البارت الثالث

1044 Words
وفي اليوم التالي كان فادي قبل ان يخرج من البيت حضرت له علياء الفطار هي ووالدتها وكان الجميع المجتمع باسم وفريد وفادي وكانت عليها مبسوطه جدا مرتاحه من ناحيه احمد وبعد ان انهى على الفطار باسم وفريق خرجوا من الملزم وفضل زينب وفادي والدتها و علياء علياء قالت لفادي مرتفع يا فادي انا كنت عايز اتكلم معك شويه فهد مضيفا خلاص تمام تكلميه علياء علياء مضيفها انا موافقه على احمد خلاص تمام وانا موافق وامك انا هاشوف اخواتك بقى سيبني فريق عليها مضيفه خلاص تمام مبسوطه جدا بان الجميع موافق على الشخص ثم تركها فادي يا ف*جه ايه ده السوق الذي يعمل فيه والمحلات الذي يعمل فيها و عندما اذهب الى ذلك المحل اتصل على فريد وباسم واخبرهم انه في اخر اليوم عايز يقا**هم علشان يتكلم معهم في موضوع فريد مضيفا خلاص تمام يا فادي بالليل نتقابل فيلم اقفل التليفون معه وفاضل فيها على طول اليوم يعمل في شغله وقعنا متضايق جدا بسبب المعامل الذي دعا مهله فريد وباسم عندما كان فادي في المحل اتصل على احمد احمد مردفا ازيك يا فادي عامله ايه فادي مرجفا تمام الحمد لله فاضيه اخبارك انت ايه بخير وفاضل يتكلمون مع بعض وقت طويل ثم عالفاضي باحمد انا قلت لماما وقلت لعلياء هم موافقين وانا موافقه على هاشوف النهارده فريد وباسم ناخذ ميعاد مع بعض وهبلغ ذلك المعهد احمد مرجفا كان مبسوط جدا ثم قال له خلاص تمام وقت ما تقولوا لي انا جاهز وكر مبسوط جدا وفاضل يتكلمون مع بعض وقت طويل ثم قفل فادي التليفون مع احمد وفاضل في شغله اما عليا كارت في منزلهم فضلت فكرت طول اليوم في ذلك الشاب الذي اعجب بها متكمم تقدم لها وكانك مبسوطه جدا لذلك الشخص لانه شايفاه انه هيريحها ويعيش عيشه كمان وفاضل يتكلمون مع بعض احمد وفادي وقتا ثم اقفل احمد مع فادي مكانه مبسوط جدا لذلك المكالمه معه عندما عاد خلص فادي ذلك الشخص اذهب الى المنزل مره اخرى وجد سناء وعلياء قاعدين في البيت فاضي يتكلم مع مع وجاء باسم وفريق من بره ثم دخلت علياء وزينب المطبخ واحضر لهم العشاء وبعد ان احضر له ذلك العشاء اتعشى مع بعض و بعدم تناول الطعام قال فادي لفريد وباسم عايز اتكلم معكم في موضوع فهد بدا يتكلم مع فريد وباسم وقال له بانه في عريس جاي لاخته وهو موافق عليه هو والدته فريد مردفا خلاص تمام واحنا موافقين وفاضل يتكلمون مع بعض وقته ثم فتح فادي موضوع انهم ينزل الشغل معهم اما كانوا قفلين الموضوع تماما سما فاتح بعدين مع باسم وفريق بانها ما ينزل الشغل معه لانه حمل تقيل علاجه زي المحلات ما يقدرش جاره مع بعض اخوات الثلاثه مفضله فادي اتخانق معهم علشان خاطر الشغل بره في هم رافضين كمامه يتشاجرون مع بعض بسبب انهم عايزين يشوفوا المحلات بتاعه واردهم في ياخذه فلوسهم المال بتاعهم غرفتين تماما انهم يرجعوا الشغل مره اخرى اما فريد كان رفض ذلك المحاوله وفضلت شجرون مع بعض ثم تركهما فادي وقاموا خرج من المنزل مره اخرى بعد ان كان عائد من المحل وتعبان على اخر الليل وخرجت فادي وقاعده طول اليوم بره ولم يعد الى البيت في نفس اليوم علشان خاطر كان متضايق من اخواته بسبب اللي بيعملوه والسبب انهم عايزين يخسروا وكان حزين جدا لانه مش قادر ينفذ وظيفه والله يرحمه بسبب خواته الولاده وبعد كذا يوم اتصل فادي على احمد فادي مرتفعا ازيك يا احمد عامل ايه احمد مضيفه انا تمام الحمد لله يا فادي احمد مضيفا انت اخبارك ايه فادي مرادف انت تمام الحمد لله بخير وفضل يتكلمون مع بعض وقت طويل ثم قال احمد لفادي بانه اتكلم مع اخواته ومع علياء ومعه والدته على وخذ معهم ميعاده احمد مضيفه خلاص تمام وانا موافق ثم حدد الميعاد مع بعض اللي يجي فيه احمد لا عليها يتقدملها رسمي ويشوفها فكرني احمد مبسوط جدا بسبب ان هم وافقوا عليها ثم اغلق التليفون وكان احمد مبسوط جدا في زعلك وبعدين بعد ان قافل احمد مع فادي بعد ان قافل معه خرج من لك المحل اللي كان شغال فيه وعاد الى البيت وكان مبسوط جدا وفضل طول الطريق الفكر فيزا لك الموضوع وقال مبسوط جدا وبعدين عملاه راح لوالده واخباره بقى لنا فادي رن عليها واخذ ميعاد مع بعض و عندما اخبره ووالده وامه خلاص تمام يا ابني ربنا يتمم لك على خير ان شاء الله وكان احمد مبسوط جدا وفضل يتكلم مع والده ووالدته وبعد ان خلص معهم الموضوع الخطوبه ذهب احمد الى غرفته وفضل يفكر في محبوبته علياء وكان مبسوط جدا بانهما ما رفض هوش لانه كان بيحبها خالص من وقت طويلا وهي هكذا بتحبه وعايزاها وتكمل حياتهم معهم وفي يوم جاء يوم الذي احمد سوف يتقدم لي عليها فيه وكان مبسوط جدا وحضر نفسه لكي يذهب الى خطيبته مع والدته ووالده اما علياء كانت بتحضر جميع الاشياء هي وزينب في المنزل وخرجت عليها الى الكوافير وجاءت بالفستان وجاء الليل وكان فادي في الشغل من اول الصبح عندما اخبره احمد في التليفون مع انه سوف يجي هو ووالدته خرج احمد من الشغل وخلصه اذهب الى البيت مره اخرى لكي يقا**هم مع فريد وباسم لانه هو الاخ الكبير فلازم هو اللي جاب لهم علشان خاطر يتف*جوا على كل حاجه و كانوا مبسوطين جدا قالت عليها مبسوطه به وفرحانه لانها حبه ذلك الشخص وزينب كنت فرحانه بها وفضلت تدعي لها ربنا يخليك لي يا بنتي وافرح بك ان شاء الله وجوزك وجوزك انت واخواتك ربنا يهد*كم على بعض وفضلت تدعي لها عليها مرديف ان شاء الله يا ماما فقررت مبسوطه جدا وجاء الليل وكان فريد وباسم وفادي في المنزل وعلياء وزينب منتظرين احمد وعائلته ثم دق الباب وقام فادي فتح الباب وجده احمد وامه وابوه وكان مبسوط جدا ودخلوا وجلس احمد ووالدته وفاضل فادي وفريد وباسم يتكلمون مع بعض ثم جاء زينب لهم عباءه العصير وجلست معهم ثم قلت لهم انادي لك ام العروسه ودخلت ليه علياء ونادت عليها وخرجت هي وعلياء وسلمت عليها على الجميع وجلست مع بعض وفضل يتكلمون مع بعض وعليها كنت م**وفه جدا لمقا**ه ذلك الشخص وكانت مبسوطه خالص به وكانوا جالسين مع بعض ونفضل يتكلمون مع بعض وبعدين خرج احمد وابوه وامه الى المنزل مره اخرى بعد ان خرج كان مبسوط احمد جدا بانه شاف علياء وبعد مرور وقت ا من الشهور كان فادي يعمل مكان والده اما فريد وباسم كانوا رافضين رفضت تماما وفي يوم من الايام جاء احمد الى فادي وقال له انه عايز يعمل معه في الشغل فادي مرض يفهمك على مبسوط جدا من احمد لانه عايز شاركوا في ذلك الشغل ثم قال له خلاص تمام انا موافق انك تشتغل معي وكان مبسوط جدا بان سوف يساعده ويحافظ على ذلك المال معه
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD