئ غريب ودخول شخص للحظه ظن انه شاب من حركاته الخفيفه لكن جسمه صغير جدا واستغفالها لهم فمسك فونه ورن ع الحراس قيس بإعجاب بها =حد غريب دخل الحارس بتوتر =لا يا فندم قيس بصوت قاطع =تغيروا طقم الحرس كلهم لانكم مش بتشوفوا شغلكم كويس وقفل الفون دون سماع رد ثم رماه وظل يتابع تحركاتها المدروسه والذكيه ولم يري وجهها واستغرب حين رأها تجلس علي الاريكة لا بل وتحدثت وهي تنظر للكاميرا ليالي ببرود =انا قاعده اهو مستنياك اظن اني مش غ*يه ومش هلاحظ قلة الحراس في المنطقة دي الا وانت عارف بمجيئ يا عجوز قيس بسخريه =دا علي اساس هي اللي هتبقي شباب اوي ووقف بوسامته واتجه للخارج حتي وصل لمكانها ولم يجدها وفجأته بخبطة بكوعها علي ظهرة فأستدار وبدأوا حرب الملاكمة وكلهما يتصدي للآخر ثم كبل حركتها قيس ببرود =غلطة عمرك انك مقتلتنيش غدر ليالي بجمود =يمكن معظم النمور غداره بس مش ليالي اللي تقتل عدوها عن غدر او وهو ضعيف قيس بسخرية =احب اشوف وحش النمور اللي عملت كده وشد الشئ من علي وجهها لينسدل شعرها فنظر لها بصدمة حين رأها سرعان ما اخفاها وتذكر حديث احد رجالته الرجل بحمحمه =قيس بيه النمور مفيش فيهم بنات غير بنت الريسه وهي عضو اساسي قيس بفحيح بعدما استوعب =هههههههه بعتولي الطفلة تقتلني ليالي بغرور وتكبر =الطفلة دي لعبتها من الصغر هي المسدس اخشاني لو عايز تنجو بحياتك صفعة قوية تلقاتها منه لدرجة نزف انفها وفمها ولكنها لم تتحرك او تصرخ قيس بفحيح وهو يتفحصها =هندمك علي كل كلمة قولتيها يا بنت فريده ليالي بسخريه =متنساش تكتر عشان ليالي وبس شد زراعها واتجه بها للبدروم ودفعها بقوه متوقع صراخها كأي بنت عند رؤيتها لتلك الحشرات والدماء لكنه وجد منها البرود التام فأتجه لها وربط يداها من اعلي ولم يجد منها مقاومة فزاد استغرابه اضعاف منها قيس بسخريه =احب اعرفك تخطيطاتك هتخسر قدامي فمتفكريش ضحكت بسخريه ولم تجب فاخذ سوط واتجه لها وض*بها به عدة مرات وهو ينظر لعيونها والأغرب انه وجد من ناحيتها البرود مما جعلة سيجن منها قيس ليخرج بعض الذهول من داخله =الظاهر انك متعوده علي كده ليالي بجمود تام =مره نزلت مني دمعه اتحرقت بفحمايه في دراعي متوقع مني اعمل ذي البنات واصرخ يبقي هتستني كتير انا انطلب مني يا راسك يا راسي قيس بإستفسار =وانتي ايه اللي يرجعك ليهم ليالي بهدوء والم خفي =جربت مره تحب حد اكتر من حياتك لدرجة تموت بالبطئ عشانه قيس بوعيد =انا بقي مش هرجعك ليهم الا اما ادمرهم يا ليالي ليالي بضحكه رنانه =مبقاش ليالي حضرتك واللي تقدر علية اعمله وقف امامها ورفع ذقنها ونزل بصفعة قويه علي وجهها ليذيقها من الالم ما شعرت وما لم تشعر ويقابل من اتجاهها البرود وصلت به ان مزق ثيابها قيس بصوت مرعب =انتي اللي جبتيه لنفسك يا ليالي ليالي بتعب وهي توشك ع الاغماء =ديانتك تمنعك انك تعمل فيا كده وشغلك كمان مسك شعرها وشده للخلف بقوة واردف بصراخ جلجل المكان =وهي فين ديانتك دي وانتوا بتبيعوا م**رات للشباب وكل يوم حد فيهم يموت فين ديانتك وانتي ماشية بشورت وبطنك باينه نفضها بقوة وخرج وتركها نظرت خلفه لوقت ثم عادت بزاكرتها لسبب انها هكذا فلاش بااااك جرت مسرعة وهي تضحك وتشبك اصابعها بأصابع اخري حتي وصلوا لذلك المكان التي تجلس به المعلمة فريد بصراخ وهي تنظر لشكلهم المبهدل =كنتم فين هاااا ردوا..... كله منك انتي السبب بتسمعي كلامها ليه ليالي بهدوء لتمتص غضبها =هي ملهاش ذنب انا اللي اخدتها فريدة بصوت عالي هز المكان =قولت هي انتي عاقلة مش متهورة وضعيفه زيها واقتربت من تلك لتقف امامها ليالي وتردف بفحيح =ان قربتي منها هاخدها وامشي ومش هتعرفي لينا مكان وانتي عارفة ليالي كويس فريدة بهدوء لتمتص تهديدها =ماشي وعايزاكي معايا في شحنة جديدة ليالي بذكاء =عايز عهد من المعلمة انها مش هتأذيها وانا مش موجوده فريدة بإعجاب بذكاء ابنتها =موافقة سحبت ليالي يد الأخرى واتجهوا لغرفتهم جلسوا وقبلت ليالي يدها ليليان بإبتسامه =انت ليه بتحبيني كده ليالي بحب =عشان هي بتقول انك شبه بابا بالرغم اننا تؤام بس انتي شبهه وانا شبهها.... انا هروح الشغل متخافيش شوية وهرجع ليليان بخوف وهي تتمسك بها =انا خايفة يا ليالي ليالي بهدوء وطمأنينة =متخافيش المعلمة اما بتعاهد مش بتخلف ووقفت بدلت ثيابها المتربة وقبلت جبين تؤامها وذهبت بااااااك ليالي بألم =ااااااااااااااه ااااااااااااااه اغمضت عيناها لتستلم لذلك الظلام الذي حل عليها بينما هو صعد لجناحه نظر لدمائه الذي علي ثيابه ثم اتجه للحمام اخذ شاور وبدل ثيابه ثم تمدد علي السرير ولم يزوره النوم فكيف يأتي وتلك لا تخرج من عقلة شكلها برئ لما هذه الحياة دنستها في منزل إبراهيم رقية بصدمه لما اخبرتها ابنتها =متأكدة انها بنت نور الهدي بتأكيد =اه والله يا ماما بنت وانا اللي فكرت الهيرو بتاعي هيجي وينقذني بس جات الهيرون وايه طنشت الظابط ومشت إبراهيم بضحك =الله يهد*كي يا نور الناس في ايه وانتي في ايه وربنا يحفظ البنت دي نور الهدي بزهول =دي يا بابا كانت لابسه عريانه وبتاكل لبانه كمان قول ربنا يهديها للصراط المستقيم ضحك ابراهيم ورقيه علي حديث ابنتهم واردف إبراهيم =هروح اصلي العشا في الجامع عايزين حاجة رقيه بابتسامه =سلامتك يا حاج نور الهدي وهي تخفي وجهها حتي لا تض*بها امها لما ستقول =واحد بيبسي مشبره ولب ولو يعني حبيت تفرح بنتك الغلبانه ايس كريم إبراهيم بضحك =عنيا ليكي يا هدهد نور الهدي بفرحة طفلة =دلع يبقي هيجيب انا هستناك ع الباب لحد اما تيجي ضحك بكل صوته وهو يخرج بينما خلعت رقية خفها المنزلي فجرت نور الي غرفتها واتجهت للشباك وهي تنظر لوالدها وهو يمشي نور الهدي بدموع وهي ترفع يداها للسماء =يا رب انا بحبه اوي رجعله اللي ضايعه منه قريب دخلت رقية خلفها لتض*بها لكنها استمعت لها رقيه بدموع هي الأخرى =اللهم امين التفتت نور الهدي لها وجرت لحضنها تبكي =ماما حرام علي الست دي هتدخل النار عشانه مش كده رقيه وهي تمسح دموع ابنتها =حرام نقول كده يا نور ربنا هو اللي بيحاسب مش البشر احنا ندعي بس نور الهدي بتفهم =حاضر يا ماما قبلت جبين ابنتها واردفت بمرح =يلا بقي تتحاسبي عشان الطلبات دي نور الهدي بمرح =قلبك ابيض يا روكا ضحكت رقيه وعادت تحتضنها ********************* كدة الفصل الاول خلص بقلمي / سماء أحمد **************

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

معشوقتي

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.7K
bc

أنين الغرام

read
1K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.5K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook