الجزء التاسع

1623 Words
فى نفس الوقت اللي شخص ظهر لانيكا كانت راجيني رايحة لانيكا وقربت منهم وسمعت الراجل وفجأءة وانيكا ماسكة رأسها من الصدمة راجيني سحبت الراجل من أمام أنيكا الراجل رغم أنه على كرسي متحرك بس كان شكله قوي ومعاه كمان رجال زي بودي جارد وبسبب الاحتفال والزحمة الراجل اختفى ورجالته بيدوروا عليه وفيكرام شافهم واول ما شافهم قلق جدا وراح يدور على أنيكا اللى واقفة مصدومة وحاسه الأرض بتلف بيها وفعلا انيكا وقعت ولحقها فيكرام اللى شافها من بعيد ونفس اللحظة جه شيفاي ناحيتها بس مش شايفها . فيكرام بصوت عالي .أنيكا فوقي أنيكا .شيفاي انت فين شيفاي . فجاءة يصرخ على شخص يروح يوقف الموسيقى وفعلا الموسيقى توقف والناس صوتها يوقف فى نفس الوقت وفيكرام بيصرخ أن أنيكا تفوق . شيفاي يسمع والعيلة ويجروا عنده . شيفاي مصدوم وبلهفة يمسك أنيكا .أنيكا مالك أنيكا فوقي .فتحى عيونك .ايه حصلك .حصلها ايه فيكرام . فيكرام بتوتر .انا شفتها بتقع جيت لحقتها بسرعة . شيفاي يشيل أنيكا ويدخل بيها القصر وهو مفزوع هو والعيلة وخايفين جدا عليها . شيفاي بيحاول يفوقها وانيكا بتحلم بنفس الشخص وهى معاه وهى صغيرة وبتلعب معاه وتيجي جانفي تاخدها منه وتهرب وانيكا تصرخ وخايفة منها وتشوفها بالحلم وهى بتخنقها وتقوم فجاءة من النوم وتصرخ شيفاي يروح لعندها ويحضنها .أنيكا أهدى مالك حبيبتى أهدى ايه اللى حصل قولي بس هش هش اهدي حبيبتى . أنيكا بدموع .شخص كان على كرسي متحرك وقال كلام قال شىء قال انه ....انه بيكون !!!! بابا !!! بابا كابير جانفي تبص لها بصدمة وترجع لورا بعيد عن العيلة نفس اللحظة كابير ابو أنيكا مع راجيني فى منزل بالحديقة ملحق تبع القصر وبيكلموا بعض . كابير .انتى مين وإزاي تسحبنى كده انتى عارفة انتى بتتعاملى مع مين . راجيني .انت اللي مين وقولي ازاي ابو أنيكا وهى ابوها شاكتى سينج اوبروي كابير بضحكة مستفزة يكلم نفسه.ههه جانفي قدرت تضحك علي عيلة اوبيروي كمان زي ما ضحكت على أنيكا . راجيني تفكر وتساله.انت عايز تقول انك ابوها انت وعمة جانفي ??? كابير.لا يخصك افتحى الباب عشان اعرف أخرج . راجيني .بس انا ممكن اساعدك مستر انا اعرف العيلة كويس جدا كابير .هتكوني مين يعني ؟!! راجيني .انا بكون خطيبة شيفاي .راجيني مالهوترا . كابير .لتكونى ابنه رجل الأعمال .... راجيني تقاطعه .تمام هو انا كابير .بس ازاي خطيبة شيفاي وهو متجوز بنتى أنيكا . راجيني .يعنى سمعت صح أنيكا بنتك وهى بتضحك على شيفاي والعيلة هى وخالة جانفي . كابير .لا .لا أنيكا ما تعرف انى ابوها .أنيكا عارفة من زمان أن ابوها بيكون شاكتى . راجيني .تمام تمام احكى لى بقى القصة وانا فعلا ممكن اساعدك كابير بقلق .ازاى انتى خطيبة شيفاي . راجيني.كنت خطيبة شيفاي بس ما حصل وجت أنيكا خدته منى بسبب ورث العيلة كابير يسمع كلمة ورث وعينه تلمع وفعلا يحكى لراجيني كل شىء . نفس اللحظة العيلة واقفة مصدومة بس جانفي تلحقها قبل الكلام . حبيبتى أنيكا انتى رجعتى لأحلامك تانى انتى كنتى كويسة . شيفاي يفتكر لما سمع أنيكا بتحكي مع روما وروما تفتكر لما حكت لها أنها بتحلم حلم مزعج . أنيكا .لا ماما مش حلم صدقيني انا شفته وكان بيضحك وقالى مش فاكرنى انا بابا بنتى صدقيني ماما انا شفته . اوم .شفتيه فين أنيكا . أنيكا بدموع .فى الاحتفال انا متأكدة جانفي .بس احنا ما شفناه أنيكا وبدأت تعصب .بس انا شفته متاكده شيفاي .أنيكا حبيبتى اهدي ممكن يكون بيتهايلك مش اكتر . أنيكا تقف وتغضب اكتر .بقول شفته ليه مش مصدقين بقول شفته . فيكرام واقف بيبص على ماريا وعلى جانفي فى نفس الوقت اللي واقفة حاسة برعب من كلام أنيكا . فيكرام فجاءة .طب ما نشوف الكاميرات عشان نتأكد . جانفي ترعبت وفجأءة راحت لانيكا .حبيبتى انتى رجعتى تهلوسي تانى ليه انتى كنتى كويسة روما هاتى حقنة مهدءة.اختك شكلها تعبت من تانى .حبيبتى أنيكا اهدي . أنيكا تعصب وتبعدها .بقولك انا ما بهلوس انا مش مجنونة انا شفته بعيني وكلمته شيفاي .اهدي أنيكا ما ينفع تكلمى امك كده تمام اهدي وينده خانا ويطلب منه ما حد يطلع بره القصر ويجيب تسجيلات الحفل خانا .تمام سيدي بس الناس كلها مشيت لأن الاحتفال خلص . شيفاي .هاتى لي تسجيلات الاحتفال خانا يجيب التسجيلات ويلاقوا أنيكا فعلا واقفة بس من ظهرها ومش باين اى شىء جانفي .شفت شيفاي انها بتتخيل وأنها رجعت تعبت تانى أنيكا .تمام امى ليه دايما بشوفك بالحلم وانتى بتخنقينى .... جانفي تقاطعها.أنيكا بنتى شفتى حلمتى ازاي يبقى رجعتى تتعبي تانى أنيكا . جانفي .روما روحى هاتى الحقنة بسرعة . أنيكا .صدقوني انا مش مجنونة انا بقول الحقيقة انا شفت شخص اسمه كابير اسمعونى وتروح لشيفاي .شيفاي اسمعنى بليز هما مش مصدقنى .بس انت هتصدقني صح شيفاي شيفاي بياخدها على قد عقلها . طبعا مصدقك حبيبتى .بس قوللي ليه ما وقف يكمل كلامه ليه اختفى لو هو زي ما قلتى ليه ما وقف عشان يكمل كلامه واختفى فجاءة انيكا انتى بنت عم شاكتى وبنت الاوبيروي أنيكا تهدي شوي من كلام شيفاي . مش عارفة بس انا متأكدة انى شفته مش هلوسة شيفاي .انا رجلي خبطت فى كرسي المتحرك بتاعه وتوريه رجلها يلاقيها فعلا مجروحة شيفاي يشوف رجلها يتخط . شيفاي.أنيكا انتى مجروحة تعالى ويقعدها ويشاور للعيلة بعينه وفعلا يفهموا ويخرجوا شيفاي يروح يجيب علبة الإسعافات وينضف لها جرح رجلها . أنيكا بحزن .انت مصدقنى شيفاي شيفاي .طبعا حبيبتى مصدقك .انتى ادخلي غيري ملابسك وهيجيب لك عصير تهدي شوي تمام .وبنحكى فى اللى حصل . أنيكا فعلا تدخل غرفة الملابس وهى بتفكر ازاى الشخص ده ظهر وتفتكر انها شافت راجيني وقتها وتطلع قبل ما تغير ملابسها تقول لشيفاي بس على باب الغرفة تلاقيه واقف مع امها جانفي وتعطيه حقنة وعصير وتطلب منه يعطيها لانيكا . أنيكا تغضب منه جدا وتحس انه بياخدها على قد عقلها وتغضب جدا منه . شيفاي يدخل الغرفة وانيكا تجري على غرفة الملابس تغير ملابسها وتطلع تلاقي شيفاي قاعد بعد ما غير هو كمان ملابسه فى الحمام . أنيكا ساكتة ومش بتتكلم ومستنية شيفاي يقولها على العصير . وتبص له بوجع انها كانت فاكرها هيصدقها. شيفاي بيبص لأنيكا السرحانة بكل حب ويملس على شعرها .أنيكا انا هنا معاكى احكى اى شىء نفسك تحكيه .مفيش حد هيقدر يقولك انك بتتخيلى ها أنا جوزك أو هبقى جوزك ولازم تثقى فيا ولا تخافي. أنيكا وعيونها مدمعة .العصير شيفاي.اه نسيت ويجيب لها العصير وهى مصدومة وزعلانة قوي وتبص له فجاءة أنيكا .اشرب منه معايا شيفاي شيفاي بابتسامة .أمممم عايزة تشربي ورايا ها تمام .ويجي يشرب أنيكا توقع العصير على الأرض وشيفاي مصدوم منها ومش فاهم . تقع أنيكا على الأرض وتبدأ تبكي بصوت عالي ومنهارة شيفاي يروح عند أنيكا بيحاول يهديها وهى تبعد ايديه وهى زعلانة منه . تدخل العيلة عندهم فجاءة . جانفي .أنيكا شيفاي ايه اللى حصل .أنيكا وجانفي بتقرب منها انيكا تصرخ وتبعد وشيفاي يغضب من جانفي والعيلة . ممكن لو سمحتم ما حد يدخل غرفتى تانى ممكن . بينكي .احنا خفنا ابنى على أنيكا . جانفي.شيفاي قلت لك اعطيها المهديء وانت رفضت .ودي النتيجة . أنيكا تهدي لما تسمع كده وشيفاي يصرخ . ما حد يدخل ما بينى وبين زوجتى لو سمحتم أنيكا مش مجنونة ولا بتهلوس .لو سمحتم سيبونا لوحدنا وهما خارجين . شيفاي وهو ظهره للعيلة .الباب ده موجود عشان نخبط عليه قبل الدخول لو سمحتم احترموا خصوصيتى انا ومراتي . بعد ما يخرجوا شيفاي يروح يقفل الباب بالمفتاح وهو ظهره لانيكا تجري عليه تحضنه من ضهره . أنيكا ببكاء.انا اسفة شيفاي .اسفة .اسفة وهى بتبكي جامد وشيفاي يلف لها .ويبص لها بكل حب وياخدها فى حضنه جامد . شيفاي.انا اللى اسف أنيكا .مفروض تحسي بأمان معايا بس انتى مش عارفة وده كله بسببى لانى مفروض اثق فى كلامك حتى لو غلط . أنيكا .لا شيفاي انا فهمت غلط شفت ماما بتد*ك الحقنة افتكرتك بتاخدنى على قد عقلي .حسيت بوجع شيفاي .انا اسفة . شيفاي.وانا استحالة اعطيك اى نوع من الأدوية دي تانى أنيكا . يبعدها عنه ويمسك وشها بايده الاتنين بكل حب ويبتسم لها . شيفاي.لو انا عطيتك مهديء انا لزمتى ايه ها أنيكا تبتسم له بحب ودموع وشيفاي يبوسها بجبينها بكل حب وياخدها عند السرير . يقعدها وهو ورا ظهرها . شيفاي.انتى دلوقتى مش شايفنى كأن مفيش حد معاك احكى أنيكا .قولي اللى نفسك فيه أنيكا تهدي شوي من كلامه وتمسك ايده من ورا ظهرها وتنام بضهرها فى حضنه وهى مرتاحة .شيفاي يقربها لعنده وهو مبسوط لأنه حس أنها حست بشوية امان . أنيكا .وجودك كده جمبى بيحسسنى انك امان وسند ليا شيفاي .فاهمني. شيفاي وراسه مقربة منها .فهمك حبيبتى لا تخافي طول ما انا موجود لا تخافي من اى شىء فى الكون . شيفاي.حلمك أنيكا عن امك هو ده حلم اللى حكيت عنه لروما ونفس الحلم اللي كنتى بتقومي بسببه مفزوعة . أنيكا تاخد نفسها اخيرا وتغمض عيونها فى حضن شيفاي .اه هو شيفاي وهو نفس الشخص اللي شفته اليوم . أنيكا تحكي لشيفاي الحلم بالتفصيل . بحلم انا بلعب بلعبتى عروسة لعبة والشخص ده اللي قال انه بابا هو معايا وفجأءة ماما جانفي تيجي تاخدنى منه وانا بصرخ وعايزة اروح له وفجأءة لقيت نفسي مع ماما وروما فى بيت وهى بتعطينى اكل وانا برفض وهى تغضب وتحاول تخنقني .أنيكا كانت بتحكى وهى مغمضة واول ما تفتكر تتخض فى حضن شيفاي وهو يضمها اكتر بحب بيطمنها . شيفاي.لا تخافي حبيبتى . بس بيقولوا دايما ان الحلم بيحصل ع**ه ممكن يكون الشخص ده عايز ياذيكي وعمتى جانفي هى اللى بتحميكي منه . أنيكا .طب لو ما كان حلم شيفاي وكان حقيقى .لأنه حاسة انه أحداث حصلت من ماضي مش حلم زي كل شىء مش فاكره وبشوفه بأحلامي . شيفاي .زي ايه أنيكا كملي قولي كل شىء أنيكا .كلها حزينة وزي تخيلات انا نفسي مش قادرة اربط أحداث ببعض . شيفاي وهو بيملس على شعرها. انا سامعك قولي . أنيكا .يعني جدي بشوفه وهو بيصرخ أجري يا بنت .ولما شفت صور عمى تيج كمان شيفاي بقلق .بتشوفيه ازاى أنيكا . أنيكا .مش فاكرة تخيل زي شكله بس ابتسامته وهو بيرفع صباعه فى وش شخص وهو بيكلم جدي .أنيكا تغمض عيونها فجاءة وكانها سمعت صوته . أنيكا .صوته كمان شيفاي سمعت صوته وهو كان حزين وكان فى حد بيعاتبه . شيفاي.يعني شفتيه فى الحلم بياذيكى . أنيكا .مين قالك كده عمري ماقلت انه اذانى شيفاي .أنيكا قبل فقدانك الذاكرة كنتى دايما شايفهم كده . انيكا تغمض عيونها وتتذكر أشياء من الماضي ..
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD