الفصل الرابع

1297 Words
طلعت سلمى وعمها من الاوضه بتاعت عمر سلمى في نفسها اومال لو مكنتش قريت قرآن قبل مادخل كان ولع فيا يارب هونها محمد سلمى سلمى مش بتردي ايه سلمى هاه اه انا اسفه والله هو انفعل عليا محمد طب اطلعي ارتاحى فوق في اوضة عمر سلمى ايه اوضته هو ليه مروان ويوسف كانو واقفين يوسف اصل دى الاوضه اللي كان قاعد فيها عمر قبل ماننزلو تحت في اوضة الضيوف علشان ظروفه وكده وهى حلوه علي فكره سلمى ياعنى مفيش اوضه تانيه محمد لا في بس دى فيها كراكيب والباقي ليوسف ومروان وانا مروان انت خايفه ليه مفيش حاجه تخوف انا هادخل اف*جك عليها يوسف اخد الشنطه ومروان طلع مع سلمى دخلو الاوضه الاوضه كانت جميله جدا كحلي بس شيك خالص سلمي لا حلوه مروان ضحك طب هانسيبك ارتاحي ونامى ولو احتاجتى حاجه خبطى علي الاوضه اللي جمبك يوسف يا خفيف دى اوضتى علي فكره سلمى ارحمنى يامروان مش عايزه اتخض تانى مروان هههه جمدى قلبك دانتى لسه ياما هاتشوفي يوسف بس بقا يا غ*ي علي فكره عمر زي النسمه وحنين خالص بس هي الظروف لس هى اللي مصعبه المواضيع معاه في باله سامحنى يارب سلمى ربنا ييسر الامور خرج يوسف ومروان وقفلو الباب وسلمي غيرت هدومها ودخلت تنام يوسف ومروان خرجو لان الوقت دخل المغرب ومروان كان عنده حصه سلمى معرفتش تنام لانها مغيره مكان وفجأة افتكرت الموبايل يووه دا فاصل شحن حطتو علي الشاحن ونزلت ملقيتش حد عمها نام بدري والباقيبن متعرفش راحو فين فدخلت علي المطبخ وبدات تنضف البيت طبعا الصووت كان تحت واصل اكتر من فوق عبت تلات اكياس زباله سوده وجابت ورقه وقلم وكتبت الحاجات اللي ناقصه من المطبخ واول ماجت تتطلع الزباله لقيت الباب اتفتح دخل مروان ويوسف كانت الساعه 11 يوسف ايه ده لحقتى تنامى سلمى معرفتش الصراحه يوسف طب سيبي انا هاطلع الزباله مروان وانا هاغير وانزلكو سلمى لا متتعبش نفسك انا بتسلي مش قادره انام مروان لا انا ثوانى ونازل يوسف جه ها هاتعملي ايه سلمى لا روح انت تعبت معايا النهارده كفايه مشوار المحطه ? يويف بس قولي بس سلمى لا انت هحتاجك بكره ان شاء الله علي الساعه 11الظهر علشان اجيب طلبات البيت يوسف لقي مروان نازل قالها براحتك وادى مروان كده كده بيسهر وبيصحي براحته مروان روح انت يا يوسف علشان الشغل يوسف طيب براحتكو وطلع اوضته مروان ها ياسل.. عمر يا عنى هو الواحد من ساعة مشافك مخنوق منك ومن كلامك وكمان اخر ازعاج في الدنيا مش بتراعي الناس اصحاب البيت سلمى كانت هترد بس فضلت تطنشه وتدخل المطبخ مروان ليه كده بس ودخل وراها المطبخ لقاها بتداري دموعها مروان ايه ده عندك ميه في عنيكى هي بتمطر عندك بس ? سلمى ? اه بايخه علي فكره مروان طب اضحكى مجامله متزعليش حقك عليا انا سلمى اا بس كده كتير عليا في يوم واحد ? مروان لا اجمدى كده انتى بعدين هتنحسي وتجيلك تناحه سلمى طب هو فين دلوقت مروان تقريبا دخل الاوضه سلمى طب انا هاروحله مروان باندهاش تروحيلو سلمى اه انا برضو غلطت كان المفروض استاذن مروان ربنا ينصرك يارب وينجيكى ولو اتهور اجري وقولي جزر سلمى ? ومش هلاقيك صح مروان عيب دانا هاستخبا وراكى سلمى راحت عند اوضة عمر وخبطت الباب عمر ادخل يا زفت سلمى احم انا سلمى عمر برق وقالها خير سلمى انا اسفه انى مستاذنتش قبل ما انضف بس معلش انا بصيت لوقتى ومراعتش وقت راحتك عمر اتحرج جدا منها ومن اسلوبها فقالها خلاص شوفي اللي هاتعمليه سلمى طب ممكن اطلب منك طلب عمر طلب طلب ايه سلمى تساعدنى في الريسيبشان ه... عمر ايه هنرجع تانى انتى غ*يه يا بنتى هساعدك ازاى ياعنى سلمى لا انا مش قصدى انا قصدى انك مهندس وهتعرف تقدر المساحات وانا كنت عايزه المكان يبقي حلو وفيه مساحه تتحرك فيها براحتك عمر لاوالله شكلك مش سهله سلمى والله دانا غلبانه عمر طب اطلعي لبره ثوانى وهاجي سلمى طلعت لقت مروان واقف ها ايه طالعه بتضحكى ليه هو انا الدور عليا اعيط بص لقا عمر وراها مروان فرك عنيه عمر ايه يا بغل انت مروان انا لا انا عمر انت هتته غور يالا من وشي سلمى لا هو بيساعدنى ومتزعقش فيه لو سمحت عمر قالها طب براحتكم ولف بالكرسي سلمى خلاص خلاص زعق واشتم فينا براحتك عمر ابتسم ولف وهو مكشر قال يالا لمو الكراسي والسجاد واشتغلو كلهم ومروان لاحظ اخوه اتغير في ثانيه وكان متنح وسلمى بتمسح بس مروان راح جمبه وقالو نقول مب**ك ? عمر بس يا،**** مروان الله يباركلك ياخويا ? عمر لف ودخل بالكرسي لحد مايخلصو وبعدين نادو عليه سلمى ها يا عمر هنحط الحاجات ازاي عمر قالهم وبعدين سلمى **مت ان السفره تكون جمب المطبخ والحمام علشان المشوار هايطول لحد ماتحط الاكل وتلمه وعمر عاند فيها شويه ولما لاقاها هاتعيط قال خلاص هامشيها هنا وفضل يتخانقو ويضحكو وهزرو ويزعلو لحد الساعه تلاته الفجر مروان ايه ده دانا ان*ديت عمر من غباءك انت وهى سلمى انت متعرفش تقول كلمه من غير متشتم عمر ان كان عاجبك مروان صفر بايديه وقال استووب كفايه خناق نكمل لما نصحى سلمى اظبط المنبه يامروان علي 11وابقي صحينى علشان انا مش هاصحي بعد التعب ده من المنبه عمر عايز حاجه قبل ما اطلع عمر لا انا هادخل انام مروان وانا طالع برضو انام تصبحو علي خير ومروان حب يغيظ عمر يال يا سلمتى وطلع ل**نه وحط ايده في ايدها وطلع لفوق عمر قال في نفسه ماشي با مروان الك*** طلع الصبح محمد ويوسف صحيو محمد ايه ده بيتنا ده يوسف اه اصل اللي حصل امبارح وحكاله وقالو انه سمع صوت عمر معاهم وقالو علي ان سلمى عايزه تجيب طلبات للبيت وهو هيعدى عليها علي الضهر ياخدها في العربيه محمد طب خد الفيزا بتاعتى يوسف مانا معايا يابابا محمد لا يا حبيبي انت مشفتش يا عنى ايه ست تنزل تجيب طلبات امك الله يرحمها كانت بتجيب لمحفظتى تصلب في الشرايين يوسف ? الله يرحمها محمد يالا علشان منتاخرش وانتا جاي ابقا هات فطار لاخواتك يوسف حاضر ومشيو علي الساعه 11ونص جه يوسف لقي البيت هس هس دخل صحي عمر من النوم وساعده اخد دش وطلع فووق صحى مروان وقالو يصحي سلمى ونزل جهز الفطار علي السفره وعمل شاي واستنا مروان وسلمى ينزلو ونزلو وهما بيتوجعو من الشيل والحط الليل كله مروان منك لله يا شيخه انا صغير علي مرهم مووف سلمى ? متخافش يا بتاع ندا هبقا اخليها ت... مروان كتم بؤها خلاص خلاص يا فضيحه يوسف ايه مالكم سلمى ابدا مروان كان بيقولي هتنضفي الدور التانى امتا ? مروان اه انا خلاص بقيت الشغاله يوسف لا كده كتير سلمى لا متعولش هم بكره ان شاء الله هابدا ومروان حبيبي بيساعدنى ? يوسف طب يالا افطرو وانا هادخل الفطار لعمر فطرو وخلصو وسلمى دخلت لعمر قالتلو انها طالعه هى ويوسف محتاج حاجه قالها لا وبعدين يوسف دخل غمز لعمر وراح مانكج سلمى وقالها يالا يا بيبي و***ب حواجبو سلمى ضحكت ومشيت معاه وعمر قال انا هاتشل اكتر مانا مشلول يا كلاب وقال بصوت عالي مرواااان مروان جري لفوق وقال انا بذاكر يا ناس انا في تانيه ثانوي يا بشر عمر ماشي يا مروان رجع يوسف وسلمى من بره وسلمى دخلت اكل كتير ويوسف دخل بيطلع دخان ايه الرياضه الغريبه دى انا ممكن ابدل يوم الجيم باللف علي المحلات ايه الجبروت ده ونادا مروااان انت يازفت مروان ايه عايز ايه يوسف تعالي دخل وهات الاكياس من العربيه مروان حاضر مانا المرمطون هنا دخلو الحاجه وقعدو يستنو باباهم يبجى ويتغدو سوا وسلمى جهزت الاكل جه محمد محمد ايه الريحه الحلوه دى يوسف انا هامووت من الجوع سلمى طب انده عمر يمكن يرضي يتغدا معانا يوسف ااانا لا شوفي مروان مروان لااا ده دورك انت محمد بص لولاده وقال هو في ايه منك ليه روحو انتو الاتنين يوسف ومروان زقو بعض يوسف فتح الباب ورما مروان لجوا ملقيوش عمر فجاه الباب اتقفل وعمر شال المفتاح في جيبه مروان ويوسف بقو يصرخو الاوضه اللي تحت ديقه وعمر كان بيض*بهم بالعكاز وهما اتحامو بالسرير بس ايه كانو في دمار ضحك وض*ب ومحمد بره كان مبسووط خالص علشان الفرحه اللي دخلت بيته وعياله مبسوطين سلمى جريت من المطبخ هو في ايه يا عمو محمد راح واخدها في حضنه وراح بايس راسها ربنا يبارك فيكى ويخاليكى ليا والي لقاء في الفصل الخامس ??♥♥♥
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD