ام زياد:ولازم تجيبي الاموره معاكي
ولكن سهيله تعلم انها جاره لازهار وليست ام زياد
وخرحت سهيله
ام زياد:الاموره ده بنت عمك يعني اخت ياسر طليقك
ازهار:اه بس ماتقوليش كده ماحدش يعرف علي ماينزل ونتفاهم مع عمي لحسن تعبان وعنده الفلب
ام زياد:بس جوزك اتعدل بقيت اقا**ه طالع من المسجد ولا بيسهرولا حاجه وربي دقن صغيره
ازهار:بجد
هو قالي انه بعد عن السكر وبقي يصلي ف المسجد
ربنا يهديه
ام زياد :يعني مابتفكريش ترجعيله
ام زياد:هو اللي طلقني لوحده ياماما
قالي كلام غريب حسسني انه بيحبني وفجاه طلقني دا مجنون
ام زياد.:عينه م**وره منك ومش قادر يقيمها فيكي عشان كده طلقك مش قادر يعيش معاكي ويبقي عينه م**وره قدامك وماقدرش يحميكي ف بيته دي مش هينه
ازهار:كل واحد بياخد نصيبه
المهم انتي هتقضي اليوم معايا
ام زياد:وعمك ابو زياد هو بيطيق دا قاعد ع القهوه علي مارجع
ازهار:ربنا يخليكو لبعض
ام زياد ويخليكي
.........
خرجت سهيله وركبت سيارتها للجامعه
زياد كان مسح ودخل العربيه
ودي راحه فين الشملوله كده
وساق وراها وجدها تدخل الجامعه
زياد:كمان حقوق زميله ياعني اتاري ل**نها شبرين
ولكنه وجد من يقف معها
زياد:ودا مين ان شاء الله
تابع معها
علاء:شوفتي ابوكي احرجني ازاي
سهيله:وانا اعمل ايه دا الطبيعي تتقدم ويا تتقبل يا تترفض
وتركته ليمسك ذراعها
علاء:بالسهوله دي ولاد الناس لعبه وكرامتهم
سهيله تحاول ابعاد يده انت ازاي تجرؤ تعمل كده
شاهد زياد الموقف فنزل لها
وامسك يده بعدها وجذب سهيله خلفه
انت عاوز منها ايه يلا
علاء:وانت مالك انت واحد وخطيبته ايه حشرك بينا
سهيله من خلف زياد:انا لا خطيبتك ولا اعرفك انت اتقدمت واترفضت يبقي خلاص مالك ومالي
علاء:وانت مين بقي
زياد:انا بن عمها وخطيبها وسهيله خلفه تفتح.فمها وتشهق
سهيله:جه يكحلها عماها
علاء:اه مش تقولي ده اللي رفضتوني عشانه امال لزمتها ايه الشحططه وروح اتقدم لما انتو مظبطين سوا
سهيله تظهر راسها من خلف زياد
انت قليل الادب ايه مظبطين دي
زياد ينظر اليها شششششش تعرفي تكتمي شويه عندي انا الطالعه دي
زياد:انت مال اهلك.مظبطين ولا متنيلين ولا محوزين حتي ايه دخلك بينا
لو عدت تتعرض لخطيبني تاني مش هيحصلك كويس انتي ماتعرفش مين زياد العليمي
اسف حبيبتي
الحلقه 11
خلص زياد اعماله واتجه لوالدته لياخذها من الفيلا
وعندما دخل كان منصور قادم وسلم عليه وعلي والدته
لا لازم تتغدو معانا مايصحش كده
زياد:مره تانيه عشان والدي لواحده معلش
ودخلت بعد.ذلك سهيله
سهيل في نفسها يارب صبرني عامل زي عفريت العلبه كل ماامشي اكعبل فيه
منصور:تعالي ياسهيله سلمي
سهيله:مانا مسلمه علي طنط قبل ماامشي
ودا زياد جار اخوكي ف لبنان
سهيله؛ عرفاه يابابا شوفته قبل كده
سهيله تقترب اهلا استاذ فرقع لوز
زياد :والله لو ماكان في ناس لكنت فقعت كف يلزقك ف الحيطه
منصور:ايه ياولاد بتقولو ايه ماتيجو تقعدو هنا
سهيله:معلش يابابا اصلي مصدعه شويه فهطلع فوق
منصور :ماشي حبيبتي
زياد:واحنا هنستاذن بقي ياعمي
منصور :مايصحش والله
زياد:معلش مره تانيه ونجيب الوالد كمان
منصور :تشرفو ف اي وقت
ام زياد:دايما عامر بحسك
منصور:تسلمي يارب
واخذ والدته وذهب الي بيته
.............
ازهار:في ايه مالك خدتي ف وشك وطلعتي
سهيله:عشان عفريت العلبه اللي كل شويه الاقيه ف خلقتي
ازهار :مين زياد
والله مؤدب واخلاق وبن حلال
سهيله :اوي اوي
ازهار:وليه التريقه بقي عملك حاجه
سهيله قولي حاجات
وقصت لها ماحدث ف الصباح
ازهار:ماهو انقذ موقف اهو بدل ما الواد ده يعملك حاجه الحق عليه واحد غيره باللي بتعمليه فيه ولا كان سال
بس هو ايه وداه كليتك
سهيله:اساليه ياختي انا لقيته ف وشي بيشدني وراه وبيمسك ايد علاء
ازهار:يكنش بيحبك يابت
سهيله حبه برص وعشره خرص
ازهار:جاتك خيبه بس هو يرضي دا مركز وقيمه ومحترم
سهيله :علي نفسه حبيبتي مش عليا
يغور بقله ادبه قال عاوز يلزقني كف ف الحيطه
..................
المحاامي:كده هنمضي عقود بيع الشركه قريب باقي شويه اوراق هنظبطهم بقالنا شهر اهو واكتر
ياسر:ياريت بقي انا زهقت
................
سهيله:في ايه ياازهار
مالك
ازهار :تعبانه اوي بموووت
سهيله طب هتصل بالدمتور حالا
وجاء الطبيب ؛ وكشف ماتقلقوش ياجماعهزالمدام حامل الف مب**ك بس هنحتاج تحاليل للتاكده
سهيله:مبروووك حبيبتي
منصور:الف مب**ك
ازهار:ياريت ماحدش يقول لياسر
منصور:ليه بقي
ازهار:عاوزه اعملهاله مفاجاه بنفسي اما يرجع
منصور ماشي حبيبتي الف مب**ك ربنا يكملك علي خير
.....................
المحامي:خلاص هنمضي العقود انهارده
ياسر :اخيرا طب انا هحجز علي مصر عشان امضر واسلم الشقه انا اتفقت مع صاحبها والفلوس تتحول لحسابي
المحامي:اه كله متفقين عليه
وفعلا صفي الشركه وحجز علي طائره للقاهره
فماذا سيحدث ياتري
اسف حبيبتي
الحلقه12
رجع ياسر للقاهره دون ان يبلغ احد
ودخل الفيلا كان ابوه بالمكتب ينهي بعض اوراقه وازهار بحجرتها واخته بحجرتها نائمة
ياسر دخل لوالده
منصور:ياسر !
حمد الله ع السلامه ياولد انت ايه جابك وسيبت الشركه
ياسر:انا صفيت الشركه وبعتها
منصور:انت اتهبلت تفض الشركه دون اذني بعد ماكبرتها وبقي ليك اسم ف السوق
ياسر:قول عقلت انا خلاص هستقر ف بلدي ومش هسافر تأني
ونزلت ازهار علي صوتهم
ازهار:ياسر!
ياسر :هو في ايه كل ماحد يشوفني يستعجب انتو فكرتوني مت ولامش راجع
ازهار:لا بس ماقلتش
ياسر؛ واهو جيت عند سيادتكو مانع
منصور:جيت بمصيبه كارثه تقفل شركتك
انت اكيد محنون
ياسر:دا انا عقلت ياراااجل
منصور :طب خد مراتك وغور من وشي دلوقت
ويمسك.قلبه
ياسر :فيك حاجه
منصور :لا مافيش بس روح.زمان مراتك وحشاك واخذها الي اعلي
ازهار:شيل ايدك دي انت عشت الدور
ناسي انك.طلقتني
ياسر :يعني اولع ف ابويا مثلا مش شايفه تاثير المصيبه الاولي لمايفوق تديه التانيه وربنا يستر ومايفيصش منا
ازهار: بعد الشر عليه
بس هنعيش ازاي وانت طلقتني ازاي اعيش معاك ف اوضه
ياسر:مش ده اقتراحك اننا مانقولش اننا اطلقنا حليها ياام العريف
وع العموم انا هردك لحد اما نقول لعمك ونطلق رسمي وفعلا ردها لع**ته
ياسر :يلا ننام بقي
ازهار:بالسهوله دي
ياسر:شوفي بقي انا جاي هلكان وعاوز انام بدل مااطلقك تاني اتلمي ولايمي الدور خلينا ننام
ازهار:عمرك ماهتتعدل ابدا
ياسر:هاااا ماتتلمي ف ليلتك دي بقي انا علي اخري اصلا
ازهار:ولو ماتلمتش يعني هتعمل ايه
ياسر:اللهم طولك ياروح
ويمسكها من ذراعها
ازهار ماتنرفزنيش انا جاي من سفر وتعبان ماتستفزنيش ولمي الدور واخزي الشيطان ونامي احسن لك
ازهار:وان مانمتش يعني هتعمل ايه
ياسر:ماتخلنيش اعمل حاجه تندمي عليها
ففهمت مايرمي اليه من نظراته لها
فاخذت تبرطم سافل قليل الادب
فابتسم بسخريه يعني لازم قله الادب عشان تتلمي
انتي هتنامي باسدالك
ازهار:اه مالكش دعوه
ياسر:قومي ياهبله اقلعيه بدل مايخنقك وانتي نايمه مش هعملك حاجه انا جاي مهدود ونفسي انام وطيرتيلي النوم من عيني منك لله
خلصي يلا بشخط
فخلعته بسرعه
ياسر:هو انتي مافيش وسط يا اسدال يابلبوص كده
ازهار:والله انت قليل الادب واتغطت ونامت
اسف حبيبتي
الحلقه13
ابتسم ياسر بسخريه علي حركاتها الطفوليه
وبعد ذلك غط في نوم عميق فقد كان مرهق جدا ليستيقظ ف الصباح وهي بجانبه
فيتامل ملامحها فهو لم يراها ولم ينظر لها او يتاملها طيله فتره وجودها هناك
فاستيقظت لتجده مسلط بصره عليها لتفزع
ازهار:في ايه
ياسر بابتسامه:صباح الفل
تغطي نفسها لاعلي من نظراته صباح النور
وماتبصليش كده ماتنساش اننا يعتبر مطلقين
ياسر:وانتي عايشه معايا ف الحرام ولا ايه
انتي هبله ناسيه اني رديتك يعني مراتي رسمي حتي لو متفقين نطلق فانا جوزك.لحد اما ده يحصل
ازهار:اه بس لازم يبقي ف بالك انه هيحصل
وماتحاولش تتخيل حاجه تانيه وهمت بالقيام ترتدي اسدالها فاستوقفها
استني ليكي معايا حاجه
ازهار:بعد ان ارتدت اسدالها وطرحه الاسدال
ايه هي
ياسر اخرج من شنطته كراستها فذهلت عندما راتها
وتوقعت اكيد قراها
ياسر:ايه مش هتاخديها
ازهار:ماعدتش فارقه مابقاش ليها قيمه والتفت بتجاهل له فجذب يدها لترتد إلى ص*ره فيحكم قبضته علي خصرها واليد الاخري يزيل طرحتها ويخلل اصابعه ب*عرها لتغمض عينها من تاثيره عليها فيقبلها لا تدري كم من الوقت لكنها تستفيق فتبتعد عنه
ازهار ابعد عني واوعي تعمل كده تاني
انا مش مسمحاك ع اللي عملته فيا
ياسر :يعني اقطع الكراسه دي وهم بمسكها ليقطها فجرت عليها
ازهار:ماتنساش انها جزء من ذكرياتي واخذتها لتضعها ف الدرج بحانب سريرها
ياسر :ذكرياتك ولا الحاضر والمستقبل بتاعك
مش هتقدري تنكري حبك ليا بل عشقك ليا
ازهار:انا لا بقيت احبك ولا بطيقك
ياسر:تاني عاوزه اثبتلك
ازهار:والله لو قربت مني انت حر
واخذت نقابها لتهم بالنزول
فوقف امام الباب
ياسر:ماتنسيش اننا عرسان ماكملناش 3 شهور وجوزك.جاي بعد غيبه طويله
يعني ننزل سوا وفي شوق وعشق لازم نسبك الدور علي مانتخطي كارثه امبارح وفض الشركه نلحقه بمصيبه الطلاق
والله الراجل ده صعب عليا دا هيشوف ايام سوده
ازهار باقتناع واستسلام
طب يلا خد شاور والبس وياريت لما تنام تلبس تيشرتك ماتقعدش زي طرزان كده
ياسر:مابعرفش انام غير كده هو انا نايم ف الشارع مش نايم مع مراتي
ولا مابتقدريش تقاوميني كده وابتسامه مستفزه علي وجهه
ازهار :وبعدين معاك بقي
اللهم طولك ياروح يلا اخلص عشان ننزل بلاش درلع
ياسر:طب والله لاناملك بالبو**ر بعد كده انا كنت محترمك شويه بس ماتستهليش
فحابت مخده ورمتها عليه
سافل بلا بقي خلصني لهنزل واسيبك
ياسر يخرج راسه من الحمام
وانتي مش عاوزه تيجي حتي تليفيلي ظهري اصلي مابطولهوش
ازهار:يلا ياقليل الادب
والله انزل لو ماخلصت حالا
ياسر:خلاص ياست المؤدبه
واخذ شاور وتدثر بفوطه علي وسطه وخرج يمشط شعره
ازهار:اللهم طولك ياروح انا هتشل كده لو فضلت معاه اسبوع كمان
مش قادر تلبس جوه يعني
ياسر:عشان الهدوم تتبل
اطلع البس هنا براحتي
طلعي غيار نظيف من الشنطه وابقب رصي الهدوم ف الدولاب علي مااروح اصلي االجمعه وطلعي جلبيه بيضا كده للصلاه واكويها
روقيني يعني جوزك بقي ومنجهيه
ازهار:والله انت مش طبيعي خالص
عايش حياتك ومش ف دماغك حاجه
والسوسته مزرجنه
يقترب من الخلف
ومش عوزاني اعيشها ليه عاوزه تدفنيني بالحياه وهي تحس بلهيب انفاسه تلفحها
ازهار:ابعد ياياسر احسن لك
ياسر :الله بفتح السوسته
ازهار :خلاص مش فتحتها يلا اتكل بقي من هنا
اسف حبيبتي
الحلقه 14
ثم جرت ازهار ع الحمام ترجع
فارتدي ملابسه وساعدها ع الاستلقاء ع السرير
ياسر بخضه
انتي تعبانه اجبلك دكتور
ازهار بخضه
هاااا لا انا كويسه هم شويه برد بس يلا ننزل
ونزلو سويا وهو يضع يده حول وسطها من الخلف
ونزلو فطرو مع والده وسهيله التي حين راته
سهيله:ياسو حبيبي
وقذفت بنفسها ف احضانه
وحشتني يارخم ولا بتسال
ياسر:دا انا بردو اللي ابقي اونزلاين ولا برد
سهيله:المذاكره بقي
ياسر:البت عبقريه امال لو ماكنتيش لحقتي حقوق بالعافيه
سهيله:كده بردو دي اخرتها ياباشمهندس
ماكانش العشم انك تزلنا
ياسر:معلش معلش ياام مخ تخين ويحتضنها
سهيله:اوعي بقي انا مخ**اك
ياسر:وانا اقدر امال مين يطلع عيني وارذل علي مين
منصور :خلصتو هبل
اقعد يافالح انت وهي مش كفايه مصيبتك التقيله اللي جاي بيها
