bc

معاناة عاشق

book_age16+
200
FOLLOW
1K
READ
drama
tragedy
comedy
like
intro-logo
Blurb

* . . . . . . . . . . عشقه و حبه إليها جعلها تخاف منه و تخشاه بسبب عدم رؤيته . . . . . . . . . . ماذا ستفعل فتون يا ترى مع مجهولها الوسيم الذى يقوم بمطاردتها و يعلم كل تحركاتها . . . . . . . . . . . *

chap-preview
Free preview
1 الجزء الأول
الجزء الأول * . . . ( فى أحد الشركات الكبيرة ) . . . * جلس بطلنا أراس ينظر بشرود ل صورة فتاة فى غاية الجمال ملامح وجهها بريئة و صغيرة . . . . حتى ابتسامتها التى أغرقته بحبها و عشقها . . . . . . . . * دلف صديقه (وافى) و قال وهو يجلس امامه : مش هتظهر لها كفاية تتابعها من بعيد أراس بشبهه ابتسامه : قريب هظهر اومئ وافى رأسه و قال و هو يقف : هكلم راسل نسهر مع بعض النهاردة أراس بجدية : مش هينفع النهاردة عيد ميلاد فتون قال وافى و هو يرفع حاجبه: هتظهرلها النهاردة اومئ رأسه و قال و هو يمسك صورتها : معزوم على الحفله عاوزك تروح بدالى وافى بجديه : تمام وهقول راسل اهو يخرج من جو السجون بس انت مش هتروح قالها و هو يضحك بقوة . . . . . ابتسم أراس و أومئ رأسه ثم قال : هروح بس كالعادة مش هتشوفنى دلوقت خرج وافى من المكتب وترك العاشق بمفردة وجد أمامه فتاه ترتدى ملابس كبيرة الحجم وترتدى نظارة كبيرة رغم ذلك شرد بملامح وجهها قالت الفتاة بغضب له : ازاى يا متخلف انت تأذى اختى رفع حاجبه و أشار على نفسه بعدم تصديق و ابتسامه بلهاء على شفته فقالت بغضب اكبر : ازاى تضحك عليها و فى الأخر تروح تتجوز واحدة تانيه قالت دون ان تعطيه الفرصه للحديث : انا هوريك استنى عليا بس قالتها و ذهبت من امامه اشار لأحد رجاله عليها ذهب الرجل خلف الفتاه . . . . . . . . . . . . . . . . . * * . . . ( مكتب أراس ) . . . * شرد أراس ب ماضيه الذى يعادل ال 15 عام . . . . * Flash back كان بعمر 14 عام كان يعمل متسول مع مجموعه من الاطفال وسط توجيهات زعيمهم جابر تذكر انه مرض بيوم فقام جابر بض*به بقوة و دون رحمه كان يخبئ مال هو و صديقه وافى الى ان أتى يوم اختطفوا به طفله صغيرة بعمر 4 سنوات كانت فتون كانوا يختطفون الاطفال و يجعلوهم يتسولون لاجل المال . . . تركوها مع الاطفال الأخرين قال أراس بإبتسامه صغيرة ل فتون التى تبكى و هو يمسح دموعها بحنان : اسمك ايه فتون : قالتها و نظرت له بخوف أراس بتسأل و هو يجعد حاجبه : جابوكى ازاى نفت رأسها لانها لا تعلم كيف تم ا****فها كانت مع عائلتها بالمصيف و غفت بين احضان والدها استيقظت وجدت نفسها معهم . . . . . . . فتون ببرأه : ممكن تودينى ل بابا وماما نظر أراس ل وافى و قال بهدوء : لازم نساعدها اومئ وافى رأسه و هو ينظر ل فتون التى تنظر لهم وهى ترتجف من الخوف . . . . . . . . . . . . . . . . * بالفعل جلب وافى المال الذى كانوا يخبئوه و أخذوا معهم فتون حتى يساعدوها للعودة الى الديار . . . . . . * قال أراس : تعرفى بيتك فين نفت رأسها فقال بهدوء : واسم والدك ايه فتون ببرأه و هى تطالعه بعيونها البريئه : صلاح وافى وهو يضحك : العيلة بتاعتك اسمها ايه نظرت له بغباء قال وافى ل أراس : دى غ*يه نظر له أراس نظرة حادة و قال ببرود : متتكلمش انت قالها و نظر ل فتون ثم قال بإبتسامه صغيرة : ركزى يا حبيبتى اسمك كامل ايه فتون : فتون صلاح المنياوي نظر ل وافى بإبتسامه ساخرة . . . . فقام وافى بقلب عيناه بضجر . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . * بالفعل بحثوا الى ان وجدوا المنزل ب مساعدة صديقهم راسل و هو صديقهم المخفى لم يراه جابر او اى احد غيرهم بحث فى مكتب والده و وجد العنوان ثم ساعدهم للعثور عليه . . . . . . . . . . . . . . . * قام اراس بإيصال فتون الى منزلها انتظرة وافى و راسل بالخارج . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . * قالت فتون بلهفه قبل ان يذهب : اسمك ايه أراس بإبتسامه صغيرة و هو يضع يدة على شعرها : أراس فتون بإبتسامه بريئة : هتمشى مش هشوفك تانى كان أراس سيتحدث لكن وجد والدها ركض لها و قال بقلق : كنتى فين قالها و نظر ل أراس بحدة فقالت فتون : أراس ساعدني كنت تايهه قالتها دون ان تعلم اين كانت لم يتحدث أراس قال بهدوء و هو يذهب من امامهم : عن اذنكم لازم امشى حمل صلاح ابنته و هو يضمها تن*د براحه عندما وجدها و حمد ربه كثيرآ ثم دلف لزوجته التى بكت من السعادة لأجل عودة ابنتها الصغيرة . . . . . . . . . . . . . . . . * عندما علم جابر بهروب فتون بمساعدة أراس قام بت***به بالسوط و قام بجرح ظهره بسكين حاد تابعه وافى هو و الاطفال الموجودين و هو يبكى لم يتحدث اراس عن مكانها رغم ت***ب جابر له لمعرفة مكانها و موقعها لان جابر كان يخطط لبيعها لأحد الأشخاص ذو مكانه عاليه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . * بعد ان تعافى اراس هرب هو و وافى بمساعدة راسل الذى اخذهم الى منزله . . . . . . . . . . . . . . . . . * عمل أراس هو و وافى كثيرآ و ساعدهم راسل هو و والدة عمران الى ان اصبحوا من اكبر رجال الأعمال حتى انه تابع فتون لم يظهر لها كان يجلب لها كثير من الهدايا مما جعل فتون تشعر بالحيرة من يكون و غيرها من الأسئلة التى احتلت تفكيرها و كذلك شعر والدها بالقلق لكن لم يتحدث عندما يرى السعادة بعيون ابنته بسبب رؤيتها الى هذه الهدايه الثمينه و الغاليه . . . . . * ( end flash ) قال أراس بإبتسامه صغيرة : ياترى لسه فكراني اكيد لا قالها ثم تحدث مع احد الاشخاص قليلا و قام بإغلاق الخط ثم اخذ متعلقاته و خرج من مكتبه بخطوات هادئه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . * فى احد المطاعم جلست فتون مع صديقتها الوحيدة شيروت قالت بحماس : يا ترى هيجيبلى ايه السنه دى شيروت بضجر : هموت و اعرف الشخص دا مين و انتى بتبقى مبسوطه لما يجيبلك حاجه ليه انتى المفروض تخافى و تقلقى فتون بإبتسامه حزينه : فى الحقيقه من يوم ما ماما ماتت و مفيش حاجه بتسعدنى زى الهدايا بتاعته يمكن معرفهوش بس بحس ان فى حد بيهتم بيا مش قادرة اوصفلك احساسى شيروت بحماس شديد و هى تمسك يدها : جهزتى نفسك علشان الحفله بتاعت بالليل فتون بهدوء : لسه يلا نروح نشترى فستان اومئت رأسها ثم قالت و هى تركض امامها : هظبطك متقلقيش اصتدمت بأحد و هى تركض كانت على وشك الوقوع لولا امساك الشخص لها بقوة قالت بأسف و هى تبتعد عنه : اسفه قالتها وسحبت فتون خلفها وركضت الى الخارج دون النظر اليه حتى . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . * تابعهم الرجل بهدوء ثم أردف بإستغراب شديد : فتون و مين اللى معاها دى هسأل أراس قالها و هو يخرج هاتفه للتحدث مع أراس فاجاب عليه اراس و هو ينزل من سيارته امام مول كبير الرجل بجدية : شفت فتون مين البنت اللى معاها أراس ببرود : شفتها فين يا راسل راسل بضجر : يعنى انت سيبت السؤال فى مطعم لسه خارجه و معاها بنت هى مين أراس بهدوء و هو يدخل المول : صحبتها شيروت راسل بجدية : عاوز معلومات عنها أراس بإبتسامه ساخرة : انا اللى هجيبلك المعلومات يا حضرة الظابط تن*د راسل و اغلق الخط بوجهه و هو يلعنه و يسبه ثم جلس و قام بطلب فنجان من القهوة . . . . . . . . . . . . * * . . . ( فى المول ) . . . * امر أراس المدير أن لا يدخل احد سوى فتون و شيروت . . . . . و كذالك فعل المدير مثلما طلب منه لما لان المول ملكه و لا يستطيع الرفض . . . . . . . . . . . . * دلف الفتيات قالت فتون بإستغراب : فين الناس شيروت : معرفش سيبك المهم نشترى الحاجه * . . . . اومئت فتون رأسها بحماس و ركضوا الى محل فساتين للمحجبات ثم بدأوا بإختيار الملابس قالت شيروت و هى تمسك بيدها فستان باللون بنى غامق : هروح اشوفه قالتها ثم ذهبت لتجرب الفستان قالت فتون بصوت منخفض : مش عاجبنى ممكن اخد دا قالتها و هى تمسك احد الفساتين . . . . . . انطفأت الأضواء فجأة نظرت حولها بخوف و نادت على صديقتها لم تسمع اى رد . . . . . . . . . . . . . . . . * شعرت بأحد يمسك يدها قالت : شيروت جعدت حاجبها مهلآ هذه أيد كبيرة ليست لفتاه شهقت بخضة عندما شعرت بأحد يضمها بقوة ابتلعت ريقها و قالت بصراخ و هى تقوم بض*به على يده بعنف و تحاول التحرر منه : سيبنى انت مين أراس بهدوء : اهدى رفعت حاجبها و قالت بإستغراب : انت مين مش معقول انت اللى بتطاردنى ابتعد عنها أراس و أردف بعد أن وضع رأسه بعنقها : أنا فتون بخجل : مش بتظهر ليه و ايه جو الرعب دا قالتها و جسدها يرتعش أراس بشبهه إبتسامه لم تظهر لانه لا يوجد إضاءة بالطبع : عاوزه تشوفيني فتون بجدية : اكيد أراس بهدوء وهو يشتم عطرها : مش دلوقت فتون بتسأل : ليه طب قول اسمك حتى قبل جبينها ثم أردف و هو يبتعد عنها : انتى عارفاه جعدت حاجبها بإستغراب و فجأة وجدت صديقتها تقول بدهشه بعد ان وقفت جوارها : انتى كويسه نظرت فتون حولها وجدت الإضاءة قد عادت قالت وهى تركض الى الخارج بلهفه : كان هنا ركضت خلفها شيروت لترى من تقصد . . . . . . . . خرجت من المول لم تجد احد امامها شيروت بهدوء : فهمينى هو مين فتون : الشخص اللى بيطاردنى انتى مش مصدقانى قالت شيروت بإبتسامه بلهاء هى تنظر لعنق فتون : اكيد مصدقاكى نظرت فتون بسرعه وجدت قلادة على شكل قلب عليها حرف ال A قالت شيروت و هى تمسكها : دى شكلها غاليه أوى اومئت فتون رأسها و اردفت بتوتر و ملامحها حائرة : تعتقدى عاوز ايه بالهدايا اللى هو بيجيبهالى شيروت بجدية : فى الحقيقه معرفش ممكن حب نفت فتون رأسها و قالت بقله حيله : خلينا ناخد الحاجه و نمشى قالتها دلفوا الى الداخل تابعهم أراس بكاميرات المراقبه قالت أحد العاملات بالمحل و هى تعطى فتون علبه كبيرة الحجم : الهدية دى لحضرتك فتون بتنهيده : من مين العامله بإحترام بعد أن حمحمت : معرفش لم تستطع اخبارها و إلا أراس سيقوم بقتلها . . . . . . علمت فتون انها من الشخص المجهول لقد شعرت بالخوف منه كان يرسل الهدايا لها و لم يظهر من قبل حتى انها اعتقدت انه والدها من يرسل لها الهدايا حتى لا تحزن على فراق والدتها لكنها الأن تأكدت و علمت بوجودة . . . . . . . . . . . .أخذت منها الهدية بأيد مرتجفه بعد ان قامت بشكرها بصوت منخفض . . . فتحت فتون الهدية وجدت فستان باللون الأبيض به وردات حمراء قالت شيروت بجدية : هتقبلى الهدية نظرت فتون بجميع الأرجاء وقالت بخفوت : هو فى حل تانى انتى عارفه انه مراقبنى شيروت بقلق : هنعمل ايه نظرت فتون الى القلادة التى برقبتها لقد اعجبتها لكن لا تستطيع قبولها لانها باهظه الثمن قامت بخلعها وسط اندهاش شيروت وضعتها على الفستان و قامت بإغلاق العلبه . . . . . . ثم سحبت شيروت خلفها بعد اخذ متعلقاتها و اشياءها . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . * تابعها أراس بنظرة جامدة قال ببرود للمدير بعد أن وضع سلاحه على الطاولة : لو مخدتش العلبه دى هقتلك نظر له المدير برعب و أردف بسرعه رهيبه : هتقبلها يا باشا هروح اديهالها بنفسى قالها و ركض من امامه بخطوات سريعه أراس بإبتسامه ساخرة : جبان خرج المدير و قد نادى على فتون فنظرت له بإبستغراب لكنها تحولت لقلق و خوف عندما رأت العلبه بيدة حتى أن وجهها قد شحب . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . * المدير بابتسامة مزيفه : انا اتمنى انك تقبلى الهدية المتواضعه من المحل كانت سترفض لكنه قال بصوت منخفض جعلها تأخذ منه العلبه بسرعه : ابوس ايدك خديها هيقتلنى و انا لسه عيالى صغيرين قالت بخوف : هو مين لم يجيب عليها المدير وذهب بسرعه رهيبه شيروت بإبتسامه بلهاء : و كمان قاتل يا فرحتى نظرت لها فتون بحدة و تركتها ثم ذهبت امامها و بيدها العلبه هى تشعر بالرعب الأن حقآ . . . . . . . قالت شيروت و هى تسير جوارها : أسفه مش قصدى و الله فتون و هى على وشك البكاء : و الا قصدك مش فارقه قالت شيروت و هى توقف سيارة أجرة : لازم نبلغ الشرطه فتون وهى تضع العلبه ب سيارة الأجرة : خايفه الا يأذى بابا او اى حد انا معرفهوش شيروت بعصبيه : ما هو كده ممكن يأذيكى يا غ*يه هنروح نعمل فيه بلاغ بس بكرة علشان عيد ميلادك النهاردة اومئت فتون رأسها بعد ان ركبت سيارة الأجرة . . . بعد قليل وصل الفتيات و بدأوا بتجهيز أنفسهم للحفل الذى أصر والدها أن يقيمه . . . . . . . * * . . . ( فى المساء ) . . . * بدأ الحفل بحديقه منزلهم وصل وافى مع راسل و جلسوا مع صلاح . . . . . . . قال وافى بهدوء ل صلاح : عملت ايه فى المشكله بتاعت البنك صلاح : كله تمام اراس ساعدنى كتير هشوفه امته وافى بجدية : لما هو يقرر اومئ صلاح رأسه دون التحدث . . . . فتح راسل فاهه و هو ينظر خلف وافى . . . . . . . . . . . . . * جعد وافى حاجبه بإستغراب و نظر خلفه عندما وجد فتون و هى ترتدى الفستان الذى جلبه اراس ابتسم ثم اكمل احتساء المشروب الذى بيده و ظل يتابعها تقترب و هى تفترب منهم مع صديقتها . . . . . . . . . . * قال صلاح بهدوء بعد ان قبل جبينها بحنان : بنتى فتون نظرت لهم فتون بإبتسامه لكنها انمحت عندما رأتهم و قالت بإستغراب : هو انا شوفتكم قبل كده قال وافى بعد ان امسك يدها : ممكن قالها وةقبل يدها سحبت يدها ثم نظرت له بحدة بسبب وقاحته بالنسبه اليها . . . . طالعها بإبتسامه صغيرة و هو يضع يده بجيب بنطال بدلته . . . . . . . . . . . . * نظرت ل شيروت وجدتها تجلس على الطاولة هى و راسل يتحدثون رفعت حاجبها بإستغراب . . . . قالت بجدية ل وافى عندما ذهب ابيها ليرحب بضيوفه : متأكد اننا متقبلناش قبل كده سمع أغانى هادئه قال بهدوء : معتقدش قال جملته هذه و تركها . . . . .جعدت حاجبها و تابعت من بالحفل بهدوء و هى تشعر بالضيق شعرت بأحد يمسك يدها نظرت وجدت رجل يرتدى قناع قالت و هى تحاول ان تسحب يدها : انت مين سحبها خلفه الى منصة الرقص . . . . . وضع يده على خصرها و أخذ يدها وضعها على كتفه ابتلعت ريقها قال بهمس جوار أذنها و مازال يرقص معها : شوفتك فى حلمى رفعت حاجبها و قالت بإرتباك و هى تبعد رأسها: شوف*نى فى حلمك ازاى يعنى مش فاهمه قال بإبتسامه لم تراها بسبب القناع الذى يرتديه : مش عارف بس كان اجمل حلم خرجتنى من الضلمة للنور تن*دت بضيق و قالت : معرفتش انت مين قال بهمس رجولى و هو يقربها له أكثر : تقدرى تقولى المطارد بتاعك ابتلعت ريقها ثم طالعته بسرعه قالت برعب بعد ان ابعدته عنها : المطارد قالتها و ركضت من امامه بسرعه خشيه من ان يؤذيها . . . . . كان على وشك الذهاب خلفها اوقفه فتاه تمسك به لترقص معه ابعدها عنه بعنف و تركها ثم ذهب خلف فتون مباشرة . . . . . . . . . . . . * دلفت فتون غرفتها و قالت بإرتباك : ياترى عاوز منى ايه قال صلاح بتسأل الى شيروت التى تتحدث مع راسل ومندمجه معه بالحديث : فين فتون شيروت : معرفش ياعمى كانت بترقص مع واحد معرفهوش قالتها بجدية و هى تطالعه . . . . . . . . . . . * قال راسل بهدوء: هتلاقيها صدعت انت عارف شكلها من النوع اللى بيكرهه الحفلات اومئ صلاح رأسه و ذهب لضيوفه دلف أراس المنزل و ذهب الى غرفتها مباشرتآ هو يعلم كل ركن من المنزل كان يراقبها دائما و يعلم كل شئ بالمنزل يتذكر انها مرضت عندما كانت بعمر السادس عشر لم يكن احد بالمنزل لان والدها كان بزفاف احد اقربائه فأتى اليها مسرعا من الخوف عليها و اهتم بها لم تشعر به او هكذا اعتقد شعرت به لكنها اعتقدت انه مجرد حلم . . . دلف الغرفه بعد ان دق على باب الغرفه و سمحت له بالدخول قال بهدوء : انتى كويسه قالت فتون برعب و هى تقف بأخر الغرفه : انت مين بتطاردنى ليه اراس وهو يقترب منها ببطء : مش عارف ممكن لحمايتك او لانى بحبك قالت ببكاء : لو مقلتش انت مين هرمى نفسى قالتها و هى تقف جوار الشرفه قال اراس بهدوء : اهدى هظهر بس مش دلوقت ابتلعت ريقها وقالت بتهديد : طب عاوزه اشوف وشك لو مشوفتش وشك دلوقت هبلغ عنك الشرطه قال قبل أن يذهب من امامها : بلغى تن*دت براحه عندما ذهب . . . . . . قالت شيروت عندما رأتها : مالك فتون : كان هنا علمت شيروت عما تتحدث فقالت بجدية : بكرة هنروح نقدم بلاغ علشان يحموكى لان كده كتير ممكن يتعرضلك الله أعلم هو ممكن يعمل ايه اومئت فتون رأسها بهدوء و نظراتها القلق مرتسمه على وجهها . . . . بعد عدت ساعات انتهى الحفل وذهبوا كل ضيف الى منزله . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .يتبع . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . *

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

أنين الغرام

read
1K
bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.8K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

معشوقتي

read
1K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.6K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook