bc

انتظريني سأعود.. للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕

book_age16+
119
FOLLOW
1K
READ
dark
drama
comedy
serious
like
intro-logo
Blurb

انتي قدر جميل وعقاب قاسي... ملاذي وعذابي كنت انا السيئ دائمآ وكنتي انتي ملاكي الجميل لا اظننا افترقنا فمهما طال الليل تأتي الشمس لتنير.... انتظريني سأعود.. سأعود من غفلتي سأعود من عصياني فكوني في انتظاري...

بقلمي/ندى محسن.

White Rose ♕

chap-preview
Free preview
الحلقة 1
هدى عزت: تدرس بالفرقة الثالثة المحاسبة وادارة الأعمال فتاة ذات شخصية قوية لا تخاف من شيئ مرحة وتحب اصدقاءها الأثنين(مكة واسيل) رغم ان الأقرب لقلبها مكة تحب عائلتها ولم تتوقف عن مناغشة اخاها الأكبر هاني وهو طبيب بشري من عائلة متدينة وبسيطة دائمآ ما يفتخرون بأبنائهم ...ولكن شيئ ما بدل حياتها لتصبح تائهه واسيرة انتظار لا تعلم متى سينتهي... عامر عبدالله: شاب بالفرقة الثالثة بنفس كلية هدى لديه شخصية منفردة عن اصدقاءه الثلاث وهم(رامي ودبور وماجد) ويشترك معهم بالكثير من الأمور رغم خطأها ليتدرج به الأمر ليقع بالكبائر.. لم يكن لديه احلام فهو يعتمد على مصروفه الخاص الذي يأخذه من والده رغم حالته المادية البسيطة ويعتمد على انفاق رامي عليه فهو اغنى اصدقاءه وعائلته ذات مكانة مرموقة....ليتغير كل شيئ بيوم وليلة لتبدأ وتيرة سعادته وعذابة بآن واحد.... مسك:فتاة ليل وهي مغرمة بعامر تعرفت اليه عن طريق رامي رغم انها اكبر سنآ منه الا انها لا تتوقف عن محاولة الأقتراب منه التي تنتهي بفشلها عذرآ فعامر لا يسير خلف احد من الفتيات ولا يهمه سوا واحدة التي اثرت قلبه وعقله لتتسبب في فقدانه للسيطرة على ذاته... رامي نسيم:احد اصدقاء عامر وهو شخصية معقدة كان يعشق فتاة منذ ان كان صغير وكالعادة والده رجل الأعمال الفاقد للمشاعر حطم احلامه ليخبره بيوم وليلة ان يأتي لخطبة تلك الفتاة والتي تكون ابنة صديق والده وكأنه يسخر منه...عانى كثيرآ ليكره رؤية احدهم يحب وبين اي اثنين علاقة حب ناجحة ليتسبب بدمار كل شيئ من حوله مستخدمآ سلطته ونفوذه.... الباقي هنتعرف عليهم في الرواية انتظروني اليوم الساعة 7 م الموافق 19/8 لأن يوم الجمعة اجازة مش هنزل فيه وهتبقى في فقرة فرفشة كدا ننزل ميمز على الرواية والكل يشارك بكل الصور المرحة اللي عنده وادعموني برأيكوا ??? #نووووودي #انتظريني_سأعود الحلقة 1 للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕ حنان بضيق -كفاية يا عامر هتروح فين تاني انت هو كل يوم سهر وبتيجي عينك حمرا كفاية بقى عبدالله مش هيسكتلك بعد كدا تعبنا بجد..يا حبيبي متخليش الأمور توصل انه يطردك عامر وهو يصفف شعره بلامبالاة تحدث وهو ينظر لنفسه بتقييم -كفاية اسطوانة كل يوم دي بقى علشان تعبت وق*فت يعني فككوا مني دي حياتي وانا حر عارفة يعني ايه حر يعني محدش فيكوا يتدخل بقى صحابي مش هغيرهم رامي اللي مش عجبك دا يبقى صاحبي واختياري على فكرآ حنان بحزن من حديثه الغير مهذب -يا حبيبي انا امك انا مش ضدك صحابك دول هيلبسوك في الحيطة يا عامر كله بينتقد وجودك مع التلاتة دول وبالذات مع اللي اسمه رامي دا يا حبيبي انا مش عايزاك تندم قبل فوات الأوان عامر بغضب -اسكتي بقى بقولك ايه انا مش عايزك تجيبي سيرتهم التلاتة دول هما بيكملوني دبور دا صاحبي ورامي هو اطيب واحد فينا على فكرآ وهو اللي بيصرف علينا من غير اي مقابل.. انا حتى مش قادر اصرف على نفسي ودا شيئ بيحطمني وماجد هو اللي دايمآ بيقف جنبنا احذري انك تتكلمي عنهم مش كفاية منعتو عني الفلوس هه المصروف حنان بدموع تهدد بالهبوط تحدثت -انت كل مادا وبتسوء ابوك معندوش استعداد ان الفلوس اللي عاش يأمنها ليك انت واختك ايه تتحرق في الق*ف اللي بتشربه يا اخي اتقي ربنا بقى انت امتى بقيت بالق*ف دا عملنا ايه معاك علشان توصل للق*ف اللي انت فيه دا تركها عامر وهبط خرج من بيته والتي كان بأحدى المناطق الشعبية مر ووجد امام المسجد على وشك الدخول نظر له بعدم رضا عامر بتهكم -ايه يا شيخ الحارة شكلي مش عاجبك ولا ايه نظر له الشيخ اسلام كان صغير سنآ لم يتجاوز الأربعون ولكن الجميع يشهد له بالأخلاق الكريمة.... عامر ابتسم بتهكم وذهب اتصل على دبور واخبره ان يأتي على القهوة التي اعتادوا الجلوس عليها... رامي بحدة -انتو مش ملاحظين ان الترابيزة مليانة بالحاجات اللي انا واثق انكوا مش هتدفعوا فيها جنيه انا لو مصاحب محرومين مش هيحصل اللي بيحصل دا ايه كمية الأكل دي ماجد ضحك وهو يأكل بشهية -بقولك ايه خف شوية ال يعني هي فلوسك اومال لو مكنتش فلوس ابوك يعني رامي بغيظ -دا انت انسان بجح والله بجح اقترب عامر وجلس على الطاولة ببروده المعتاد بينما عيناه تراقبهم -بطلوا خناق بقى بطلوا رامي ضحك -مالك فيك ايه يا شبح مش جعان انت كمان تحب نطلب وليمة تانية ماجد تحدث وبالكاد يستطيع النطق وفمه ممتلئ بالطعام ليفشل بنطق كلمة صحيحة -يليييت(يا ريت) ضحك دبور واشاح له بيده وانتبه لعامر -مالك يا بروو عامر اغمض عينه بضيق -امي معندهاش غير نفس الأسطوانة بتاعة كل يوم ق*فت واتخنقت رامي ضحك -يا سيدي فكك بقى كلها السنة دي تخلص الكلية وتشتغل وتثبتبهم انك مش قليل ابدآ والله كلنا بنعاني اهو الراجل صاحب البيت قارفني بس اديني قدامك تأقلمت تعجب ماجد -مين الراجل صاحب البيت دا يلة انت مش قاعد في ڤلة نظر له عامر -يقصد ابوه فتح مخك دبور بنفاذ صبر -والله مشايل هم غير هم الشغل والصحيان بدري اووووف ماجد ضحك وهو يلتقط لهم الصور عامر ضحك دون ارادة منه -يبني بطل تغفلنا الله متكبر يا ماجد محسسنا ان معانا عيل صغير شعر بهذا الوقت بيد تحاوطه وانفاس بالقرب من رقبته التفت لتلتقي عيناه بأعين تلك الفتاة ذات العيون الخضراء والتي تشبه بدرجة كبيرة عيون الحية المحدبة... بضيق ازال يدها -مسك..انتي بتعملي ايه هنا مسك ابتسمت وهي تنظر له -مالك يا عامر عايزة اتصور معاك الله مش من حقي ولا ايه عامر وقف بجمود ليداعب النسيم جسده ف*نتشر رائحة عطره التي تسكرها لتغمض مسك عيناها وهي تقترب منه ليتحدث -يلا طيب نمشي من هنا هنخرج هنروح فين وانتي ايه اللي جابك هنا اصلآ انتي مش بتشتغلي في كباريه؟ مسك ابتسمت -مقدرش اعرف انك في مكان ومكونش انا كمان فيه رامي اخذ مفاتيح السيارة وغمز لهم -مكان اول مرة نروحه بس هيعجبكوا مسك ابتسمت وغمزت لرامي ليبتسم ويسحبها واضعآ يده على خصرها -اول مكان اتقابلنا فيه انا والمزة دي وبعد كدا جبتها الڤلة واتعرفتوا عليها حضراتكوا عامر سحبها وابعدها عنه ليصرخ برامي -راااامي مسك ابتسمت بذهول -متقوليش انك بتغيير عليا يا مرمر عامر بإزدراء واشمأزاز نظر لها -اغيير عليكي انتي! انا مش عايز بس الناس تتف*ج يلا بينا وبطل الق*ف دا يا رامي ركبوا السيارة عامر وماجد ودبور بالخلف ومسك بجوار رامي تتراقص على الحان الموسيقى الصاخبة وهي تضع احمر شفاهها والتي يستفز عامر كثيرآ فهو يكره ذلك النوع من الفتيات عامر بضيق تحدث -كان ايه لزمتها دي ماجد ضحك -يا عم لزمنا حتة طرية الله وبعدين دا احنا بنحسدك البت مستنية اشارة منك يا واد يا تقيل وتكون تحت رجلك تقولك سمعآ وطاعآ حن بقى دبور ضحك عامر ضحك عليهم -اقول ايه بس....مهو ليهد*كوا لياخدكوا علشان انا خلقي بقى يادوبك وصلوا امام احد الكابريهات عامر بذهول -ايه دا يخربيت دماغك رامي وهو يشعل سيجارته -سيبولي نفسكوا هدلعكوا احلا دلع علشان تعرفوا بس رامي بيحبكوا قد ايه مسك اقتربت من عامر وامسكت بزراعه -تعالى يا حبيبي عامر نظر لدبور بغيظ ليضحكوا.... انتهت سهرتهم وعامر يبعد يد رامي وهو قد ثمل -مش...قادر رامي ضحك بقوة -دا انت قربت تخلص الإزازة مش قادر ايه بس ايه رأيكوا ماجد يسجل فيديوا وهو يغني مع الأغاني ويرقص امام اصدقائه مسك اقتربت من عامر حاوطت وجهه -ايه يا حبيبي حاسس بإيه ابتسم عامر وقف خلفها وهو يدفن وجهه بعنقها وهي ترقص بدلع معه بينما هو يلمس جسدها ليغلق ماجد الهاتف بذهول ويلقيه لرامي -دا سكر على الأخر خد تليفونك يا عم ويلا بينا عامر ابتسم وهو ينظر لها وعيناه تغلق تلقائيآ -هدى....انا...بحبك.... مسك بغضب وقد اوشكت على الجنون -مين هدى دي دبور نظر لرامي ولماجد بتعجب ماجد بتعجب -مش عارف بس ايه دا هو بيحب واحدة؟ومن غير ميقولنا احلف؟ رامي ضحك -بس لنولع كلنا حلفان ايه في اللي احنا فيه دا يلا قوموا يلا او قوموني اي منظر يلا مسك نظرت لعامر بضيق... -مين هدى يا عامر؟بصلي وقولي..في ايه... نظر لها عامر مبتسم ودبور اقترب يسنده -هدايتي.... صرخت هدى بتذمر -هااااني متعصبنيش هات الشيكولاتة بقولك هاني ضحك وهو يهز رأسه بنفي -بعينك قفزت هدى عليه لتعض اذنيه وهو يضحك فهي تعلم نقطة ضعفه لتأخذ الشيكولاته بإنتصار وچويرية اختها الصغيرة تصفق وتقفز مشجعة اياها -هيييييه هيييييه اقترب هاني ليحمل تلك الصغيرة المشا**ة ضاحكآ -هييييه هييييييه؟! دا انا مش هرحمك اخذ يغرس اصابعه بجانبها وبرقبتها مزغزغآ اياها لتضحك وهدى تنقذها من بين يديه خرج عزت من غرفته -ارحموني اومال لو كنتوا اطفال كنتوا عملتوا ايه جرا ايه يا دكتور هاني متعقل احمر وجه هاني وهدى -اسفين يا بابا... تن*د عزت وهو يحرك رأسه في يأس -يا رحاااب يا ام هاني اقتربت رحاب وهي تكتم ضحكاتها تعلم ماذا سيقول فأعتادت على شكواه من شقاوة اولادها حتى بعدما مرت السنوات وكبروا تن*د عزت بيأس -طيب حطيلي اكل الله يهد*كوا اخرجت هدى ل**نها لهاني بإستفزاز -هروح اصلي العشا علشان انام اسرع هاني للحمام كي يتوضأ -هصليه قبلك ض*بت هدى الأرض بقدمها بغيظ -باااارد هز عزت رأسه بضيق -الصبر يا رب... دلف لغرفته بينما رحاب اقتربت ضاحكة -يا بنتي انتي وهو اعقلوا بقى ارحموني هيطلقني بسببكوا نظرت هدى لها بغيظ -وبتكلميني انا ليه متكلمي هاني دلوع ماما تفرقة عنصرية وظلم قهري بغيظ عضت رحاب شفتيها -لا بقولك ايه مهو مسيبتيش الواد دا تمسكي فيا انا لما اروح احضرل لأبوكي الأكل اتاها صوت الصغيرة التي لم تتجاوز الأربع سنوات -وليا انا جعانة كماان.....

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

روايات بقلم / نورهان القربي قوة و جبروت امرأة ( الجزء الاول)

read
1.0K
bc

عندما تتقلد الشياطين

read
1.2K
bc

ابنة العم

read
1K
bc

عشقت جواد ثائر

read
1K
bc

رواية ☘︎"متاهة حُبك"☘︎

read
1K
bc

رواية نور الآسر بقلم نوران جمال

read
1K
bc

أصفاد الماضي

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook