للعلاقات وجهين الفصل الثاني

1078 Words
كنت بكلمهم ف التليفون دقيقتين كل اسبوع. ‏ واسمعهم بيعيطو عشان وحشتهم وهما وحشوني.. ‏ اخيرا خلصت الاجازة الزفت دي وهرجع بيتي.. ‏ واول ما دخلت البيت جت عيني علي محمد اللي.. ‏ طول فجأه ومش عارفه امتي وفاتن اللي كبرت.. ‏ وبقت طولي وبردو مش عارفه ازاي حضنتهم.. ‏ الاتنين وفضلنا نعيط قلتلهم كبرتو كل ده في اربع.. ‏ شهور اومال لو اربع سنين هتبقو ازاي ههههه.. ‏ بصولي وقعدو يضحكو ههههههههه وانتي كمان.. ‏ كبرتي يا سوووو وقعدنا نجكي ونرغي كتيييير.. ‏ لغايه ما نمنا ورجعت الدراسه تاني بس دي بقا.. ‏ كانت مرحلة تانية خااااالص مرحله الثانوي.. ‏ دخلت ثانوي صناعي واتعرفت علي صحاب كتير.. ‏ بس الكارثه اللي مكنتش اتوقعها اني لاقيت بنت.. ‏ عمي معايا ف نفس المدرسه ونفس الفصل كمان.. ‏ عايزين تعرفو هي ليه كارثه بالنسبالي لإن.. ‏ ببساطه ده عمي اللي بابا سايبنا وقاعد عنده في.. ‏ الحقيقه انا مكنتش عارفه وقتها انها كارثه انا... ‏ قلت اكيد هي هتوصلني ب بابا وتخليه يكلمني.. ‏ ويسأل عننا اول ما عيني جت في عينها وقربت.. ‏ ‏ منها.. ابتسمت ابتسامه باهته قربت منها وانا بتأمل.. شكلها حلو بعيونها الضيقه اللي بتشبه الاسياويين.. ‏ ولون بشرتها الابيض ولبسها مكوي بالرغم انه.. ‏ نفس اللبس الجيب الكحلي والقميص الابيض.. ‏ ورافعه شعرها ديل حصان وقلت لنفسي انا لابسه.. ‏ زيها الفرق بس الحجاب وبرغم كده شكلها احلي.. ‏ ‏ مني وهي واقفه مع بنات تانيه انا ماعرفهمش.. ‏ شكلهم صحابها من المدرسه الاعدادي وصلت... ‏ عندها سلمت عليا سلام باهت وكأن غصب عنها.. ‏ انها تكلمني او كأني ورطتها ف انها تسلم عليا.. ‏ اصلا اناـ هاي يا وسام ازيك عامله ايه؟ وسام ــ تمام الحمد لله انتي عامله ايه يا سما؟ انا ــ تمام الحمدلله بخير ومامتك وعمو بهاء.. عاملين ايه ما شوفتهمش من زمان اوي.. ‏ وسام ـ بخير كويسين وباباكي كمان كويس.. قالتها وهي بتبصلي بصه استهزاء. انا ومسكت نفسي عشان ما يبانش عليا اني خدت بالي من نظرتها. ــ ايوه مانا عارفه ماهو بيكلمني علي طول سكت.. شويه وبعدين قلت لها بس المشكله اني ماعرفش.. ‏ رقم البيت عندكم عشان اكلمه انا وقت ما احب.. ‏ بكلمه علي رقم عمو سمير صاحبه ومش ديما.. ‏ بيبقا عنده ابقي اديني الرقم اكلمه لو ينفع يعني.. ‏ ردت وهي بتدور وشها الناحيه التانيه وشعرها.. بيخبط في وشي تمام هستأذن ماما الاول وبعدين.. ‏ اديهولك وسابتني وخرجت من الفصل وقفت مع.. ‏ صحباتها بره تقريبا وشي من كتر ما احمر وعيني.. ‏ كانت بتطلع شرار خرجت من الفصل ونزلت.. ‏ الحوش تحت ولأنه اول يوم دراسي كل البنات.. ‏ بتتعرف علي بعض وتقريبا المدرسين كمان.. ‏ متجمعين في اوضه المدرسين الحوش زحمه.. ‏ ومل بنت واقفه مع صحباتها وانا الوحيده اللي.. ‏ واقفه لوحدي شنطتي علي كتفي ومشيت شويه.. ‏ في الحوش وبعدين قعدت علي ديسك علي.. ‏ جنب لاقيت بنت سمرا كأنها من السودان لاقيتني.. ‏ قاعده لوحدي فضلت تتنشي اودامي رايحه جايه.. ‏ لفتت انتباهي وبعدين جت وطت علي وقالتلي. ‏ ـ قاعدة لوحدك ليه؟ ـ مفيش اول يوم بقا ولسه ما اتعرفتش علي حد. مدت ايديها وقالت لي. ـ هاي انا حسناء مايغركيش اني سمرا انا من القاهره عادي بس بابا من السودان وماما من القاهره وانا طالعه شبه بابا ههههههه.. ـ مديت ايدي سلمت عليها وقلتلها انا سما. ومايغركيش اني بيضه من برا انا ف الحقيقه بيضه من جوا بردو ههههههههه.. ‏ حسناءـ وانتي منين بقا. انا ـ بصي اللي اعرفه ان بابا من اسكندريه وماما من القاهره بس في الحقيقه انا من الجيزه ههههههه.. ضحكت اوي وقالتلي طيب ممكن نبقا اصحاب وهعرفك علي صحابي بردو.. قلتلها يا سلاااام هو انا اطول طبعا نبقا اصحاب. رمت شنطتها علي الارض وقعدت جنبي ولاقيت. بنتين جايين علينا بنت تخينه شويه وقصيره. ‏ وبنت رفيعه اوي واقصر من الاولانيه قلت في. ‏ نفسي الله دانا اطول واحده فيهم بقا ههههههه. ‏ قربو مننا وكل واحده عرفت عن نفسها. ايات البنت التخينه شويه. رغده البنت الرفيعه ام عيون خضرا برغم انها. قمحاويه بس لون عيونها لايق عليها وقفت ايات. ‏ وقالت ايه ده بقا لحقتي يا ست حسناء تتعرفي. ‏ طيب مش تعرفينا ع القمر ابتسمت وقلتلها انا. ‏ سما ردت رغده وقالت انا رغده ودي ايات واللي. ‏ جنبك دي حسناء ممكن نقعد معاكو قالتها وهي. ‏ مبتسمه ابتسامه حلوه وبتغمز بعنيها ضحكت. ‏ وقلتلها اتفضلي قعدت جنبنا وقالت ل ايات بصي.. يا ايه شوفيلك ديسك تاني عشان انا مش. ‏ هقدر اقعدك علي حجري بوزنك ده ههههه كلنا.. ‏ ضحكنا علي. كلامها بصت لها ايات وقامت. ‏ مسكاها من ايدها وزقتها علي الارض وقعدت. ‏ مكانها وقالتلها انا اقدر اخدك علي حجري يا نونه. ‏ تعالي بقا هههههههه لفيت وشي ليهم كلهم وقلتلهم هي ايات ولا ايه. بصتلي حسناء وهي بتلعب حواجبها وبتقول بص. ‏ هي ايات وعلي ع** حجمها يا حببتي انما هي. ‏ اصغر واحده فينا ف احنا بنحب ندلعها شويه. ‏ وبنقولها يا ايه وراحت مزغزغاها من جنبها. ‏ فضلت ايه تضحك لغايه ما قامت رغده وقعدت تساعد حسناء. في الجنب التاني وانا حقيقي كنت. ‏ هموت من الضحك يااااه بقالي كتير اوي ما. ‏ ضحكتش كده قلت الكلمه بصوت عالي بصولي. ‏ التلاته وقالو هو انتي في قسم ايه احنا زخرفه. ‏ قلتلهم انا تفصيل للأسف يعني مش معاكو ف. ‏ نفس القسم ولا حتي الدور قالولي وايه يعني نبقا. ‏ نتقابل الصبح نيجي سوا ونتقابل ف الفسحه. ‏ نتغدي سوا ونتقابل ساعه المرواح ونمشي سوا. ‏ شدتني حسناء من ايدي وقالتلي انتي ساكنه فين. ‏ قلتلهم في شارع العشرين فيصل عند كشري رسلان بصت ل رغده وقالتلها دي قريبه منك.. ‏ بصيت ل رغده وسألتها انتي ساكنه فين قريب.. ‏ مني ده؟ قالتلي وهي مبتسمه انا قبلك بشارعين انا عند. شارع ابو زيد بصيت لها وانا بهز راسي اهااا فعلا.. ‏ قبلي بشارعين دي حاجه حلوه اوي معني كده.. ‏ اننا ممكن نروح سوا وبصيت ل حسناء وسألتها.. ‏ وانتي ساكنه فين انتي واياات شدتني ايات من.. ‏ ايدي وقالت ايه قوليلي ايه مش احنا هنبقا. ‏ اصحاب ولا ايه ضحكت وقلتلها احنا بقينا.. ‏ اصحاب بالفعل وضحكنا كلنا وردت حسناء انا. ‏ وايه ساكنين في امبابه يعني هنمشي معاكو.. ‏ للجيزه وبعدين انتو هتركبو سوا واحنا هنركب. ‏ سوا صراحه اتبستط اوي وسألتهم انتو ايامكم. ‏ ايه ف المدرسه انا يوم الاحد والاربع بصو لبعض. ‏ بحزن وقالت رغده بس احنا يوم الاتنين. ‏ والخميس داحنا ايامنا مختلفه كمان بصتلي.. ‏ بحزن وقالت خساره ض*بتها ايه ف كتفها وقالتلها. ‏ عموما دي ايام العملي يعني نقدر نغيرها عادي.. ‏ وباقي الايام نظري ف هنتقابل كل يوم عادي. ‏ ردت رغده وهي متضايقه وقالت ماما مش هترضي تنزلني من البيت اصلا غير ايام العملي. ‏ انا مش مشتركه ف النظري قلتلها انا كمان هحضر. يتبع..
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD