الفصل الثاني

1120 Words
لوى محمد شفتيه بتذمر، ليرمق امير الرجلان بهدوء قائلاً: عرفوا بنفسكوا يا رجاله. تقدم احدهم بالرد : انا سيف عندي ٢٢ سنه و... قاطعه امير بنبره ساخرة: ميهمنيش سنك كده كده هجمع معلومات عنك، انا اللي يهمني اندهلك ايه. رد الثاني بهدوء: انا طارق . ابتسم بهدوء وهتف يشرح لهم ما سوف يقومون به: اهلا يا رجاله؛ البنت اللي جوه دي اسمها مليكه احمد الحسيني، بنت رجل الاعمال و اللواء السابق. رد سيف ليطمئن امير: متقلقش يا باشا. جاءه الرد من.امير الذي تحدث بكل برود يمتلكه: انا مش قلقان لاني كده كده مش ورايا حاجه غيرها يعني قاعد معاكوا انا ومحمد. رفع محمد عيونه من طبق الطعام الذي كان يحمله بيده، رامقاً امير بكل برود يمتلكه هتفاً: قاعد فين يابا انت. امير و هو ينظر له بغضب من.طريقته تلك: اسكت انت. تحدث طارق و هو ينظر له بتركيز: افهم من حضرتك ان احنا زياده عدد. ظهرت علي وجه امير علامات اللاه مبالاه و هتف: افهم اللي تفهمه، المهم البنت اللي جوه دي هتفضل في حراسه مشدده، و انا هنا كل حاجه يعني تسمعوا كلامي انا و بس تحدث محمد و هو لا زال يأكل و يعطي كل اهتمامه تتطبق بين يديه: علي فكره دول اتنين تبع ال (xy). نظر لهم و هتف بنظرات توحي عليانه غير مطمئن لهم و يحاول ع** ذلك: كويس يعني متدربين كويس و علي اعلي المستويات. محمد بتأكيد: اه يلا بقا عشان انا هموت من الجوع وبعدين نلعب دورين بلايستيشن. امير بسخريه: مفجوع وتافه. رفع محمد يده و اخذ يحيه و هو يقول: حبيب قلبي تشكر يا كبير. و هو يفكر في مليكه و ما سوف يحدث معها: طيب ودي للبت اللي جوه دي اكل، حرام برضو اننا نسيبها من غير اكل كده. محمد بملل و جوع : حاضر يلا ناكل بقى احسن انت رغاي اوي. ضحك امير عليه و هتف و هو يسير امامه: يلا ياعم احسن تاكلني. محمد بملامح مضحكه: يععع، لا يا عم انا بق*ف. تشنج امير من كلماته و هتف: وش ق*ف اوي. ضحك محمد بهدوء ثم قال و هو يغمز له: يلا بينا احسن اعملها بجد امير: لا انا مش مستغني عن روحي يلا بعد وقت ليس بكثير انتهو من طعامهم و اخذ محمد بعض الطعام و ذهب الي مليكه محمد بهدوء و هو يضع الطعام امامها : اتفضلي كلي. نظرت مليكه له بق*ف و نظرات عدوانيه،و هتفت: مش عاوزه اكل عاوزه امشي. محمد ببسمه باردع: خلاص خليكي و موتي من الجوع ابقي روحي ساعتها. اخذ محمد الاكل و خرج لامير محمد و هو يضع الطعام علي الطاوله امام امير: البنت اللي جوه مش عاوزه تاكل.. ثم اكمل مقلدا اياها بنبره ضاحكه: مش عاوزا اكل انا عاوزا امشي نينينني. كان امير يتابع حركاته بحاجب مرفوع، علامه منه علي السخريه، ليقول و هو يأخذ الطعام من علي الطاوله: هات الاكل انا هدخل ليها. دخل امير الي مليكه التي تجلس علي السرير بهدوء و كأنها على سريرها و ليس محبوسه في احدى المنازل الايله للسقوط. وضع امير الطعام بجوارها،ثم استند على الحائط و هتف و هو يعقد يداه امام ص*ره: مش عاوزه تاكلي ليه. كانت مليكه تتابع حركاته بحاجب مرفوع، لترد عليه بسخريه: و انت مالك انت. فك امير يداه ثم تحرك بعض الخطوات تجاهها و هتف: كده هتزعلني منك، وانا زعلي وحش. كانت تبتسم بسخريه لازعه و هي تهتف له: اتفلق. اقترب منها امير و مسكها من ذراعها وقال: انتي بتقولي ايه قولتلك كلي يعني تاكلي، انتي شكل الادب مش نافع معاكي. ثم جلس وأعطاها الطبق ونظر اليها اخذت منه الطبق ونظرت له بق*ف و قالت : اطلع بره. امير ببرود: مش هسيبك غير لما تاكلي. نظرت له مليكه و اكلت خوفا منه و هي تقول: انا هاكل، بس اوعى تفتكر اني باكل خوفا منك لا، انا باكل عشان جعانه بس مش اكتر، و ليكن في علمك انا مش بخاف من الصوت العالي. ابتسم لها امير و هو يرفع حاجبه بسخريه عليها، و بعد مرور وقت ليس بكثير. امير ببسمه اظهرت غمازتيه: كان لازم يعني اخوفك كده. مليكه بنفي: انا مش خايفه. امير: لا ياشيخه. شاورت مليكه بعيونها على الباب، و قالت: اطلع بره عشان عاوزه انام. تحدث امير و هو يخرج: تكيه والدك هي انا هخرج بس هاجيلك تاني. خرج امير و ظلت مليكه تبكي ب**ت خوفا مما يحدث معها، حتي نامت. ************** : كيف حدث ذلك = لا اعلم سيدي ولكن ذلك ما حدث : حسنا سوف نقتله لانه اصبح خطر علينا = لا اوافقك الرأي هذه المره، انه لا يعلم اننا علمنا كل شئ ف يمكننا تحريكه كما نشاء و وقت ما نشاء : كيف = سوف اشرح لك ولكن ماذا حدث لموضوع ابنه احمد الحسيني : كل شئ علي ما يرام لا تقلق = حسنا هل سوف نقتل مليكه : نعم وسوف نقتل احمد ولكن دون علم جوسف = لماذا : الا تعلم أن جوزيف خال مليكه = اذن كيف خالها وكيف يريد ان ينتقم من احمد : اننا رجال تحت حكم المنظمه لا شئ بايدينا ولا يجب ان نتدخل في كل شيء، كل ما علينا فقط هو تنفيذ ما طلب منا. = اليس جوزيف رئيس المنظمه : لا رئيسنا لا يظهر بسهوله وانا لم اره قط = حسنا فهمت _______________________ دخل سيف الي مليكه وجدها تبكي فقال بقسوه و هو يراها في تلك الحاله: قومي يلا. رفعت عيونها اليه بعد ان جففت دموعها و ادعت القوه قائله: هنروح فين. سيف و هو يتقدم تجاه الباب منتظر ان تقوم: مش هتروحي بس هننقلك من الاوضه. مليكه بعناد: انا مرتاحه هنا. سيف: مش بمزاجك. و دهب اليها ومسكها من ذراعها و جذبها بقهوه لكنها افلتت يدها منه وقالت بغضب: انت بتعمل ايه يا حيوان انت، و ازاي اصلا تتجرأ و تمسكني كده. احمرت اعين سيف و هتف: انا حيوان طيب. ثم صفعها صفعه على وجنتها فصرخت من شده الالم سمع امير و محمد صوت صراخ مليكه فذهبوا الي الغرفه. امير بتساؤل: ايه اللي حصل؟ ثم نظر الي مليكه التي تبكي فوجد خدها بدأ يتورم و اصابع سيف تطبوعه عليه. امير بغضب و هو يتجه الي مليكه: انت هببت ايه يا حماار انت. سيف بغضب: هي اللي مستفزه امير بزعيق و هو ينظر الي وجه مليكه: هي ايه بس اخرج بره علي ما اخرجلك. اخذ محمد سيف و خرج و هو يلعنه و يسبه بغضب. امير بأسف و هو يحاول بث الطمأنينه بداخلها: انا اسف علي اللي حصل بس صدقيني مش هتتكرر تاني. مليكه ظلت صامته دون رد و تبكي فقط ليهتف امير من جديد و هو يجلس بجوارها: انا اسمي امير وبعد كده محدش هيدخل هنا غيري ما تقلقيش. مليكه بغضب و عيون حمراء من الغضب و البكاء: علي اساس انك غيره يعني، انتوا كلكوا زي بعض مستنيين بس اشاره عشان تقتلولي و تخلصوا تاركم. وقف امير و قال بأسف: بكره تشوفي اني غيره وبعدين انا عبد المأمور بنفذ بس اللي بيتقال ليا. مليكه بغضب: ايه اللي جابرك على كده عبد المأمور دي كلمه بتقولها انت و امثالك عشان تبرروا غلطكم بس، ثم ان مافيش حد عبد عند حد يا استاذ احنا عباد ل ربنا بس الباقي كله بشر.
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD