رواية للحب طعم اخر
?????????
في فيلا المنياوي
الصبح كان الفطار جهز
وفوق في اوضة نور كانت جهزت لبسها ولبست شميز لبني وطرحة سوداء وبنطلون ابيض وجزمة سيلفر وشنطة سوداء ونزلت

??????????????
وفي اوضة اروي كانت صحيت ولبست بلوزة رصاصي وبنطلون جينز فاتح وكوتشي ابيض واخدت شنطتها ونزلت

??????????????
وكان زين لبس تيشرت ابيض وجاكيت زيتي وبنطلون جينز اسود وكوتشي ابيض

??????????????
ونزلو تحت يفطرو
سهير:اي ده اي ده اول مرة الست اروي تبقي صاحية ولبسة ونزلت تفطر اهي
اروي:مامي انتي عارفة اني اخر سنة وعايزة اخلص بقا
نور:ههههههه وتبقي البشمهندسة اروي المنياوي القمر اللي كلهم بيحبوها
اروي:وانا بموت فيكي يا دكتور قلبي
وزين:اي ده اي ده ومش هينوبني من الحب جانب يا اخت نور
نور:عيب عليك ده انت اخويا يا بني
زين:وانتي اجمل اخت
احمد:ربنا يخليكو ليا يا ولادي ويارب فهد يرجع بسلامة
نور:كفاية كده يلا يا اروي نمشي علشان الجامعة
اروي:يلا
واخدو ٢ ساندوتشات وخرجو وركبو العربية وزين قعد يفطر مع احمد وسهير
??????????????
وفي فيلا الدافراوي كانت كلير لبست تيشرت ابيض وبنطلون جينز غامق وكوتشي ابيض وفردت شعرها

?️?️?️?️?️?️?️?️?️?️?️?️?️?️
وفي اوضة فادي كان لبس بنطلون جينز غامق وقميص ازرق كاروهات وبلوفر كحلي وكوتشي ابيض

?????????????????????????
وبرة كانت كلير بتقفل في اوضتها
فادي:القمر اللي وحشاني
كلير:كده يا فادي مش اشوفك اليومين دول اي يا بني لدرجاتي شغلك مهم
فادي:مافيش اهم منك انتي يا عمري كله
كلير:قلبي يا ناس رينا يخليك ليا يا فادي يارب
فادي:طب يلا ننزل نفطر علشان متتاخريش
كلير بتبص للساعة:اوف ده يادوب امشي سلام يا فادي
فادي:سلام
ونزلت كلير وملقتش بابها تحت
كلير:يا دادة يا دادة
الداده:ايوة يا بنتي
كلير:هو بابي فين
الدادة:قاعد في اوضته مش عايز ينزل وحطتله الفطار فوق
كلير:طيب انا هروح الجامعة واول لم ارجعله هنزله يقعد
الدادة:ماشي يا بنتي تروحي وترجعي بسلامة
كلير:باي دادة
الداده:سلام
ومشيت كلير ركبت العربية وكلمت نور
نور:فينك يا كوكي
كلير:في الطريق وانتي
نور:برضو في الطريق
كلير:طيب اول لم اوصل هقولك باي
نور:باي
وقفلت كلير مع نور
?????????????????????
وفي عربية نور
اروي:ممكن اسالك سوال
نور:طبعا البشمهندسة تسال وانا اجاوب اي سوال ليها
اروي:هو انتي لي رفضي فادي اخو كلير
نور:عارفة السوال ده الوحيد اللي بكره اجاوب عليه بس علشان خاطر عيونك اجاوبك بصي يا ستي لعلمك فادي ده حب عمري بحبه من وانا صغيرة طول عمري نفسي يحبني بس هو عمره ما بصلي زي فهد وكلير بس هو لم ابتدي يحبني مكنتش عايزة ارتبط علشان ميسبنيش فجاة انا مش جاهزة ابقي زوجة وام وكده انتي عارفة اني اللي بدير الشركة وفهد ظابط وانتي وزين هندسة يبقا مين هيدير السياحة غيري يا اروي
اروي:مش عارفة اقولك اي بس ربنا يسعدك دايما
نور:يارب يا عمري
وهنا وصلت نور ولقيت كلير واقفة
نور:هههههههه شوفتي بقا انتي اللي وصلتي الاول
كلير:طب شوفي فونك.كده هتلاقي مكالماتي
نور:اوبس سوري بيبي كنت بتكلم مع اروي شوية
كلير:طب يلا يا اروي الحقي الامتحان
اروي:اوك باي
والكل دخل الامتحان ونور و كلير مع بعض بيراقبو في نفس الامتحان
????????????????????????
وفي مكان تاني في مطار القاهرة الدولي كانت وصلت طايرة من شرم الشيخ وكانت طايرة اللي جاي فيها فهد المنياوي وراح خلص اورقه وراح وقف تا**ي
فهد:لوسمحت وديني....
السواق:حاضر يا بيه
ومشي التا**ي للفيلا وبعد حوالي ساعة وصل التا**ي وحاسب فهد ودخل الفيلا
فهد:بابا ماما
سهير:فهد ابني وحشني اوووي
فهد باس راسها وايدها وقال:وانتي اكتر يا امي
احمد:ابني فهد حمدالله علي سلامتك يا حبيبي
فهد حضن والدها:الله يسلمك يا بابا امال فين الش*يتين
سهير:هههههههههه في الجامعة
فهد:وزين
احمد:ماانت عارف في الشركة
فهد:طب انا هغير واروح الجامعة لنور و اروي
احمد:طيب يا بني بس مش ترتاح الاول
فهد:مافيش راحة هم وحشوني اوووي عن اذنكم
وطلع فهد اخد شاور سريع ولبس بنطلون جينز وتيشرت ابيض وجاكيت زيتي وكوتشي ابيض ولبس النظارة واخد المفاتيح ونزل

?????????????????????
وخرج برة الفيلا وركب عربيته وانطلق للجامعة اللي. فيها نور واوري وبعد حوالي ساعة ونص وصل وركن و دخل ومشي لكلية الاثار واستني هناك
اما في المبني كانت الامتحانات خلصت وخرجت نور و كلير
نور:يلا ننزل نستني تحت
كلير:اووك يلا
ونزلو فعلا تحت وهم علي بوابة المبني نور لمحت حد واقف و بيبصلها
نور:فهد اخويا
و نزلت جري عليه وحضنته
نور:وحشتني اووووي يا فهد
فهد:وانتي يا دكتورة قلبي
فهد:مين اللي واقفة دي
نور:دي كلير يا فهد لحقت تنسها
فهد:اصلها احلوت اووووي
نور:هي طول عمرها زي القمر انت بس اللي مش عايز تشوفها
نور:كلير يا كلير تعالي
كلير:نعم يا نور
نور:فهد عايز يسلم عليكي
مدت كلير ايديها وسلمت علي فهد بس في لحظه حس كل من فهد و كلير ب*عور غريب بس كلير دايما حاسة بيه بس المرة دي كان اشد من اي مرة
فهد:ازيك يا كلير
كلير:الحمدالله يا حضرة الظابط
فهد فضل باصص لعيون كلير ومتكلمش
هنا نور لقيت اروي مقربة
اروي:نور مين ده
فهد:يا ع**طة انا فهد
اروي رميت كل حاجة و حضنتة:وحشتني يا احلي اخ في الدنيا
فهد:وانتي يا مجنونتي عاملة اي
اروي:بخير الحمدالله
نور:انت مش قولت بعد يومين
فهد:اهو القائد اف*ج عني???
نور:طب كويس يا حبيبي ربنا يعينك يارب
فهد:طب اي ما تيجو نتغدي برة
كلير:سوري انا هروح لاخويا باي يا نور
نور:لي يا كوكي متخليكي معانا
كلير:لا مقدرش هروح لفادي وبعدين اروح لبابي يلا باي يا بنات
نور و اروي:باي
ومشيت كلير وركبت العربية واتجهت للشركة الخاصة ب فادي
????????????????????
اما عند نور
نور:انا هركب عربيتي وانتي يا اروي اركبي مع فهد
اروي:اوكي
وراحة نور لعربيتها وفهد واروي في العربية التانية واتجهو للمطعم
?????????????????????
اما في عربية كلير فكانت وصلت الشركة وركنت ونزلت وطلعت فوق عند مكتب فادي
السكرتيرة:مين حضرتك
كلير:الدكتورة كلير الدافراوي
السكرتيرة:تشرفنا يا هانم اتفضلي
كلير:شكراا
ودخلت كلير ل فادي
فادي:اهلا اهلا بقلبي
كلير:انا خلصت وقولت اجي اشوف هندسة قلبي عامل اي
فادي:كويس يا حبيبتي ها بقا مافيش اخبار عن اي حد عايز يخطبك
كلير:هههههههه لا لاسف هههههه
فادي:هم الشباب اتعمو بقا يبقا ادامهم الجمال ده ومش يتكلمو ويجيو يخطبو كمان
كلير:هههههه شوفت بقا
فادي:مش مهم انتي احلي من غيرهم
كلير:تسلملي يا اح فادي
فادي:ها تشربي اي
كلير:كابتشينو
فادي:من عنيا الووو مريم ٢ كابتشينو بسرعة
مريم:حاضر يا بية
كلير:انت فعلا بتكره نور
فادي:لي بتسالي
كلير:ارجوك جوابني يا فادي
فادي:انا مش بحبها يا كلير انا بعشقها بعشقها
كلير:اي انت بتتكلم بجد
فادي:صدقيني يا كلير انا مش فادي بتاع زمان انا اتغيرت كتير
كلير:مصدقاك يا حبيبي انا هحللك الموضوع ده متقلقش
فادي:ياريت
وهنا جاه الكابتشينو وشربت كلير وخلصتو
كلير:انا هروح لبابي بقا علشان اغديه يلا باي يا حبيبي
فادي:باي وخالي بالك من نفسك
كلير:طيب
ومشيت كلير ونزلت ركبت العربية واتجهت للفيلا
?????????????????????
اما عند نور ف كانو وصلو المطعم وطلبو الاكل
فهد:بس اي القمرات اللي قاعدين دول معايا
نور:مش اخونا قمر يبقي احنا هنطلع وحشين يعني
اروي:علي رايك يا نونو
وهنا جاة الاكل وقعدو ياكلو
نور:قولي بقا يا فهد مين اللي كل لم نتكلم يقطع علينا كلامنا
فهد:دول صحابي ههههههههه
نور:دول رخمين جداااا
فهد:اتعود بقا اعمل اي
اروي:ودول مزز زيك كده ولا
فهد:ههههههههه لا زي متقلقيش يا ش*ية
اروي:طب والله انك مزز بجد يا مز انت ههههههه
نور:هههههه بس بس بقا احنا في المطعم عيب
فهد:انتي بشمهندسة مجنونة
اروي:تربيتك يا وحش
فهد:طب حلو???
وبعد شوية خلصو اكل وفهد حاسب وقامو ونور ركبت عربيتها وفهد و اروي العربية التانية وانطلقو علي الفيلا
??????????????????????
اما عند كلير فكانت وصلت الفيلا وركنت ودخلت لبابها
كلير:بابي يا بابي
ياسر:ايوة يا كوكي تعالي انا في البراندة
كلير:اي يا بابي اتغديت ولا لسا
ياسر:مستني بنتي الحلوة هي اللي تتغدي معايا
كلير:حاضر ثواني والغداء يكون جاهز
وفعلا كلير قامت وجهزت الغداء وحطته علي السفرة واخدت بابها وقعدو علي السفرة وقعدو ياكلو وبعد شوية
ياسر:الحمدالله انا شبعت انا هطلع اوضتي ارتاح شوية وانتي كمان تنامي شوية
كلير:اوك يا بابي عن اذنك
ياسر:اتفضلي يا بنتي
وطلعت كلير واخدت شاور وطلعت لبست بيجامة مريحة ونامت
وياسر كذلك طلع اوضته ونام
??????️?️?️??????????????
وفي فيلا المنياوي
وصلت نور هي وفهد واروي ولقو عربية زين مركونة
نور:اول مرة زين يرجع بدري كده
اروي:عادي يا نور اي يعني ما يرجع
فهد:كويس لانه وحشني اوووي
ودخلو
زين:فهد حبيبي وحشتني يا اخي
وحضنو بعض
فهد:وانت اكتر يا حبيبي عامل اي
زين:كويس الحمدالله وانت
فهد:الحمدالله
احمد:طب ما تتغدو الاول
نور:لا الحمدالله متغدين انا هطلع انام
اروي:وانا كمان لاني منمتش كان ساعة علي بعض
وطلعت نور واروي ينامو وفهد كذلك وزين
واحمد وسهير قعدو في الليفنج يتف*جو علي التيفي
وعلي الساعة ٧ العشاء رجع فادي واكل وطلع غير ونام علشان يريح دماغه من التفكير في نور
??????????????????????
تاني يوم الصبح
صحيت نور بدري جداااا ودخلت اخدت شاور وطلعت لبست ترينج رياضي و نزلت وكانت الساعة حوالي ٦ الصبح
و نزلت اخدت عربيتها واتجهت للنادي
ولم وصلت عند النادي ركنت و نزلت و دخلت النادي
واتجهت للتراك تجري شوية وحطت في ودانها الهدفون وكانت بتسمع اغاني و بتجري ومكنتش عايزة تسمع صوت اللي صوت الاغاني بس
وكان في حد معجب بيها قعد يجري وراها ويقول
الشاب:يا انسة يا انسة
ولكن نور لا ترد
الشاب طلع قدامها ووقف و وفجاة خبطت فيه
نور بالم:اه مش تفتح وبعدين انت واقف قدامي لي اصلا
الشاب:انا اسف بس انا عمال انادي عليكي وانتي مش بتردي عليا
نور:بال*قل كده ارد ازاي مش شايف الهدفون اللي في وادني يعني
الشاب:انا اسف بجد بس كنت عايز اتعرف عليكي
نور:سوري انا مش بتعرف علي حد
الشاب:لا مش قصدي حاجة وحشة عايز اجي اتقدملك
نور:سوري برضو انا مش بفكر في موضوع الارتباط ده
الشاب:طب علي الاقل ممكن اعرف اسمك
نور:انا الدكتورة نور المنياوي
الشاب:وانا المهندس سامر الخواجة
نور:تمام تشرفنا عن اذنك
سامر بصوت عالي:الشرف ليا
ومشيت نور تكمل جري بعد ما رجعت الهدفون لودانها
و هو فضل ماشي وراها لغيت لم نفسه اتقطع
سامر:يا انسة نور نورررررررر
نور:ايوة يا بشمهندس في اي
سامر:اقفي بقا نفسي اتقطع
نور:وانا مالي بنفسك
سامر:انتي بتجري في اخر ذاتك
نور:انا بحب اجري كتير كده
سامر:طب اهدي وخدي نفسك علي الاقل
نور:استاذ سامر لوسمحت انا مش بحب الشغل ده وابعد عني احسنلك لاني لو اتعملت معاك بطريقتي هتزعلك
ومشيت وسابته وراحة صالة الكاراتيه
و مشي وراها لغيت صالة الكاراتيه ولاقها داخلة
بعد ما لبست بدلة الكاراتيه
جوه في صالة الكاراتيه
المدرب:نور تعالي
نور:ايوة يا كوتش
المدرب:الاستاذ طالب حد يدربه
نور:طب ما حضرتك موجود
المدرب:طالبك انتي بالاسم
نور:تمام
وراحت نور وقالت:اتفضل يلا علشان نبداء
الصوت:حاضر يا انسة نور
نور بصت للصوت:انت
سامر:ايوة انا ممكن نبداء
نور:حاضر
سامر اخد الوضعية و نور كذلك
نور بدات باول حركة وكانت حركة برجليها جت في وشه ووقعته علي الارض
سامر بالم:اه
نور:اي يا استاذ سامر اقف كده خليك قوي
سامر وقف وقال:اكون قوي اي ده انتي اتديني بو** في وشي
نور:معلش معلش
وقف سامر ورجعت نور ادته برجليها لي بطنه
سامر مسك بطنه وقال:اه حرام عليكي
نور:انت اللي طلبت حد قالك تقول ادرب مع نور
سامر:طب كفاية كفاية
وكانت نور بتبص للساعة وقالت:كفاية فعلا كوتش عن اذنك علشان لازم اروح لان ورايا جامعة
الكوتش:روحي يا نور
ومشيت نور واخدت شنطتها وخرجت برة صالة الكاراتيه وخرجت برة النادي وركبت عربيتها واتحركت للبيت
اما في فيلا المنياوي
كان الفطار اتحضر واتحط علي السفرة
ونزل احمد المنياوي و زوجته سهير يفطرو
وهنا رجعت نور
نور:صباح الخير
احمد و وسهير:صباح النور كنتي فين كده
نور:في النادي بدرب شوية عن اذنكو هطلع اخد شاور والبس
احمد وسهير:اتفضلي
و طلعت نور و دخلت اوضتها ودخلت الحمام تاخد شاور وبعد شوية خرجت نور و دخلت غرفة الملابس طلعت طقم مكون من بنطلون بيج وشميز ابيض وتوب حملات توبي و طرحة بيج و شنطة بيج و كوتشي ابيض و حطت مكياج بسيط وحطت عطرها المفضل واخدت مفاتيح عربيتها و نزلت

تحت
نور:صباح الخير تاني
احمد وسهير:صباح النور
وقعدت تفطر
فوق في اوضة فهد
كان اخد شاور وطلع لبس قميص اسود وبنطلون رمادي و جزمة سوداء ولبس ساعته وحط عطره المفضل و نزل تحت

تحت
فهد:صباح الخير
احمد و سهير و نور:صباح النور
وقعد فهد جنب نور وباسها في خدها
نور:احلي بوسة دي ولا اي
فهد:دي علشان احلي نور اللي اخدتها
نور:حبيبي يا فهدي
وقعدو يفطرو
و فوق في اوضة اروي كانت اخدت شاور وطلعت و دخلت غرفة الملابس وطلعت طقم مكون من سميز بيبي بلو و و جيب جينز مفتوحة من الامام و كوتشي ابيض و فردت شعرها البني الطويل وشنطة سوداء باك و ساعة باللون الاسود وحطت عطرها المفضل و اخدت تظاراتها الشمسية ووضعتها علي شعرها و نزلت

تحت
اروي:صباح الفل
الكل:صباح الجمال
و قعدت جنب فهد
تفطر
و فوق في اوضة زين كان لبس بدلة سوداء و قميص ابيض و كرافته سوداء و جزمة سوداء وحط عطره المفضل واخدت مفاتيح العربية ونظارته الشمسية و نزل

تحت
زين:صباح الخير
الكل:صباح النور
وقعد جنب سهير مراته عمه وفي وش اروي
وقعد يفطر
ونسيبهم بقا يفطرو و نروح ل فيلا الدفراوي
??????????????????????
و في فيلا ياسر الدفراوي
كان صحي ياسر و نزل يفطر و ينتظر اولاده
و فوق في اوضة فادي كان صحي واخد شاور وطلع و دخل غرفة الملابس طلع بدلة باللون الكحلي و قميص ابيض و كرافته حمراء و جزمة سوداء وسرح شعره وحط عطره المفضل و نزل

تحت
فادي:صباح الخير يا بابا
ياسر:صباح الخير يا حبيبي
وقعد فادي علي يمين والده وكان بيفطر
و فوق في اوضة كلير كانت اخدت شاور وطلعت ودخلت غرفة الملابس و طلعت طقم مكون من شميز ابيض و بنطلون اسود واسع و جزمة سلفر كعب و شنطة جملي ووضعت مكياج بسيط و فردت شعرها الاحمر و نزلت تحت

تحت
كلير:صباح الخير
ياسر و فادي:صباح النور
وقعدت كلير علي يسار والدها
وكانت بتفطر
?????????????????????
اما في فيلا المنياوي
نور:يلا يا اروي هنتاخر
اروي:يلا
نور:عن اذنكو
الكل:اتفضلي
وخرجت نور هي و اروي وركبو العربية و اتحركو للجامعة
و في الفيلا
زين:عن اذنكو لان ورايا اجتماع
احمد وسهير وفهد:روح يا زين ربنا يوفقك
وخرج زين وركب عربيته واتحرك للشركة
جوه في الفيلا
فهد:انا ورايا مشوار هخلص وارجع
احمد:طيب يا بني
وخرج فهد وركب عربيته واتحرك للمشواره
??????????????????????
و في فيلا الدفراوي
كلير:عن اذنكو ورايا جامعة
ياسر و فادي:اتفضلي
وخرجت كلير و ركبت عربيتها واتحركت للجامعة
جوه في الفيلا
فادي:انا ورايا شغل عن اذنك يا بابا
ياسر:اتفضل يابني
وخرج فادي وركب عربيته واتحرك لشركته
وقام ياسر ودخل مكتبه
?????????????????????????
و في الجامعة كانت نور بتراقب مع ٢ دكاترة غيرها
و في مكان تاني كلير كانت بتراقب مع ٢ دكاترة تانين
و اروي كانت في مدراجها بتمتحن وعليها دكتور رائد و دكتورين كمان
وبعد ساعة و نص
كانت نور خرجت من المراقبة
و كلير كذلك
و اروي
واتقبلو
نور:اروي انا هكلم فهد يجي ياخدك
اروي:اوك
ومسكت نور تلفونها و رنت علي فهد
ورد
فهد:اي يا قلبي
نور:فهد عدي علي الجامعة علشان تاخد اروي
فهد:لي انتي مش مروحة
نور:لا ورايا شركة تعالي خد اروي
فهد:حاضر هعدي اهو
نور:اوك
وقفلت
نور:اروي انا اسفة بس لازم امشي يلا كلير
كلير:يلا
اروي:باي نور باي كلير
نور وكلير:باي
ومشيت نور هي وكلير و ركبت كل منهم عربيتها واتحركو للشركة
وبعد شوية وصل فهد قدام الجامعة
اروي:عن اذنكو يا بنات
واحدة من البنات قالت:مين القمر ده
اروي:ده اخويا الكبير
بنت٢:واااااو بجد اسمه اي يا اروي
اروي:اسمه فهد يا ستي
بنت ٣:فهد اووه ده مز مز
اروي:خاطب يا حلوة منك ليها
البنات:يا خسارة
ضحكت اروي ومشيت
و سلمت علي فهد وباسته وركبت العربية واتحركو للفيلا
???????????????????????
نكمل الفصل الجاي
By:Nouran Ahmed
سوري لو بتاخر بس لم بقدر انزل بنزل