وانت خف عليها شويه بلاش غباء اهلك ده
ياسر يضحك حاضر بس قوم بالسلامه
خرجت سهيله تبكي من الموقف وجاءت ام زياد ومعها زياد
فدخلت ام زياد
وتوقف زياد مع سهيله يواسيها وهي تبكي
رياد:ان شاء الله هيبقي كويس ويمسح.دموعها
مش عاوز اشوف دموعك دي
سهيله:بابا تعبان اوي يازياد مش متخيله اني افقده
انا اول اما شوفته واقع ف المكتب كنت هموت
زياد:بعد الشر عليكي وعليه حبيبتي
ف خارجه عمونا ياسر شاف المنظر المهبب ده وهو بيمسح دموعها قال يعني لازم السهوكه دلوقت
ياسر بعلو صوته :سهيلااااااااا
فالتفتت
امشي خشي جوه
فجرت للداخل
وتقدم زياد بتحدي صارخ
ازيك ياياسر
ياسر :علي جثتي الجوازه دي لو اخر راجل مش هجوزهالك
اسف حبيبتي
الحلقه 20
وقف زياد امامه بتحدي
وانا هجوز سهيله سواء برضاك.او غصب عنك
ياسر:انت عاوز تجوزها ليه واخدها سلم ولا كبري لمراتي عشان تفضل جمبها
زياد:انت اكيد مجنون او مش طبيعي
ازهار دي اختي ولو حتي اجوزت سهيله مش عشان انت اخو سهيله هسكتلك لو اذيت ازهار
تفهم ده كويس ازهار اختي وامي تبقي امها لو بس عرفت انك اذيتها مش هرحمك ماتفكرش ان مالهاش حد ومش عشان هتبقي اخو مراتي هتغاضي عن افعالك معاها انسي
ولازم تعرف اني ماحبتش ولا هحب غير سهيله ومش هضيعها من ايدي
زي جنانك اللي هيضيع مراتك منك
لما انت بتحبها وبتغير عليها بجنون كده بتعمل فيها كده ليه
ياسر:انت مال اهلك انت
ومراتي كوم والكل كوم تاني لو شوفتك قربت منها هقتلك يازياد
زياد:وانت لو اذيتها مش هرحمك ياياسر
انا واحد صاحب مبدا ماينفعش اتخلي عن واحده وقعت ف عرضنا بعد اللي حصلها علي ايدك انت صاحبك
ياسر:وبعدين بقي ماتجبليش سيرته احسنلك ومالكش دعوه بينا ماتدخلش بينا
انا بس عشان بابا مقتنع بيك ومش عاوز ازعله اليومين دول هوافق بس اعرف اني مراقبك لو حاولت تقرب من مراتي هقتلك
زياد:والله مجنون الله يمون ف عونها المصيبه انها اجن منك وبتحبك بنفس الشكل بتاعك مع كل اللي بتعمله فيها ومستحمالك وبتحبك
بصراحه ماجمع الا اما وفق
ياسر:هي قالتلك انها بتحبني
زياد:وهتقولي انا ليه قالت لامي
ياسر:بحد
زياد :اه والله العظيم
وتركه ومشي سرحان
وزياد يض*ب كف علي كف
ايه عيله المجانين دي
وانا اقول البت سهيله دي ضاربه وطالعه لمين اتاريها لاخوها
انا اخش اشوف المجنونه دي
هو الواد ده داخل فين يخرب بيته اما الحقه داخل اوضه مين ده
زياد :واااد يا يااااسر
ولكن كان فتح الحجره ووجد ناس اخري
المريضه:انتومين وازاي تخش كده
ياسر:انا اسف والله ماخدتش بالي ودخلت اوضه غلط
وجاء زياد معلش والله فكرها اوضه ابوه
المريضه :حصل خير
ياسر:لما انت شايفني داخل اوضه غلط مش تنبهني ياجزمه
زياد:وانا لحقت انت فتحت جري وانا بنادي
تعالي يافالح اوضه ابوك اهي
ودخلو سويا
ياسر:يلا بقي ياحاج قوم بالسلامه عشان نفرخ بسهيله وزياد
منصور:ان شاء الله
ياسر:وماتخافش اليومين اللي هترتاحهم همسك الشركه واحتمال ما ادخلش مع الشركا الجداد واشاركك ف الشركه بتاعتك ونكبرها
منصور:هو ده الكلام يااما قلتلك تعالي خد بالك من مالك وانت منشف دماغك
ياسر:خلاص بقي يا حااااج ماتسيحليش قدام العالم
طب مين هيروح اوصله واروح الشركه شويه
وياريت تجهزو غيار لبابا عشان قالو ممكن يخرج بكره وانا هجيبه
ازهار :طب هاجي معاك اجهزه وادهولك تبقي تجيبه هنا وانت راجع من الشركه
سهيله :وانا هقعد مع بابا شويه
زياد:وانا هودي والدتي وارجع ابقي اروح سهيله ياسر:يلا يا ازهار
وفعلا ذهب بازهار للفيلا احضرت بعض الملابس لعمها وذهبت لغرفتها كان ياخذ شاور ليبدل ملابسه ويروح الشركه
فدخلت وجدته بالبو**ر كعادته
ازهار :الهدوم اهي وخلعت نقابها وعباءتها
شوف بقي طالما هنعيش مع بعض يبقي تحترمني
فاقترب وهي تتراجع
ياسر:هااا وايه كمان قولي قولي انا هادي خالص اهو ومش هعملك.حاجه
فاكملت وتقولي لو هتتاخر مش تسيبني قلقانه عليك واض*ب اخماس ف اسداس
ياسر:اه وايه كمان
حتي التصقت ف الجدار فقبلها قبله طويله
وحملها الي السرير
ازهار:انت هتعمل ايه
ياسر:هعمل عمله واخذ يقهقه
ازهار :والله انت رزل
ياسر:بت اتلمي ماتضيعيش اللحظه بغباء اهلك ده
وبعدها
ياسر:ماتفكريش عشان بحبك هتغير انا زي مني ياتقبليني علي كده يااتخن حيطه اض*بي دماغك فيها انا كده وهفضل كده عحبك ولا مش عاجبك
ازهار :تضع يدها علي فمه
اقفل البكابورت ده بليز
مش كل كلمه يطفح عليا الباكابورت ده
بتضيع اي لحظه
والله انا اللي استاهل مش عارفه بحب واحد زيك ازاي
ياسر:مش لوحدك يا ماما بنات البلد كلها بيحبوني
ازهار:نااااعم ياروح ماما
ياسر:بت انتي اتعديتي ولا ايه
ازهار:لا شوف بقي اللي فات كوم واللي جاي كوم تاني لو شفتك لعبت بديلك ياياسر والله لاقطعهولك
ياسر :يقهقه وهتقطعهولي ازاي بقي معاكي موس
ازهار:هتشوف ساعتها فكر بس واعملها
ياسر:ماشي يا خيطر
اسف حبيبتي
الحلقه 21
ياسر :طب يلا يابت اعمليلك منظر وقومي وضبيلي الحمام وطلعي غيار شيك كده علي ذوقك عشان اروح الشركه اللي هتخرب بقعدتي جمبك اللي مالهاش تلاتين لازمه دي
ازهار:ياساتر عليك يااخي انت عمرك ماتكمل لحظه حلوه وتقلب عمرك ماتقولي كلمه حلوه
ياسر:يميل عليها واللي عملناه دلوقت ايه مش حاجه حلوه شوفتي انك زي القطط بتاكلي وتنكري
ازهار:يابااااي هو ده اقصي حاجه حلوه عندك
دا بالنسبالك لكن انا عاوزه كلمه حلوه مش سادد نفسي علي طول
ياسر:طب بسبوبه
ازهار :قوم ياياسر بدل مااخبطك بالفازه ف نفوخك مش عاوزه حلوه ولا زفت ايه الرزاله دي
ياسر:يابت هو في اكتر من اني ابقي عاوزك انتي وبس
ازهأر:اه في انك تحسسني بكده
ياسر:انتي بت غم ونكد اصلا وانا غلطان اني ماطلقتكيش قومي فزي وضبي الحمام
ازهار:ربنا يهدك يابعيد
ياسر:بتقولي ايه يابت
ازهار:مابقولش قوم يلا وضبته
ياسر :وطلعي غيار شيك
ازهار:حاضر
ياسر :وماتناميش الا اما اجي
ازهار:هاخد منوم قبل ما تيجي اخلص بقي
ياسر:ماشي يا بلغه اما ارجعلك
................
ماجد:ياعيني ع الحلو لما تبعتره الايام
رفعت :اتلم يلا انت كمان مش ناقصك
ماجد:طلع ولد ياسر ده لبسك ف الحيط وخلع
بقيت ياولداه موظف بعد ماكانت شركتك
والامر الناهي فيها
رفعت:وحياه ..... مانا سايبه
ماجد:هتعمل ايه
رفعت :والله ماههنيه بس اخد اجازتي وانزل
ماجد:ماتلعبش معاه انت عارفه نابه ازرق
رفعت :ماتخافش عليا علي مين مش علي رفعت
ماجد:ربنا يستر
.........................
زياد:يلا ياسهيله اوصلك ارتاحي شويه
سهيله:حاضر
بعد اذنك يابابا
زياد:بعد اذنك ياعمي
منصور:اتفضل ياولاد
زياد اخذها لعربته
ايه ياحبيبتي لسه مضيقه وقلقانه
سهيله:لا الحمد لله لما خف شويه قدامي اتطمنت
زياد:طب ماتيجي اعزمك ع الغدا انتي من الصبح هنا
سهيله:لا يازياد ماينفعش
زياد :طب استني ثواني وجاب ساندوتات
هنتغدي سوا ولو انه عشا ولا سحور ده مش عارف
سهيله:تعبت نفسك ليه
زياد:وانا هتعب لاغلي منك
سهيله:صحيح ياسر كان رافض تماما وكان هايج الصبخ ودخلتو سمنه ع البتنجان الاسود ومروقين
زياد:انا طبعا السمنه واخوكي البتنجان الاسود
مافيش اتكلمنا شويه وطبعا لظروف والدك الصحيه وعشان مايزعلش اتفقنا نمشي الخطوبه
ووصل سهيله للفيلا
هتوحشيني اوي اوي اوي
سهيله:وانت كمان
زياد:انت كمان ايه
سهيله:زياد.بقي
زياد:قلب زياد عقل زياد الفشه والموميار بتوع زياد
سهيله:ههههههه انت جعان ولا ايه امال لو ماكناش واكلين دوقتي
زياد:مش عارف قلبت علي م**ت كده ليه
سهيله:هههههههه طب باي بقي
زياد:سلام ياحبي سويت دريمز وانا فيها طبعا
.....................
ياسر:الغيار اهو ياحاج عشان اما تخرج بكره
كان نفسي ابيت بس قالو ممنوع ف العنايه البيات دا بيدهلونا بالعافيه لولا توصيه الدكتور
منصور:ماشي حبيبي روح انت وخد بالك من مراتك
ياسر:ف عنيا ياحاج ماتقلقش
...............
وذهب للفيلا
دخل حجرته لم يجدها طلع نادي ازهاااار
فخرجت من عند سهيله وجاءت في ايه صوتك
ياسر:جوزك رجع
ازهار:اتحزم وارقص ولا ازرغط
ياسر:انتي بتتريقي المفروض تبقي ف شرف استقباله وتقلعيه وتعلقي هدومه وتظبطيه
ازهار:ليه كنت الداده انا راحه لسهيله
فشدها للحجره واغلق الباب
طالما جوزك هنا تبقي معاه
انا تعبان وعاوز انام
ازهار:وانا مالي هد*ك الرضعه
ماتنام انا مش حايلي نوم هروح اسهر مع سهيله
ياسر:يادي سهيله اللي هقتلهالك.دي
ازهار:هتقتل اختك عشان تنام
ياسر:يميل عليها يابت مابعرفش انام من غيرك
ازهار:لا اتعود مش قلت عاوز تطلقني وكلام عبيط.كده قبل ماتمشي
ياسر :اناوقلت كلام ع**ط طب تعالي ياع**طه بقي عشان تعرفي العبط والايتعباط والاستهبال كمان فوقيهم هديه
ازهار :خلاص ياسر حرمت
ياسر:وحياه...... مانا سايبك
وبا انا يانتي هتسوقي العوج عليا يابت
ازهار :خلاص بقي
ياسر:هي كبرت ف دماغي ولم يتركها الا ان يفعلها
وبعدها يمسك.راسها بكفيه بحبك يابت
يخرب بيتك معرفس طلعتيلي منين مابقتش قادر ابعد عنك
اسف حبيبتي
الحلقه 22
ازهار :وانا كمان كنت بتمني من ربنا انت بس
انا ماحبتش ولا هحب غيرك
ياسر:بعد البؤين الحلوين دول الواحد اعصابه سابت الصراحه
ازهار:لا انا حامل عاوز تنزلي الواد بعمايلك وقامت تجري تاخد شاور
ياسر:ماشي ياجبانه اهربي اهربي
ثم خرجت متدثره بفوطتها لتمشط شعرها الاسود الطويل لاسفل ظهرها
فجاء من وراءها وادخل راسه في شعرها ورقبتها يقبلها
بحبك يااحلي حاجه حصلتلي ف حياتي ولفها اليه وامسكها من خصرها
اسف حبيبتي علي كل الالم اللي سببتهولك
اسف علي كل دمعه نزلتيها بسببي
ازهار تمسك.وجهه بكفيها
طب ماانت بتقول قواله اهو امال تاعب قلبي معاك.ليه
اوعي تكون بتقولي كده وهتطلقني زي المره اللي فاتت ماانا عرفاك مجنون وغير متوقع
ياسر:تصدقي انتي خساره فيكي اي كلمه حلوه انتي اخرك بسبوسه
ازهار:ههههههه طب وسع بقي وتض*به علي كتفه
يلا روح خد شاور وهجهزلك العشا
ياسر:لا مش فادر عاوز انام هلكان ومدغدع
ازهار:طب هعملك ساندوتش صغير مش تنام من غير عشا
ياسر:وانتي اتعشي عشان اللي ف بطنك
انتي هتولدي امتي بالواد اللي عتق وحمض جوه ده من ناوي يجي
ازهار:انا لسه ف الرابع لسه بدري
ازهار:هعملنا عشا سوا
ياسر:طب يلا روحي بقي بدل ماارجعلك تاني
ازهار:دا اللي مدغدغ
ياسر:لا دا احن حلوين اوي ونعجبك
ازهار:طب ادخل انا نازله اجيب الاكل
وفهلا اتعشو ونام يحتضنها هي وجنينها ولاول مره تحس معه بالود والدفء والامان
واستيقظو ليذهبو ل منصور ف المشفي موعد خروجه واحضروه للفيلا
وجاء زياد واهله لزياره منصور واتفقو علي الشبكه
وفعلا ذهبت ازهار وسهيله وام زياد وياسر وزياد وابوه جابو الشبكه
وعملوها عاءليه في جنينه الفيلا
وفرح الجميع بهذا الحفل السعيد
......................
ذهب ياسر الي الشركه وترجل من سيارته ليصل للشركهوجاءت عربه مسرعه تخبطه لتتركه في دماءه بين الحياه والموت
وجاء الخبر كالصاعقه علي كل من ف البيت وذهبت ازهار وسهيله وابوها الي المشفي وجاء زياد ايضا عندما علم بالخبر المشؤوم
والدكاتره بالداخل ولا احد يعلم حالته
اسف حبيبتي
الحلقه23
منصور وهو جالس متعب
خير يادكتور ابني ماله
الدكتور:دعواتكو هو دلوقت بين ايادي الله ومحتاج للدعاء احنا عملنا اللي علينا بس دخل ف كوما
وطبعا الغيبوبه مانقدرش نحدد هيفوق اامتي
منصور:انا عاوز ادخله
ازهار؛ وانا كمان
الدمتور:هو واحد بس عشان ف العنايه وخمس دقايق ممكن واحد واحد يدخل
ودخل ابوه
انا اسف يابني كنت بعاملك خشن عشان انت اللي هتشيل كل حاجه بعدي
يارب يقومك بالسلامه ولا اشوفش فيك.حاجه وحشه ابدا ياريتني كنت بدالك ويبكي ليخرجه الطبيب
الدكتور:بلاش كده انت عندك القلب واي زعل
مش كويس عليك
روح ارتاح مالهاش لازمه القاعده
ودخلت ازهار
قوم فوق واتخانق معايا زي مانت عاوز بس ماتسبنيش لوحدي
مين هيربي معايا ابنك
ارجوك قاوم وفوق بسرعه ماتتخلاش عن حبنا يعني لما لقينا بعض واعترفنا بحبا جاي تسيبني لوحدي
انا مش هسامحك المره دي لو سيبتني
وخرجت وينتظرون حين ينقلوه غرفه عاديه
وظلو يترددون عليه يوميا وهي قابعه بجانبه يوميا تحكي له عن احوالها وشقاوه ابنه ف بطنها
وبعد.مرور شهرين تقريبا وهي تمسك يده وجدتها تقبض عليها
كادت تموت فرحا
ازهااار :دكتوووور
جاء الدكتور
ازهار: بدا يفوق ومسك ايدي
وخاول الدكتور قياس المؤشرات الحيويه
هي احسن شويه بس ممكن يكون حركه لا اراديه
ازهار:بص عينه بتترعش
لا هو حاسس بينا اكشف كويس
ياسر:اااااه
ازهار:سلمتك ياحبيبي
اهو فاق
نادي للممرضات وقام باللازم وبدا يستفيق وكانت سهيله وابوه وزياد اتو حين اتصلت بهم لتخبرهم عما حدث والجميع حول سريره يترقبون وبدا يستفيق وينظر للعرفه باعين مزغلله غير واضحه
حتي اتضحت الرؤيه
ياسر:بابا سهيله ايه اللي حصل
ابوه :حمد الله ع السلامه يابني
الف سلامه عليك ياحبيبي
ياسر:بابا انت بتعيط انا كويس
ازهار؛الف سلامه عليك ياحبيبي وحشتني اوي
ياسر:افندم حضرتك مين
ازهار:نعم يعني افتكرت الناس دي كلها وناسي مراتك
ياسر:مراتي هو انا مجوز اصلا
ازهار:امال ابنك اللي ف بطني ده جبته لوحدي ولا من الفراغ
واشمعنه انا اللي ناسيني مانت فاكر اختك وابوك
الدكتور:ياجماعه الخبطه كانت شديده وقعد ف الغيبوبه فتره فاثرت علي مراكز الذاكره حاجات هيفتكرها وحاجات لا
ياسر :ومين ده
زياد:انا زياد خطيب سهيله
دي احسن حاجه انك نسيتني عشان نبتدي علي نظافه
ياسر:مش فاهم
زياد:احسن داانت كده عسل
ازهار:يعنر انا اللي وقعت من قعر الاوفه تفتكر اهلك وتنساني
مش مسمحاك ياياسر
ياسر :والله مش بايدي ولا دنبي انا مش فاكرك.اعمل ايه
ابوه:المهم ممكن يخرج امتي
هنعمل اشعه وتحاليل وكمان الجبس ده هيفضل فيه شويه لان مركبين شريحه ف الساق وكمان في يد مجبسه كام مره بس ممكن يروح البيت وتراعوه ووقت فك.الجبس تجبوه المهم التحاليل والاشعات ع المخ تتعمل وهنديله علاج لتنشيط الذاكره
اسف حبيبتي
الحلقه 24
عملو كل الفحوصات والتحاليل تمام
الدكتور طمنهم فتره ويستعيد ذاكرته بالكامل بس لازم يبقو معاه ويفكروه
اما الجبس فيومين ويفك ذراعه واسبوع ويفك رجله
واوصلهم زياد الي الفيلا
ياسر:ازيك ياداده فتحيه
الداده:ان شاء الله تسلم ياحبيبي
وازهار تض*ب كف علي كف وهتفرقع
حتي الداده فاكرها وناسيني داوانا هولع فيك.صبرك عليا
والله شكلك بتستعبط
واخدته يلا ياحبيبي اوضتنا نولع ف بعض براحتنا
ياسر:ليه بس احنا كان بينا ايه عشان نولع ف بعض
ازهار:يلا ياياسر من سكات عشان انا جبت اخري معاك
ياسر:لا انا هنام مع ابويا
ازهار:قدامي علي اوضتنا اما اشوف اخره استعباطك ده ايه
ودخلت واغلقت الباب
ياسر:انتي بتقفلي ليه هتعملي ايه
ازهار:انت خايف كده ليه هو انا هكلك ولا اغتصبك دي حاجه غريبه اوي
يعني فاكر الداده وناسيني وتسير ف الغرفه ذهابا وايابا بتوتر وترمي ف نقابها واسدالها
ماشي ياياسر اما اشوف اخرك معايا ايه
ياسر :انتي ليه مش مصدقه ومفكره اني بستهبل انا فعلا مش فاكرك
ازهار:طب يلا اما غيرلك
وخلعت تيشيرته وبنطاله المقطعين من اجل الجبس
ياسر:انا هنام بالبو**ر بدل ما بنقطع الهدوم معلش استحمليني لحد اما افك.الجبس
اازهار:عادتك ولا هتشتريها ولا دي كمان نسيتها انك.مابتنمش الا بالبوب**ر
ياسر:انا فعلا بتخنقمن الهدوم بس مارضيتش اقولك بس طالما واخده علي كده يبقي تمام
ازهار:ههههه داانت كنت عاوز تقلعه هو كمان لما قلتلك.هتناملي زي طرزان كده
ياسر :هو العلاقه بينا كانت ازاي بالظبط عشان حاسس اننا واخدين بعض تخليص حق
ازهار :اقولك ياحبيبي انا كانت ازاي
وقصت عليه ماحدث من اول زواجهم لاعترافه لها بحبه والحادثه
يعني لما الدنيا ضحكتلي وقلت هرتاح ونعيش مع بعض سعداء تيجي انت وتنساني بكل سهوله
ياسر:اسف والله علي كل اللي سببتهولك
ولو مش هتتحمليني انا ممكن اطلقك
ازهار :انت كل حاجه اطلقك اطلقك مين قالك عاوزه اتنيل
ياسر:طب اهدي انا بس شايفك مضايقه ومخنوقه مني ومش عاوز اضايقك
ازهار:انا مضايقه عشان جوزي اللي بحبه وبيحبني مش فاكرني ولا عارفني ولا فاكر اي حياه عاشها معايا
ياسر:طب حبه حبه عليا وهفتكر مش من يوم يعني انا لسه طالع من غيبوبه كمان
ازهار:انا اسفه حبيبي حقك عليا وتضع راسها علي ص*ره وتحتضنه
ياسر:لا خفي عليا الله يكرمك ماينفعش كده ف حالتي دي الرحمه حلوه
ازهار:ههههههه مافيش فايده فيك هتفضل زي ماانت
.................
زياد كان يتابع التحقيقات
وجاء مسرعا وطلع لياسر الذي فك.الجبس من يده ولسه رجله
زياد:البوليس عرف مين صاحب العربيه من النمره اللي ادلي بها الشهود واستدعوه وانا متابع التطورات وهبلغك
ياسر:بس معقول بفعل فاعل مين اللي عاوز يقتلني
زياد :بكره هتابع واجي اعرفك.كل حاجه وان شاء الله يتمسك
ياسر:متشكر اوي يازياد لاهتمامك
زياد:العفو ياراجل علي ايه ماتقولش كده
ياسر:انت فعلا اخ
زياد:المهم الذاكره تبعي ماترجعش ههههههع
ياسر:عشان اللي عملته مع مراتي
هي حكتلي انت انسان شهم ونبيل فعلا وصاحب صاحبه
زياد:ربنا يديم المحبه والمعروف بس برد ماتحاولش ترجع جزء الذاكره اللي انا فيه كدا اشطا اوي
ياسر:ههههه ياعم ماتخافش انت مش خطبتوالبت وخلاص هتجوزو امتي
زياد:اما تخلص امتحناتها
ياسر:علي خيره الله ربنا يوافقكو وبكره ماتنساش تيجي تقولي الاخبار
اسف حبيبتي
الحلقه 25 والاخيره
زياد :سلام عليكم
ياسر:وعليكم السلام
زياد:الراحل صاحب السياره قال ان بن خالته اخدها منه عشان كان لسه راجع من لبنان ومش معاه عربيه فكان عاوز ها يشتري حاجات
بس البوليس بيدور عليه ومختفي وامنو المخارج عشان لو سافر يتقبض عليه
انا حبيت اعرفك بالتطورات واني متابع مش ناسي
ياسر:الله يكرمك حبيب قلبي دا العشم بردو
وانا هفك الجبس وهتابع بردو
زياد:طب اجي اخدك للمستشفي
ياسر:لا السواق هيودينا
زياد:اخوك.موجود واسيبك للسواق
انا جاي اخدكو
ياسر :ولا جاي تشوف الموزه ياواطي ههههه
زياد:دايما فاهمني صح ههههههه
ياسر:طب يلا عشان جاهزين
وذهب فك.الجبس ويعمل بعض التمارين علاج طبيعي عشان الشرايح والمسامير اللي راكبه
ورجعو اوصلوه لحجرته
ونزل زياد وسهيله توصله
زياد:وحشتيني كنت هموووت واشوفك وانتي مص*ره الطارشه وكل مااقولك نخرج نتغدي سوا تقولي عندي مذاكره
سهيله:يعني عاوزني اسقط.واعيد السنه وناجل الجواز سنه كمان
زياد:لا ابوس ايدك الا دي ذاكري حبيبتي وانا هبعتلك ال**نداوتشات علي حسابي
دا لو اتاجل الجواز انا هكاكي واقول جااااي
سهيله:سلامتك من المكاكيه ياروح قلبي
زياد:لا انا كده هاخدك ع البيت مش واخد علي طقم الحنيه ده ابوس ايدك انشفي شويه معايا عنفيني انا بحب العنف انما كده مش هستحمل ف ايدك غلوه
سهيله:طب يلا بالسلامه بيتك بيتك
زياد:انتي بتهشي د*ك
سهيله:هههههه مش بتكاكي
زياد:ماشي يافرختي اما خليتك.تبيضي مابقاش انا
سهيله :طب اكلم علي ادك وجريت
زياد:بت .بت ياسهيله ماشي مسيرك ياملوخيه تيجي ع المخرطه وساعتها بقي هعمل عمايل هي ايه مش عارف بس هعمل وخلاص
..........................
ازهار:تعالي نجرب التمارين اللي الدكتور قالنا عليها عشان تخف وتتحرك تاني بسهوله
ياسر :مش قادر تعبت من الحركه الكتير انهارده
ازهار :الف سلامه حبيبي
طب نام وبكره نعملها
وفعلا ناما وف الصباح قاما ليفطرا وتحاول عمل التمارين ظل قرابه شهر علي هذا الحال وهي علي وشك.الولاده وتساعده
وفعلا جاء يوم الولاده وتوقظه ليلا ليقوم مسرعا لايقاظ من بالبيت وحملها فقد.كان تعافي تماما
وولدت اجسم ثم اخذها لفيلتهم
وكانت الحياه بينهم لا يقترب منها فهو لايتذكرها رغم كل شيء ورغم.اعتناءها به
ثم ياتي تليفون استدعاء للتعرف علي مرتكب الحادث
ويذهب ياسروزياد
الظابط:قبضنا عليه ف المطار بباسبور مزور
دخلوووه يقول الظابط للامين
ويوجه لياسر ياريت لو تعرفه تقولنا
وعندما دخل رفعت
قام ياسر منتور
يا واطي يازباله دا انا اللي عملتك سعر واخرتها تتهحم علي مراتي وكمان تحاول تقتلني وخلصوه منه باعجوبه
وخلصو المحضر ورجع ياسر فيلته ليلا
بعد ان حال ف الطرق وحيدا شريدا بعد فعله هذا الندل
ودخل حجرته لم يجد ازهار فنادي ف الكوريدور
ازهااار
ازهار اتنترت خير يارب ماله ده اما اسوفه وارجع ياسهيله ماتخلصيش اللب
وذهبت له فاغلق الباب
مش حاسه ان جوزك رجع ياهانم مكانك يبقي مع جوزك ولا نسيتي وعوزاني افكرك ويمسكها من خصرها مقربا اياها
ازهار :كفااااره ياوحش وحشتني وتتعلق في رقبه
ياسر:ايه يابت وانا كنت مسافر
ازهار :اكتر
اشتمني اض*بني بس ماتنسانيش تاني
ياسر :يعني وحشتك بجد
ازهار :جوي جوي يابوي
تؤبرني ها الطاله
ياسر:لا ظا احنا بوظنا ع الاخر ايه التغيير ده
ازهار:بحبك ياحب عمري كله
ثم يحملها ليجد اجسم يبكي
ياسر:سكتي بن ال..... بدل مافعصه
ازهار:يامفتري هتفعص ابنك
ياسر:يلا يابت بقي
اديه منوم ساعتين بس
ازهار:عاوز تموتهولي
ياسر:والله شكلي هموتك انتي وهو
...............وتحدد موعد زفاف سهيله وزياد
واخذها زياد لشقتهم
زياد:شوفي بقي من الفجر هنطير علي لبنان عشان ماحدش يعثر علينا مش كل شويه الاقي خبط هنروح نقضي شهر عسل دون ازعاج داانا شفت
انا ممكن اطلع جاز
سهيله:ههههههه للدرجه دي
زياد:واكتر يلا نصلي ونبتدي ليلتنا
.................
ياسر :شوفي انسي الواد.ده اكنه ماجاش واعتبريها دخلتنا اللي ماتهنناش بيها
وهاخدك اسبوع نهيص ف مارينا
ازهار:والواد
ياسر:هناخده ماهو قدرنا هنعمل فيه ايه يعني وحملها كما يفعل كل مره
لتستمر الحياه بين شد وجذب كعادتهم
وهكذا زياد وسهيله
تمت بحمد الله
سانتقم
الحلقه الاولي
علاء:صباح الفل ياست الكل
ناهد:صباح الخير علي عيونك ياحبيبي
رايح المستشفي يادكتور
علاء:هو في غيرها
ناهد:معلش حبيبي بكره تتعدل وتفتح عياده ف احسن مكان ف البلد
علاء:خيالك واسع اوي ياامي منين دا انا مرتبي ملاليم والدكاتره الكبار مش سايبين فرصه لنا
والله عاوز اشوف اي قريه افتح فيها عياده كده لان ماليش افتح حاليا ف المدن
ناهد:ربنا يوفقك ياحبيبي
هتتعدل وكل حاجه تعدي انت لما ابوك اتوفي وانت لسه كام سنه كان وظيفتي ملاليم علي معاشه ومع ذلك كبرتك انت وبنت خالتك بعد ماامها ماتت وربتها انا لما ابوها اجوز وسابها
وكنت بقول هعمل ايه ياربي وربنا عدلها وبقيت دكتور اد الدنيا وهي مهندسه
علاء:هي فين البت دي صحيح
راحت شغلها من بدري طالبينها
علاء:ماشي انا ماشي عاوزه حاجه
ناهد:تسلم حبيبي ربنا يوفقك
وذهب علاء لعمله
علاء:ازيك يامحمود
محمود:ازيك ياعلاء اخبارك لسه شايل طاجن ستك
غلاء:يعني هنزله ليه شايف اي امو اتصلحت
محمود :انت مش عاوز تروح قريه
في عزبه لراجل غني ومراته تعبانه ممكن تعمل تعمل عياده هناك ف العزبه وتباشر مراته كمان ومنها هتشتغل ف عيادتك مع الفلوس اللي هتتطلعلك منه وهو عرض مغري بس انا مابحبش القري
وممكن كام يوم هنا وكام يوم هناك
علاء:هفكر
........................
لقاء:قلتلك ياجدو مش عاوزه اجوز
سالم:دا من اكابر البلد وعاوز يخطبك لابنه
انا قلتلهم يجو انهارده مش كل مره بقي اتلمي شويه انا دلعتك كتير
لقاء:انا غلطانه اني جيت من القاهره
جدها:ليه هتفضلي عايشه هناك طالما خلصتي دراستك وعلاجك خلاص
اجهزي انهارده
................
جاء الحاج عبد القوي وابنه حازم
ونزلت لقاء وانبهرو بجمالها فهي جميله حقا
لقاء جلست بجانب حازم
لقاء :وانت عاوز تجوزني ليه
حازم:هي الناس بتجوز ليه
لقاء :يعني حيوان عندك غريزه حيوانيه
حازم:انت جايبنا نتهزا يابوي
ابوه:يلا ياولدي مش هتعدي بالساهل ياسالم
سالم وهم هارجين يطيب خاطرهم
معلش اصلها مريضه نفسيه شويه
حازم:لا حول ولا قوه الا بالله
ربنا يشفي وتركو المنزل ككل عريس ياتي وتعمل به هذا
ثم تاتي بالبوم صورها وهي علي كرسيها المتحرك بعد الحادثه فقد وثقت صورها لحظه بلحظه الي ان قامت تسير مره اخري وكانها تنتقم من كل الرجال في شخصه
حيث تركها خطيبها وابن عمها بعد الحادثه
فلاش باك
امجد:معلش يابنت عمي مش هقدر اكمل قدامك.علاج.كتير ولازم اجوز واسافر اخد الدكتوراه مش هفضي لعلاجك
وتركها ليجعل لها عقده من اي رجل يقترب منها ولكنه كان حافزا لها لتقوم علي قدميها مره اخري بعد مراحل علاج طويل ولكن بشبح انثي لا ترغب الا ف الانتقام من اي رجل تراه تنقض عليه بشراسه
سانتقم
الحلقه الثانيه
علاء :ازيك ياامي كنت عاوز اخد رايك ف حاجه
ناهد:قول ياحبيبي
قص عليها علاء عرض محمود
ناهد:ولو انك هتوحشني بس لو مفيده لك روح ياحبيبي وطالما كام يوم هنا وكام يوم هنا خلاص تتدبر وهند بنت خالتك معايا
علاء:رايك اكلم الحاج اللي معايا رقمه واقوله يجهز العياده واني وافقت
ناهد:توكل علي الله
علاء:بس اسيبك انتي وهند لوحد*كو
ناهد:يعني القطه هتاكلنا دا هند تاكل عشره
علاء:هتقوليلي هي فين الجزمه دي هي خلاص بقت مهندسه وكبرت علينا هناخد معاد عشان نشوفها
هند:انا جزمه يامعفن بقي انا اللي ماباجيش البيت الا نادرا ولا انت اللي بتيجي وش الضيف
علاء:شوفتي قله ادبها مش محترمه اني اكبر منها بسنه و بتشتم ازاي
وحشتيني ياكلبه
هند:وانت وحشتني اكتر ياندل
علاء:اه ياجزمه مافيش فايده فيكي
ناهد:ههههههه انتو مش هتبطلو نقار
تحتضنه هند ماقدرش ياماما فهي مع انها خالتها ولكنها من ربتها بعد وفاه امها بعد ولادتها مباشره فلم تر ام غيرها
علاء:وانتي رايك ايه ف موضوع السفر ده ياحبيبتي اسافر ولا ايه
هند:توكل علي الله لو فيها مصلحه لك اعملها
علاء:هتقدرو تعيشو من غيري
هند:هنحاول اتكل انت ومالكش دعوه
علاء:دا انتي ماصدقتي يابت عايزه تخلصي مني وانا كاتم علي مراوحك اوي كده
هند:شويه
علاء:ماشي ياجزمه مافيش فايده مش هرقيقي هي جزمه
وذهب علاء ليتصل بسالم بيه
الذي رحب جدا به فهو ياتي بالدكتور من بعيد اما الان سهل ياتي به فورا
سالم:اتقضل شرفنا بكره وهجهز كل شيء
علاء:ان شاء الله هخلص واجي
وفعلا اني علاء شغله وسافر الي العنوان
........................
سالم:سيبي الالبوم ده وتعالي ورايا ع المكتب
لقاء:ايه اللي حصل مع الناس ده تقدري تفهميني
انا كل عريس يجيلك تعملي فيه كده وتحرجيني
واقعد اطيب خاطر الناس كل شويه
والاخر اقولهم مريضه نفسيه عشان مايعملوش مشاكل
لقاء:وازاي تقولهم كده
سالم:امال مفكراهم هيسكتو ع الاهانه
مش بدل مايحرقو ارضي ولا اي مشاكل يعملوها
................
الداده :مين حضرتك
علاء:قولي للبيه دكتور علاء
الداده:طب اتفضل علي مااقوله
وجلس علاء ليجد البوب صور وبه فتاه جميله تجلس علي كرسي متحرك ثم عكاز ثم تقف
..............
..لقاء:قلتلك مش عاوزه اجوز ميت مره انت اللي م**م تعرضنا للسخافات دي
ورن هاتف سالم
الداده :في واحد ف الهول مستني حضرتك
سالم :اشار لها بعد الهاتف فخرجت الداده تبلغه وبعدها لقاء
لتجد علاء يقلب ف الصور
هههه واقعه امك سوده ياعلاء
فاحمر وجهها وخطقت منه الالبوب انت بتعمل ايه ياحيوان انت ازاي تقلب ف حاجه مش بتاعتك
علاء:حيوان مين ياحيوانه انتي
انتي بت ناقصه ربايه ازاي تكلميني كده
لقاء:انت اللي سافل وقليل الادب بقي انا ناقصه ربايه يامتخلف ازاي تكلمني بالشكل ده
سانتقم
الحلقه الثالثه
علاء:والله لولا اني محترم صاحب البيت كنت ف*جتك شغلك ولولا انك بت مش عاوز امد ايدي عليكي
لقاء:تمد ايدك علي مين يا سافل ياحقير دا انا اخليهم يشلوك هيلا بيلا زي الزباله ويرموك بره
علاء:زباله مين يازباله يظهر انك اهلك ماعرفوش يربوكي وعاوزه اعاده تربيه من اول وجديد
لقاء:ههههه وانت اللي هتربيني يا متخلف
علاء:اربيكي انتي واللي يتشددلك كمان
خرج الجد علي هذه المذ*حه الدمويه
فيه ايه اللي حصل
لقاء:جدو اكرش الحيوان ده بره دا شتمني
علاء:لا يابت انتي اللي كنتي بتطبطبي عليا مش نازله شتيمه بل**نك اللي عاوز قصه ده
انا اسف يافندم والله كنت محترم البيت بس هي اللي قليله الادب وفورت دمي وخرجتني عن شعوري وانا بعتذر لسياتك انا ماشي
سالم:حضرتك مين
علاء:انا الدكتور علاء
لقاء:ههههه دكتور
علاء:اه دكتور مش عاجبك
لقاء:علي نفسك يابابا مش عليا
علاء:وانتي مين اصلا عشان اعملك اعتبار
انا ماشي شوفت خرجتني عن شعوري تاني لو وقفت شويه كمان ممكن اقتلها
لقاء:تقتل مين ياد انت اتهبلت
علاء كاد يتهور واد مين اللي اتهبل يابت انتي
سالم :بااااااس اطلعي يالقاء اوضتك
لقاء:جدو ارميه بره
جدها :قلت اطلعي اوضتك
تعالي معايا يادكتور
علاء:انا اسف انا همشي
جدها:تعالي بس داانا ماصدقت لقيتك
علاء:ليه كنت بتدور عليا
جدها:من زمان هههههههه
علاء:هو حضرتك ليه محسسني انك.مبسوك مع ان الموقف مافيهوش ريحه الانبساط
تعالي بس معايا وهفهمك
لقاء كانت مخطوبه لابن عمها وحصلت لها حادثه
علاء:اه شفت الصور
وبعدها خطيبها سابها ماستحملش يقعد فتره العلاج الطويله واجوز وسافر ومن ساعتها قررت تقف علي رجليها بس بتنتقم من اي راجل وتبهدله والناس مابيطولوش معاها عشان خاطري انت اول واحد تقف ف وشها وتحرق دمها كده ههههه
علاء:ودي حاجه تبسطك ولا تضايقك
جدها :طبعا مبسوط
عشان كده بترجاك تكمل معانا زوجتي مختاجه متابعه ولقاء محتاجه تاديب وتهذيب واصلاح
علاء:بس انا مقدرش اجي علي كرامتي
جدها :ومين قالك تيجي عليها دا انا عاوزك عشان كده لو قالتك كلمه قلها عشره
علاء:وحضرتك مش هتزعل
جدها :بالع** انا هبقي مبسوط بس ماتزعلش لو قالت اي شيء وتسبني
ارجوك
علاء:خلاص طالما داشيء يبسطك
اقدر اشوف العياده بس اكشف ع الهانم عشان اعرف اللي عندها واشوف الاشعه والتحاليل
جدها:من عنيا اتفضل يابني
سانتقم
الحلقه الرابعه
كشف علاء علي جدتها وكانت سيده مسنه طيبه ودوده
وبعدها لا تمام الحاله الحمد لله مستقره محتاجه متابعه بس وتحاليل مستمره كل فتره وفي علاج هنمشي عليه وعلاج نبطله وعلاج جديد هكتبه
الجد:انا مستبشر بيك خير يابني
انا هبعت معاك غفير يوصلك هتلاقيه مستنيك بره
اجي اوصلك
علاء:لا خلي حضرتك مستريح انا عارف السكه
خرج علاء يبحث عن الغفير ليذهب به للعياده والشقه في نفس الوقت فهما معا
ولكن وجد لقاء
لقاء:هو مافيش دم ولا ريحته خالص يعني انا مش هزاتك وكرشتك بره ايه اللي يخليك تقعد ياغتت ياتبت
علاء يخلل اصابعه في شعره عله يمسك اعصابه
اولا انا مابشتغلش عندك ياشاطره انا جاي بتعامل مع راجل محترم احترمني واعتذرلي واتحايل عليا اقعد هنا وكنت رافض بس وافقت عشان خاطره
هو والبهيمه اللي بتنطح اللي قدامي
لقاء:انا بهيمه انا يا يا يا جدوووووو
وذهبت لجدها انت ازاي تسيب الحيوان ده يكمل شغله هنا بعد اللي عمله انت بتتحداني ياجدو
جدها:احترمي نفسك يابنت هو عشان بدلعك تنسي نفسك ف الكلام معايا وايه دخلك بالشغل وانتي مالك وماله اصلا هو ف شغله وانتي ف حالك
لقاء:بقي كده ياجدو
وانا مش هسكت ياانا ياهو
.....................
خالتها :ايه حبيبني مش جايه فرح نورا بنت خالتك
لقاء:اكيد طبعا ياخالتو حتي محتاجه ابعد يومين عن هنا شويه
خالتها:خلاص تعالي عشان تبقي معاها لاني مش قادره ع اللف
لقاء:حاضر ياخالتو هجهز شنطتي واقول لجدو
وذهبت لجدها :انا مسافره لخالتو عشان فرح نورا
جدها:ماشي سلمي عليهم وقوليلهم مقدرش اسيب جدتك لوحدها والا كنت جيت
لقاء :اوك.جدو
سانتقم
الحلقه الخامسه
ذهبت الي خالتها
لقاء:ازيك ياخالتو
خالتها :ازيك يالولو عامله ايه كده يابت بعد ماتخلص دراسه تنسينا دا قعدتك كلها كانت هنا
نورا:لولو فينك ياكلبه تسبيني دا كله المفرض تكوني هنا من شهر معايا عشان ترتيبات الفرح والحاجه اللب بشتريها انا بحب زوقك تنقي معايا
لقاء:وانا جيت اهو
نورا :طب يلا بينا بقي ننزل
لقاء:انا لحقت اجي عشان انزل طب ارتاح شويه
نورا:تعالي طااا الاوضه نتكلم
عامله ايه مالك كده مش مريحاني
لقاء:مضايقه شويه
نورا:عرسان بردو
لقاء:دا الطبيعي
بس الجديد بقي انسان بارد غتت تبت لوح تلج حاولت امشيه من العزبه لزقه بغرا انتي عارفه لزق امير اللي مابيطلعش ده اهو شبهه
نورا:ياساتر ايه الاشكال دي
لقاء:اشكال قذره
نورا :طب يلا نلبس الفرح قرب ومحمود قاعد يزن خلصتي خلصتي واقوله لسه
لقاء:طب يلا يا ختي خلصينا عشان ارجع ارتاح
..................
علاء ذهب يكشف علي الجده
وهو ينظر ف البيت الهاديء
جدها :ماتخافش هي مش هنا
علاء:يعني مافيش قنابل موقوته ولا مسيله للدموع
جدها:لا هي ف القاهره عند بنت خالتها فرحها الخميس
علاء:وانا فرح محمود صحبي الخميس وهمشي الصبح يوم الخميس احضره واجي
الجد:ماتتاخرش علينا وجودك مهم جدا لينا
علاء:هحاول اخلص اللي ورايا واجي عشان المستشفي
وفعلا جاء الخميس وسافر علاء
علاء:وحشتيني ياامي
ناهد:وانت اكتر حبيبي
علاء:فرح محمود انهارده وهروح فين البت هند اعمل فيها جميله واخدها هتهيص ف البوفيه
هند:انا سمعت سيره بوفيه
احبيبي اعلاء
علاء:دلوقت امال فين ندل ياجزمه ولا همك علي بطنك
اجهزي عشان ماتاخرنيش مانا عارف البنات عاوزين يوم بحاله
سانتقم
الحلقه السادسه
تجهزت العروس وايضا لقاء وجاء محمود يصطحبها من الكوافير الي القاعه حيث كانت في حديقه جميله وبها نافوره وكانت قاعه جميله ولكنها ليست مغلقه فهي شبه حداءق الفلل وبها بوفيه مفتوح
وجاء محمود ونورا وسط الفرق التي تزفهم وكانت لقاء جميله اكثر من جمالها بهذا الفستان الاسود الضيف ومفتوح من الخلف الي منتصف الفخذ وله كم وكم لا وعليه قطعه شيفون وهو رقيق وجذاب وشعرها منسدل وترفع جانب والاخر تطلق له العنان
كانت واقفه بعيد تشاهد نورا حينما دخل علاء وتتابطه هند
علاء:البت دي حفيده صاحب العزبه اللي بشتغل فيها عاوزين غتاته من النوع التقبل اوي عليها
هند:اوي اوي يامعلم احنا نحب نخدم لوجه الله وتمد ايدها ابجني تجدني
وتفتح يدها
علاء:اه ياكلبه منشار طالع واكل نازل واكل
خدي عشه جنيه حار ونار ف جدتك
هند:مش اقل من عشين جنيه ف الطلعه دي يامعلم
علاء :ياساتر مابقاش في خير ابدا واعطاها
وذهبو لها
علاء:داانتي مكتوبالي بقي كل خرابه الاقيقكي طلعالي فيها
لقاء:انا عفريت
داانت اللي عامل زي عفريت العلبه بتنطلي ف وشي كل شويه
ولاحظت هند
وهو يمسكها من وسطها
لقاء في نفسها :يازباله بعلقاتك الزباله قال وجدو يقول محترم
قذاره
علاء:المهندسه هند بنت خالتي
لقاء تنظر باحتقار
هند تميل عليه :انا راحه البوفيه احسلي ياعم هتطيره بعشين جنيه
علاء:اه يامفجوعه هتفضحينا
هند:ههههه لا ماتخافش
تنظر لقاء:قذاره
فيسمعها علاء
تصدقي لو مش فرح صاحبي وخايف ابوظه كنت جبتك من شعرك الجميل اللي فرحانه بيه ده ومرمغتك ف التراب
لقاء:انت ياحيوان ياقذر يا يا
تعمل فيا كده
علاء:هاااا صوتك مايعلاش بدل ماالعروسه والعريس يجو يرموكي بره
لقاء:انا يرموني بره انت اللي هيرموك ف اقرب صفيحه زباله انا العروسه بنت خالتي
علاء وانا العريس صاحبي
وهمو الاتنين بالذهاب ف نفس الوقت للسلام علي العروسين
لقاء:هو ده البارد ابو دم يلطش طلع صاحب جوزك نورا:دا عسول اوي
لقاء:انا ف ايه وانتي ف ايه والله اقول لجوزك يطلقك
نورا:ههههه مش قصدي بس باين عليه امور ولطيف
لقاء:تصدقي انا غلطانه اني جيت الفرح اصلا
انا شويه وهيجيلي جلطه انا ماشيه
نورا:وتسبيني ف فرحي
لقاء:خلاص يبقي تخرسي خالص وماتجبيش سيرته
وبعد انتهاء الحفل اخذ علاء هند الي البيت