ياسر:فيه ايه ياحاج اخ واخته بيهرجو ثم انا **بت فيها ماخسرتش لما بعتها والفلوس كلها اتحولت ومتفق مع ناس بشوف مقر لشركتي الجديده
انا طالع عن اذنكو هروح اصلي الجمعه وابقي اروح اقابل الناس
ازهار:انت مافطرتش
ياسر:ماليش نفس
وطلع وتركهم ليرتدي جلبابه وينزل ليصلي
منصور:ودا من امتي ان شاء الله
ياسر:من زمان عن اذنك
منصور:اللي ماكنت بتركعها من ساعه ماسافرت
ياسر:الحمد لله ربنا هداني
وتركه وذهب يصلي
وازهار لم تكن تتخيل ان تعامل عمها مع ياسر هكذا فهو داءما قاسي معه ويعنفه كطفل امامه
فهو السبب لما ال اليه حال ياسر سابقا
ازهار:ليه يا عمي بتتعامل معاه كده دا ابنك ومحتاج حضنك مش كل حاجه تزعق فيه
منصور:دا راجل ولازم يشيل المسؤليه هو اللي هيشيل كل حاجه والبيت والشركه من بعدي لازم يبقي عظمه ناشف مش طري
ازهار:ماشي مش بالشكل ده كل شيء عنف وتهزيق في اوقات لازم يحس بحنانك فيها
منصور :ليه هو بت هطبطب عليه واحضنه
ازهار:مش البنت بس اللي محتاجه حضنك احيانا الراجل بينهار وبيحتاج للحضن ده
منصور :بلاش الهبل ده سيبنالك الاحضان ياختي
احست ازهار انه لا فائده من الكلام معه
واحست بالاشفاق علي حال زوجها
ولكن مع ذلك فهو لايعفيه من انه اخطا معها وحملها معاناته مع والده فهي لن تسامحه علي فعلته هذه
ازهار:سهيله عوزاكي معايا ف مشوار انهارده
سهيله:اوي اوي انهارده الجمعه نصيع بقي
ازهار:طب البسي
وانا هلبس
وذهبت معها عند ام زياد
ازهار:ازيك ياماما عامله ايه
ام زياد:ازيكو ياحبايبي والله فيكي الخير يا ازهار
وكويس ان معاكي الاموره وحشتوني اوي
سهيله:انتي اكتر ياطنط فهي لا تعلم انها ام زياد وفكرت تواجدها وتواجد زياد مصادفه عندما جاءت الفيلا عندهم
سهيله:شقتكو جميله بتطل ع النيل
ام زياد :دي القاعده ف البلكونه ترد الروح وتشوفي النيل اطلعي بصي حبيبتي وطلعت سهيله
وانتهزت ازهار خروجها للبلكونه
ازهار:ياسر رجع وردني لانه صفي الشركه وعمي ماكانش مستحمل الخبر فماقدرناش نقله واضطر يردني عشان هنقعد سوا ازاي
ام زياد:طب وايه الاخبار معاه
ازهار :هو اتغير كتير بس مش قادره اسامحه واللي عمله فيا وتعامله معايا واللي حصلمن صحبه ف بيتنا
ام زياد:وعسي ان تكرهوا شيئا
يمكن ربنا عمل كده عشان تقربو من بعض وتدوبو المسافات وتبتدو بدايه جديده
ازهار:انا حامل
ام زياد: الف مبروووك
ازهار:بس ماقولتلوش
خايفه مايرضاش يطلق
وانتي يفضل معايا عشان ابنه بس
انتي ناسيه هو اللي طلقني
ام.زياد:ماتستعجليش الامور الزمن بينسي
وماتعرفيش ايه المستخبي
.................
ف البلكونه كانت تقف سهيله تستمتع بالمنظر فالبلكونه طويله بامتداد الشقه ويطل عليها الغرف والصاله
لتجد من يخرج من حجرته ويتريض وتشهق وهو يميل الي هذا الاتجاه ثم هذا ليجدها امامه
زياد:يامحاسن الصدف اظن انا ف بيتي كافي خيري شري وانتي اللي جيالي لحد باب اوضتي
لا وجايه من اول النهار تلحقيني من اول الطلعه
سهيله بصدمه
انا لو اعرف انه بيتك ماكنتش جيت مع ازهار اصلا
انا كنت جايه لطنط معرفش انها مامتك
زياد:يابت اطلعي من دول
تلاقيني وحشتك قلتي تجي تبصي عليا
سهيله:انت قليل الادب لاني مابطقش اشوفك اصلا فجرها من ذراعها ادخلها حجرته واغلق باب البلكونه
واسندها ع الجدار
سهيله :سيب ايدي بتعمل ايه يامتخلف انت افتح خليني اطلع
زياد:بت انتي انا مش عاوز امد ايدي عليكي مش حته عيله زيك هتهزا فيا ف الراحه والجايه
سهيله :عشان انت مهزا اصلا
زياد:بقي انا مهزا
طب انا هوريكي التهزيء اللي علي اصوله
وقبلها قبله عنيفه وهي تحاول ابعاده
سهيله :انت ساف ..
قاطعها:هاااا هاااااا لو ماتلميتي هعملها تاني
عشان كل ماتفتكري تقلي ادبك ولا تطولي ل**نك تفتكري اللي هيحصلك
سهيله بعين دامعه
وسع كده
فجذبها من يدها ماتعيطيش ومسح دمعه علي خدها وكاد يقبلها اخري ولكنها ابعدته وجرت
زياد يضع اصابعه في خصلات شعره
يخرب بيت كده
البت دي بتعمل فيا عمايل
مش ممكن هتجنني
انا ايه اللي بيحصلي لمابشوفها ده
وخرج ليسلم علي ازهار
سهيله:مش يلا بقي ياازهار عشان مانتاخرش ولا تريد النظر له
ازهار:حاصر بعد اذنك.ياطنط وسلمي علي عمو
زياد:يلا انا نازل اصلي تحبو اوصلكو الاول
سهيله :لااااا معايا العربيه
زياد:طب خلاص
فاخفضت راسها مره اخري
وذهب يصلي وهم رجعو الفيلا
اسف حبيبتي
الحلقه 15
رجعو الفيلا كان ينزل ياسر من السلم تلعلوي بعد ان ابدل ملابس الصلاه ليرتدي قميصه وبنطاله ليذهب لمقا**ه اشخاص لموضوع شركته
فتوقف حين راهم كنتو فين
سهيله:عند جيرانك ام زياد
فاستشاط ياسر غضبا ونادي بعلو صوته
ازهااااااار
حصليني علي فوق
ازهار:ربنا يستر وطلعت وراءه
واول اما دخلت اغلق الباب وامسكها من ذراعها بقوه
انتي ايه وداكي عند سي زفت زياد ده مش مكفيكي هناك جايه تقابليه هنا كمان
ازهار:اخرس انت ازاي تفكر ف كده زياد.مشاكتر من اخ وانا رحت لمامته لانها جاتلي هنا قبل ماتيجي من السفر
وتبكي هو انت عشان خاين مفكر الناس كلها خاينين ثم انت مالك ومالي مش طلقتني مره وهنطلق خلاص
ياسر:اه اطلقك عشان تروحيله دا بعيد.عن شنبه
ازهار :انت اكيد مجنون
ياسر :اه مجنون عشان بغير علي مراتي تحبي تشوفي الجنان اللي علي اصوله وجذبها من شعرها ليقبلها وهي تبكي وتبعده
بس بقي ياياسر فوق والله مافي حاجه بيني وبينه
وكاد ان يتهور ويفعل مثل المره السابقه ولكن اوقفته جملتها
دا حتي بيحب سهيله
فتوقف ياسر ايه دا بعيد عن شنبه
ازهار:ليه يعني دا حتي انسان محترم واخلاق وقف جمبي وانا مافيش صله بيني وبينه يبقي اكيد هيحافظ علي مراته وتبقي ف امان معاه
ياسر:ولا واخدها كبري عشان يبقي جمبك ينسي اني اوافق عليه دا نجوم السما اقرب له منها ومنك
وخرج ورزع الباب
بت ياسهيله
سهيله:في ايه
ياسر:ايه اللي بينك وبين زياد
سهيله بخوف والله مافي بينا حاجه انا مابشوفهوش الا صدفه هنا لما جه مرتين
ولما رحنا
ياسر:يعني كمان جه هنا مرتين حلو اوي وانا طرطور ف القاعده ماشي اما ربيتكو من اول وجديد مابقاش اانا افضالكو بس وهتشوفو مني وش ماشوفتهوش قبل كده
سهيله جريت علي ازهار هو في ايه ياسر ماله اول مره اشوفه كده
ازهار:كان مفكر في حاجه بيني وبين زياد
قلتله دا زي اخويا وهو حساه بيحب سهيله
شاط وهاج بالشكل ده
سهيله:وانتي ازاي تقولي كده مافيش بينا حاجه هو عشان تخلعي تدبسيني
ازهار:لا انا شايفه كويس نظراته ليكي
سهيله:هو حر ف نفسه لكن انتي عملتيلي مشكله ماشوفتيش كان زي التور الهايج ازاي
واشمعنه زياد بالذات اللي بيعمل كده عشانه
انا هحكيلك كل حاجه بس ماتجبيش سيره لعمي
وقصت عليهة ماحدث من اول ذهابها الي حادث اعتداء صاحبه ووقفه زياد معها ومافعله بعدها
سهيله:زياد عمل كل ده له حق ياسر يجنن منه طبعا
ازهار:زياد انسان محترم واخلاق وفعلا بعتبره اخويا ووالدته امي وبلجا لهم ف اي شيء وهم اللي وقفو جمبي
بس ماتقوليش لعمي اي حاجه
سهيله:طب ياسر بتحبيه بعد دا كله
ازهار:المصيبه اني بحبه فضلت عمري كله بحبه وكنت مفكره يوم جوازي نولت كل اللي اتمنيته لقيت كله سراب
وحتي مايعرفش اني حامل لسه
سهيله:نهار اسود دا هيطين عشتك لو عرف انك مخبيه دا كله عنه
ازهار:اعمل ايه مش عاوزه ارتباطه بيا يبقي عشان الولد ونربيه سوا وخلاص
سهيله:بس ياسر بيحبك بجد ماشوفتيش كان زي المحنون ازاي بسبب غيرته عليكي
ازهار:وانا مش مستحمله تعامله ده شك وغيره
احنا خلاص متفقين ع الطلاق انا تعبت
اسف حبيبتي
الحلقه 16
ذهب ياسر التقي ببعض رجال الاعمال وبعض الاشخاص للبدا في عمل شركته الجديده مع اشخاص جدد واتفق معهم علي امضاء العقود
ورجع متاخرا الي الفيلا
وازهار قلقه عليه يكون حصل له حادث اوشيء .
ثم استمعت لعربته فانطلقت لشباكها لتراه يركنها امام باب الفيلا
ازهار تتن*د بارتياح الحمد لله الراجل ده هيجبلي جلطه من اللي بيعمله فيا ويقلقني عليه
ودخل يضع مفاتيحه وموبايله علي الكومودينو
وبدا ف خلع قميصه وبنطاله
وازهار تستجمع شجاعتها
انت اتاخرت كده ليه
ياسر:وانتي مالك دخلك ايه اجي ولا مااجيش يهمك اوي وجودي
ازهار :انت بتكلمني كده ليه انت ناسي اني مراتك
ياسر:انتي لسه فاكره ويجذبها من يدها ويمسكها من خصرها بقوه
يظهر انك انتي اللي ناسيه اني جوزك ودايره علي حل شعرك
طب انا كنت ف شغل مش زيك بتتصرمحي
ازهار:وسع سيبني عمرك ماهتتعدل
ياسر:اااه انا كده وهفضل كده لو عاجبك ول بقينا مش عاجبين بعد ماشوفنا حبيب القلب
ازهار:تصدق ان غلط الكلام معاك انا غلطانه خليك كده ف شكك الاعمي
يجذبها مره اخري مين ده اللي اعمي يابت انتي هتخيبي ماتفتحي لكلامك انا جوزك
والله لاربيكو من اول وجديد انتي والهانم التانيه ماانا نايم.علي وداني اصلي
ودخل ياخد شاور وخرج بالبو**ر وتدثر بالغطاء
ازهار:انت هتنام بالبو**ر كده
ياسر:اه مش عاجبك تحبي اقلعهولك هو كمان
فشهقت ازهار وبرقت
سافل وتدثرت بالغطاء
ياسر :بت انتي لمي نفسك عني وانا مخنوق منك خنقه سوده بدل ماهخليها ليله سوده عليكي
وانتي محلوه انهارده كده ياختي شوفي لبسك وابقي اكلمي ف بو**ري دا انا بو**ري ساترني عن لبسك
فطلعت من تحت الغطاء
بطل سفاله وقله ادب مش عشان سكتالك هتسوق فيها
ياسر :لا قومي يابت وريني هتعملي ايه اصلي خفت اوي
وانقض عليها بقبله ثم فعل مايريد
ياسر:عشان لما اقولك تكتمي يبقي تكتمي خالص مااسمعش صوتك عشان ببقي علي اخري
ازهار:انت ازاي تعمل كده وانت عارف اننا هنطلق
ياسر:ابقي قابليني
نامي نامي واتغطي احلام سعيده قال اطلق قال دا لما يطلعلك.ديل ياقطه
ازهار:انت عيل ومالكش كلمه
فاعتدل وامسكها من شعرها بتقولي ايه يابت مين دا اللي عيل ومالوش كلمه
انت يظهر عجبك الموضوع ومش عاوزه تخلصي الليله
ازهار:هو انت كل حاجه عندك ده عقابها
ياسر:اه من انهارده ده عقابك عندي لحد اماتحترمي جوزك وتعرفي بتتعاملي مع مين
ازهار:طب وسع بقي انا عاوزه انام
ثم قامت مسرعه للحمام ترجع
ياسر:هو في ايه بالظبط انتي لسه تعبانه مابتقوليش ليه اجيب الدكتور وحملها للسرير وغطاها ونام خلفها يحتضنها
ياسر :عامله ايه دلوقت
ازهار:احسن الحمد لله
انتي بكره هتصل بالدكتور يجي
ازهار:لا انا كويسه انا بس اللي بلبس خفيف
فاحتضنها لتدفءتها ونامو
واستيقظت ف الفجر اخذت شاور وقام هو الاخر وصلو سويا واحتضنها مره اخري
عامله ايه دلوقت
ازهار:بقيت كويسه ونامت مستسلمه لاحضانه
تتمني ان يظل هكذا ولا يتعكر كموج البحر
اسف حبيبتي
الحلقه17
استيقظت ف الصباح وهي تضع راسها علي ص*ره لا تدري كيف فاحست بالخجل وحاولت تقوم فجذبها م**وفه من ايه انتي ف حضن جوزك يعني كل اللي عملناه وجايه ت**في عشان نايمه علي ص*ري
ازهار:وسع ياياسر سيبني
ياسر:ازهار انا طلقتك عشان ماكنتش قادر ابص ف عنيكي تاني لاني مقدرتش احميكي ف بيتي
وانا مش هقدر اعيش معاكي وانا كده
لكن انتي اللي بتستفزيني وتخليني اتعامل معاكي بالشكل ده انتي عارفه اني عصبي وخلقي ضيق ومابستحملش وانتي بتتعمدي استفزازي
بس بحبك ومش عارف هعيش من غيرك ازاي
ازهار:وانا مش قادره استحمل شكك وغيرتك الجامده دي انا تعبت
ياسر:انتي بطنك مالها ماكنتيش كده
ازهار:هاااا دا انتفاخ
ياسر:انتفاخ ايه داانتي مرجعه كل حاجه قبل ماتنامي
يلا نفطر تحت البسي ويلا
ازهار:يلا
...................
منصور:ماتقعدي علي حيلك.تفطري
سهيلهوهي تحسر في فمها الطعام
اصل عندي محاضره سلام
وركبت للذهاب لمحاضرتها
وبعد ان انتهت خرجت لتجد زياد
حاولت تجنبه والذهاب لعربتها لتجده امامها
سهيله:زياد بليز مايصحش اللي بتعمله ده
زياد:وانا عملت حاجه واصلا تعالي معايا نقعد ف حتهزنكلم.عاوزك ف موضوع
سهيله ماينفعش اروح معاك ف حته
فجذبها من يدها لسيارته وانا قلت هنروح نكلم
سهيله:وانا مش راحه معاك ف حته
زياد وانا عارف مش هتيجي بسهوله ورش علي وجهها اسبراي ودخلها السياره وانطلق بها
وجلس الي جوارها لحين تستيقظ
زياد:يلا ياسوسو بقي فوقي مابتنميش ف بيتكو ماصدقتي دي بخه بس اللي بختها
فبدات تستفيق وتتامل حولها انا فين ووجدت زياد بجوارها فخافت ونظرت حولها لتجد نفسها ف الصحراء
سهيله:يانهار اسود.انت عملت ابه ووديتني فين
زياد:الصحرا عشان تشتمي تهبلي براحتك
سهيله:انت عاوز مني ايه
زياد:عاوزك
فتصعق سهيله وتداري نفسها بيدها فيخبطها علي نفوخها
يامتخلفه دايما تفكيرك شمال
انا عاوزك.ف موضوع وهو اني عاوزك.تبقي مراتي
سهيله:وهو ماينفعش الا لما تخ*فني ف الصحرا
زياد:انتي بالذات ماينفعش معاكي غير كده
سهيله:انساني يازياد مش هينفع صدقني
زياد:في حد تاني
سهيله:لا تاني ولا تالت
انت وياسر بينكو مطارق الحداد وازهار بس لمحتله امبارح انك بتحبني بقي زي التور الهايج واول مره يزعق معايا وتبكي
زياد:طب ماتعيطيش بالله عليكي مابطقش استحمل دموعك
وانا مش هياس وهروح لابوكي
سهيله:زياد مش عاوزه مشاكل مش لازم انا شوف غيري
زياد:هو انا عندي زرار ادوس عليه يوقف حبي ليكي
سهيله انا اول مره واحده تحرك مشاعري
عمرها ماتحركت الا معاكي
فخرجت سهيله تبكي
وقام وراءها
حبيبني انا هعمل المستحيل
سهيله:انا خايفخ عليك وعليه
خايفه يقتلك فاغمض عينيه وجذب راسها الي ص*ره ماتخافيش حبيبتي انا هكلم والدك وابقي اكلم مع ياسر
يلا بقي اوصلك ولا ارتحتي ف الصحرا هنا نفرش ونقعد
سهيله:ههههه لا يلا
وفعلا اخذها لسيارتها وسار وراءها للفيلا
سهيله :خلاص روح بقي رايح فين
زياد:هقابل ابوكي
سهيله:دلوقت
زياد:خير البر عاجله
انا نفسي تبقي معايا امبارح اول امبارح
سهيله:ههههه ياسلام
زياد:يخربيت ضحكتك اللي بتجنني
يلا افتخيلي سكه
سهيله:حاضر
زياد:ياواد يامؤدب
ودخل وراءها الفيلا وقابل والدها
وقال له امكانياته
منصور:احنا نتشرف بيك يابني ووالظتك ست طيبه وناس محترمه
زياد وكل طلباتهة محابه
منصور:خلاص هات الاهل وتشرفو
اسف حبيبتي
الحلقه18
رجع ياسر كعادته متاخر
منصور:ياسر كنت عاوزك ف موضوع
ياسر:طب اجله لبكره لحسن جاي تعبان شويه
منصور :خلاص بكره مش هروح الشركه وهستناك نتكلم
ياسر:اوك
وطلع لزوجته وضع اشياءه كعادته وهم بخلع قميصه وبنطاله
ازهار:هو كل يوم تاخير كده ولا في ادني مسؤليه للي مستنياك دي
ياسر:ياااارب
هو انتي مابتزهقيش من الاسطوانه دي
هو انا بلعب مثلا مش شغل عندي ولا اسيبه واجي اقعد جمبك ويمسكها من ذراعها
انتي عاوزه مني ايه بالظبط
مش انتي مش طيقاني وعاوزه تطلقي مالك ومالي بقي يهمك ف ايه وجودي او عدمه
ازهار :اي اي سيب دراعي
ياسر:انا داخل اخد شاور ارجع الاقيكي نمتي والا مش هييحصلك طيب
فهي تعلم تهديده جيدا فدخلت جري السرير تتدثر بغطاءها
ابتسم ابنسامه ساخره
مش اد الحاجات دي بتعمليها ليه غاويه تحرقي دمي
فطلعت براسها من تحت الغطاء
والله دا ابسط حقوقي اني اعرف جوزي فين ولما يتاخر يبلغني
ف*جع لها لماانتي شاطره وحافظه حقوقك فين حقوقي يافالحه فغطت وجهها بالغطاء مره اخري
ياسر:والله لو ماتلميتي ف ليلتك اللي شكلها مش فايته دي لهاخد حقوقي تالت ومتلت
ابقي اسمع نفس ليكي بس
ودخل خد شاور ورجع لينام ببو**ره كعادته
وبعد ان اعطي لها ظهره رجع مره اخري احتضنها
الترجيع اللي عندك اخباره ايه لسه تعبانه
ازهار:لا الحمد لله بقيت كويسه
ونامت وهو محتضنها
......................
وطبعا كالعاده يستيقظون لصلاه الفجر وينامون
واستيقظ علي ال11
ياسر:يلا يا**لانه لحسن بابا عاوزني ف موضوع
فنزلو فطرو وهو دخل مع والده المكتب وهي تكمل فطارها
.........
منصور:زياد جارك اتقدم لاختك هو شاب ممتاز وانا هديله قواضي الشركه الدوليه
ياسر:دا علي جثتي الجوازه دي وتعالت الاصوات وازهار تسمع
منصور:ليه تعرف حاجه عنه
ياسر:دا هو السبب ف اني اطلق مراتي
منصور:انت بتقول ايه
انت طلقت مراتك
ياسر ماانا ردتها تاني
منصور:ايوه كده
ياسر:وهنطلق تاني وكله بسببك عشان غصبت عليا
وعندا فيك.اتعاملت معاها تعامل زباله وقص له ماحدث بينهما من اول زواجهما الي الوقت الحالي
وانا مش هقدر اعيش معاها هي عاوزه حد احسن مني انا اخلاقي زفت وانا عارف وانا مش قر ابص ف عنيها بعد ماقدرتش احميها ف بيتي
بحس بعجزي قدامها مش قادر استحمل وبطلعه عليها زهق
فلازم نطلق
لكن زياد ده بعد اللي عمله معايا لو اخر واحد مش هجوزه اختي
منصور:انت اجننت مراتك بتحبك
ياسر:عارف وانا بحبها
بس هي مش قادره تسامحني
منصور :انتو مجانين
ياسر:لا احنا كده عاقلين ومش هتغصب علينا تاني
منصور :وزياد ده انا اقتنعت بيه اكتر من الاول
ياسر:وانا بقي علي جثتي الجوازه دي
وكمان هطلق ازهار
منصور :وابنك
ياسر:ابن مين
منصور:انت ماتعرفش ان مراتك حامل
ياسر:من مين
منصور:انت اتهبلت منك انت مش جوزها
دي قربت ع الرابع
ياسر:كمان وماتقوليش
شوفت كمان مخبيه ابني عني
ثم ماهو هيتربي ف وسطينا ماهي بينا اهي
منصور :وافرض اجوزت
ياسر:هاخده اربيه امال اسيبه لراجل غريب
وهي تقدر تجوز غيري
منصور:ياربي ع التخلف
ياسر:انا طالع اتوضي واروح اصلي
وازهار جربت يانهار ااسود يانهار اسود وجرت لحجرتها
ياسر:ازهاااار وجري وراها ليلحقها
اسف حبيبتي
الحلقه 19
وصلت اغلقت حجرتها بالمفتاح وهو هايج يخبط
ياسر:افتحي ياروح امك بدل ما ا**ره علي نفوخك
ازهار:مش فاتحه
ياسر:والله لو مافتحتي ياازهار ليكون يوم اسود عليكي وع اللي خلفوكي افتحي احسنلك
ازهار :لا مش هفتح انت مش هتطلقني مالكش دعوه بيا بقي وماتجيش هنا
ياسر:ماتستفزنيش عسان انا جبت اخري منك وشكله هيبقي يوم منيل ماطلعلوش ملامح عليكي افتحي يابت
ازهار:مش هفتح
فبدا ف **ر الباب حتي انهار امامه الباب من فرط.عصيبيته
ياسر :انتي فين واغلق الباب بالترباس الداخلي لان الكالون **ر
لو ماظهرتيش هجيبك من شعرك
واخذ يبحث عنها وطلعها من الدلاب
ازهار:لما انتي جبانه كده ومابتقدريش تتحملي نتيجه افعالك بتعمليها ليه مستنيه ايه عشان تقوليلي انك.حامل لما الاقي عيل ف الاعداديه داخل يقولي باابا وياخدني بالحضن
ازهار:والله كنت هقولك بس خفت ماتطلقنيش عشان الطفل وانا مش عوزاك تفضل معايا عشان الطفل بس مش هو اللي هيربطنا ببعض
ودا جه منين بقي الواد ده
ازهار:نعم
طبعا ماانت كنت سكران طينه ومش داري بنفسك لما جرتني لاوضنك وعملت عملتك
ياسر:يعني هي المره دي حملتي فورا
ازهار:سبحان الله هتعترض قضاء ربنا وقدره
ياسر:ونعم بالله
بس بردو ازاي تخبي عني وانتي قربتي ع الرابع واقولك تقولي انتفاخ والترجيع اصلي خدت برد
والكل عارف وانا زي الاطرش ف الزفه ويجذبها من شعرها
ويخرجهم من الخناقه صوت سهيله التي تصوت وتستغيث بهم فهرع ياسر وازهار
ياسر:بابا بابا فوق يابابا
انا السبب واتصل بالاسعاف فورا وذهب الجميع للمشفي
واخذه الدكاتره علي الاجهزه الخاصه بحالته
والجميع ف الخارج في حاله ترقف والممرضات تجري هنا وهناك
ثم خرج الدكتور
الدكتور:انت عارف ان والدك مريض قلب
وقلتلك اي زعل وحش عشانه احنا حاولنا نخلي حالته مستقره بس ياريت بلاش تزعلوه اواي اخبار سيئه ياريت تبعدوها عنه لو اخبار مفرحه ياريت
اتصلت ام زياد بازهار تكمن عليها
وجدتعا تبكي واخبرتها ان عمها بالمشفي في حاله سيئه
ام زياد:الف سلامه ربنا يشفيه طب هقول لزياد ونجي
.............
ودخل بعد فتره حين سمح الدكاتره لهم بالدخول
وطي ياسر علي يد والده قبلها
انا اسف يابابا سامحني وانسي اي حاجه قلتها واللي عاوزه هعمله لو مش عاوزني اطلق مش هطلق بس انت قوم بالسلامه وماتفضلش كده وتنزل دموعه
وسميه تمسك يده الاخري تقبلها
وتبكي قوم بقي ياعمي انا ماليش غيرك
منصور:بصوت واهن
انتي مالكيش غير جوزك هو عصبي ومتخلف بس حنين وبيحبك
مش هتلاقي حد يحبك ويحافظ عليكي اده هو اتعلم الدرس خلاص استحمليه وغيريه