الفصل الثامن

1595 Words
الفصل الثامن (الجزء الثاني) :- "ابقي معي" " يتعافى المرء بخِطبة وترديد بارك الله لنا وبارك علينا وجمع بيننا في خيرٍ .. "إن المرأة يسحرها أولاً الأمان الذي يزرعه الرجل من حولها ، بعدها كل شيء يأتي من تلقاء نفسه" ★★ "بعد مرور ثلاثة ساعات في الطريق وصلوا حيث بيت ومخزن وحراسة كثيرة ولكن كانوا ياخذوا الحظر من ان يرهم احد .. -اردف ادهم باوامر:-احنا وصلنا السماعات معاكم والاوامر ب الحرف هنزل كل اما اطلب حد فيكم يجي وبسرعة البوليس والحراسة هتعرف تتعامل مع اللي جوة كويس اهم حاجة سلامة البنات .. -الجميع:- تمام !! " ل ينزل ادهم ويحاول الدخول في سرية ولا يكشف امره حتي يستطيع ان يخرج ب الفتيات .. "خائف ليس علي نفسه لقد قالها انه فائد لكل من يحب يتذكر جيد ما حدث من اربع سنوات .. "اقسم علي الانتقام من فعلا ذلك ب عائلته واخذ نور بيتهم والدته اغلي شيء ب حياته .. "بعد سنة من ذلك الحادث ذهب لكي يتحدث مع مراد وبالصدفة وجود اللواء رافت وسمع ما كانوا يقولوا ان ما حدث ليس ب وفاة وانما جريمة كان الغرض من القتل والده او احد منهم لكن وجدوا نقطة الضعف عنده وهي حبيبته وانه مازال يبحث عن ذلك الشخص ولما يجد لذلك قرر شيء .. "ذهب الي اللواء رافت وقال له انه يريد ان يكون لديه سلطة في قتل لكن ب طريقة مشروعة .. "ولقد تعجب من قرره ولكن كان سوف يوافق بتاكيد يكفي ذلك الغضب الذي كان ب عينيا ادهم بذلك الوقت ليس هو الشخص قبل الحادثة ومن بعدها كلما كان يصل الي شخص يعرف معلومة كان ياخذه منه ومن بعده يقتله بكل دم بارد وكانها مارد يظهر ويختفي .. " خوفه الان علي تلك ذات العينين من الزومرد اجل هو خائف لكن لا يريد ان يضع في قلبه شيء لها ربما هو لا يعود مرة اخري .. -ادهم بتنهيدة:- اهدي وركز يلا خلينا نخلص من كل ده خليهم يرجعوا .. وانت خلص عليه زي ما انت عاايز بس اهم حاجة البنات ..!! "تقدم ادهم بخفةة الي داخل وكل من كان يقا**ه يض*به حتي يفقد وعيه وفي فقط يقتل من اجل الدفاع عن غير قادرين باخذ حقهم ولما يجد غير خمسة اشخاص مما جعله يطمن ل وقت بسيط حتي وجود باب وبه قفل ض*ب علي قفل بسلاحه وان**ر وداخل حتي .. -ادهم بنظرة ووجود الفتيات وهما بخير:- الحمدلله لقيتكم !! -ليلة بدموع فرح:- الحمدلله يا ادهم انك جيت احنا خايفين جدا !! -مايان:-الحمدلله !! ساجد فين !!يا ادهم !!بخير !! -رؤي:- ورعد يا ادهم .. كويس !! -حور:- ومازن حصل ليه حاجة في ض*ب النار !! -ادهم:- مفيش حد يخاف منكم هما بخير حتي كل واحد مستني الاشارة بتاعتي عشان يجوا ليكم بس لازم ننجز ونخرج !! "ويذهب ادهم اتجاه ليلة ويخرج سلاح ابيض ليقطع الاربطة التي حول الفتيات .. -ادهم الي ليلة:- انتي .. كويسة .. حد .. عملك .. حاجة !! -ليلة وهي تفك يدها:- لا انا بقيت كويسة لما جيت !! الحمدلله ..!! -ادهم:- الحمدلله .. طب ساعدني .. حاول تفكي حور وانا هكمل مع البنات ماشي !! -ليلة:- تمام !! -ليتجه اتجاه رؤي:- متخفيش يا رؤي رعد بره وهتطلعي بخير ليه ..!! -رؤي وهي تفك يدها وتبكي:- الحمدلله يا ادهم وكويس انه بخير خلينا نخرج بقي !! -ادهم:-تمام يا رؤي !! روحي بس فكي !! مايان واستنوا شوية !! -ليلة ل حور:- انتي بخير !! -حور:- بخير !! الحمدلله !! -رؤي ل مايان:- انتي كويسة يا مايان متخفيش هنخرج كلنا وساجد ورعد بره هنروح معاهم !! -مايان بدموع:- يارب !! -ادهم:- تمام يا بنات اصبروا بقي بس ثانية اقولهم يدخلوا من الناحية التانية عشان محدش يشوفهم وفي شباك كبير موجود تخرجوا من ناحية دي عشان تكونوا في امان .. -ادهم في سماعة:- ساجد سمعني !! -ساجد ب لهفة:- ايوا يا ادهم معاك ايه لقيت البنات وهما بخير ومايان !! -ادهم:- اهدي واسمع ..هما بخير .. هتيجي من الناحية التانية زي ما قولتك وبالعربية ناحية الشباك وهتنزل مايان وتاخدها وعلي القصر تمام ..!! -ساجد:- تمام !! -ادهم:- تمام .. عندك خمس دقايق !! -ساجد:- ماشي !! "ومر اول خمس دقائق وكان ساجد موجود وابلغ ادهم واخذ مايان وانزلها علي سيارة وبسرعة كانت في سيارة ساجد وياخذها الي القصر .. ★★ -ساجد:- انتي بخير .. انا اسف .. علي اللي حصل ليكي .. انا !! -مايان:-حبيبي انا فداك ومتخفيش عليا انا اهو بخير والله مش زعلانة قبل اما تسال بس خلينا نمشي بسرعة من هنا انا لسه خايفة ..!! -ساجد:- ربنا يخليكي يا حبيبتي .. الحمدلله انك بخير واهو احنا في الطريق واقربنا .. ★★ -ادهم:- رعد يلا تعال انت كمان بسرعة وقبل اي كلام البنات بخير ورؤي بخير وساجد خد مايان تعال في خمس دقايق .. -رعد:- تمام !! "ومر ثاني خمس دقائق وكان رعد موجود وابلغ ادهم واخذ رؤي وانزلها علي سيارة وبسرعة كانت في سيارة رعد حتي ياخذها الي القصر .. ★★ -رعد وهو يقبل كفها:- حبيبتي انتي بخير حد عمل ليكي حاجة ..!! -رؤي:- انا بخير يا حبيبي بس لازم نروح زي ما ادهم طلب من كل واحد مننا !! -رعد:- تمام ..!! =علي قدر الامان علي الذي ب قلبه لكن خائف علي اخاه وبشدة يكاد قلبه يخرج من بين اضلاعه ولكن سيكون بخير .. -رعد ويتمم بهمس:- يارب ..!! ★★ -ادهم:- ايوا يا مازن تعال يلا مش فاضل غير حور وليلة وهما بخير بس بسرعة خمس دقايق .. -ليلة:- وهو احنا هنروح مع مازن !! -ادهم:- ايوا !! -ليلة:- وانت !! -ادهم:-هخلص اللي جيت عشانه وهجي بعدها !! -ليلة:- لا مش هسيبك وخلي حور تروح !! -ادهم:-بلاش جنان .. انتي فاهمه .. وكلمة كمان يا ليلة هتشوفي وش مش هتحبيه ابدا !! "ومر ثالث خمس دقائق وكان مازن موجود وابلغ ادهم واخذ حور وانزلها علي سيارة وبسرعة كانت في سيارة معاه وجاء حتي ياخذ ليلة .. -ادهم:- اتحرك بسرعة دلوقتي يا مازن وعلي قصر بسرعة !! -مازن:- وليلة !! -ادهم:-هتصرف..روح !! -....:- اهلا ادهم باشا ولا قول القيصر انا جيت متاخر عليك صح بس كويس حبيبة ال قلب لسه معاك يا راجل حد يجي بالموت بنفسه مش خايف مش كفاية والدتك والا نخلي كمان الهانم .. -ويلتفت ادهم بكل غضب العالم وياخذ ليلة خلف ظهره حتي تصبح بخير (ادهم):-عارف استنيت اقد ايه يا شوقي يا عزمي خمس سنين وده نفس الرصاص اللي هيدخل في قلبك .. -وبتهكم:- خسرت رجالتك وشغلك اللي زي وشك وانك تلعب مع الامبراطور ودلوقتي نهايتك وعلي ايدي شوفت الحياة عادلة ازاى ..!! -شوقي بغضب وصرخ:- انتوا ايه ..انت وابوك ايه الجبروت ده عايزين كل حاجة بس يا ادهم اسمع مني كلمة واحدة مش كل حاجة راحت بس والله ل قتلك دلوقتي واخلي ابوك ياخد العزا فيك يا كبير العيلة يا ابن الصاوى .. -وهي يشير ب مسدسه(شوقي):- قتلك قدمها ولا استني شوية لما اخدها منك اصل هي حلوة يا قيصر.. "صوت رصاصات من مسدس ادهم في جسد ذلك البغيض الذي قتل فرحة عائلة والان ينتهي الامر الا ما حدث رصاصة كادت تاتي في ليلة واخذها ادهم هو ووقع وهو ينزف امام عينيها .. -ليلة بصدمة:- ادهم !! " صدمة ووجهها شاحب و تبكي و الدموع تملئ وجهها وشفتاها ترتعشان و تنظر له بحزن مما جعلها تشعر انها تفقده مرة اخري .. تحبه،اصبح هو كل كيان قلبها، تتمني فقط ابتسامته وعينيه لانها عاشقه لتلك العينين الي الحد الذي لا حد له، لن تتركه يموت، يموت عند تلك النقطة، لا لن يحدث يجب ان تفعل ما تستطيع لن تتركه يموت تموت معاه ولا تبقي وحيدة مرة اخري دونه .. -ليلة بدموع:- قوم مش هتموت، انا حياتي من غيرك مش عايزها ..عشان خاطرى .. انا خايفة من غيرك .. ووحيدة كفاية انك الامان اللي في حياتي .. -ليلة:- طب هقولك حاجة انا هبعد عنك واسيبك في حالك و مش هضايقك بس ارجع تاني .. -ليلة وبكاء يقطع انين القلوب:- مش هتموت لا انا معاك انا بحبك والله بحبك بس قوم .. -ليلة:-انت مش جيت عشاني بس، لا لا انت موت موت وعايز تسيبني بلاش تكون اناني .. -ليلة:-اه اه اعمل ايه .. اعمل ايه مش عارفه اعمل حاجة انا .. انا هساعدك تعيش بس انت خليك اقوي من كده عشان ترجعلي يا حبيبي وهفضل معاك دايما .. -ليلة:- هساعدك ترجع لينا تاني نور مش هتسمحك ابدا بس انا هقولها انك جيت عشاني جيت عشانك حياتك اللي هي انا مكنش ينفع تسيبها في خطر -ليلة وتستند جبينها علي جبينه:-استحمل الوجع شوية و كل حاجة هتعدي واعرف اني بحبك يا كل كياني وحياتي .. -....:- قيصر "كان ذلك الصوت الذي اخرجها من تلك الدوامة وشاب موجود امام الباب وياخذ انفاسه بصعوبه -....:- قيصر .. قوم .. يا قيصر .. مش قولت لو حصل حاجة هتكون في ضهري انا شادى دراعك في كل حاجة .. ارجوك .. قوم .. ارجوك ..!! -شادي:-هو ايه اللي حصل !! -ليلة وهي في صدمتها وتحتضن ادهم:- هيموت .. ادهم .. مات .. ساعدني .. في .. سكينة .. هناك .. هاتها .. وهحاول .. اطلعها ..واتصل .. بالأسعاف .. انا .. دكتورة !! -شادي:- ماشي ارجوكي !! بسرعة !! " وفعلت ذلك ب قلب ويدي مرتعشة ودموع لا تجف من عينيها وقدرت علي اخرج الرصاصة ولكن بتعب وصعوبه لما ينتظروا الاسعاف اخذوا السيارة وكانت الشرطة قد انهت عمالها ولكن ادهم .. ★★ =اااادهم -تلك كانت كلمة نور عندما انقباض قلبها وجع علي ابنها ولا تعلم لما (نور) بدموع:-ادهم يا سليم ابني انا خايفة عليه هو واخواته فين ايه اللي بيحصل هموت لو حصل ليهم حاجة .. -سليم:-اهدي يا نور .. انا هتصل وهعمل محاولة تاني !! =وقبل ذلك كان يرن هاتف سليم برقم مجهول وقد اجاب سريعا .. -سليم بتوتر:- الو مين !! =ليقع الهاتف من سليم وسط نظرت الجميع من تعجب وتردف نور قائلة .. -نور:-في ايه يا سليم !! -سليم بصدمه:- ادهم !! في المستشفى !! بيموت !! -نور وقبل ان يغمي عليها:- ااابني !! ♔♔ ‏" الكُل يقول أنه يحتاج للحب .. وما إن يصادفه حتى يكتشف بأنه كان يكذب .. فالكل يحتاج للحب، من شخص بعَينِه "..⁦ " ‏أتمنى أن تتسابق نحوي الأيَّام التي تحتوي شيئا ممَّا أُريد ?..
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD