##ملك_الغابة_الجزء_الثاني #فصل_الثالث
نهض ادم من نومة وهو يستمع صراخ حمدية ، ارتدي قميصة ثم ركد الي خارج ، بينمي صاعض مازن وكريم
الي الاعلي بعد ما استمتعوا صرخها ، اقتربت منهم امال وهيا تسألهم بخوف : هو في ايه
كريم : اوعي من وشي انتي كمان ثم اسرع الي داخل الغرفة " تابعة مازن وآمال الي داخل
وقف ادم يتابعهم وهم يدخلون غرفتها رفض قدميه الاقتراب من غرفتها " تعالي انفاسة مع دقات قلبى التي كدا تتوقف من شدد الخوف عليها ، حاول
يقف علي قدميه وهو ينظر إلي غرفتها ظل ينتظر خروج أحد منهم يبلغة الخبر الذي كان ينتظره ، فا هو خبر موتها ولكن في هذه لحظة رفض عقلة وقلبه هذا الخبر
اغمض عيونة بألم عندما توهم هذا الخبر في ذكرته
اقترب منه دسوقي وهو ينظر له بسخرية : مدام بتحبها اوي كده عملت فيها كده ليه
نظر له ادم وهو يصرخ بيه بغضب : ابعد عني انا مش نقصك
خرجت حمدية وهيا تبكي : الحقنا يا ادم يبني
دسوقي: في ايه يا حمدية
حمدية : فاطمة يا دسوقي بيه
صرخ بيها ادم بنفاز صبر : ملها انطقي
بلعت حمدية ريقها وهيا تأخذ انفسها : انا دخلت عليها
من شواية عشان اكلها ، وبعد ما دخلت لقيت
بلع ادم ريقة بخوف : لقيتي ايه يا دادة
حمدية : غرقانة في دمها
صرخ ادم بصدمة : ايه دمها
حمدية : أيوة يبني ، البنت بتموت جوة
ركض ادم الي الغرفة سريعة بدون وعي بعد ما اعتقد أن أحد ازاها أو حاول قتلها ، اقترب منها ثم صرخ بيهم :ابعدو عنها
كريم : البنت بتموت يا ادم
انحني ادم ينظر لها وعلامات الصدمة علي وجه ، تفحص جسدها تدريجيا حتي وقفت عيونة علي قدميها التي كان يمليئها الدماء " عاد ينظر لها وهو يض*ب علي وجها : فاطمة فوقي سماعني ، فاطمة
كريم :, البنت في عالم تاني ، اتصرف يا ادم هتسبها تموت
صرخ بيها ادم بدون وعي : مستحيل متقلش كده مش هتموت ثم نظر لها بحزن : قومي يا فاطمة قومي
كريم : انت لسه هتكلم ، اتصرف انت مش دكتور
حملها ادم سريعا من الأرض ثم ذهب بيه الي غرفته وهو يصرخ في كريم : بسرعة هتلي شنطة بتعتي
ركد كريم يحضر شنتطه الطبية ثم دخل غرفته وهو ينهج : اتفضل
أخذ ادم شنطة ثم نظر له بصرامة : اطلع برة وابعتلي دادة حمدية
كريم :, هو في ايه يا ادم بنت ملها
نظر ادم لفاطمة ثم نظر له : نزيف يا كريم نزيف
اتسعت عيون كريم :نزيف ، يعني ايه حد اغتصبها
قطعة صراخ ادم بيه : اخرص خالص ، ده حمل
فاطمة كانت حامل
كريم بصدمة : ايه حامل
ادم :, انت لسه هتكلم بسرعة ابعتلي دادة حمدية تسعدني
خرج كريم وهو يركد لخارج ثم أمر حمدية بدخول
دخلت حمدية الغرفة ثم اقترب منه : اعمل ايه يا ادم
ادم : ساعديني يا سادة بسرعة لازم نوقف النزيف
......................................
كان جالس في شرفة في منزل ولدو يتذكر حقرتها معه والورطة الذي أوقعته بيها منذو شهور
#فلاش_باك
دفع تامر الباب بغضب ثم دخل وهو ينده عليها : ندي
انتي فين يا هانم
اتت ندي وهيا تركض صوبة : في ايه ايه الغاغة الي انت عملها دي
اقترب منها تامر وهو يصرخ : ممكن اعرف ايه الي انتي هببتيه ده
وضعت ندي يداها علي وسطها وهيا تنظر له ببرود : عملت ايه ياسي تامر
اخرج تامر الورقة من جيب البنطلون ثم رماه علي وجها : اتفضلي شوفي مصايبك سودا الي بتقع كل يوم فوق دماغي
امسكت ندي الورقة ثم نظرت فيها بسخرية : ملها ورقة
هيا دي الي مزعلاك
تامر: اه طبعا مزعلاني لما تيديني في ست شهور الأخيرة
اكتر من نص مليون جنيه عشان مشاريعك الفشلا يبقي لازم ازعل ،نفسي اعرف بتودي فلوس دي فين
ندي: اولا انا مش مشريعي فشلا ، وبعدين ايه يعني نص مليون " انت لو طلبت من اختك
قطعها تامر وهو يدفعها بغضب : اختي اختي اختي الله يخربيتك يا شيخة حرام عليكي قولتلك مليون مرة مليش دعوة بأختي ، انا مش هخلي جوزها يصرف عليا علي اخر زمن
ندي: هتفضل طول عمرك فقري علي عموم انت حر سد انت الفلوس
تامر: اسدها منين يا بنئدمة " انا مرتبي يا دوب بيقضينا
بسبب طلبات الكتير
ندي: والله مليش دعوة أنا مراتك وانت واجب عليك تصرف عليا وتحقق ليا كل احلامي
رمي تامر المفاتيح علي الأرض ثم اقترب منها وهو يقبض علي شعرها : طيب ايه رايك ان مش هسد اي حاجة من الي اختيها من بنك
ابتسمت ندي وهيا تنظر له بغيظ : يبقي هتسجن وهتترفد
يا تامر لأن فلوس بضمان وظيفتك
دفعها تامر بعيد عنه ثم اقترب من الأريكة يجلس وهو يستغفر ربه
نظرت له بسخرية : انا تعبت أن أعيش مع واحد زيك
تامر: وانا تعبت اكتر منك ثم نظر لها بعد ما اخذ قرارة : انا كنت غلطان لما اتجوزت وحدة زيك كنت فاكر انك هتستحمليني وتعيشي علي اد مستوايا ، مع أن مستواك
احقر بكتير. بس هقول ايه محرومة
ندي: متغلطش ولو مش عجبك طلقني
نهض تامر وهو يبتسم بسخرية : انتي طالق
طالق طالق ، طالق بتلاتة
#رجوع
نفخ دخان سجرته بصعبية وهو يفكر في حل في هذه الديون الذي تركمت عليه بسببها
....................................
جلس ادم بجوارها الي الفراش ثم نظر إلي حمدية : اطلعي انتي يا دادة طمنيهم ونبهي عليهم محدش يقرب من هنا ، انا مش قادر اتكلم مع حد
حمدية : حاضر يا ادم يبني بس معلش هيا هتيقي كويسة
نظر ادم لها بحزن ثم نظر لحمدية : أيوة يا دادة هيا يومين وهتيقي كويسه
حمدية : طيب سؤال تاني ، هو كان حمل فعلا زي ما قلت لدكتور تحاليل
ادم : أيوة حمل يا دادة ، فاطمة حامل
ابتسمت حمدية بفرحة : يعني الطفل مجرلوش حاجة
هز ادم وجه وهو ينفي : لا ، الحمل مستقر " انا لحقتها في الوقت المناسب
حمدية : مب**ك يا ادم يبني مب**ك اخيرا هتبقي اب
ابتسم ادم بسخرية : اه يا دادة اخيرا هيبقي اب
مهم انتي يا اطلعي طمنيهم
حمدية. : مش عايز اي حاجة مني
ادم : لا مش عايز اي حاجة الا تبعدو عني خالص لو سمحت يا دادة
حمدية : حاضر يا ادم ، عن ازنك ثم ذهب حمدية خارج الغرفة
مدد ادم جسدو بجوارها علي الفراش ثم وضع الغطاء عليهم وهو يجزبها الي ص*رة ليضمها في احضانة بين زراعيه حتي غلبه نوم وهو نائم بجوارها
...............................
ابتسم مازن بافرحة : انتي بتكلمي بجد يا دادة " يعني فاطمة حامل
كريم : ازاي بس
مازن : هو ايه الي ازاي انت ناسي أن كل ليلة نسمعها وهو
ثم **ت بخجل
كريم : قصدك يعني بيخدها بالعافية " معقول
مازن : انت مصدوم كده ليه
كريم : انا مش مصدوم من الي حصل بس مش قادر اصدق ان ادم هيبقي اب زي البشر العادية
ضحك مازن بخفة : يمكن ربنا عمل كده عشان يقربهم من بعض من تاني
كريم : بتحلم ، لا ادم هينسي الي عملته " ولا فاطمة هتسامح بعد العذاب الي شافته علي اديه
مازن: انت بتسدها في وشي ليه " بس يا كريم
قول أن شاء الله
كريم : أن شاء الله يا سيدي
............................
نزعت بألم وهيا مزالت تغمض عيناها ، افتح ادم عيونة ثم نظر لها ، حتي تفاجئ بيها تنازع بألم ، وضع يدو علي يمسح عرقها ثم تحدث بنبرة هادئة : فاطمة
افتحت فاطمة عيونها تدريجيا وهي تنظر حولها بستغراب
نهض ادم يبحث عن دواء ، نظرت له فاطمة وهيا تحاول
ادراك الوضع
جلس مرة ثانية ثم وضع الدواء في فمها ثم نولها كوب الماء : اتفضلي
حولت تنهض لكي تجلس ، سعدها ادم وهو يحاول يبعد نظر في عينها ، وضعت ظهرها خلف الوسادة ثم أخذت منه كوب الماء تشربة دفعة وحدة
أخذ منها الكوب ثم نهض وهو يحاول يتجاهل اي حديث معاها ، سألته فاطمة بصوتها المتعب : هو ايه الي حصل ومين الي جبني هنا
رفع ادم حاجبيه وهو ينظر له بصرامة : انا
فاطمة: معقول ، انت ثم ابتسمت بسخرية وهيا تتنفس بصعوبة " ايه غيرت خطتك
زفر ادم وهو يقترب منها : لا للاسف خطتي فشلت
بس ملحوقة
فاطمة: لحقتني ليه كنت سبتني اموت زي مكنت عايز
تجهلها ادم وهو يذهب الي المرحاض ، قطعته صوت فاطمة الباكي : ناوي تعمل ايه تاني فيا ، عايز ايه بعد ما م**رتني وزلتني يا ادم ، موتني بقي وريحني يا اخي
اتي ادم يقترب منها وهو يحمل الغضب ، انحني صوبها وهو يصرخ أمام وجها : للاسف مش هقدر مش هقدررررر
صرخت بيه فاطمة بصوت متعب : ليه ها ليه ناوي تعمل ايه تاني
ابتسم ادم بسخرية : هعمل بس مش دلوقتي
فاطمة: وليه مش دلوقتي مش عايز تخلص مني اخلص اهو انا قدامك
ادم : قولتلك مش هقدر اخلص منك دلوقتي
فاطمة : ايه ناوي علي عذاب أشد
ادم :, ولا ده حتي هقدر اعملة
نظرت له فاطمة بستغراب ثم سألته : ليه ها ليه
وضع ادم يدو علي بطنها وهو ينظر في عيناها : عشانه
نظرت فاطمة. الي يدو التي موضوعة علي بطنها ثم نظرت له بصدمة : قصدك ايه
ادم : للاسف انتي حامل ........
#جهاد_محمد
##ملك_الغابة_الجزء_الثاني