الفصل الرابع

732 Words
الفصل الرابع من تزوجت قاصر بقلم/اسماء علي تناولت همسه شريط الحبوب كله فبدآت بالاختناق وضعف ض*بات القلب والدوران حتي وقعت ع الارض ف ذلك الوقت دخلت ام همسه الغرفه ووجدت همسه واقعه ف الارضيه وشاحبه اللون ف ركضت تجاها وهي تصرخ ام همسه:همسه ي بتي مالك ردي عليا فيكي ايه ي بتي (اخذت تبكي حتي نظرت ليد همسه فوجدتها ممسكه بشريط حبوب فصرخت علي زوجها وابنها ) منصور :ف اي ي امه مالك ام همسه:اختك هتضيع مني ي ولدي الحجها قبل ماتموت اختك انتحرت منصور وهو يحمل همسه وينظر لها بحزن: يلا بينا بسرعه نروح ع المستشفي وهتصل علي ابوي اخبره ...ركض منصور للسيارته وبجواره امه وانطلقو للمستشفي ........... ف اارض زراعيه كان يجلس الحج ابراهيم وامين ويتحدثون سويا عن تجهيزات الفرح ف رن هاتف الحج ابراهيم بقلم/اسماء علي الحج ابراهيم:السلام عليكم ...شحب فجآه وجهه وقال ميته الكلام ده ..انتم فين ..طيب جاي حالا .... اغلف الهاتف فنظر الحج امين له وقال :في ايه ي حج ابراهيم خير الحج ابراهيم بحزن وهو يقف همسه بتي ف المستشفس ولازمن اروحلها عن اذنك ...بقلم /اسماء علي الحج امين:استني خدني معاك اطمن عليها ...وذهبا سويا ............. في فيلا وهدان بلاخص ف غرفه زين كان يجلس وابنته نائمه ف حضنه حتي رن هاتفه ف اجاب زين:السلام عليكم ...ليه في ايه كفله الشر انت كويس ي بوي ...مين مرتي...حاضر جاي ي بوي ..مسافه الطريق واكون عند*ك ...بقلم/اسماء علي.وقف زين ووضع ابنته برفق وقبل رآسها واخذ مفاتيح سيارته وانطلق... للمستشفي -------------------------- ف المستشفي يجلس الجميع امام العمليات بتوتر وحزن فجلس الحج امين بجوار الحج ابراهيم وقال وهو يخفف عنه: ان شاء الله خير متقلقش هتخرج سليمه الحج ابراهيم:مش مصدق ان بتي تعمل اكده للدرجه دي ايمانها ضعيف الحج امين:ان شاء الله خير هي عيله صغيره ممفرقاش بين الصح والغلط متقلقش عليها ... منصور بغضب وبحده:واما هي صغيره عايز تچوزها لابنك ليه الحج ابراهبم بغضب : اقفل خشمك متتحدثش خالص واتآسف ي تمشي من اهنه ومشوفش وشك منصور :اسف ي حج امين اسف ي بوي بس لو اختي جرالها حاجه مش هسمحكم انتم السبب .. .....: احنا السبب ليه كنا احنا اللي خلينها تنتحر...التف الجميع حول مص*ر الصوت وكان المتحدث هو زين يقف بغضب منصور: ايوه انتم السبب زين:دلوجتي احنا السبب وموت اخوي كان بالغلط ؟ انا اللي اديت لاختك الحبوب ووقولت بالغلط ....اشتبك زين ومنصور سويا ,حتي فض هذا الاشتباك الوالدين فتحدث الحج ابراهيم:بغضب اجفل خاشمك ي تروح ومشوفكاش اهنه مش عاملك كبير اياك منصور:اسف ي بوي . الحج امين :خلاص ي حج ابراهيم اهدي ....فجآه خرج الطبيب فركض الجميع نحوه الطبيب :دي حاله انتحار لازمن يتعمل محضر زين:لا مهنعملوش محضر واصل الطبيب : بس يازين بيه ...قاطعه زين بحده زين:مسمعتنيش اياك قولت مافيش محضر الطبيب بخوف من غضبه:حاضر ي بيه ام همسه:هي بنتي كويسه الطبيب:الحمدلله ي حجه لحقنها علي اخر لحظه هتخرج حالا وتتنقل اوضه عاديه لحد ما المحلول يخلص وتخرج ان شاء الله ام همسه بحزن:الحمدلله .. ذهب الطبيب وانتقلت همسه لغرفه عاديه فذهب الجميع لها ماعاد زين كان يجري بعض الاتصالات ----- اهم همسه:كدا ي بنتي تقلقينا عليكي وتسوي ف روحك اكده رايده تموتي كافره الحج ابراهيم:همليها ي ام منصور لساتها تعبانه همسه بتعب : اسف يا امه بس كنت تعبت ام همسه:حوصل خير الحج امين:حمدلله ع سلامتك ي بتي .. همسه :الله يسلمك بس مين حضرتك الحج امين:انا حماكي ي بنتي همسه:هاا الحج ابراهيم:امال فين زين ي حج الحج امين بيتكلم ف التلفون وهيجي حالا همسه بداخلها : معاوزش اشوفه يروح مايرجع ...بقلم /اسماء علي.فجآه دق الباب ودلف زين زين :ممكن ادخل الحج ابراهيم:تعاال ي ولدي زين بدون ان يرفع راسه : حمدلله ع سلامتك لم ترد همسه ولم تنظر لهم اكتفت بإيماءه قليله ف*نحنح الحج امين وقال:خلونا نسيبهم شويه سوا ...خرج الجميع فتبقي زين وهمسه وحدهم سويا جلس زين بجوارها ع كرسي ورفع نظره وف نفس اللحظه رفعت همسه نظرها لينظرو لبعض بصدمه همسه بسخريه:ي اهلا بيكي انت ف جحيمي مبقاش همسه الصياد ان مخلتكاش تتندم ع اليوم اللي وافقت تتجوزني فيه زين :هنشوفو ي مرتي وخرج وتركها ------بعد خروج زين ذهبت همسه مع عائلتها للمنزل وتركوها ترتاح همسه لنفسها: دا بينه هيبقا مرار طافح بس مبقاش همسه ان مخليتك تتندمو (ان كيدهن عظيم ) هعرفك ان الله حق ...انفتح جرح قلبها من جديد واخذت تبكي حتي نامت ---------- ف الجهه الاخري زين وهو يسوق سيارته يحدث نفسه دا عيله اصغيره هتجوزها كيف ياربي بس ل**نها اطول منيها بس هعلمها الادب ع طول ل**نها ...بس للدرجادي كانت بتحب اخوي لدرجه تتنتحر عشان متتجوزنيش لا لا ماممكن يكون كان حب من طرف واحد ..سامحني ي خويا وفجآه اصطدمت سيارع زين ب ...و.......و .............. يتبع.......
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD