للحب طعم اخر
???????
في مصر الجديدة .
في فيلا المنياوي
???????
في اوضة نور
دخلت مامتها تصحيها
سهير:نور حبيبتي قومي يا حبيبتي علشان تفطري وتروحي انتي واختك الجامعة
نور:????
سهير:يا نور فوقي بقا يا بنتي
نور:?????
سهير مسكت المنبة وخلته يض*ب في ودان نور
نور:اعاااااا خلاص صحيت يا مامي صحيت اهو
سهير:ما كان من الاول اي خم نوم يا بنتي
نور:خلاص يا مامي قايمة اخد شاور اهو روحي صحي اروي
سهير:طب بسرعة
خرجت سهير وراحة اوضة اروي
ونور قامت تاخد شاور
وفي اوضة اروي دخلت سهير تصحيها
سهير:يلا يا رورو قومي علشان تفطري
اروي:اهو يا مامي صحيت
وقامت اروي تاخد شاور
وخرجت سهير وخبطت علي بابا اوضة زين
زين:ايوة يا طنط انا صحيت وبلبس
سهير:ماشي يا زين وانزل علشان تفطر
وفي اوضة نور كانت لبست بلوزة سوده فيها ورد وبنطلون اسود وطرحة كشمير وكوتشي ابيض

وخرجت من اوضتها
وفي اوضة اروي لبست بنطلون جينز فاتح وتيشرت ابيض وكوتشي ابيض وعملت شعرها ديل حصان

وفي اوضة زين كان لبس قميص كحلي وبنطلون ابيض وجزمة كحلي

ونزلو كلهم يفطر
نور:صباح الخير يا بابي
احمد:يا صباح الجمال عليكو اي يا حبيبتي رايحة الجامعة
نور:اه ورايا محاضرة وبعد الشركة بقا
وقعدو
اوري:بابي مش ناوي تجبلي عربية بقا
احمد:اتخرجي وهجبلك يا عيون بابا بس انتي مع اختك مينفعش كل واحده لوحدها
زين:كلامك صح يا عمي
اروي:ملكش دعوة يا زين محدش دخلك
زين:اتكلمي بأدب انا اكبر منك
نور:بس عيب انتو الاتنين ادام بابي عيب يلا يا مامي هاتو الفطار
سهير:حاضر يا حبيبتي
واتحط الفطار كله علي السفر وابتدو يفطرو
نور افتكرت تكلم كلير تصحيها
نور مسكت تلفونها ورنت علي كلير وردت
كلير بنوم:الووووو مين
نور:اي يا كلير انا نور اصحي يا ماما ورانا جامعة
كلير:اوك نور هصحي اهو
نور:لو عرفت انك لسا نايمة مش هيحصلك طيب
كلير:حاضر قومت اهو حاضر يا نور
نور:باي يا قلبي
كلير:باي
وقفلت نور مع كلير
نور:يلا يا رورو
اروي:يلا
نور:سلام عليكم
احمد:عليكم السلام
ومشيت نور هي و اروي وركبت العربية وانطلقت للجامعة
_______________________________________________________
في فيلا الدفراوي
فوق في اوضة كلير
قامت كلير واخدت شاور وطلعت لبست بنطلون جينز ازرق وبدي ابيض وعليه بلوفر لبني وهاف بوت ابيض ولم تضع اي ميك اب وحطت برفيوم ونزلت

لقيت تحت بابها وملقتش فادي
كلير:بابي هو فين فادي
ياسر:فادي راح الشركة يا حبيبتي اي مش هتفطري
كلير:لا مش عايزة انا رايحة الجامعة عايز حاجة
ياسر:عايز سلامتك يا بنتي
كلير:طب السلام عليكم يا بابي
ياسر:وعليكم السلام يا بنتي
وخرجت كلير وركبت عربيتها وانطلقت علي الجامعة
وفي عربية نور
نور:اروي بعد الجامعة انا ورايا شركة هخلي زين يجي ياخدك
اروي:لا مش عايزة زين
نور:لي يا رورو مالو زين
اروي:مالوش رخم يا نور
نور:عيب يا رورو ده ابن عمنا برضو
اروي:الله يرحمو عمي بس هو رخم برضو
نور:لا هي كلمة واحده بس زين هيروحك بعد الجامعة
اروي:حاضر يا نور حاضر
نور:كده احسن انتي بتبقي عسل لم تسمع الكلام بس مش عايزة تفهمي اني بتحكم بس انا بخاف عليكي تتاذي في المواصلات فاهمه
اروي بابتسامة:فاهمه يا حبيبتي
نور:فهد وحشني اوووي يا اروي
اروي:ما شغله الرخم حد قاله يتشغل ظابط قوات مسلحة
نور:بيحمي الوطن يا زكية دي احسن حاجة في ابن المنياوي يابنتي اخونا قوي
اروي:عارفة انه قوي ربنا يحميه
نور:يارب
وهنا وصلو
ولقيت عربية كلير واقفة
نور ركنت ونزلت
كلير:كده تتاخري عليا يا نور
نور:معلش بقا فطرت وانتي مفطرتيش اكيد
كلير:لا ازيك يا رورو ❤️
اروي:ازيك يا كلير عاملة اي
كلير:كويسة الحمدالله
اروي:نور انا هدخل لصحابي باي
كلير ونور:باي
نور:مالك يا كلير
كلير:مافيش يا حبيبتي
نور:بجد مالك فيكي اي
كلير:تعالي ندخل بس
ودخلو نور و كلير الجامعة
نور:ها مالك بقا
كلير:مافيش بس في واحد متقدملي
نور:طب حلو انتي مش فرحانة لي
كلير بحزن:اصلي بحب واحد وهو مش حاسس
نور:مين هو
كلير بتنهيده:فهد
نور:فهد مين اخويا
كلير هزت راسها ب اه
نور:طب ازاي ده عمره ما ادي حد ريق كويس غيرنا كا اخواته انا و اروي
كلير:ما ده اللي عجبني فيه انه مش بتاع بنات
نور حطت ايديها علي دماغ كلير:انتي كويسة اود*كي للمستشفي
كلير:بطلي هزار بقا يا نور انا بتكلم بجد هو عسل وقمر و كيوت و عاجبني
نور:خلاص انا عندي فكرة كده كده الامتحانات خلاص هتبدا وهتخلص بعدها هنروح رحلة لشرم وهو اصلا بيبقا في الكمين هناك وهنعدي عليه وكده اي رايك هي الرحلة دي كبيرة في طلاب ودكاترة
كلير:فكرة هايلة يا نور انا بحبك اوووووي
نور:وانا اكتر يا عمري يلا المحاضرات هتيبدا روحي محاضرتك اشرحي وانا كمان باي
كلير:باي
واروي دخلت مدراجها
___________________________________________________
وفي شركة الدفراوي للهندسة كان وصل فادي باناقته ووسامته هو مغرور اووووي وبيحب يسمع غزل البنات من حوالية ودخل وهو متعالي وسامع البنات بتتاهامس عليه وميعرفش انه قريب هيقع علي دماغه وفي الحب او وقع في الحب خلاص بس كبريائه منعو كمان وراح لمكتبة
فادي:في اي مواعيد انهارده يا مريم
مريم:احنا معندتاش مواعيد بس كمان اسبوع و١٠ ايام حضرتك لازم تسافر شرم علشان شغل
فادي:تمام يا مريم
ودخل مكتبه وقعد وفتح تلفونه ورن علي كلير بس اول مرة مردتش رن تاني مردتش
فادي:يمكن تبقي في المحاضرة وساب التلفون وتابع شغله علي لاب توب
___________________________________________________
وفي الجامعة عند البنات خلصت كلير شرح المحاضرة
كلير:اتفضلو المحاضرة خلصت
وقعدت علي الكرسي وفتحت الفون لقيت فادي مكلمها رنت ورد
كلير:سوري يا فادي كنت بشرح المحاضرة
فادي:ولا يا يهمك يا دوك ها حبيبة اخوها عاملة اي
كلير:وحشة لاني مشوفتكش الصبح
فادي: انا كنت اتاخرت عن الشغل وانتي خم نوم
كلير:ماشي يا عم مقبلوة يا بشمهندس
هنا دخلت نور
نور:اي يا بنتي احنا خلصنا
كلير:ثواني يا نور بكلم فادي
نور:طيب انا برة
وخرجت نور
فادي:مين دي يا كلير
كلير:ياه متعرفاش انت اهبل يا فادي دي نور يا حبيبي ده اذكان اهلها صحاب لبابي ومامي الله يرحمها
فادي:ماانتي عارفة بقا نسيت ياه هي كبرت لدرجاتي
كلير:انت اكيد بتهزر انا ونور دفعة واحده علي فكرة
فادي بضحكة:عارف يا بنتي بس بستعبط انتي عارفة اني مش بطيقاها
كلير:ياه تصدق وهي كمان بتكرهك
فادي:اي الاحراج ده خلاص يا ست كلير اسف لصحبتك
كلير:طب سلام
فادي:استني بس
لكن لقي اخته قفلت بلفعل
فادي:دماغك.قفل مصدي
وفي الجامعة
خرجت كلير من المدرج لقيت نور
نور:قلبي بجد
كلير:ده انتي اللي قلبي
نور:والله معتبرتش حد غيرك هو اللي صحبتي و اختي كمان وبس بجد انتي في قلبي دايما
كلير:يلهوي علي كلامك يا نور ياريت اخوكي يكون كده
نور:فهد ظروف شغله مخليه مش رومانسي يا بنتي بس متقلقيش هخليه هو بنفسه اللي يعترف بحبه ليكي وهتشوفي بنفسك
كلير:ياريت
نور:ههههههههه لدرجاتي بتحبيه
كلير:واكتر وحياتك يا نور
نور:ان شاء الله تكوني مراته وكده مش هنفترق ابداااا
كلير:بتمني والله نفضل كده دايما
نور وبتبص لساعة:طب انا ورايا شركة يلا ياختي هنتاخر
كلير:يلا
واتحركو وقبلت اروي
اروي:اي يا بنات هتمشو
نور:معلش يا حبي انتي عارفة الشركة كده انتي هتخلصي امتا
اروي:مش دلوقتي هتبعتي ليا زين
نور:اه هكلمو وانا ماشية
اروي:طيب يا حبي سلام
نور:سلام
ومشيت نور هي وكلير خرجو وركبو العربيات
في عربية نور رنت علي زين ورد
نور:زين ابقي عدي خد اروي في سكتك
زين:تمام يا نور هبقا اعدي اخدها بس تبطل طول ل**ن
نور بضحكة:يابني انتو ولاد عم واخوات وهي لسا صغيرة وهي متعوده عليك يا زين
زين:خلاص يا نور حاضر تؤامري بحاجة تاني
نور:لا يا حبيبي تسلم سلام
زين:سلام
وقفلو مع بعض
___________________________________________________
وفي شركة خاصة بزين المنياوي
كان قاعد وبيبص في صور اروي
زين:عارف انك بتحبيني بس بتنكري وانا كمان بنكر ده ادامك بس اعمل اي لسا بدري انتي لسا طالبة وانا بكون نفسي من بعد الشركة دي كفاية ان عمي مخليني عايش معاه انا بحبو وبحبك بس خايف اوجعك ببعدي ده في اوقات كتير
وهنا خبط الباب
زين:ادخل
دخلت السكرتيرة
زين:في حاجة يا منه
منه:زين بيه في واحده عايزة حضرتك برة
زين:دخليها يا منه واطلبي اتنين عصير
منه:حاضر يا زين بيه
خرجت منه ودخلت البنت
زين:انتي
البنت:ازيك يا زين وحشتني
زين:اي جابك يا سمر عايزة اي
سمر:بقولك وحشتني وحشتني يا زين
زين بضحكة:ههههههههه ضحكتيني يا سمر تصدقي بالله انك واحده حقيرة بجد
سمر:اي يا زين بتكلمني كده لي انت نسيت اني سمر حبيبتك
زين:هههههههههههههه تصدقي انك بجحة يا سمر كمان
هنا خبط الباب ودخل الساعي بالعصير وخطو ادام سمر وزين
عم جابر:تؤامر بحاجة تانية يابني
زين بابتسامة:شكرا يا عم جابر روح انت
ومشي عم جابر
سمر بتكبر:اي ده هو الراجل ده بيقولك يابني
زين:و اي يعني هو علشان فقير يبقا حقير ولا اي مش كل الفقراء حقارة زي ناس
وكان بيلقح كلام علي سمر
سمر فهمت:قصدك اني حقيرة صح
زين:ياه بعد ده كله وفهمتي انك حقيرة ياه لدرجاتي غ*يه عمتنا عايزة اي يا سمر
سمر:جاية اقولك سماحني يا حبيبي
زين:هههههههههه ياه بسهولة كده انتي ناسية عملتي فيا اي في الجامعة انتي مجنونة يا بنتي ولا اي
سمر:يعني افهم انك بطلت تحبني
زين:ههههههههه بطلت بس ده يمكن محيتك من الذاكرة اصلا يلا اتفضلي برة احسن ليكي بدل ماتطلعي من غير كرامتك
سمر:تمام شكرا
وخرجت وهي متعصبة
زين بنص ابتسامة:ليكي عين تيجي دي البجاحة ليها ناسها
زين:يا منة منة
منة:نعم يا زين بيه
زين:لو دي جت تاني تطلبي ليها الامن
منة:حاضر يا بيه عن اذنك
زين:اتفضلي
وخرجت منه وقعدت علي مكتبها
___________________________________________________
وفي مكان اخر في احد.كماين علي طريق شرم الشيخ
كان قاعد فهد ومعاه اصحابه بس سرحان
مكرم:مالك يا عم فهد
فهد:مافيش بفكر في اخواتي وبابا وماما اصلهم وحشوني اوووي
عبد الرحمن:ربنا يخلهملك مشوفتش في ادب اخواتك بصراحة
فهد:اه الحمد الله علي نعمة التربية بتاعة عائلة المنياوي
بدر:اي يا عم مش ناوي تتجوز بقا
فهد:مش عارف بس ربنا يسهالها اصلي ملقتش اللي تدخل دماغي يا عم
ماجد:ولسا والدك سايب ادارة شركته لاختك نور
فهد:ماانت عارف ان والدي كبر بقا وحابب قاعدة البيت اكتر من انه يروح الشركة وغير كده ده مجال دراسة نور هي اشطر واحده تدير الشركة ماانت عارف زين مهندس واروي طالبة هندسة برضو ومحدش ليه في السياحة وانا ظابط مين اللي هيمسكها
بدر:صح بس مش خايف عليها من حد يجي جنبها
فهد:ما شوفتش حد في قوتها ولا جباروتها بس طيبة جدا معايا انا واروي وزين ومعندهاش حد غيرنا كعيلتها وصحبة وحيدة بس
ماجد:مين دي
فهد بابتسامة:كلير الدفراوي
ماجد:اي الاسم الجميل ده
فهد:اهي دي بقا عيلتها وعيلتي اصحاب بس اخوها واختي بنهم مصانع الحداد
بدر:ههههههه لي كده
فهد:لاسباب خاصة بس عادي نور مش بتفرق معاها
اسد القائد:في اي يا شباب يالا ورانا شغل
الشباب:تمام يا فندم
و ابتدي كل واحد منهم يباشر اعماله
___________________________________________________
وفي شركة نور المنياوي
كانت في مكتبها وخبط الباب
نور:ادخل
دخلت السكرتيرة
نور:في حاجة يا علياء
علياء:اه يا فندم في واحده برة عايزة حضرتك
نور:دخليها يا علياء
خرجت علياء ودخلتها
نور:اتفضلي
وقعدت البنت
نور:مين حضرتك بقا
سمر:انا البشمهندسة سمر السباعي
نور:ايوة في حاجة
سمر بدموع مزيفة:انا جاية اقولك يرضيكي اللي عمله زين ابن عم حضرتك
نور:زين عمل اي يا انسة
سمر:وعدني بالجواز وبعد ماخد اللي عايزه رماني
نور:اي انتي بتقولي اي مستحيل زين المنياوي يعمل حاجة حرام
سمر:لا عمل وانا هتفضح لو متجوزتوش
نور:طب انا هتكلم معاه
سمر:اشكرك عن اذنك
نور:اتفضلي
خرجت سمر بابتسامة شيطانية وشافتها كلير ودخلت بعدها
كلير:مين دي يا نور
نور:دي واحده كده لي في حاجة
كلير:مش ارتحتلها دي كان علي وشها ابتسامة غريبة
نور باستغراب:ابتسامة اي بس يا بنتي دي كانت بتعيط
كلير:بتعيط اي بس
نور:سيبك انتي ها كنتي جاية لي يا دكتور
كلير:كنت جاية اتكلم معاكي يا باشا انت يا قمر
نور:في اي
كلير:الامتحانات هتبدتي خلاص
نور:اه عارفة وهنراقب وهيطلع عنينا المهم ان الجامعة وافقت علي اقتراح الرحلة
كلير:طب كويس
نور:انا هطلع واروي وهخلي زين يجي ورانا
كلير:طب واخوكي
نور:هو جاي اجازة وهقولو علي الرحلة
كلير:اشطا يا باشا يلا انا رايحة مكتبي
نور:اوك يا حب
وخرجت كلير وهي مبسوطة
ونور فضلت تفكر في كلام البنت دي وازاي زين يعمل كده
___________________________________________________
وعند اروي قي الجامعة كلمت زين ورد
اروي:الوووو يا زين انت جاي تخدني امتا
زين:ربع ساعة وهكون عندك
اروي:اول لم توصل كلمني وهخرجلك
زين:اوك سلام
اروي:سلام
وقفلت
بيري:اي يا رورو بتكلمي مين
اروي:ده ابن عمي علشان هروح معاه
بيري:اوك يا حب هو جاي امتا
اروي:بيقول ربع ساعة وجاي
بيري:تمام يا حياتي
وفضلو مستنين ابن عم اروي
وبعد ربع ساعة رن تلفون اروي
اروي:الوووو يا زين انت فين
زين:انا ادام البوابة يلا اخرجي
اروي:اوك يلا
اروي:يلا باي يا بنات
البنات:باي
وخرجت اروي جري لعربية زين وركبت واتحرك زين
اروي:اي مالك مدايق لي
زين:مافيش عادي
اروي:امال ساكت لي كده
زين:عادي يا اروي
اروي:لا مش عادي ماانت دايما بتتكلم وبترخم عليا اول مرة متعملهاش
زين:اصلي بلاقي ل**نك.مبرد فابسكت
اروي:طيب
وفضلو ساكتين ووصلو الفيلا ونزلت اروي وكذلك زين ودخلو الفيلا
سهير:حمدالله علي السلامة
اروي:الله يسلمك يا مامي انا هطلع اخد شاور واغير وهنزل اتغدي
سهير:اوك يا حبيبتي وانت يا زين
زين:وانا يا طنط طالع اهو
وطلعت اروي وزين وكل واحد دخل اوضته
ودخلت اروي اخدت شاور وخرجت لبست بيجامة وسرحت شعرها وسابتو مفرود ونزلت
وفي اوضة زين اخدت شاور وخرج لبس بنطلون قطن ابيض وتيشرت اسود وسرح شعره ونزل
واتحط الغداء علي السفرة وقعدو يتغدو
سهير:مش كنا استنينا نور
نور:واديني جيت معلش اصلي اتاخرت انا وكلير
سهير:طب يلا اقعدي اتغدي
وفعلا الكل اتغدي وخلصو
نور:الحمدالله تعال يا زين عايزك في الجنينة
زين:حاضر هخلص وجاي
نور:تمام
وخرجت نور للجنينة وبعدها خرج زين
نور:اقعد يا زين
قعد زين
زين:في اي يا نور قلقتيني
نور:انت تعرف واحدها اسمها سمر السباعي
زين:اه اعرفها بس خلاص اتقطعت العلاقة
نور:اي كنت هتتجوزها
زين:فعلا بس صدقيني يا نور هي خانتني مع صاحبي وقطعت علاقتي بيها
نور:ازاي دي جاتلي وقالت انها حامل منك
زين:اي حامل مني انا ملمستهاش اصلا وعمري اعمل حاحة تغضب ربنا
هنا كانت اروي سمعت كلام نور وزين علي البنت
اروي:حامل منه
ومستحملتش واغمي عليها
جريت نور وزين عليها شالها زين ودخلو الفيلا
احمد:مالها اروي يا زين
زين:معرفش يا عمي دي فجاة اغمي عليها
وطلعو الكل علي اوضتها وفوقوها
زين:اروي فوقي يا اروي
فضل يض*ب علي وشها ض*بات خفيفة ونور مسكت البرفيوم ورشت علي ايديها وحطت علي مرخير اروي
وفاقت اروي
اروي بستعباط:اي في اي يا جماعة
زين:حس انها مش عايزة تعرف حد
نور:انتي اغمي عليكي
اروي:اه اصلي خبطت دماغي من غير قصدي
نور:طيب يا حبيبتي نامي وارتاحي علشان تعرفي تذاكري علشان الامتحانات هتبتدي وبعدها في رحلة يا قمر
اروي:حاضر يا نور
وخرجو كلهم ونامت اروي
نور:زين خلاص روح اوضتك تصبحو علي خير
الكل:وانتي من اهله
والكل دخلو اوضتهم علشان يرتاحو
___________________________________________________
وفي فيلا الدفراوي
كانت وصلت كلير من زمان وقعده مستنية فادي
وهنا دخل فادي
فادي:مساء الخير امال فين بابا يا كلير
كلير:نايم شوية في اوضته
فادي:طب خليهم يجهزو الغداء واطلعي لبابا صحيه
كلير:طيب يا داده
ام عبده:ايوه يا بنتي
كلير:ونبي جهزو الغداء علشان نتغدي
ام عبده:حاضر يا بنتي
ودخلت ام عبده المطبخ وطلعت كلير لبابها وخبطت
ياسر:ادخلي يا كلير
دخلت كلير
كلير:بابي الغداء جاهز
ياسر:حاضر يا بنتي
ونزل ياسر هو وكلير
وفي اوضة فادي غير ونزل يتغداء معاهم
ياسر:ازيك يا فادي يابني
فادي:ازيك يا بابا
وقعدو يتغدو
كلير:بابي انا طبعا امتحانات الكلية هتبداء وهراقب طبعا بعدها في رحلة وانا دكتورة ولازم اطلعها
ياسر:نور معاكي صح
كلير:ايوة يا بابي معايا
فادي:نور نور كل حاجة نور هي عمللكو اي نور دي
كلير:في اي يا فادي نور دي صحبتي واكتر من اختي انت بتكرها لي يا فادي
ياسر:كلير اهدي فادي اتكلم كويس عن نور دي بنت صحبي الوحيد وهي بنتي مش بنت صحبي بس لا بنتي
فادي:بابا انت عارف اني بحب عمي احمد وطنط سهير لكن نور دي لا
كلير:ونور دي لا لي بقا عملتلك اي
فادي:معملتش يا ستي شي جوايا مخليني مش حبابها اعمل اي يعني
كلير:الحمدالله عن اذنكم
ياسر:كلير استني بس يا بنتي
كلير:بابي نور دي اغلي صحبه عندي وهي صحبتي الوحيدة اصلا ومعنديش صحاب غيرها وانا محبش حد يجيب سيرتها بالوحش ويا فادي انت اخويا الكبير ومش عايزة اتكلم معاك من غير ادب بس لغيت نور وخط احمر تمام
فادي:طيب يا كلير عن اذنكم
وطلع اوضته
كلير:شوفت يا بابي بيكرها لي كده
ياسر:ده موضوع محدش يعرفه حتي انتي نور مش رضيت تحكيلك علشان مش تزعلي
كلير:اي هو بس يا بابي
ياسر: فادي حب نور لكن نور رفضت لاسباب خاصة بيها ورفضت انه يجي يتقدملها لانها مش عايزة تظلم حد
كلير:ده كله ومخبين عني يا بابي
ياسر:كلير اطلعي اوضتك نامي بقا لاني مش عايز اتكلم و تصبحي علي خير
كلير:ولكن
ياسر:ملكنش تصبحي علي خير
كلير:وانت من اهله يا بابي
والكل كان نام وانتهي اليوم ده
_الامتحانات ابتدات والبنات هيطلع عنهم في المراقبة
_هل نور هتنحج في ان تخلي فهد يحب كلير
_نور رفضت فادي لي وهل بتحبه ولا لا
_وهل فادي لسا بيحبها ولا بيكابر علشان كبريائه
_واي اللي هيحصل في الرحلة دي بين كل الابطال
نكمل الفصل الجاي
By:Nouran Ahmed