bc

عشق البحر

book_age12+
14
FOLLOW
1K
READ
drama
twisted
heavy
lighthearted
like
intro-logo
Blurb

رواية تحدث عن رجل من رجال الاعمال كان معه شركات كثير واموال كتير وكان متزوج ومعه بنت واحده وخوف علي هذه البنت كتب كل اموال لي هذه البنت خوف من اولاد اخوه وكانت هذه الفتاة تعاني معانه صعب من اولاد عمه كل بسبب المال الذى كتبه ابوه له وكانت امه متوفيه كانت هذه الفتاة كلما ضاقت عليه الحياة كانت تذهب الي البحر تشكي همومهه لي البحر وهي اثناء ما كانت علي البحر كانت تبكي راه صياد وجاء اليه.

chap-preview
Free preview
البارت الاول
في الصباح قامت عشق مبكرا تحضر الافطار الى والدها عامر. وبعد ما انتهت ذهبت الى غرفه والدها لقيت ينقذها من النوم عشق يلا يا بابا ومعلش متتاخرش على الشغل. عامر حاضر يا حبيبتي انا هاقوم اهو وفعلا قام والدها عامر وغير ملابسه ثم خرج وتناول الافطار معها عشق انا كنت عاوزه اروح عند صاحبتي يا بابا اقعد عندها شويه عامر طيب غيري هدومك و اخذك معي اوصلك في طريقي ولا تحبي ابعث لك السواق عشق لا يا حبيبي روح انت دلوقت مش هينفع انا اروح لها منور الصبح كده كمان ساعتين ولا حاجه تكون صحيت علشان هي بتصحى متاخر عامر طيب يا حبيبتي براحتك اللي تشوفيه مناسب محتاجه حاجه عشق لا يا حبيبي ربنا يخليك عامل طيب يا حبيبتي انا هاروح ومش هتاخر مع السلامه وسلم على ابنته عشق وقبل راسها ثم خرج من المنزل لانه كان يحبها ويعشقها جدا وخاصه من وقت ما توفت والدتها وهي في السادسه من عمرها فحبها جدا لانها كل حياته وهو كل حياته ايضا خلاص العامل الى شركته وام ابنته عشق بعد مرور ساعتين اتصلت على صديقتها اثناء تخبرها انها سوف تاتي اليها اسماء الو ياعشق صباح الخير عشق صباح النور يا اسماء انت موجوده في البيت دلوقت اسماء ايوه يا حبيبتي عشق ا بس عامر كنت عاوزه اجي اقعد معك شويه في البيت لو ما عندكيش مانع ولا تحب تيجي انت احنا بقى لنا فتره ما عدناش مع بعض عاوز اتكلم معك شويه اسماء لا يا حبيبتي طبعا تنوري انا مولوده في البيت تعالى دلوقتي علشان نقعد مع بعض وقت اطول عيش خلاص ماشي يا غالي انا هاروح اغير هدومي واجي لك على طول اسماء ماشي يا شوشو انا مستنياك وقفلت عشق الهاتف مع صديقتها اسماء وذهبت الى غرفتها وغيرت ملابسها وخرجت من المنزل وقعنا السائق في انتظارها وذهبت الى منزل صديقتها اسماء ودقت الباب وفتحت لها وليد اسماء وفاء وكانت تحب عشق جدا وتفرح عندما تراها وفاء ازيك يا شق تعالى اتفضلي ودخلت عشق وسلمت على وفاء الحمد لله يا ماما انت اخبارك ايه الحمد لله يا بنتي وجاي سايق على احد المقاعد . و ذهبت وفاء تنادي بنتها اسماء لها اما يعشق فكانت تنادي وفاء بماما لان من وقت وفاه والدته وهي في السادسه من عمرها وكانت اسماء صديقتها منذ الطفوله وفاء وفاء عشق وعدت وفاه انت ناديها باسم ماما كي لا تحث بالوحده وخرجت اسماء الى عشق وسلمت عليها اسماء تعالى عشق نقعد في البلكونه بدل ما احنا قاعدين هنا وفعلا قام تعشق وذهبت مع اسماء الى البلكونه وجلسوا فيها وذله يدردشون معا عشق بصراحه يا اسماء الفتره اللي فاتت دي ماما كانت بتجيني كثير في المنام وبتقول لي انها مبسوطه جدا مني ان انا مرتاحه الفتره دي مش بزعل زي الفتره اللي فاتت خالص اسماء شفت بقى يعيش صدقتني لما قلت لك ان المتوفي بيحس بالناس اللي كان بيحبها شفت عشان تعرفي ان الفتره اللي فاتت لما انت كنت متضايقه اكيد هي كانت زعلانه منك ولما فرحت هي اتبسطت منك علشان كده رجعت اجي لك في المنام وقالت لك انها مبسوطه منك عشق اه والله يا اسماء انت عندك حق مش تصور انا فرحت ازاي لما جاءت لي في المنام وقالت لي الكلام ده علشان كده الفتره اللي فاتت دي انا كنت بحاول قد ما اقدر اتجنب الغضب والزعل وما يزعلش خالص علشان اريح ها انا كنت باحبها جدا يا اسماء وبصراحه كده فراها اثر فيه قوي انا فعلا توفت لما ست سنين بس لحد دلوقتي صورتها لسه قدامي ومش بقدر انساها ولا ثانيه اسماء معلش يا عشق هي راحت للي احسن مننا وكل واحد فينا له عمر مكتوبه يعيش فيه قد ايه فانت ما تفكريش في الكلام ده خالص وزي ما قلت لك حاولي تعيشي حياتك بطريقه طبيعيه جدا علشان تريح فيها وصل يدردشون معا اكثر من ساعتين لان اسماء صديقه عشق من الطفوله وكانت عشق ترتاح جدا عندما تتحدث معها وهي والدتها وفاء لن والدتها وفاء كانت صديقته والدتها مب**ك التباهي زينب وكانت ترتاح لها جده عشق طيب انا هامشي دلوقتي يا اسماء علشان الحق احضر الغداء قبل ما بابا يرجع من الشركه اسماء خليك قاعده شويه معي يعشق بقى لنا فتره مقعدناش مع بعض وتكلمنا كده عشق معلش يا اسماء والله بس لازم ارجع علشان ما ينفعش بابا يرجع من الشغل ما لقاش الغداء جاهز اسماء برده لسه يعشقه من الشفه دماغك ما تخليه يا بنتي يجيب لك احد يساعدك في البيت معقوله انت بتتعبي نفسك في ده كله وهو اكثر من مره حاول يقنعك بالموضوع ده وانت رافضه عشق ما اقدرش ما اقدرش يا اسماء اخلي واحده غير ما ما تدخل البيت حتى لو خدامه علشان كده انا اخذت عهد على نفسي من اول ما اكبر واقدر اعمل عزت البيت مش خليه يدخل واحده ست البيت وفعلا هو ده اللي حصل اسماء والله انت دماغك ناشفه جدا بس اعمل ايه صاحبتي ومش بقدر اقف ولا حاجه مع انا وانت تقنعيني بكلمه واحده عشق معلش بقى يا اسماء اعذريني في الموضوع ده مش هاقدر اسمع في منك اسماء لا يا حبيبتي ولا يهمك انا اصلا عارفه وجهه نظرك بس كنت بحاول اقنعك علشان خايفه عليك من التعب البيت وكده بدل ما انت هتتعبي وفي حد يقدر يساعدك علشان كده كنت باقترح عليك الفكره دي وخاصه ان عمي عامر اتصل على اكثر من مره علشان اقنعك وانا اللي كنت برفض علشان ما بلغتش عليك لاني عارفه السبب اللي انت رافض علشانه عشق طيب يا اسماء انا هستاذن دلوقت علشان متاخرش هو فعلا نخرج تعشق من المنزل صديقتها اسماء وقال السائق في انتظارها وعدت الى منزلهم مره اخرى وغيرت ملابسها ودخلت المطبخ لتعد الغداء وعاد والدها من الشركه وكانت عشق في المطبخ تعد الغداء وفتحت لوالدها الباب مردفه حمد لله على السلامه يا بابا عامر الله يسلمك يا حبيبتي ودخل عامر وغير ملابسه اما يعشق فاحضر الغذاء وتناول الغداء معا عام رجعتي امتى من عند اسماء يا حبيبتي ده انا قلت ارجع الاك مش في البيت عشق ما اقدرش اخليك ترجع ما تقلقنيش في البيت يا بابا انا اول قعدت معها ساعتين كده شويه مع بعض وبعدين رجعت البيت على طول علشان الحق اجهز الغداء قبل ما حضرتك ترجع عامر ربنا يخليك لي يا عشق وما يحرمنيش منك ابدا انا مش عارف من غيرك كنت هاعمل ايه بصراحه كده يعشق انت اللي مالي الفراغ في حياتي بعد وفاه والدته و خاصتا بعد ما كبرت وبقيت تهتم بي و بالحاجه اللي انا محتاجها زي والدتك زينب الله يرحمها بالضبط عشق الله يرحمها يا بابا وعلى فكره يا بابا انا بتبسط جدا لما اسمع منك الكلام ده لاني واخذه عقوق عهد على نفسي بعد ما والدتي توفت اني املا الفراغ في حياتك وما تخليش اي ست ثانيه تدخله ولسه كنت باتكلم مع صديقتي اسماء في الموضوع ده عامر اشمعنى يعني اسماء وليه خلاكم فتحت الموضوع ده اصلا ومين قال لك يا بنتي اني انا عاوز اتجوز بعد مامتك او اقدر افكر في اي ست ثاني اصلا لحد دلوقتي يا عشق صورتها ما فرقتش خيالي ولا لحظه عشق انا عارفه والله كده يا بابا اوع حضرتك تزعل وعارفه كمان انك مش مش هتفكر في اي واحده غير ماما وتقدر تديها المكان اللي ماما كانت واخذها في حياتك بس هي فتحتني في موضوع ان انا عاوز عاوزاني اجيب حد يساعدني في شغل البيت وكده وانا قلت لها ان انا مش عاوزه واحده ست تدخل البيت بعد ماما ولا الكلام ده كله بس طبعا مش شقه في حضرتك ولا اي حاجه من الكلام اللي انت بتقوله ده عامر انا عارف يا حبيبتي والله بس كنت باهزر معك شويه او حتى لو انت يعشق شاكه في انا مش هاقدر اعمل اي حاجه من اللي انت بتقوليها دي انت عارفه ان انا ما اقدرش اخون مامتك حتى لو هي متوفي بس طبعا مش شقه في حضرتك ولا اي حاجه من الكلام اللي انت بتقوله ده عامر انا عارف يا حبيبتي والله بس كنت باهزر معك شويه او حتى لو انت يا عشق شاكه في انا مش هاقدر اعمل اي حاجه من اللي انت بتقوليها دي انت عارفه ان انا ما اقدرش اخون مامتك حتى لو هي متوفي عشت انا عارفه كده يا بابا متاكده من الكلام ده عامر بس بصراحه يا عشق انا خائف من حاجه واحده في حياتي عشق ايه يا بابا ا عامر خايف يوم يعشق تحبي واحد يجي يتقدم لك وفي الاخر ياخذك مني وخاف ارفض ابقى بضيع مستقبلك واخاف اوافق ابقى وحيد وما لقاش احد يرعاني زي ما انت بتبعيني دلوقت ومريم الفراغ اللي في حياتي عشق ما تقلقش يا بابا من حاجه زي كده انا عمري ما هاسيبك هاسيبك ولو في يوم حصل وحبيت واحد طبعا اكيد هاجي هاعيش معك هنا في البيت او انت تيجي تعيش معانا المهم مش هاسيبك وعلى فكره انا هاخذ الوعد ده مع نفسي من الوقت ما توفت ماما وانا عند ست سنين عامر انا متاكد من كده يا بنتي ربنا يخليك لي كنت واثق انك مش هتسيبيني فىوع عشق وما تقلقش يا بابا من حاجه زي كريم واستمرت الاحداث اهتمام عشق بوالدها عامر وكذلك والدها كان يهتم بها كثيرا ويخاف عليها من كل شيء وكانت حياتهم في استقرار وسعاده اما في منزل اخوه مصطفى فكانت حياتهم في خناق دائم وكان اولاده دائما يح رضوه على اخوه عامر وكان يحضون جدا عليه لانه لديه شركات اموال كثيره بالخلاف والدهم الذي كان ياخذ اموال من اخوه عامر ويعمل في محل صغير له ولا يمتلك اي شيء بخلاف اخوه عامر وكانوا المجتمعون على الغداء وبعد ما انه الغداء ابنه احمد الاكبر ايه يا بابا مش هتعمل اللي انا قلت لك عليه برده م**م على اللي في دماغك مصطفى باقول لك ايه يا احمد انا مش فايق لك خالص دلوقت ابعد عني وانا قلت لك ان انا مش هاعمل اللي انت بتقول عليه ده لو ايه حصل رامي هو في ايه يا احمد ايه اللي انت عاوز بابا يعملو ما تفهمني الموضوع احمد طب انا هشهد بقى عيالك عليك علشان تعرف ان انا عندي حق بصوا بقى انا باقول له ان يروح لاخوه عامر ويقول له ان يكتب له الشركه او يديه مبلغ كبير علشان يفتح شركه بدل الدكان اللي هو قاعد فيه ده ويقول لي مصاريف البيت كثرت عليه وفي مصاريف كثير واخوه مش هيدخل عليه بحاجه زي كده لا هو قال رافض علشان مش عاوزين لنفسه ويطلب حاجه من اخوه محمود ليه يا بابا ما احمد عنده حق احنا فعلا مصاريف البيت تقيل عليك الفتره دي واخوك ما شاء الله عنده كثير فقيد مش هيدخل عليك بحاجه مش كفايه ان هو مش بيد مش بيرضى يديني فلوس ولا مش بيديني اي حاجه يعني لازم نطلب منه ما هو لو صح اخوك بيحبك يساعدك من غير ما انت تطلب منه بس هو لازم احنا نطلب منه ننزل له مصطفى انت انتم بتقولوا ايه انت مش بتفهموا ازاي يعني انا اروح اتذلل اخويا الصغير علشان الفلوس احمد هو انت يا بابا مش فاكر اللي انت دائما كل شهر وبتروح تاخذ منه فلوس في ايه المشكله يعني الفرق بس ان المبلغ الشهر ده اكبر شويه ويا سيدي لو مش عاوز انت تاخذ المبلغ هاته منه وانا هاخذه افتح به مشروع بدل قاعده في البيت ودخلت والدتهم ساره وقطعت كلامهم مردفه طب ما انت بدل ما تقعد في البيت ما تروح تشتغل شغلانه بدل ما انت عاوز تعيش على قفاه عامك يعني هو عم كده مش تعبان في الفلوس دي وش*يان فيه ولا انت فاكر كده هو بيجبها واقعه في الشارع احمد انت بتقولي ايه يا ماما وبعدين حضرتك متدخلنيش في حاجه زي كده علشان انت بتحبيهم مش فاهم منهم بيكرهونا ومش راضي تطلعي بحد زي كده ساره يا ابني حرام عليك بيكرهوك مايه بس ده عمك بيحبكم بس انتم افعالكم دائما اللي بيكتب بتكرهه فيكم رامي و احنا عملنا له بقى ايه يا ماما ان شاء الله هو يعني يشغلنا تحته في الشركه زي زي اي حد يحرمنا من فلوسه طيب احنا مش هنشتغل معه وكمان هنا خذ فلوسه ساره والله انا ما مصدق وداني يا خيبه املي فيكم انا عمري ما كنت اتوقع ان ولاد يبقى الطمع والجشع اللي انتم فيه دي لو كمان عاوزين تاخذه فلوس واحد وما تتعبيش ولا تشتغلوا وفيها ايه يعني لو اشتغلت زيكم زي اي حد يا سيدي اعتبره مش عمك واشتغل عنده وخذ الفلوس اللي انت اشتغلت به على الاقل تبقى فلوس بالحلال هو انت مفكر يعني لما تاخذ فلوس من عمك من غير ما انت تعبان فيها تبقى دي فلوس حلال احمد باقول لك ايه يا ماما انت ما تدخليش في الموضوع ده ثاني وانا قلت لك كده من الاول و مش ناقصين تقييمك دلوقت خالص ويا ستي لو الفلوس دي انت مستحرم ها احنا اصلا مش هد*ك منها حاجه بس اصلا ابوي وعسل علشان لو ما فيكش وعمل لي انا عاوزه انا بنفسي هاروح واطلب منه ولو هاخذ منه برضاك او غصبن عنه اما مصطفى غريبه جدا من تشاجر ابناؤه في ظل مصطفى هو في ايه يعني انتم مش محترمين انا قاعد وسطيكم وبعدين يا ساره انت ايه دخلت في الموضوع دي يلا خروج دلوقتي وسبيني اتكلم معه ولا ده وفعلا خرجت ساره ولا تستطيع ان تتفوه باي كلمه لانها كانت ضعيفه وقاعده زوجها ظالم دائما يرفض ان يسمع لها اي شيء وقال يقف ضد اخوه يسمع كلام اولاده الذين طمعوا في ثروه عمهم ودائما يحقدون عليه ولا تستطيع ان تقنعه بشيء ولا هي ولا اولاده مصطفى في اكمل حديث مع ابنائه ولكن قرر ان يخبر عامر على المال ولكن ليس الان في وقت لاحق وكان يفكرون في خطه لينفذوا اللي كي يقتنع بالمبلغ ويعطيه له بدون نقاش واستمرت الاحداث وبعد مرور اسبوع كانت تعال ه جالسه في غرفتها تدق الباب والدها عامر ودخل الغرفه عشق تعال يا بابا تفضي انت واقف ليه كده على الباب وفعلا دخل عامر وجلس على احدى المقاعد عامر امال ليه ياعشق بقى لك فتره ما شفتكيش بتتكلمي مع صديقتك ساره اسماء بصحيح ولا بتروح لها هو انتم متخا**ين ولا حاجه عشق لا والله يا بابا احنا مش متخا**ين بس من وقت ما كنت عندها في البيت وانا ما كلمتهاش ثاني ليه في حاجه عامل لها والله يا حبيبتي ده انا بس لحظه انك الفتره دي ما كلمتهاش فقلت اطمن يعني اصلك انت عارفه يا بنتي ان انا بعز اسمع دي زيك بالضبط وخسرنا صاحبه جدع معك ودائما بتوقف معك في كل حاجه علشان كده كنت قلقان لو كان في مشكله بينكم ولا حاجه اصلحها عيش كلها بابا والله ما فيش اي حاجه يا ابني ما تقلقش اطمن انت عامر طيب يا بنت ايه رايك تعزم فيها عندنا على الغداء عشق طيب فكره حلوه قوي يا بابا انا ابقى اكلمها بكره وعزمها عامر ماشي يا حبيبتي انا هاروح انام علشان متتاخرش على الشغل بكره عاوزه حاجه عشق لا يا حبيبي ربنا يخليك خرج عامر من غرفه ابنتها عشق وذهب الى غرفته وخالد في النوم اما عشق في اتصلت على صديقتها اسماء لتخبرها بالامر اسماء الو يا يعشق مساء الخير عشق مساء النور يا اسماء معلش لو كنت صحيتك اسماء لا يا حبيبتي انا اصلا ما كنتش نائمه انت اللي فينك مختفيه ليه الفتره اللي فاتت دي من وقت ما كنت عندي وانت ما اتصلتيش علي ولا حتى جيت زعلتيني عشق معلش والله يا حبيبتي الفتره اللي فاتت دي على كنت مرهقه شويه. بس اهو اتصلت عليك علشان وحشتيني اسماء وانت كمان والله عشق وحشتيني عيش طب ايه رايك بقى لو انا وحشتك فعلا تقبلي عزومتي لك على الغداء بكره عندنا هنا في البيت اسماء ما تيجي انت عشق بدل ما انا اجي وازعجك عمي الكلام ده عشق انت بتقولي ايه يا اسماء طب ايه رايك بقى والله بابا هو اللي قال لي اعزمك على الغداء علشان بقى له فتره ما شفتكيش. وانت ما جيتيش نورتينا في البيت اسماء بجد والله عشق ولا انت بتضحكي علي علشان اجي وما حدش نفسي ان انا ثقيل عليكم عشق والله يا اسماء ما بضحك. عليك ولو مش مصدقاني اودي له التليفون هو يكلمك اسماء لا يا حبيبتي والله مصدقاك خلاص ما تزعليش خلاص انا هاشوف ماما واجي لك بكره ان شاء الله على الغداء اسماء ماشي يا حبيبتي مع السلامه وقفلت عشق مع صديقتها اسماء الهاتف وخرجت في النوم واستمرت الاحداث وفي الصباح قامت عشق ما حضرت الافطار الى والدها واستيقظ وتناول افطار معا . وخرج عامل الى العمل اما يعشقك بدات تحضر في الطعام لان صديقتها اسماء سوف تاتي الى الغداء اليوم ظله تحضر في الاطعام واما صديقتها اسماء في استيقظت في الصباح لتخبر والدتها انها سوف تذهب الى منزل عشق اسماء صباح الخير يا ماما وفاء صباح النور يا حبيبتي تحب حد الله في الفطار اسماء لا يا ماما انا ما ليش نفس دلوقت شويه كده هابقى افطر بس انا كنت عاوز استاذنك في حاجه وفاء اتفضلي يا اسماء عاوزه ايه اسماء بصراحه كده يا ماما عشق كلمتني امبارح عزمتني عندهم على الغداء وانا وافقت في لو ما عندكيش مانع يعني اقدر اروح وفاء ايوه طبعا يا حبيبتي روحي انت عارفه ان انا باحب عشق وما قدرش ارفض لك اي طلب يخصها وخاصه ان هي صاحبتك من الطفوله ابقى سلمي لي عليها سلمي لي على عمك عامر اسماء حاضر يا ماما بعد مرور ساعات خرجت اسماء من منزلهم راكبه التا**ي ووصلت الى منزل عاشر وفتحت لها عشق المنزل مردفه اهلا يا اسماء تفضلي ودخلت اسماء وترجع تعشق المطبخ تنهي احضار الطعام. دخلت اسماء وظل يدردشون معا حتى وصول عامر المنزل فتحتله عشق البابور حب باسماء ثم اذهب الى غرفته ويغير ملابسه وتناول الغداء معا عامر عامله ايه والدتك يا اسماء اسماء الحمد لله يا عم تسلم عليك عامر الله يسلمها هي كويسه دلوقت اسماء الحمد لله يا عم الفتره اللي فاتت صح كانت تعبانه بس دلوقت صفحتها الحمد لله بقيت كويسه خالص عامل طيب الحمد لله يا بنتي انا بقى هاروح انام علشان اشوفكم على راحتكم. تكلموا مع بعض براحتكم وفعلا قام عامر و اذهب الى غرفته وخالد في النوم اما عشق صديقتها اسماء ظل يدردشون معا طوال اليوم وفي المساء طلبت اسماء ان تعود الى المنزل عامر طيب استني يا بنتي انها خلي السو**ي والسلك اسماء لا يا عمي ما لهوش لزوم انا هاخد تا**ي ما تتعبش حضرتك عامر يا بنتي انا مش هتعب ما ينفعش تكوني عندنا وتاخدى تا**ى ما والسواق موجود بره هو هيوصلك تعالى بس انت وانا هخليه وصلك واسلمك اسماء على صديقتها عشق. ثم خرجت مع عامر من المنزل واول السائق ان يوصلها الى منزلها وفعلا الركبه اسماء وصلت المنزل. فتحت له والدتها الباب وفاء حمد لله على السلامه يا اسماء اسماء الله يسلمك يا ماما اما تاخرت ليه كده يا حبيبتي انا من الصبح مستنياك ده حتى لسه كنت هاتصل عليك اطمن واعرف ليه تاخرت اسماء معلش يا ماما بس انت تعرفي لما بكون عندي عيش الوقت بي**قنا في الكلام ومع بعض وكده علشان كده اتاخرت مخصصان عمي عامر ما كانش عاوزني امشي وبيقول اقعدي شويه انت مش هتيجي كل يوم فكان عاوزني افضل اكثر من كده بس انا قلت له علشان ما اقدرش اتاخر عليك اكثر من كده وخاصه ان هو ثمان السواق بتاعهم يوصلني وفاء على فكره يا اسماء عمك عامل ده كويس جدا علشان كده انا بحبه وبحترمه وخاصه انه كان مريح زينب الله يرحمها اسماء ايوه. صح يا ماما عندك حق هو فعلا كويس جدا وكمان مريح عشق الفتره دي اسماء وفاه طب يلا يا اسماء روحي غيري هدومك علشان نتعشى سوا اسماء حاضر يا ماما وذهبت اسماء الى غرفته وغيرت ملابسها وخرجت الى والدتها وفاء تناول العشاء مع نقل منهم اخرج النوم وكذلك عشق ووالدها اما في منزل مصطفى في اولاده الى الان يخططون كيف يقنعون عمهم عامر بالمال كل شيء مهم في الدنيا اخذ مال عمهم عامر وابدا لا ينظرون ان يشتغل ويجتهدوا ويصبحوا ممثله او يقلدونه في النجاح لا يريدون ان ياخذوا المال على الجاهز وهذا هو الذي كان دائما يضايق والدتهم سارة وتحاول ان تقنعهم بالامر ولكن لا يتفاهموا معها نهائيا لذلك دائما كانت التفاهم معهم وتتركهم وتمشي عندما تسمع مخططاتهم.

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

معشوقتي

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.7K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

أنين الغرام

read
1K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.5K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook