الثامن

2289 Words
بعد ما الشرطه اعتقلت ارتى شيفاى وانيتا راحو على الفندق جورى :ليش اتاخرو هيك يا امكاره اوم: انا راح اتصل بى شيفاى. شيفاى وى انيتا يدخلو الفندق. جورى :أختى وى تجرى عليها وضمها أختى انتى منيحه صارك شى أختى. انيتا :اهدى جورى مصا شى انا منيحا . جورى :ازا كان حصلك شى انا ما كنت هسامح صهرى شيفاى وى ما بعرف شو كنت راح احكى مع بافيا . أوم :بس ارتى ليش عملت هيك؟ شيفاى :نطلع بس انيتا ترتاح شوشى وى بعدين حكليكم على كل شى .بس نطلع. فى قصر ابيروى ? العيله كلها عم تأكل وى بيحكو. الجدة :الاعدا دى ناقصها شيفاى وانيتا وامكاره جورى. جانفى :ايه معك حق يا أمى عدا فترة كبير وى هما فى باريلى. شاكتى :ايه وى الشغل كتير وى لازم شيفاى يحضرو وى يمضى عيله . تيج : ايه وى كمان يحضر ظهور نتيجة اخو رودرا أصل كمان يومين وى النتيجة تظهر . رودرا وقع الأكل من ايده وى اتخنق ? بافيا :رودى مالك خد كاست الماى اشرب . العليه كلها تدحك على رودرا ?? بينكى :رودار مالك ليش اتخنقت فجاه ما حليت فى الامتحان. رودرا :لا عمتى بس بتوتر وى زعلان علشان اخواتى منهم هون بس . فى الفندق . بعد ما انيتا خدة شاور ? وى استريحت .الكل فى الغرفة. جورى اعده جنب انيتا وى ضمها. شيفاى :ارتى كانت مهوسه بى وى بتحبنى وى بدها تخلص من انيتا علشان تتجوزنى وى هيا إلى حطت السم في **ات انيتا وى هيا إلى كانت فى البحرين وكمان هيا إلى يوم ما كنا في السنيما بعتت واحد بى السياره علشان يخبتها ولما كل محولتها فشلت خطفت انيتا وى طلبت منى اجيب أوراق الطلاق علشان تترك انيتا بس زوت الأوراق والشرطه كل هدا علشان ما ازى انيتا . جورى :المهم أن أختى بخير وى خلصنا من ارتى. . رودرا فى الغرفه وى رأيح جاى رايح جاى . بافيا شافته بى استغراب. بافيا :رودى شو عملت تعمل ليش متوتر هيك. رودرا بى غضب طفولى .النتيجة قربت تطلع وى انا خايف كتير منها ما انتى ضامنه انك راح تنجحى .أمام انا ازى رسبت ابى مارح يرحمنى حصوصن أن اخواتى منهم هون . بافيا :اهدا رودرا اكيد راح تنجح طلما انك درست منيح اكيد راح تنجح يا رودى اهدا . في اليلى? انيتا نايمه فى حضن شيفاى . انيتا :شيفاى انا بدى نرجع على مومباي انا مابدى نكمل هون . شيفاى :ماشى راح نشوف بكرا واحكى مع أوم وى نرجع. وى ينامو فى خضن . فى غرفت رايكيا . جورى بتنشف شعرها يجى أوم ويضمها من عند وسطها جورى :شو عم تعمل يا امكاره. اوم:انتى مرتى ومافى حدا هون اعمل إلى بدى اياه . ويشيل جورى ?? فى قصر ابيروى رودرا وى بافيا اعدين زهقنين . رودرا :بافيا إنا ماليت كتير من غير اخواتى . بافيا :وى انا كمان رودى ماليت كتير من غير اخواتى. رودرا :هما مااشتؤلنا دا حتى ما اتصالو . هوا الجواز بيغير هيك ؟ بافيا :مابعرف رودى ما جربته يعنى . رودرا يطلع عليها بى رومنسية بس عن قريب راح تجربيه . بافيا تطلع على رودار . الجدة :بافيا وينك بينتى. بافيا :سيتى عم تنده عليا . فى الفندق. امكاره وى جورى اعدين فى الرسبشن. شيفاى يجى عندهم شيفاى :صباح الخير رايكيا هههههه جورى ت**ف . جورى :وين أختى . شيفاى :ما حبيت اصحيها تعبت امبارح كتير . وكمان حبيت احكى معكم فى موضوع. اوم:شو فيه اخى شيفاى. جورى :ايه صهرى شو احكى شيفاى:انيتا بدها ترجع على مومباي. حبيت اخد رايكم ازا بدكم تكملو شهر العسل وى انا ارجع مع انيتا. اوم :لا اخى احنا اجينا مع بعض وى راح نرجع مع بعض شو رايك جورى ؟ جورى :اكيد أوم انا معك فى كل حاجه اكيد راح نرجع معاك إنتا وى أختى على القصر . شيفاى :ماشى انا راح اشوف انيتا وى أجهز التذاكر السافر . أوم :ماشى وى انا وجورى راح نجهز الشنط. ماشى. شيفاى راح على الغرفة أعد جنب انيتا . شيفاى :حببتى انيتا فيقى انا عندى ليكى مفاجأة إنيتا تقوم من النوم شى هيا المفاجأة شيفاى احكى . شيفاى :هنرجع على القصر اليوم وحكيت مع أوم وى جورى وهيرجو معنا. انيتا تؤم تحضن شيفاى. اخرا راح ارجع على القصر وحشونى كل إلى فى القصر . شيفاى :ماشى اؤمى جهزى الشنطت وى حالك علشان نمشى . انيتا :ماشى انا راح أجهز حالى بعد ما كل واحد جهز شونطه وى راحو على المطار فى قصر ابيروى الكل أعد فى الصالون. فجأة يدخلو عليهم شيفكيا و رايكيا . كل العليه أتفجاءة راحو يدخلو الجدة :لا خليكوم هون جانفى روحى هاتى صنيه الترحيب جانفى :ماشى امى . جانفى جبت صنيه الترحيب وى جت . الجده قامت بى طقوس الترحيب لى شيفكيا وى بعدين رايكيا. الجدة :فيكوم هلاء تدخلو .دخلو كل العليه سلموا عليهم بينكى واخدا انيتا فى حضنها وى اعده جانفى واخدا جورى فى حضنها. الجدة واخدا أوم وشيفاى. بينكى :وحشتونى كتير ليش ما بتتصلو علينا . انيتا و شيفاى و جورى وى أوم يطلع على بعض تيج:شو فيه ليش بيطلعو على بعض هيك شو صار معكوم اوم:ولا شى بابا كونا كتير مبسوطين شيفاى :وين رودرا وى بافيا. ما شوفتهم شاكتى : رودرا وبافيا كان مالين وى راحو يتغدو برا . الجدة :بس لما يجو راح يتفاجو بى انكوم رجعتو من السافر جانفى :اطلعو ارتحو يكونو رودرا وبافيا رجعو نتعشا سوا الجدة :بس من اكل الاخوا ابروى . شيفاى وى امكاره يضحكو ماشى سيتى متل ما بدك راح نعمل العشا. كل واحد غيرو هدمهم وى خدو شاور . شيفاى وى انيتا اعدين على المسبح. أنيتا :تعرف يا شيفاى المسبح كتير وحشنى وى الغرفة كمان شيفاى :اجينا و ارتحتى من المشاكل . انيتا :انا وى جورى راح نستنا بافيا فى غرفتها سلام. شيفاى :ماشى وى انا راح استنا رودى فى غرقته. انيتا وى جورى اعدين فى غرق بافيا وى الغرفة ظلام. شيفاى وى امكاره اعدين فى غرفة رودرا وى الغرق ظلام بافيا ورودرا رجعو كل واحد راح على غرفته بافيا دخلت الغرفة فتحت النور انصدمت بى جورى وانيتا. بافيا بى فرحه:جورى انيتا جرت عليهم وى ضمو بعض . رودرا دخل غرفة :ليش الغرفة ظلمه هيك انا سايب النور مفتوح وى بيصندم بى شيفاى واوم رودرا :اخواتى وى يروح يضمهم .بعد ما ضمو بعض الإخوة ابيروى وى الاخوة ترفيدى فى المطبخ . شيفاى :كل واحد راح يعمل اكله وى نشوف الإخواه ترفيدى ولا الاخواه ابروى البنات يطلعو ليسنهم في نفس واحد الاخواه ترفيدى. وى هما الاخوا الكل على طاولة الطعام وى يجو الاخوا ابيروى ومعاهم الأكل إلى عملوه و الاخواة ترفيدى وى الاكل إلى عملوه . شيفاى : انتو راح تقرار اكل مين الاحلا امرو الاخواه ابيروى البنات في نفس واحد :ولا الاخواه ترفيدى. الجدة :ماشى يلا نبدا أكل العيله بدأت الاكل . شاكتى : صار وقت النتيجا فريق مين إلى **ب الاخوا ترفيدى ولا الاخواه ابيروى. شيفاى :هنبدا من سيتى اكل مين إلى عجبك البنات وقفه متوترا وى الشباب وقفه بى ثقه . الجدة :اكل الاحلا الاخوا ترفيدى. الشباب :شووووووووووو شيفاى :صار دور امى شو امى . بينكى :انا راح اختار الاخوا ترفيدى. شيفاوم رو :لالا البنات مبسوطين وى واقفو بى ثقه. رودرا :امى اكيد راح تعطينا رايك الصحيح مو . العيله بدحك. جانفى :اكيد راح الاخوا ترفيدى. الشباب : لا. تيج :حرام الشباب. رودرا :أخيرا حدا يقف معاكم . شيفاى :ايه عمى مين اكلو احلا وى يطلع على انيتا وى إنيتا تطلع عليه بى ثقه تيج:الاخوا ترفيدى. شيفاوم :لا عمى بابا . اوم:عمى إنتا الصوت إلى هيحدد مين إلى **ب ازا احنا نكون احنا إلى **بنا . جورى :بس هيك راح يكون غش علشان احنا اخدنا أصوات كتير حتى لو بابا قال إلى انتو هنكون احنا إلى **بنين رودرا :لا الصوت الأخير هوا إلى بيحصل وى يبدؤ يبخانقو . شاكتى :خلاااااااص خلونى اعرف اكلم . الفريق ال**بان الاخوا ترفيدى. البنات يضمو بعض من كتير الفرحه الشباب :هيك ظلم .ههههههه. فى المساء. الكل اعد الشباب مع بعض وى البنات مع بعض. الجدة :وى أخيرا الكل اجتمع وى أحفادى اتجوزو وى اختارو اختيار صح .لو كان جدكم موجود كان زمانه فرح كتير بى أحفاده و كناين. ويحتفل معنا بى عيد الاوان بكرا . بينكى :شو عيد الاوان بكرا بس فيه تحضيرات كتير لازم نعملها لى الاحتفال وى كمان دا اول احتفال عيد الاوان بى جورى وى انيتا. جانفى :ايه امى بينكى معها حق كان لازم تؤلى اليوم كنا جهزا كل شى . الجدة :نسيت لما شفت شي وامكاره اجو من السافر وى نسبت بى رجعهم . شيفاى :ماشى بكرا راح نعمل الضحضرات كلها ما تقلقو . فى الصباح الكل عم يجهزو لى احتفال. شيفاى يفيق من النوم ميلاقيش انيتا جنبه . شيفاى :وين راحت انيتا من الصبح وى قام اخد شاور وى راح يضور على انيتا. فى المطبخ جورى عم تشوف الأكل يجى أوم. تحبى اساعدك في شى مدام ابيروى. جورى :ايه شيل هى معى . أوم ماشى حبيبتى رودرا :اساعدك فى شى . بافيا :ايه اكيد راح قايمه الضيوف معى ماشى رودى شيفاى يضور على انيتا يلقيها تعلق الورد يسحبها من خصرها . انيتا :شو عم تعمل شيفاى حدا يشوفنها . شيفاى :ما بيهمنى فى خدم كتير يشتغلو اشتقتلك كتير إنيتا :شو كنا لسه مع بعض امبارح لحت اشتقلى . شيفاى :انتى متوحشنى حتى وى انتى معى . انيتا :شكل شيفاى سينغ ابيروى بدو رومنسية اليوم اهاا شيفاى :ايه حدا يكون معو القمر دا وى ميكنشى رومنسى . الجدة :انيتا جورى بافيا تعلو . انيتا :سيتى عم تنده علينا يلا اتركتى شيفاى. البنات راحو على الجدة . الجدة :هدول مجوهرات وى لبس لى الاحتفال .البنات يروحو يخدو البركه. جه ساعة الاحتفال وى الكل جهز .البنات نزلو وطلعين كتير حلوين. الشباب عنيهم ما شالو عن البنات. بينكى :شو هدا طلعين كتير حلوين القدير يحميكم وى يعطيهم البركه .يبدأ الاحتفال وى كل واحد مع حببته الكل بيحتفل بى عيد الاوان وى العيله كلها مبسوطة . الإخواه التلاته يرمون الاوان على الاخوا ترفيدى. تشتغل الاغاني الكل يرقص . بعد ما خلصو رقص جانفى وى بينكى وقفين مع مدام شارما ومدام ريزاده . مدام شارما: انتو مارح ت عرفونا على كناينكوم وى كمان المفروض كنتو عملتو حفل تعرفو الناس على مرات شيفاى وى مرات جورى . جانفى :لا ابدا مدام شارما بس كنا راح نعمل الحفل بعد فرح رودرا. مدام ريزاده: شو انتو راح تجوز رودرا وى مين إلى راح يجوزها رودرا دا مبيعجبو اى بنت . جانفى:ايه فعلا هيا منها اى بنت . لحظه راح نادى عليهم . انيتا جورى بافيا تعالو . جورى :شو فيه امى. جانفى :هى بتكون جورى مرات اوم وى هى ميكونو مدام شارما وى المدام ريزاده . بينكى :وى هى بتكون انيتا مرات ابنى شيفاى وى هى بافيا البنت آلى راح يجوزها رودرا . البنات يرحبو . مدام شارما :انتو شو كنيتكوم ؟ بينكى :انيتا وجورى وبافيا بيكونو اخوات من عيله ترفيدى. مدام ريزاده :يعنى انتو اخوات من نفس العيله زى شيفاى وى امكاره وى رودار. انيتا :ايه احنا اخوات . مدام شارما :بس كتير حلوين . الله يحميهوم . انيتا مشيا شيفاى يسحبها. وى يبوسها من خدها . شيفاى :شو بتعمل شيفاى. انا لسه ما عيد علكى انيتا:آمال مين إلى عامل كل ألوان هى إلى على وشى حدا شهية شيفاى. شيفاى :شيفاى سينغ ابيروى ما اله شبيه بس لازم أعيد علكى بى طرقت شيفاى سينغ ابيروى الخاصه .ويقربها منه يضع خدع المملى بى الاوان على خدها انيتا تاخد نفس عميق وى على خدها التانى . جورى عم رحب يجى أوم من وراها ويضع الاوان على خدها وبعدين يضمها وى هيا تضع الاوان عليه وى يطلعوا فى عيون بعض. بافيا وقفه يجى رودرا من بعيد وى يرمى عليها ألوان وى هيا تجرى وراه وبعدين رودار يقع وبافيا تفعيل فوقه بدى بينظرو فى عيون بعض. بعد ما خلص احتفال عيد الاوان كل واحد راح على غرفته شيفاى فى الحمام عم ياخد شاور. شيفاى :انيتاااااااا أعطينى المنشفه من عند انيتاااااااا. انيتا تبتسم وى مش بتروض شيفاى يطلع من الحمام متعصب. انا مش بنادى علكى ليش ما تروضى. انيتا :ليش متعصب هيك إنتا كنت متندلى علشان اعطيك المنشفه وى المنشفعه في الحمام. شيفاى :شو المنشفه في الحمام . انيتا :لا المنشفه مو فى الحمام المنشفه على خصرك. شيفاى يسحب انيتا لى عنده يعنى انتى عرفتى انا ليش عايزاك صح مدام ابيروى اهاا. انيتا بى **وف :ايه انا فاهماك سيد ابيروى. شيفاى :طلامه فهمانى وى يبوسها من خدها (عييييييب ) في غرفة رايكيا. جورى :أوم حبيبى المعرض بكرا مو؟ اوم:ايه وى عندى الك موفجاه راح تعجبك كتير جورى :شو هيا بسرعة أوم شو هيا المفاجأة؟ أوم :انا عارف انك من يوم ما اتجوزنا وى انا ؤلتك مافى داعى لى الشغل وى اكيد وحشك الرسم وى المعارض وراح اخدك معى على المعرض . جورى :عن جد أوم وى تحضنه (عييييييب ) فى الصباح الكل على الفطار وانيتا وجورى وبافيا عم يحطو الاكل . تيج :شيفاى نتيجة رودرا وى بافيا راح تظهر بكرا تعرف تجبها اليوم. رودرا :وليش الاستعجال . بافيا :لا انا بدى علشان ارتاح يا رودى هاتها يا صهرى. شيفاى :ما انا راح اشوف اعرف اجبها ولا لا راح وكمان بافيا رودار علشان ترتاح من التوتر واحنا كمان نرتاح اهاا. جانفى :ابنى اليو م المعرض بتاعك مو ؟ أوم :ايه وى راح اخد جورى معى على المعرض . شيفاى :الله بواقق يا أوم. فى غرفة شيفاى بيجهز حاله علشان يروح على الشركه. انيتا تجيب الساعة وتلبسها لى شيفاى. شيفاى :ديرى بالك على حالك وى على العليه كمام وى لو عرفت اجيب نتيجة بافيا ورودرا راح اخبرك . انيتا :ماشى طمنى ماشى حببيى الله يوفقق . شيفاى :ماشى انا راح سلام وى يبوسها من خدها وروح فى المعرض الكل عم يصورهم فى الواح . الإعلام :مستر ابيروى مين مص*ر الهامك فى هدا العرض الرائع . اوم:أوم يشيد جورى وى يقول حببت عمري هيا مص*ر الهامى مرتى جورى ابيروى. يجى اجاى صديق أوم من أيام الجمعة. اجاى:أوم كيفك صديق. امكاره :كيفك ازاى امته اجيت من السافر. اجاى:من يومين وى نازل فى فندق. اوم:يعنى يكون بيتى مفتوح وى نتزلت فى الفندق لازم تيجو وى كمان راح عرفك على مراتى جورى. اجاى:إنتا اتجوز وى مين هيا إلى البنت آلى ختت قلب الراسام المشهور . أوم :راح انادلها جورى جورى تعالى. جورى : شو فى أوم. اوم:بدى اعرفك على صديق اجاى صديق من أيام الجامعة. كان فى أمريكا وى لسه جاى . اوم: هى بتكون مرتى جورى. اجاى ينظر لى جورى نظرو إعجاب ويسلم عليها . بعد ما المعرض خلص. اجاى فى الفندق. اجاى معلش صدق أوم بس جورى المفروض تكون ملكى انا
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD