استمعوا ل صوت صرخة ل يجدو ال شباك ال تابع ل غرفة ال معيشة ب ال دور ال علوي ب شاليه ال بنات مفتوح ل يذهبو و ينظرو منه ل يجدو ال بنات جالسات غارقات في ال ضحك معاد بيسان و عنود ليس معهم
ال شباب / الله راحو فين دول كمان
إسلام / أنا قلبي مش مطمن ل الصمت ال رهيب ده ?
يامن / و انا قلبي مقبوض
أدهم / انا تمام بس مش عارف أنا خايف ليه ?
إسلام ل يامن / مش أختي و أختك مختفيين يبقي لازم ن عرف إن هدوء ال سابق لما قبل ال عاصفة
يامن / يا منجي ال عباد يارب ?
أدهم / سترك و رضاك يا رحيم انا كان مالي و مال ال عيلة بنت ال مجنونة دي ?
* * * * * * * * *أما حيث يوجد ريان * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
ينظر ل ال فتاتان ل يعطياه ال إشارة ل يضغط علي ال زر ل تنطفئ كل ال أنوار ال تابعة ل ال شاليهين ل ينقبض قلب ال شباب من رؤيتهم أشخاص يشبهون ال ذومبي ب شكل مخيف أكثر من ال ذومبي ب شكل يرعب و خصوصاً في ال ظلام ل ينصدمو و يصرخو ال شباب و ال فتيات / عا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ? ل يركضو ال شباب ل ال جلوس إلي جوار ال فتيات علي ال أريكة
إسلام / محدش
إسلام / محدش يستني مني إني أتجوز خلاص معُدتش أنفع في أي حاجة خالص ?
يامن / و أنا كنت ب قول ل بيسو ه تتجوزي و أدورلي علي عروسة أتاري سيرت ال عروسة منحوسة ?
إسلام / إتلم ياض أحسنلك
يامن / أنا راضي ذمتك هل أنا ب كذب عليك
إسلام / للأسف لأ ?
يامن و إسلام / و أنت يا عم ال صامت ?
أدهم / أمي ب تدورلي علي عروسة لو متجوزتش ه بقي ب شرطة منقوطة ? ه تجوز و أمري لله بس من غير خلفة لأني و ال حمد لله قطعت ميه و نور و ربنا يستر و ترضي تتستر عليا ? ل يأتي ال نور فجأة و يرون أنهم يزيلون ال ميكاب عن وجوهم ل يظهرو علي حقيقتهم
إسلام / سلام قول من رب رحيم ?
يامن / إنصرف يا عبد ال معين ?
أدهم / رجعوا ال ميكاب ال أول كان أحسن كده شوفنا عفاريت ب صحيح ?
البنات/ ب غيظ كبير لا يا شيخ ?
إسلام / مقاطعاً لما عملتو فينا ال مقلب ال واد ريان كان ب يضحك و سمعت صوته كويس و قبل ما نيجي برضو سمعنا صوتو أنتو عملتو فيه إيه ? ?
البنات / هو مش فتن علي اللي قولناه عطيناه جزائو ? يستاهل اللي يجرالو ? وبعند كبير منعرفش مكانه بقي هااا وهم يربعون أيديهم أمام ص*رهم
يامن / يخرب بيتكو عملتو في الواد إيه ?
إسلام /يا حبيب قلب أمه الله يهد حيلكو الواد عملتو فيه إيه خفِتوه ?
أدهم / مكنش يومك يا ابن الهبلة ? يهد حيلكو فين الواد
إسلام / يعني ولا عرفنا أنتو قولتو إيه وهو قالكو إيه يامن / طب هو قالكو اي ضحكتو عليه
أدهم / طب أنتو عملتو فيه إيه طمنوني
إسلام / طب هو يا تري عامل إيه ?
ريان / عليا طلاق إتعملت كفتة و فراخ بانيه ?
★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ * ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★* ★ ★
بيسان / يا حبة عيني ظلمناك يا رينو حقك عليا و هيا تنظر ل رحمة
عنود / حقك عليا يا عسل وزة شيطان و هيا تنظر ل رحمة
سيليا / سامحني يا رينو بس انا معملتش حاجة غير خفيف و انت تشهد و تنظر ل رحمة
ال بنات / ال اللي عمل كل ده رحمة و مش عايزة تتأسف ف صوت واحد اه والله و ينظرون ل رحمة
رحمة / ب تبصولي كده ليه بعتوني ب ال سرعة دي يا أندال إخص و هيا تنظر ل رينو حقك عليا يا رينو يا عسل و تنفجر ف ال ضحك
ريان / ٱه يابا ياما مكنتش يومك يا رينو اه دشملوني ياما و بكل بجاحة ب يتأسفولي
ال شباب / إستمعو ل صوته و كان قريب جداً منهم ف ذهبو ل البحث عنه في ال شاليه ال خاص ب ال بنات و لم يجدو له أي أثر ف سألو ال بنات خفيتو ال واد فين
بيسان / و هي ترد علي إسلام ب برود ه نكون لابسناه يعني طقية ال إخفاء ؟ ؟
إسلام / مقولتش كده بس عايز أعرف ال واد فين ل يجدو رحمة تضحك ? و بشدة عند سؤالهم عن مكانه
إسلام ل بيسان / هي ال بت دي إتهبلت ولا إي ? ل ترد عليه
بيسان / لأ بس ب تضحك من ساعة ما ضربته أخر ضربة ضربتهالك يوم ما إتخانقت معاك ?
إسلام / يا نهار أ**د ال واد بقي في خبر كان يعني بوظتو إزاي ضربتوه ب ال شلوت ولا أي منها لله ?
بيسان / لأ أنقح أقسم ب الله ضربته ب ال شوما بس ?
إسلام / يا مصيبتك ال سودا يا ريمو علي ما بلاك بوظوك بدري يا أخويا ? لأ كمان فيها ال خير ضربته ب ال شوما و ما أدراك ما خبطة ال شوما دي بس أومال لو ب حاجة تانية كانت عملت إيه ?
بيسان / سؤال بس أنت بوظت ?
إسلام / لأ ال حمد لله فضل و نعمة
بيسان / طب و أنت إيش عرفك يا فالح
إسلام / هو أنا مقولتلكيش أصلي جربت
بيسان / ب فضول كبير لأ والله مقولتليش جربت إيه
إسلام / ب مكر و خبث بجد نفسك تعرفي جربت إيه ?
بيسان / و قد تذكرت ما فعلته به ل يكتسي وجهها ب حمرة ال خجل ? و هي تتهرب منه و أنا مالي أعرف ولا معرفش بس أضمنلك أنه أكيد باظ ? علشان رحمة عطتله ضربة بنت حلال ب ال شوما دي و هي تشاور عليها
إسلام / و هو يبتلع غصة حلقه و بصعوبة يا نهار أ**د إشكمنه ب يقول إتعملت كفتة و فراخ بانيه ?
يامن ل عنود / هي صحبتك إتجننت
عنود / لأ من ساعة ما ضربته ب ال شوما دي و هي تشاور عليها و هي عندها هستيريا ال ضحك
يامن / يا حبة عين أمه و ال ضرب ده عمل
* * * * * * * * * أما حيث يوجد ريان * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
ينظر ل ال فتاتان ل يعطياه ال إشارة ل يضغط علي ال زر ل تنطفئ كل ال أنوار ال تابعة ل ال شاليهين ل ينقبض قلب ال شباب من رؤيتهم أشخاص يشبهون ال ذومبي ب شكل مخيف أكثر من ال ذومبي ب شكل يرعب و خصوصاً في ال ظلام ل ينصدمو و يصرخو ال شباب و ال فتيات / عا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ? ل يركضو ال شباب ل ال جلوس إلي جوار ال فتيات علي ال أريكة
إسلام / محدش
إسلام / محدش يستني مني إني أتجوز خلاص معُدتش أنفع في أي حاجة خالص ?
يامن / و أنا كنت ب قول ل بيسو ه تتجوز و أدورلي علي عروسة أتاري سيرت ال عروسة منحوسة ?
إسلام / إتلم ياض أحسنلك
يامن / أنا راضي ذمتك هل أنا ب كذب عليك
إسلام / للأسف لأ ?
يامن و إسلام / و أنت يا عم ال صامت ?
أدهم / أمي ب تدورلي علي عروسة لو متجوزتش ه بقي ب شرطة منقوطة ? ه تجوز و أمري لله بس من غير خلفة لأني و ال حمد لله قطعت ميه و نور و ربنا يستر و ترضي تتستر عليا ? ل يأتي ال نور فجأة و يرون أنهم يزيلون ال ميكاب عن وجوهم ل يظهرو علي حقيقتهم
إسلام / سلام قول من رب رحيم ?
يامن / إنصرف يا عبد ال معين ?
أدهم / رجعوا ال ميكاب ال أول كان أحسن كده شوفنا عفاريت ب صحيح ?
البنات/ ب غيظ كبير لا يا شيخ ?
إسلام / مقاطعاً لما عملتو فينا ال مقلب ال واد ريان كان ب يضحك و سمعت صوته كويس و قبل ما نيجي برضو سمعنا صوتو أنتو عملتو فيه إيه ? ?
البنات / هو مش فتن علي ال اللي قولناه عطيناه جزائو ? يستاهل ال اللي يجرالو ? و ب عند كبير منعرفش مكانه بقي ها ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا لا و هم يربعون أيديهم أمام ص*رهم
يامن / يخرب بيتكو عملتو في ال واد إيه ?
إسلام / يا حبيب قلب أمه الله يهد حيلكو ال واد عملتو فيه إيه خفِتوه ?
أدهم / مكنش يومك يا ابن ال هبلة ? يهد حيلكو فين ال واد
إسلام / يعني ولا عرفنا أنتو قولتو إيه و هو قالكو إيه
يامن / طب هو قالكو اي ضحكتو عليه
أدهم / طب أنتو عملتو فيه إيه طمنوني
إسلام / طب هو يا تري عامل إيه ?
ريان / عليا طلاق إتعملت كفتة و فراخ بانيه ?
★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ * ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★ * ★ ★ ★* ★ ★
بيسان / يا حبة عيني ظلمناك يا رينو حقك عليا و هيا تنظر ل رحمة
عنود / حقك عليا يا عسل وزة شيطان و هيا تنظر ل رحمة
سيليا / سامحني يا رينو بس انا معملتش حاجة غير خفيف و انت تشهد و تنظر ل رحمة
ال بنات / ال اللي عمل كل ده رحمة و مش عايزة تتأسف ف صوت واحد اه والله و ينظرون ل رحمة
رحمة / ب تبصولي كده ليه بعتوني ب ال سرعة دي يا أندال إخص و هيا تنظر ل رينو حقك عليا يا رينو يا عسل و تنفجر ف ال ضحك
ريان / ٱه يابا ياما مكنتش يومك يا رينو اه دشملوني ياما و بكل بجاحة ب يتأسفولي
ال شباب / إستمعو ل صوته و كان قريب جداً منهم ف ذهبو ل البحث عنه في ال شاليه ال خاص ب ال بنات و لم يجدو له أي أثر ف سألو ال بنات خفيتو ال واد فين
بيسان / و هي ترد علي إسلام ب برود ه نكون لابسناه يعني طقية ال إخفاء ؟ ؟
إسلام / مقولتش كده بس عايز أعرف ال واد فين ل يجدو رحمة تضحك ? و بشدة عند سؤالهم عن مكانه
إسلام ل بيسان / هي ال بت دي إتهبلت ولا إي ? ل ترد عليه
بيسان / لأ بس ب تضحك من ساعة ما ضربته أخر ضربة ضربتهالك يوم ما إتخانقت معاك ?
إسلام / يا نهار أ**د ال واد بقي في خبر كان يعني بوظتو إزاي ضربتوه ب ال شلوت ولا أي منها لله ?
بيسان / لأ أنقح أقسم ب الله ضربته ب ال شوما بس ?
إسلام / يا مصيبتك ال سودا يا ريمو علي ما بلاك بوظوك بدري يا أخويا ? لأ كمان فيها ال خير ضربته ب ال شوما و ما أدراك ما خبطة ال شوما دي بس أومال لو ب حاجة تانية كانت عملت إيه ?
بيسان / سؤال بس أنت بوظت ?
إسلام / لأ ال حمد لله فضل و نعمة
بيسان / طب و أنت إيش عرفك يا فالح
إسلام / هو أنا مقولتلكيش أصلي جربت
بيسان / ب فضول كبير لأ والله مقولتليش جربت إيه
إسلام / ب مكر و خبث بجد نفسك تعرفي جربت إيه ?
بيسان / و قد تذكرت ما فعلته به ل يكتسي وجهها ب حمرة ال خجل ? و هي تتهرب منه و أنا مالي أعرف ولا معرفش بس أضمنلك أنه أكيد باظ ? علشان رحمة عطتله ضربة بنت حلال ب ال شوما دي و هي تشاور عليها
إسلام / و هو يبتلع غصة حلقه و بصعوبة يا نهار أ**د إشكمنه ب يقول إتعملت كفتة و فراخ بانيه ?
يامن ل عنود / هي صحبتك إتجننت
عنود / لأ من ساعة ما ضربته ب ال شوما دي و هي تشاور عليها و هي عندها هستيريا ال ضحك
يامن / يا حبة عين أمه و ال ضرب ده عمل فيه إيه ?
عنود / يا دوب خلي موضوع ال خلفة عنده تحت ال 0 ?
يامن / يحاول بلع غصته يا نهار أمها أ**د ?مكنش يومك يا رينو ?
أدهم ل سيليا / هي صحبتك مالها
سيليا / أصلها ب بساطة ضربته ب ال شوما ف للأسف يا عين أمه مفيش أمل ل الخلفة عنده ?
أدهم / و هو يرفع يده ل ال سماء ربنا يزيدكو شراسة قادر يا كريم و يتقلب عليكم ?
ال شباب / و هم يستفسرون عن مكان ريان أيوة يعني رينو فين
ال بنات / يعني عايزين تعرفوا هو فين
ال شباب / أكيد طبعاً أومال هزار
ال بنات / متأكدين يعني إنكم عايزين تعرفوا
ال شباب / متخلصو فين ال واد
ال بنات / يعني أنتو مُصرين إنكم تعرفو
ال شباب / متنجزو فين هو
ال بنات / ب طريقة كوميدية و هم يرفعون يدهم ل ال سماء للأسف فوق ? ?
ال شباب / ب طريقة كوميدية و هم يخبطون ص*رهم ب يدهم ي ي ي يللللههههووووي ي ي ي فوق فين ?
ال بنات / و مازالو رافعين أيديهم ل فوق و هم يقولون ب أسيوط و هم يكتمون ضحكتهم ل الأسف فوق خالص ?
ال شباب / و هم يخبطون ص*رهم ب صدمة نهار أبوكو أ**د قتلتوه ?
ال بنات / هههه لأ ال حمد لله لسة مش مات بس بصو مكان ما روما ب تبص و هي ب تضحك ل ينظرو إلي حيث تنظر ?
ال شباب / نهار أبوك أ**د و مش فايت ?
إسلام / الله يخربيتك عَرِتنا في ظابط محترم يتشعلق علي ال نجفة ال تشعلقة دي ?
ريان / أومال أنزل يطحنوني أكتر من كده مش كفاية إني مش ضامن إذا كنت ه تجوز و لا لأ ?
يامن / مش عارف تتنيل ترد عليهم يعني
ريان / سؤال بس ليكو أنتو ال إتنين عرفتو تردو عليهم و ب صراحة ?
إسلام و يامن / هو إحنا لحقنا ده إحنا رفعنا راسنا ملقينهُمش و بعدين مش إحنا ال اللي نمد إيدنا علي بنات أو حتي حريم
ريان / أهو أنتو جاوبتو ب ال نيابة عني فاكرين لما حكيتولنا علي ال اللي حصلكم
إسلام و يامن / أيوة لما ضربناك و أدهم جري مننا
ريان / هو أنا طول عمري ال اللي هفق ما علينا ب ال ظبط مش كنت بقولكو الله ي**فكو **فتونا
@ إسلام و يامن / أيوة
ريان / قولت ساعتها ال حمد لله إنها قالتلي إنها مش فضيالي و بعدين مشيت
إسلام و يامن / حصل فعلاً
ريان / أد*كو وصلتو ل ال جواب مكنتش فضيالي و بقت و ال حمد لله ب تنظم وقتها ? و فضيت ليا وقت عشان متظلمنيش ? عارفين يا شباب
ال شباب / إيه يا أخويا
ريان / أنا مش متغاظ منها أكتر ما أنا متغاظ من ال جذمة ده و هو يشاور علي أدهم إشمعنا هو بخته أحسن مننا
ال شباب / نهار أبوك أ**د و مش فايت ?
إسلام / الله يخربيتك عَرِتنا في ظابط محترم يتشعلق علي ال نجفة ال تشعلقة دي ?
ريان / أومال أنزل يطحنوني أكتر من كده مش كفاية إني مش ضامن إذا كنت ه تجوز و لا لأ ?
يامن / مش عارف تتنيل ترد عليهم يعني
ريان / سؤال بس ليكو أنتو ال إتنين عرفتو تردو عليهم و بصراحة ?
إسلام و يامن / هو إحنا لحقنا ده إحنا رفعنا راسنا ملقينهُمش و بعدين مش إحنا ال اللي نمد إيدنا علي بنات أو حريم
ريان / أهو أنتو جاوبتو ب ال نيابة عني فاكرين لما حكيتولنا علي ال اللي حصلكم
إسلام و يامن / أيوة لما ضربناك و أدهم جري مننا
ريان / ب ال ظبط مش كنت بقول ليكو الله ي**فكو **فتونا
إسلام و يامن/ أيوة
ريان / قولت ساعتها ال حمد لله إنها قالتلي إنها مش فضيالي و بعدين مشيت
إسلام و يامن / حصل فعلاً
ريان / أد*كو وصلتو ل ال جواب مكانتش فضيالي و بقت و ال حمد لله ب تنظم وقتها ? و فضيتلي وقت عشان متظلمنيش ? عارفين يا شباب
ال شباب / إيه يا أخويا
ريان / أنا مش متغاظ منها أكتر ما أنا متغاظ من ال جذمة ده و هو يشاور علي أدهم إشمعنا هو بخته أحسن مننا
إسلام و يامن / آه والله معاك حق ناس ليها بخت و ناس قليلة ال بخت ?
أدهم / الله أكبر في عينكم ال اللهم صلي على ال نبي ف عينك و خمسة و خميسة ف عيونهم يا خوفي أنام أصحي ألاقيها قلبت عليا و عايزة تاكلني علقة زيكو ?
بيسان / أنت جيت ل الهدوء و تقولي خايف متقلقش مش ب تعض خالص دي أليفة ?
عنود / متشلش هم مش ب تعور خالص
رحمة / جيت ل الغلبان و تخاف أطمن مالهاش في كده
أدهم / الله يطمنكو أنا كده ضمنت نفسي ?
بيسان / هههه ضمنت نفسك منها مش من ال اللي ه ينط فوق راسك و اللي ه يطحنوك دول ? ل يجد ريان يقفز عليه ل يسقطه أرضاً و ب مهارة ل يسأل
إسلام / و هو يكبله ب إحكام تكبيل جيد جدا و يحملوه إلي حيث ال شاليه ال خاص بهم و كل ذالك و ال بنات يتبعوهم من غير ما يحسو بيهم ل يأتو عند ال بيسين ل ينطق
ريان / يا شباب أنا نفسي أعرف إزاي ال واد ده فك نفسه و هو في ال ماية زي ما كنا ب ن تدرب و إحنا في ال معسكر
ال شباب / معاك حق و إحنا كمان نفسنا نعرف بس ده من مده كبيرة بس يالا عايزين ن شوف شطارتو ?
أدهم / إعقلو يا ولاد ال مجانين ممكن أموت الله يخربيتكو ? ده من فترة كبيرة ه فتكر أيامها إزاي و بعدين يا ولاد ال هبلة في حد ب ينزل ال بيسين ب هدومه ?
ال شباب / أولا ال أعمار ب يد الله ثانيا صدق صح معاك حق محدش ب ينزل ال بيسين ب هدومه بس إذا عصبة يا حدق يا تري ه يلبسوك مايوه و يغيرولك ولا ه يرموه علطول حجتك هبلة بس ه نعمل نفسنا من بنها ل يأخذوه ل أحد ال غرف ل تبديل ملابسه ب ال ملابس ال خاصة ب ال سباحة و هم أيضا أبدلو ملابسهم ل حالة ال طوارئ و أخرجوه و أتو عند ال بيسين ل يأتي ريان ب ال كلابشات و حبل و أعطاهم ل إسلام / ل يكبله ب ال أصفاد و قدماه ب ال حبل و أروه ال طفاشة و قالو له و أدي ال طفاشة في ال بيسين و رموها أنزل خدها بقي و فك نفسك ل يرفعوه عن ال أرض و يؤرجحونه في ال هواء ( 1 ) ( 2 ) ( 3 ) ل يرمونه ب ال بيسين إبقي وريني شطارتك و ه تفك نفسك إزاي يا إبن ال ناصحة ? ل تأتي بيسو و عنقودة من خلف إسلام ل تهم بيسان ب ضربه شلت حركته ل 5 دقائق و رحمة أمامه ل تكمم فمه ل يكبلو أيديه ب ال أصفاد و قدماه ب ال أحبال و كذالك عنقودة ضربت يامن ل تشل حركته ل دقيقتان ل تهم بيسان ب سرعة ب تكبيل أرجله أولاً ب ال أحبال أما عنقودة ف كبلت أيديه ب ال أصفاد و خبئو ال مفاتيح و كانوا قد إنتهي ال وقت و أفاقو بعد ثواني ل تزيل رحمة ال لاصق من علي فمهم ل يروهم ال فتيات ال طفاشات و يلقو بها في ال بيسين لهم
إسلام / فينا من ال كلام ده ه تندمي والله ?
بيسان / و هي تخرج له ل سانها ب أستفزاز ? آه فينا من كده و وريني بقي ه تعمل إيه ?
إسلام / طب فكيني و أنا أوريكي إن الله حق
بيسان / هأ ا ا ا ا أ و كنت رديت عليا لما خبطك
إسلام / ما أنتي شليتي حركتي يا بنت ال جذمة ?
بيسان / ال جذمة دي تبقي مرات عمك و خالتك في نفس ال وقت ي اللي ما عندكش دم
إسلام / و هو متعصب طب لو بت ب ميت راجل صحيح فكيني و أنا أصدق إنك ب ميت راجل
بيسان / طب فاكر يوم لما طلبت مساعدتك و مساعدتنيش
إسلام / لما قولتيلي أحوش عنك ييمو يعني
بيسان / أيوة فاكرها دي لسة من ساعة و نص مش معقول ه يجيلك ال زهايمر دلوقتي ?
إسلام / ما أنا قولت فاكر و مش ب انسي و بعدين يا كلبة يا حيوانة يا نكرة ال جميل هو ملمسش شعرة منك و لو كان لمس شعرة منك كنت نتفت شعره واحدة واحدة ? و قطعته و رميته ل كلاب ال سكك لو عملك حاجة قوليلي أنتي بس و ملكيش دعوة ب ال باقي ?
يامن / و ال نعمة ما لمست شعرة منها هو تلقيح جتت وخلاص ربنا ياخدك يا شيخة يا بنت ال جذمة يا حقيرة إتفو و و و و و و و ?
بيسان / أهو شايف ب يقل مني قدمكو كلكو إزاي
إسلام / و هو يخبط يامن ب قدماه و هم مربطين ب ال أحبال ما تتلم يا حيوان وحيات أمك أحرق دمك و أنت حر و متشتمش أمك يا واطي يا زبالة إتلم و إحترام نفسك قدامهم علي ال أقل علشان صورتك قدامهم و سيب أمك مرتاحة ف تربتها
يامن / لأ يا سيمو وحيات أبوك أنا مصدقت و مش ه شتم أي حد و لا أمي حتي و هسيبها مرتاحة ف تربتها والله
بيسان / إيه ده أنت ماسك عليه ذلة ولا إيه
إسلام / ب يتهيالي إذا بصيتي عليه ه تفهمي إذا مكنتيش فاهمة و ب تحاولي تتغابي و هو يبتسم ب خفه
بيسان / و يكتسي وجهها ب حمرة ال خجل ب ال اللون ال أحمر ال قاني
إسلام / ها ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ه تفكيني ولا إيه بقي
بيسان / و ب طريقة مضحكة و هي تفتش نفسها أووووبس ال مفتاح مش معايا ?
إسلام / ب ضحكة مثيرة ماشي بس والله ليكي يوم و هو يبتسم لها ب خفة و يغمز لها ?
يامن / شكلي أنا ال اللي ه سد ماية و نور ?
إسلام / ب غضب شديد وحيات أمك طب وريني يا حدق يا ال اللي شايف نفسك فقيق
يامن / ب هزر مبتهزرش يا رمضان ? و بعدين أمي أخت أمك ولا أي يا درش
عنود / فعلاً صدق ال اللي قال ياما تحت ال سواهي دواهي
إسلام / إدريس يا حيوانة يا جذمة
يامن / وحيات أمي ه ولع فيك هو حلو ليكو وحش لينا فيه أي بقي ?
إسلام / يبقي خليها بنت ناس كده أحسن ما أ**رهالك وحيات أغلي ما عندي
عنود / و هي تسير ب إتجاه ال بيسين ل تدفع أخوها به
بيسان / فينا من كده يا عنقودة
عنود / و أبو و أم كده كمان و هي تدفع إسلام ل يسقط ب ال بيسين
إسلام / والله ل أدفعك ال تمن غالي أوي ?
عنود / هههه في ال إنتظار و هي تذهب ب إتجاه يامن
يامن / يا بنت ال ناس أنا راجل ديمقراطي مليش في ال عنف ?
عنود / لأ يا شيخ
يامن / آه والله ي أختي أنا ال طيب ال اللي فيهم ?
عنود / صدق صوعبت عليا خلاص حرام
يامن / ربنا يكملك ب عقلك كمان و كمان ?
عنود / ب تصنع ال غرور ميرسي ميرسي
يامن / عسل يا ناس والله شكلك ال غلبانة ال اللي فيهم زيي
عنود / ب **وف بس بقي الله
يامن / ب هُيام يا خراشي يا ناس دي طلعت ب تت**ف مش زي جعبس ال اللي معايا في ال بيت ?
إسلام / سامعك يا حيوان و حيات ال اللي جابوك ل أعلمك ال أدب علي حق و هو ينظر ل بيسان ل تقول له ب ال إشارة اصبر و إتقل أنت بس و شوف ه عمل أي فيه ل يؤمي ب رأسه لها و يبتسم لها ب معني علي راحتك
يامن / أسفين يا صلاح توبة من زنوبة ?
بيسان / و هي في ال منتصف بينهم و تضع يدها علي خدها هييييح بقي و تدفعهم بعيداً إيه جو ال عشق ال ممنوع ده فوقي يابت ده ب يضحك عليكي و هيا تزيحها بعيدا و أنا مش ه سكت علي ال اللي حصل ليا عندك حق عرب تمام ي أختي أنتي ال اللي بدائتي و ال بادي أظلم و ال شاطر ال اللي ب يضحك ف ال أخر يا حدقة أنتي و هو?
يامن / إخرسي أنتي يا بلوة عمري ? ها ا ا ا ا ا يا عنقودة و ينظر لها
إسلام / وحيات أمك ل تكون ليلتك سودة ?
يامن / إيه يا عم ما سيبك براحتك اشمعنا احنا ?
إسلام / أنا ب اتكلم علي طولة لسانك كول عيش أحسن يا بابا شغل ال عوق ده مش معايا فاهم شغل حلق حوش ده مبحبوش
يامن / خلاص أسف يا برنس ها ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ه تفكيني ولا لأ يا عنقودة
عنود / هههه خلاص عفونا عنك تعالي أفكك
يامن / ربنا يخليكي يا سكر
بيسان / والله إذا فكيتيه ل أفتن عليكي ل أخوكي و أنتي حرة بقي و ه قوله علي ال اللي قولتيهولي من شوية ها ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ?
عنود / سامحني بس مضطرة عشان انا ال اللي ه أبقي في خبر كان
يامن / طالما ده ل مصلحتك خلاص أرميني أنتي
عنود / حاضر عشان خاطرك
بيسان / لأ ده ف ال مشمش يا ن ننوس عين أمك و أنتو ال اللي إبتديتو شغل ال عوق من ال أول و التمن غالي و لازمن و لابُد ه تدفعه غالي أوي و هيا تأخذه نحو ال بيسين ده بعيد عن شنبك ال اللي مش موجود أنها تنول شرف رميك ف ال بيسين ? لما يطلعلك شنب بقي تبقي تخليها هي ال اللي ترميك و هي تلقيه ب ال بيسين يا شوية خفة و تلقيه ب عنف
يامن / آه يا بنت ال غ*ية
إسلام / و هو يغرق يامن ب قدمه ف ال بيسين أنا نبهتك و أنت مصمم
بيسان / ليه بس يا ييمو ده حتي كرباك ال ماية حلو جدا و مفيد عشاني يا سيمو سيبو ل يتركه إسلام علي الفور
يامن / خلاص أسف يا سيمو والله ه تغرقني
عنود / فينا من كده يا بيسو بقي كده
بيسان / آه أبو و أم كده كمان و آه وحيات ال غاليين ده يا دوب بس تخليص حق و هي تغمزها ب معني واحدة ب واحدة يا عنقودة
عنود ل يامن / ه موت و أعرف أنت ه تفك نفسك إزاي
يامن / متقلقيش ه تعرفي عاجلاً أم أجلاً ل تهم رحمة ب ال ذهاب ب إتجاه ريان و لكن
ريان / و هو يبتعد ل ال خلف أنا مؤدب و محترم بربط نفسي ب نفسي و أنتي إبقي شايكي علي ال رباط ?
ال شباب / لأ راجل و حمش ياض ?
ريان / أومال يرموني زيكو يستحسن إني أربط نفسي
أدهم / متنشف كده يالا
يامن / الله ي**فك يا بعيد
إسلام / بوظت أسمى معاني ال رجولة يا شيخ
ال شباب / ب طريقة درامية روح يا شيخ منك لله كل هذا ال وقت و ال شباب مخشبون أجسادهم و هم مستلقون علي ظهورهم في ال بيسين حتي لأ يغرقون
رحمة / هههه
ريان / ه تصدقيني لو قولتلك إنك لما ب تفرحي ب طير من ال فرح
رحمة / ب صدمة إستهزاء لا والله
ريان / آه والله بس سؤال هو إنتي ه تفرحي لو عملت كده علشان أبقي أعملها ب ضمير
رحمة / ب **وف و حيرة ال صراحة مش عارفة
ريان / يا لهوي ب تت**في خلاص خلصت أقفلي ليا ال أصفاد و قفلت ليه ال أصفاد و جاءت ل أعطاءه ال مفتاح و لكنه رفض ب تهذيب مستهزء
ريان / مش عيب عليكي تدي ليا مفاتيح ال أصفاد هو أنا منفوخ قدامك علي ال فاضي ولا ال تدريب كان لعب عيال و ب لعب معاهم
رحمة / سوري مكنتش أقصد
ريان / حصل خير و ب طريقة عجائزية تحدث ب صوت و كأنه عجوز شائب بس تعالي ساعديني يا بنتي لأن خلاص معَدش فيا صحة زي زمان ?
رحمة / و هي تضحك هههه أهو يا عمو وصلنا
ريان / مش وصلتيني إبعدي كده بقي ل ترتد ل الخلف و هي تضحك و يصيح هو ب هيام يا نهار أمي ال اللي مش فايت ل يقفز ب ال ماء هوبا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ?
ال شباب / طيب لازم إشارة يا أبو ال كَباتن ولا نسيت أول ما إبتادينا تدريبات مين ال اللي كان ب يسحلنا مين ال اللي كان ال قائد بتاعنا و ال ظابط ال اللي ب يدربنا
إسلام / هههه و هو يوجه كلامه ل ال بنات و لكن عينه معلقة ب فتاة واحدة عايزة تنزلي يا بيسو إنتي و عنقودة تشوفو ه نفك نفسنا إزاي تعالو و لو صحباتكم عايزين تعالو كلكم إنزلو شوفونا
بيسان / و عيناها معلقة ب عيناه و بهما بريق خاص لا يفهمه إلا من يحب ب صدق بجد يا سيمو
إسلام / و هو سعيد و ب هُيام بجد بس ب تعرفي تغطسي ل مده و لا لأ
بيسان / إممممم ب عرف ل مدة ربع ساعة
إسلام / إمممم زي عنقودة يعني
بيسان / قصدك ال شلة كلها زي بعض لأن طول العمر إيد واحدة و ه تفضل مع بعض طول ال عمر محدش يقدر يفرقها أبدا مهما حصل
أتمني روايتي تكون نالت إعجاب ال جميع و أكون قصتي محبوبة و كويسة ب ال نسبة ليكم و بجد يشرفني جدا دعمكم
* أي هيا توقعاتكم ل ال اللي جاي
* شخصية مين ال اللي محبوبة أوي
* أنهي جزئية ال اللي حبيتها أوي
* أكتر حاجة نفسك أكتب فيها أكتر
* حابين أبقي ب كتب أكتر عن
√ كوميدي
√ أكشن
√ دراما
√ حزين
√ إثارة
√ تشويق
√ ألغاز
√ كل حاجة
أتمني شاركوني أرائكم و تفيدوني علشان أكتب زي ما ب تحبو
وف نفس الوقت أنتو مرايتي ت دلوني علي أخطائي