bc

من خلف الزجاج ( الجزء الأول )

book_age16+
472
FOLLOW
1.4K
READ
like
intro-logo
Blurb

?فلتغفر?

فلتغفر يا عشقي ما ص*ر منى وتعيد لى نبض قلبي الذي سرقته برحيلك فكيف أعيش وأنت سارق قلبي

فأصبح وتين منهك بسبب غيابك

فلتغفر ما بدر منى فلحظة ألم مزق قلبي بسهم الوجع

يكفي تمزيق قلبي المنهك ووتينى العاشق

فأنا لا أريد سواك حتى إن أردت فليس لى سواك

حبيبي فلتغفر

__________________

فكرة أن اللى بتحبه ف خطر او ممكن تخسره العمر كله بترعب على فكرة.. شعور الفقدان ممزوج بخوف يخليك تغفر اى حاجة عشان متسبهوش لوحده ..كلمة (متسبنيش مش عايزة اموت لوحدي ) تخليك تغفر

اصعب احساس هو الخوف من الفقدان يعني ولا انت عارف تقرب من الشخص الي بتحبه وتغفر ولا عارف تبعد عنه وتفقده وتبقي خسران

#من_خلف_الزجاج

chap-preview
Free preview
الفصل الأول ( 1 )
#من_خلف_الزجاج البارت الاول على الطريق السريع وسط اصوات السيارات وسرعتها والهواء الشديد من السرعة تجلس تلك فالفتاة داخل سيارة أجرة (ميكروباص) وتفتح النافذة وتسند براسها ويديها على السيارة تستمع بالهواء وهو يداعب وجهها الصغير ويطير من شعرات راسها الذهبية كالسلاسل بقوة وشاردة فتفكيرها فماذا ينتظرها فالعا**ة الكبرى المزدحمة بطبيعتها ليقطع تفكيرها تلك اللافتة الزرقاء والبوابة الكبرى لتعلن عن دخولها للقاهرة لتدخل راسها من النافذة نور برقة: شهد ..يابت اصحى وصلنا وعد وهى تجلس امامهم بجانب سما : اض*بيها على وشها نور وهى تض*ب وعد بخفة :خليكى فحالك ياست انتى ..انتى ياولية اصحى وعد بتريقة :ولية ايه البلدى ده يانور امال هتبقى مضيفة طيران ازاى نور :خليكى فحالك ياولية ...يابت اصحى شهد بصوت مسموع عالى الى حد ما :ايه يازفتة انتى سيبنى اتخمد بقا نور: يابت اصحى وصلنا لتفتح شهد عين واحدة لتجد السيارة تخرج من الطريق السريع لتصل لشارع جانبى شهد بسعادة :وصلنا القاهرة سما بحدة :ادب يابنات ايه الدوشه دى وطوا صوتكم ليبنظروا لبعضهم ب**ت فأهلهم لم يتركهم يغادروا البلدة الا بعد موافقة سما للذهاب معهم من شدتها وثقتهم بانها ستنتبه عليهم تصل السيارة للموقف وينزلوا معا ويجمعوا شنطتهم نور: ااااه رجلى شهد :اااااه انا تعبت من القاعدة سما :استنوا لما نسال نمشى ازاى وتذهب سما لتسأل عن الطريق ويقفوا ثلاثتهم وعد: انا بقول اننا هنتفخ على ايد طنط نور بابتسامة :ههههه فرحانه فيكم والله شهد: ده على اساس انكمش مننا نور بغرور مصطنع: منكم بس طنط حبيتى وعد: اه بأمارة ادددب اللى طلعتلك من شوية ليضحكوا معا لتاتى لهم سما وهى ترمقهم بنظرة حادة سما :وبعدان شهد: سووورررى ياماما سما :تعالوا ناخد تا**ي ويقفوا تا**ى ويذهبوا العنوان الشقة _________________ فى قصر كبير يبدو عليه القدم رغم جماله يملك الكثير من الاثاث التاريخي والذهبى ..تجلس بسنت فاليفينج وبجانبها حياة تترجاها حياة: يامامى ساعة والله بس مش هتاخر بسنت :قولت لا يعنى لا مفيش مروح عند حد حياة: يامامى دى نجلاء صاحبتى فالشغل بسنت :لا يعنى لا وبطلة زن بقا عايزة اعرف اشرب الشاى لينزل ادم وخلفه اسلام اخه الاصغر وعلي ملامحه الغضب المكتوم ادم: صباح الخير يامى ببسنت: صباح الخير ياحبيبى ..ايه اللى مصحيك بدرى ياسلام مش عادتك اسلام بغضب :اسالى ابنك ادم :هيروح معايا الشركة بسنت: ربنا معاكم ياحبيبى اهو كده ... اهدى واعقل زى اخوك اسلام بضجر :ربنا يسهل حياة: ازيك ياواد يا سومى اسلام بضجر: كويس ادم رجعتى امتى من رحلتك حياة :امبارح الفجر لتاتى فرح له وهي تحمل فنجان قهوته فرح بلبتسامة :صباح الخير ياادم ادم وهو ينظر لها :صباح النور ازيك يا فرح فرح :تمام ..اتفضل قهوتك عملتها لك مخصوص بايدى ادم :معلش انا مستعجل ولازم امشى هشربها فالمكتب ..عن اذنك يامى ويخرج وخلفه اسلام ليذهب للشركة _______________ تصل سما والفتيات للشقة ويجلسوا بتعب على الأريكة سما :ياخبيتكم دول البنات الرجالة اللى عايزين ينزلوا مصر يشتغلوا وعد :ياطنط الشغل مش هيبقى كده سما: طيب ياختى انتى وهى انا هدخل اشوف اى حاجه ناكلها وتتركهم وتدخل المطبخ شهد: اخييييرا وعد: اخييييرا هبقى م**مه ازياء نور :انتى ياحبيبتى مش هتكملى مانيكال شهد بسخرية لتغيظها وهى تصافح نور :صح صححح ههههههههه ليقفوا ويركضوا خلف بعضهم فشقتهم الصغيرة ... سما :بطلوا هبل ومناقرة فبعض وتعالوا كلوا عشان كل واحده تشوف حالها ويجلسوا يفطروا سما بحدة: مش عايزة ارن على واحده ومتردش عليا الفتيات معا: حاضر سما: ومش عايزة ضحك ومياعة فالشارع وااااضح اظن الفتيات: معا ووواضح سما: ولا لف فالشارع تخلصوا مشاويركم وترجعوا على البيت الفتيات :اوووووكى ويقفوا وكلا منهما تقبلها وتركض للخارج _______________ تبحث وعد عن شركات الازياء والموضة .. وتبحث شهد عن مجال التجميل والعطور............. تاااااااابع....... ١-رايكم فالبارت ؟؟ ٢-تقيمونى بكام من عشرة؟؟ ٣-جزء عجبكم؟؟ ٤-جزء مؤثر؟؟ ٥-توقعاتكم؟ ٦-ماذا ينتظر تلك الفتيات فالقاهرة؟؟ #نور_زيزو

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

عشق الاخوة «الجزء الاول »

read
4.8K
bc

رواية للقدر راى اخر بقلم (آية العربي )

read
1K
bc

سقوط الهيبه(رغبة تحولت لحب)

read
1.6K
bc

ميما النسخة المعدلة للعامية

read
1K
bc

حب يتخطئ حدود الزمن « عشق _الاخوة_الجزء _الثانى»

read
3.6K
bc

ابنه عمي المشاكسه

read
1K
bc

سجينة قسمه بقلم " ميرا جبر ".

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook