الجزء السابع

1533 Words
أنيكا لما قفلت مع شيفاي التلفون لاحظت بينكى وهى ماسكة رأسها وهى داخلة غرفتها راحت لها فجاءة لقيتها تعبانة ساعدتها ودخلت غرفة بينكى . أنيكا.عمتى انتى كويسة .هروح انده شيفاي بينكى .لا أنيكا مفيش داعى أنيكا. ازاى لازم يجيب دكتور شكلك تعبان بينكى .انا بس اخد الدوا وهبقى كويسة وكانت قايمة تجيبه أنيكا تقعدها تانى أنيكا .قوللي هو فين وانا هجيبه لك بينكى تعرفه مكانه تروح تجيبه وتعطيها كاسة الماية .بينكى تبص لها بحنية . بينكى وتقعد أنيكا جمبها .أنيكا مش عايزاكى تزعلى منى لو طريقتى دائما معاكى مش كويسة .بس انا ام وبخاف على ابنى أنيكا .عمرى ما ازعل من ام بتخاف على ابنها أنيكا تحاول تغير الموضوع بهزار.. أنيكا .وكمان مفروض انك حماتى لو ما عملت كده ازاى تبقى حمى . بينكى وانيكا يضحكوا سوا من قلبهم . بينكى مكملة معاها .بس انا لسه ما بقيت حماتك ده شيفاي كان لسه بيعا**ك الصبح أنيكا .اه صح يبقى تمام تيجى انتى وهو عشان تخطبوونى . بينكى .اممم مش لما اشوف تنفعي لابنى ولا لا أنيكا .لتكونى شايفة له عروسة احلى منى بينكى .حتى لو فى أحلى منك .حب شيفاي ليكى مخليكى أجمل بنت بالدنيا أنيكا تتأثر بكلام بينكى وتعيط .وبينكى تاخدها فى حضنها وتطبطب عليها . بينكى .مالك بنتى انا زعلتك فى حاجة تانى أنيكا .لا عمتى ابدا بس كلامك .... بينكى .خلاص لا تبكى استنى هوريكى شىء يخليكي تنسى اى زعل . بينكى تجيب البوم صور العيلة وتف*جها صور شيفاي وهو صغير وتقعد تحكى لها على كل صورة وفى صورة كأن فيها عريان وبينكى تضحك جدا على الصورة وبتحكى قصتها ويضحكوا وانيكا تطلب منها تاخدها وفعلا بينكى تعطيها لها هى وصورة تانية شيفاي لابس فيها لبس بنات ههه بينكى وهى بتقلب الألبوم تيجي صور شاكتى ابوها وتيج ابو شيفاي وعمها وانيكا تتأثر بصورة ابوها وتلمس عليها بحزن وتشوف جمبه تيج وتيجي لها خيالات اول ما تشوف صورة تيج وبينكى بتقلب الألبوم وكمان صور اكتر لتيج وانيكا مش مستحملة الصداع .وتغمض عينها بتعب وبينكى تلاحظ بينكى .بنتى انتى كويسة أنيكا .لا عمتى بس شوية صداع بينكى .فى دوا للصداع استنى هجيبه لك أنيكا توقفها .لا عمتى ارتاحى انا هخده وتاخد حباية من دوا بينكى اللى خدته من شوي وهما بيتكلموا شيفاي كان بيدور على أنيكا ويسمع صوتها فى غرفة امها ويستغرب ويفرح فى نفس الوقت لأنه عارف علاقة امه مع أنيكا مش مستقرة بس يفرح يحس ان أنيكا عايزة تدخل فعلا العيلة زى اى كنة عايزة تعرف حياة جوزها المستقبلي . شيفاي بيفكر وفجأءة يسمع بينكى بتصرخ . وانيكا واقعة على الأرض مغمى عليها بينكى .أنيكا بنتى مالك .فوقي بنتى شيفاي جري بسرعة على غرفة أمه وهو ملهوف وخايف على أنيكا . شيفاي وهو بيضرب على خدها بشويش.أنيكا فوقى أنيكا فتحى عيونك حبيبتي . شيفاي.ماما ايه اللى حصل .هى لسه كانت بتضحك معاكى . شيفاي .أنيكا ارجوكي فوقي حبيبتى . بينكى بدموع .مش عارفة .بس هى حست بصداع وخدت دوا وشوي أغمى عليها . شيفاي بيشوف الدوا بيلاقيه دوا الضغط بتاع أمه وانيكا افتكرته دوا صداع متعرفش انه دوا بيوطى الضغط . شيفاي .ماما أنيكا خدت من دوا الضغط لازم اكلم الدكتور . شيفاي بيكون خد أنيكا على سرير امه والعيلة صحيت لما الدكتور جه . عطاها حقنة تعدل الضغط شوية عندها . جانفي .ايه اللى حصل وليه أنيكا عندك فى غرفتك بينكى . بينكى .عادى جانفي جت وبنحكى سوا . شيفاي .عمتى لا تقلقي وحكى لها على موضوع الدوا اللى مش مقصود وجانفي تاخد بالها من البوم الصور بجانب السرير مفتوح على صور تيج وشاكتى . جانفي تروح تمسك الصور .بينكى من كل عقلك بتف*جيها على صور تيج وهى كمان فاقدة الذاكرة . شيفاي يضايق .وايه المشكلة عمتى لما تشوف صور بابا .عادى ماما بتعرفها على العيلة . جانفي .لو عادى ما كانت أنيكا تعبت بينكى .هى تعبت من الدوا مش الصور جانفي بضيقة .عشان صدعت اكيد لما شافت الصور . بينكى تفتكر .اه فعلا هى كانت كويسة ولما شافت صور تيج صدعت فجاءة. شيفاي.وايه اللى يضايقها من كده عمتى .جانفي تبص لهموتلاحظ وجود ماريا وفيكرام اللى واقفين عندهم فضول يعرفوا الحكاية وجانفي تسكت جانفي.خلاص المهم أنها بقت كويسة . بينكى .لازم اعرف ليه سكتى جانفي .خلاص بينكى وقت تأخر وهما بيتخانقوا شيفاي يشيل أنيكا من سرير أمه ويعدى من وسطهم . واوم وروما واقفين بيضحكوا على شيفاي اللى استغل الفرصة هههه شيفاي وهو شايل أنيكا .ممكن اعدي وجانفي وبينكى فعلا يوسعوا لشيفاي وهما مش واخدين بالهم لأنهم لسه بيكلموا . جانفي .شيفاي خدها على غرفتى بينكى . لا أنيكا زوجة ابنى وتفضل معايا هنا الجدة واقفة .يلا خدها وامشى سيبهم هما لخناقهم . جانفي وبينكى فجاءة .شيفااااي اللى جري بانيكا وروما واوم جريوا وراه وكأنهم خاطفين أنيكا . اوم فتح باب غرفة شيفاي .وشيفاي دخلها وروما بتساعده وتغطيها وهى بتكلم اوم روما .اوم يلا خد شيفاي ينام معاك اليوم انا هنام اليوم مع أنيكا . شيفاي يمسك ايد روما .اوم خد مراتك من هنا واطلعوا بره غرفتى .يلا اوم روما .شفت اخوك بيطردنى من غرفته اوم اوم .مش انتى لوحدك حبيبتى وانا كمان شيفاي يمسك شعره بغضب زي الاطفال . واوم يحب يعصبه اكتر .هقولك روما انا هودي احسن أنيكا غرفتنا ويروح عند أنيكا يعمل نفسه هيشيلها . روما .اه أفضل عشان ناخد راحتنا . فجاءة اوم يلاقى مخدات بتترمى عليه من شيفاي واوم بيجري ويمسك روما يخليها فى وش شيفاي . ههههههه روما .خلاص اخى احنا اسفين خلاص يلا اوم عيب على طولك مخليني انا اخد الضرب . شيفاي وهو بيحدف فى مخدات عليهم ويزق فيهم خارج الغرفة . اطلعوا .بره .بره .بره . ويقفل باب الغرفة من جوه . اوم من بره الغرفة .تمام اخى ليك يوم روما .اوم حبيبي هو ليه عصب وليه مصمم ما اقعد مع أنيكا . اوم بخبث ورومانسية .تعالى اقولك السبب ويغمز لها شيفاي قفل الباب ولف لاقى أنيكا فاقت وبتضحك عليه جامد . شيفاي جري عليها بلهفة وحضنها جامد ومسك وشها بايده الاتنين بحب .انتى كويسة حاسة بشىء قوللي . أنيكا تاخد نفسها من الضحك وتحاول تقوم .انا كويسة بس انا مش لازم انام هنا شيفاي .أنيكا لحد هنا وكفاية انتى خرجتى بره الغرفة تعبتى .بليز لا تخرجى انا هنام على الكنبة وانتى على السرير بس لا تخرجى. أنيكا بتعب .لا انا هخرج افضل . شيفاي يزعل زي الاطفال وانيكا وهى خارجة كانت هتقع لأنها لسه تعبانة . شيفاي.أنيكا ويجري عليها يشيلها وتطلب منه ينزلها وهو يرفض ويعمل نفسه كأنه هيوقعها. أنيكا .نزلني بليز . شيفاي .اسمعى الكلام مفيش خروج شوفى نفسك تعبانة ازاي . أنيكا .بس شيفاي احنا اتفقنا ليه مصمم انام هنا . شيفاي بعفوية وحب وغضب منها . "لانى مش عايزك تبعدى عنى " أنيكا تحس انها زودتها وهو بيحاول يكون معاها وهى مش فاهمة ده . شيفاي يحس بضيقة ويروح يفتح الباب .اخرجي أنيكا خليكى على راحتك ويروح يقعد على الكنبة . أنيكا فعلا تقوم بس ترجع تقفل الباب تانى . وتروح عند شيفاي .انا معرفش انى مهمة قوي كده لدرجة انك مش قادر تبعد عنى شيفاي . أنيكا بتكلم شيفاي بهمس . شيفاي كمان يرد عليها بهمس بس زعلان منها . انا مش هجبرك أنيكا انتى عندك حق لازم يكون كل شىء بارادتك .بس انا مش طالب منك المستحيل كل الحكاية انى ما صدقت انك رجعتى لى تانى ونفسي نكون سوا ونعيش حياة طبيعية زي اى اتنين . اه احنا بنبتدى من جديد .بس انك تبعدى عنى تانى أنيكا .لا ده مش قادر استحمله . أنيكا بدموع ونظرة كلها حب لشيفاي تحضنه فجاءة وتضمه قوي . أنيكا .بتحبني قوي كده شيفاي شيفاي بهمس .قوي أنيكا بحبك قوي لدرجة عمرك ما تتصوريها .درجة انك لو بعدتى عنى ممكن امو... شيفاي مكمل الكلمة وانيكا حطت أيدها على شفايفه. وحضنته تانى بدموع .لا تجيب سيرة الموت .ارجوك .خلاص انا مش هخرج من هنا حتى لو انت طلبت منى كده .انا اسفة . شيفاي.انا اللى اسف أنيكا .اسف ويحضنها قوي وانيكا حست انه بيقرب منها قوي تبعد عنه بتوتر . أنيكا بتوتر .احنا هنام سوا على السرير . شيفاي بفرحة ومكر .بجد أنيكا .لا هنام بس تمام .والا فعلا هتنام على الكنبة . شيفاي بزعل طفولي .لحد امتى ؟!! أنيكا .هو ايه لحد امتى !!! شيفاي وهو بيقرب منها .يعنى لحد امتى هنام بس ومش ....ويبص لها بخبث . أنيكا تفهم وتبعده بتوتر .لحد ما تيجى نتجوز شيفاي. أنيكا حبيبتى احنا متجوزين مرتين .مرتين ويقولها لها بكل اللغات هههه أنيكا .بس انت عرضت عليا الجواز ها .عملت مفاجأة وقلت لك فجاءة بحبك وطلعت خاتم من جيبك وحسيت بلهفة انى اسمع منك عايز اتجوزك عشان بحبك أنيكا . شيفاي يضايق ويفهم أنيكا .عايزة تحس انه اتجوزها عشان بيحبها مش عشان الورث هو فعلا غ*ي مرتين جوازهم هو ما عمل اى شىء يثبت انه بيحبها وعايز يتجوزها عشان نفسها . شيفاي بيكلم نفسه . ويقرر فعلا انه يعيش أنيكا أجمل قصة حب شيفاي فاق من سرحانه لاقى نفسه فجاءة على السرير وانيكا نايمة فى حضنه ههههه. وهو سرحان أنيكا سحبته وهو قعد وراحت جنبه ونامت فى حضنه . شيفاي بضحك .طب منين بتقولى نوم بس ومنين نايمة كده . أنيكا وهى مغمضة عيونها .مخدة مش مريحة بس حضنك مريح اكتر وتبتسم وهى نايمة . لو مضايق وتبعد عنه شيفاي يسحبها لحضنه تاني وهو فرحان من كلامها وطريقتها . يعدل نومته وياخدها فى حضنه ويناموا سوا . عدت ايام وانيكا فعلا قربت من شيفاي وحست به خصوصا لما حكوا سوا وبقوا اصدقاء قبل ما يبقوا حبيبن وفيكرام ده كله قصاد عينه وهو مش عارف ياخدها للشخص وكل شوية بحجة . لحد الاسبوع التانى وكان احتفال الهولي (عيد الالوان ) والقصر بيجهزوا لاحتفالات على دخول راجيني للعيلة فجاءة . وظهور الشخص ده بس فى الخفى . ياترى راجيني رجعت تانى ليه .ومين الشخص ده ؟!!!!!!
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD