ابنه عمي المشا**ه البارت الخامس

2310 Words
صباح يوم جديد ملئ بالاحداث علي ابطالنا كالعاده نجد حوريتنا استيقاظت من قبل الفجر وصلت قيامها والفجر وترتل وردها في القران الكريم بصوتها العذب حور الحمد لله خلصت وردي وصلاتي يارب اجعله يوم خير علينا نشوف بقي هنعمل ايه مع البشمهندس اسر انا لازم اخليه يقول حقي برقبتي وهو مش بيقول عليا طفله انا هعرفه اطفله دي هتعمل ايه فيه استعنا علي الشقه بالله + في غرفه اسر نجد.حور تتسحب كالحرامي من الشباك ووجد اسر نائم وغرفته مرتبه حور في سرها الله دا شكله زي الملاك هو نايم مش زي مبيكون هو وصاحي انتبه لنفسها ايه اللي بقولوا دا انا لازم اخلص قبل ميصحي وعملت مصبتها وطلعت من الشباك تاني منصور كان طالع وشاف حور بس بين انوا مشافش اللي عملته حور وهي داخله منصور كنتي وين يا حور الصبح بدري كدا حور انا انا انا كنت بشوف حاجه اكلها من التلاجه اللي تحت منصور ولقيتي الاكل اللي عاوزه حور اه الحمد لله بابا ممكن اروح عند فرح بكرا اراجع معاها عشان البيت هيبقي كله تجهيزات ومش هعرف اذاكر هنا منصور بحنان روحي يا حور حور حور ايه يا بابا منصور خدي الفلوس دي حور ليه يابابا انا ماما معاي مش محتاجه منصور دي عشان تجيبي هدوم للفرح ولا هتلبسي القديم حور اخ وض*به جبهتها تصدق انا نسيت الموضوع دا الفرح باقي عليه اسبوعين ومجبتش الفستان لحد دلوك وفرح ولا فاطمه الكلام مفكرونيش منصور ههه يبت بطلي ل**نك دا اللي متبري منك حور ب**وف معلش يا بابا انا اسفه منصور متتاسفيش يا حور غير علي الغلط بس حور االمنشاوي مش بتتاسف ولا تخاف فاهمه يا حور حور فاهمه يابابا طاب انا عاوزه اروح الارض انا بقالي كتير مرحتش منصور وعاوزه تروحي الارض عليه حور يعني مش عارف يا حور حور عاوزه تنزل ليه حور بتعشق الخضره وبتعشق الارض يرضيك حور متنزلش منصور لا في دي عندك حق ميرضنيش حور خلاص اتفقنا هنزل معاك لما اظبط حالي وعد منصور هه وعد يا حوري حور الله يبابا انتي من زمان مقولتليش حور وزعلت منصور في نفسه( كان علي عيني يا بتي بس اعمل ايه انا لازم الاقي حل انا تعبت ) متزعليش مني يا حور لو في يوم زعلتك او جيت عليكي انتي عارفه معزتك عندي انتي اول بت ليا ولما جيتي جبتي معاكي فرح الدنيا كلها بقلم فااطم عيد حور بفرح بجد يبابا يعني انا فرحتك وجبت الفرح علي الدنيا منصور بجد يا عيون ابوكي انتي اول مدولتي الفرسه ولدت معاكي حور عشان كدا محدش بيقرب منها غيري وسمتها فرحه عشاني منصور اه يا حوري حور وايه تاني يبابا منصور ولارض جبات محصول كبير غير العاده و**بنا ارض كنا عاوزينها حور يعني كل دا معاي لما ولدت امال ليه دايما بتعاقب وعمي مش بيحبني ومرات عمي بتقول عني وحشه وفقر منصور لا يا حور متقوليش كدا وبعدين انتي مؤمنه وربنا خلق كل حاجه لسبب صح حور صح بابا انا عاوزك منصور عاوزه ايه حور عاوزه حضن عاوزك تحضني جامد منصور يا قلب ابوكي بس كدا تعالي في حضني سميره كانت حاضره لكل الموقف وتستمع لهم وتبكي ب**ت مؤمن وساره حضنوها مومن بصي اهي بتضحك اكيد كل حاجه هتتحل حور لابوها طاب يله بقي ايدك علي الفلوس بس بحبحها شويه عشان هجيب فستنين وكام جلبيه علي كام ا**سوره واشيك نفسي للفرح منصور ابحبحها ايه الكلام دا هو في حد بيقول كدا حور مش انا قولت كدا يبقي فيه منصور محتضنها ههههه فعلا علي راي غمك سامي دوشه ولمضه كمان ساره لمؤمن مشاورله ان يغلسوا عليهم ساره الله الله يبابا بتدي بنتك بس فلوس وانا لا نؤمن مين كدك يا عم حور واخده فلوس كتير علي قلبك حور الله واكبر الله واكبر بابا بص بيحسدوني اكيد لهتقع منهم لهتتسرق من عنيهم منصور هههه فداكي اد*كي غيرهم يا عيون ابوكي حور مطلعه ل**نها لهم ساره بابا انا عاوزه زي حور اشمعنا هي منصور بعدين هد*كي ساره لا دلوك اشمعنا حور انا عاوزه زيها حور ايي ايي عشان انا اكبر فرحه في حياته وانتي لا وطلعه ل**نها ليها ساره بابا صح اللي بتقوله وانا مش فرحه في حياتك حور ايون صح كدا منصور بس يا حوري واناي يا ساره انتي ساره فرحتي بردوا انتوا الاتنين احلي فرحه في حياتي ساره ايي ايي وانا كمان بابا قال عني فرحته مؤمن تحس انوا قاعدين في حضانه بقلم فااطم عيد حور وساره ملكش دعوه حور بابا قوله يسكت منصور بس يا واد ملكش دعوه بيهم يعملوا اللي عوزينه حور وساره طلعوا ل**نهم لمؤمن مؤمن كدا يا حج انا اتهزقت اووي اقوم بكرامتي احسن حور احسن برضوا سميره بس يبت من اخوكي مؤمن تصدقي انتي اللي فيهم يا ست الكل حور كدا يا ست ماما مؤمن امال عاوزه تكوشي علي كل البيت خليلي حد حور خلاص انا حبيبي بابا سميره احنا مش هنخلص اقوم احضر الفطار عشان عمك واولاده واسر هيصحه بدري حور وهو مفيش غير اسر اللي بدلعي فيه من ساعه مجه وانا لا منصور ههه وبتغيري من ابن عمك عشان امك مهتميه بيه حور لا تهتم بيني انا وبس واسر لا مؤمن يختي طفله قي حضانه انتي متعرفيش انوا قبل ميسافر كان حبيب قلبها ومش بيفرقها وحتي لما سافر بقي علي تواصل معاها حور بنفخ مليش دعوه امي انا وبس منصور هههههه يله يا مؤمن البت دي مش هتخلص حور وانا اروح اصبح علي سمسيمو منصور حور خفي من مقابلك شويه حور وهو انا بعمل حاجه يبابا انا طيبه وعسوله ساره طاب في شويه عسل مكبوبين منك حور بصت ليها بغباؤه بلاش انتي يا صرصور الكلب منصور ههه يله يبني مؤمن يله يبابا ومشيوا سميره وانا هقوم احضر الفطار حور مزعاكي درس الساعه عشره خلصتي حاجاتك حور ماشي يا ماما ساره ض*به حور بت احكي عملتي ايه حور معملتش ساره بت اخلصي احكي حور الله طاب بصي ياستي ساره يخرب بيتك عملتي كدا فيه دا هيولع فيكي لو عرف حور ميقدرش وهنشوف مش هو بيقول طفله يستحمل بقي بصي سيبك منه عاوزين نشوف ايه هنعمل في الفساتين انا هكلم فرخ وفاطمه وانتي كلمي رحاب وشوفنا كام فستان علي النت وكام ت**يم ساره اوك حور سلام بقي ومشت راحت شقه سامي ودخلت تتسحب سامي مش هتقدري انا صحيت بدري علي فكره حور باحباط لا انا جايه اشوف عاوز حاجه ولا لا سامي رافع حاجه يا سلام بقلم فااطم عيد حور مش مشكله عادي وبتبص علي غرفه اسر وفي نفسنا الدينا هتحلو انهاردا سامي مالك يا حور بتبصي علي ايه حور ها لا ولا اي حاجه يله ننزل تحت ونصبحعلي زوزو سامي يله نشوفها وبعد ربع ساعه الكل متجمع علي السفره الا حور واسر نجاح هي هور علطول كدا بتتاخر ومش بتحترم حد خالص رقيه مويده لها كل يوم تتاخر وتاجي في نص الاكل اكيد بتعمل مصيبه من مصيبها ساره لسه هترد بصت لها امها متتكلمش سامي الغايب حجته معاه اكيد هتاجي دلوقتي اهي جات اهي حور داخله بباقه ورد انا جبت الورد دا لاحلي زوزو وسمسيمو والباقي للفاظه الحلوه دي سامي يعني بتجيبي ورد كل دا حور اه يا سمسيمو الجده زينب بجديه اقعدي يله يا حور كلي وبطلي كلام وبعدين وين اسر نجات اكيد دلوك هيجي هو مش بيتاخر حور بتعد في سرها ١ ٢ ٣ و اسر بزعيق ماما ماما نجات والكل اول مشافه هههههههههههههههه اسر بعصبيه فيه ايه بتضحكوا علي ايه الكل هههههههه هههههههه اسر بزعيق مين عمل كدا في حاجاتي اسكتوا عمر بضحك هههههههههه شكلك مسخره مش عيب تطلع كدا وانت لابس النتشرت مكتوب عليه انا اهبل دا او اللي في وشك دا ايه حبر ولا ايه بس الشنب تحفه لا ولا شعرك بتوكه دي فظيع ههههههه هههههههه اسر باستغراب ليه ايه فيه دينا ههههههه بص هناك كدا هههه اسر ي مين عمل كدا الكل هههههه راح ركب فوك غير هدومه حور ههههههههههه مسخره ههههههههه احسن احسن سامي وسميره ومؤمن وساره باصلها حور ههههههه مالكوا باصين علي كدا ليه اسر نزل حور ههههههههه وواقعه في الارض ههههه شكلك كان يضحك مسخره هههههه اسر خفه طاب قوي منصور بجديه مصطنعه يله كله علي الفطار وانتي يا حور قومي من الارض نجاح ومين اللي عمل فيك اكده يا ولدي وانتي يبت يا مقصوفه الرقبه بتضحكي علي ايه خلاص اسكتي الجده يكفيكم حديت عاد ويله علي الوكل حور ههههه حاضر هههه خلاص اسفه ههه بقلم فااطم عيد اسر بصله وسكت علي السفر اسر في وش حور وجنبها ساره وسامي حور باصه في طبقها ومبتسمه دينا يا ترب مين عمل فيك كدا يا اسر اسر بص لحور لو عرفته هيشوف مني ايام سوده وديني ماهرحمه حور ضحكه بصوت عالي هههههههه علي بزعيق حوررر اخرسي حور سكتت وقامت قالت الحمد لله شبعت ماما انا هلبس يدوب عشان الدرس رقيه هو كل يوم درس درس واحنا ورانا مصالح كتير نجاح ولا الفرح اللي خلاص ومحتاج مننا شغل ياما حور قعدت مكانها ومتحركتش عثمان حور خفي دروسك ولا اقولك متروحيش خالص الايام دي لحد الفرح ميخلص حور بصدمه ايه ازاي وانا امتحاناتي خلاص باقي عليها شهرين ونص كدا مش هلحق نجاح انتي كيف عتكثري كلام عمك ا الكبير بت قليله ربايه حور بس عثمان هي كلمه مفيش مرواح وخلص الكلام سامي متدخل لا يا خوي حور هتكمل دروسها واءا كان علي الخدمه فالحريم كتير وحور مش هتفرق لو مقعداش وامي هتقدر تظبط الدنيا ولو الخدمه كتير ابعتوا هاتوا خدمين زياده دا غير البنات كتار ويقدروا ينجزوا رقيه بس يا ابو اسر الجده مبسش حور يله علي دروسك ومتتاخريش حور حاضر وباست سامي وحضنته شكرا يا سمسيمو وايه رايك في العملته في ابنك انت نفت وابنك شرب ههه سامي كدا يا هور بس برفوا عليكي هههه حور وهي تجري سلام عليكوا اسر كان مدايق علي اللي قلوه عليها وانهم كانوا هيمنعوها ولسه هيدخل لقي ابوه اتكلم وانزعج منه ولما حور ركبت فوق وشافها بتوشوش ابوه ادايق من قربها الزايد لباباه وقال الحمد لله سلام عليكم وركب فوق وبعدها الكل قام اللي علي الارض واللي علي شغله في الاعلي حور كانت طالعه مع العلم شقه اهل حور في وش شقه عمها سامي في الناحيه الشرقيه والناحيه الغربيه شقه عثمان واحمد حور شهقه اسر مساكها وزنقه في الحيطه وعيونهم جت في عيون بعض حور فاقت الاول حور انت يا بشمهندس ميصحش كدا عيب اسر هش هش اولا مفيش حد هيجي هنا ثانيا انا لازم اعقبك علي اللي عملتيه حور ها انا عملت ايه اسر لا يشيخه امال خالتي اللي بوظت كل تشرتاتي البيضه وبوظت تلحمام وبهدلته ولا اللي عملتيه في وشي ولا راسي وانتي ازاي عرفتي اني اول مصحي بالبس التيشرت اللي مطلعه وامتي دخلتي وامتي طلعتي بقلم فااطم عيد حور متناسيه وضعهم العصفوره قالتلي ههه بس ايه رايك اسر وبتعترفي كمان حور اه انا عملت كدا ولسه البدايه اسر شكلك العصفوره نست متقولك اني مش بسامح اي حد يغلط فيني حور بغضب منتا غلط فيني وقولت قوزعه وطفله اسر اه دا طار بقي حور اه طار ولسه باقي كتير كمان شقه مرات عمي عثمان اسر بعد عنها وبص ملقاش حد لف لقي حور جرت حور مطلعه ل**نها اييي اييي سلام استعد للجاي ومشت هههه اسر ضحك عليها بس انا ازاي متعصبتش عليها وحبيت اللي عملته وليه ببقي مبسوط لما بتضحك عاد ي يا اسر فكك في المطبخ عند الحريم نجاح هو مش من عادتنا يا ماما الحجه انوا البت لما تكبر متطلعش من الدار رقيه مويده لها والبنته حدانا مش بيتعلموا نجات مين قال كدا ليه لا البت تتعلم مدام بادبها واخلاقها ومش بتعمل حاجه غلط ولا حرام يبقي من حقها رقيه حقها ازاي احنا مش بنعلم بناتنا البت اول متكبر بتتجوز وبتقعد تتعلم الوكل والطبيخ نجات لا طبعا الزمن اتغير والبنت من حقها تتعلم وتشتغل كمان نجاح شكل عيشت مصر نستك عوايد بلدك يا ام اسر نجات لا منستش ابدا وعمري مهنساها الجده كفايكم حديت عاد ويله شهله عشان نحضر الوكل للغداء كدا مش هنخلص وبعدين يا نجاح لو قصدك علي حور فحور ست البنات وكلنا نشهد بتربيه سميره ليها وكيف مربيه بتها والناس كلها بتمدح في بتها وكيف بتطلع الاولي كل سنه وحديت في الكلام دا مش عاوزه عند حور السلام عليكم البنات وعليكم السلام فرح مالك ايه حصل معاكي حور بعبوس مرات عمي كانت هتقومها حريقه ومهتخلنيش اجي فرح هي المرأه المعقربه دي واصل مش سيباكي في حالك حور اه والله لولا سمسيمو مكنتش طلعت غير بعد الفرح فاطمه وفرح شقهوا فرح ازاي دي حربايه وعازه الحرق فاطمه معلش بيطوط بس خالتك واللي بتعمله في حور ميرضيش ربنا فاطمه عارفه يا فرح هي خالتي طول عمرها كدا مبتحبش حد خالص حور فككم منها ويله بينا واه عاوزين نشوف كام فستان للفرح فاطمه يلهههوي انا نسيت موضوع الفساتين هنعمل ايه فرح بعد الدرس نشوف الموضوع دا يله نرجع للقصر كانت ماشيه في الجنينه وبتتبرطم علي مرتات عمامها وهتقع ولحقوها علي اخر لحظه ساره شهقه وفجاه لقت حد مساكها حسن مش تحاسبي كنتي هتقعي ساره بسرعه اتعدلت حسن شكرا يا حسن حسن في نفسه (الله اسمي جميل اووي وهي بتقوله ) العفو يا ست البنات وايه اخبارك ساره الحمد لله بخير وانت ايه عامل حسن الحمد لله بس مالك كنتي بتبرطمي علي مين ساره ليه بس فكرتني الله يحرقهم مطرح مقعدين حسن ههههه شكلها خالتي ومرات عمك رقيه ساره معلش بس خالتك محتاجه الحرق بصراحه حسن ههههه ييت ل**نك دا اللي جايبك وراء ساره سؤال ومحيرني هو ازاي خالتكوا شعنونه مع اني امك طيبه وامها طيبه وابوها الراجل الطيب اللي مش بنشوف منيه العيبه هي طالعه كدا لمين هموت واعرف هي والدلوعه بتعتها حسن هههههه ههه انتي مصيبه بس اسكتي متقوليش كدا ساره اسفه مش قصدي بس حسن متعتذريش خالتي وحافظها عادي متزعليش وفجاه شافها وهي ب*عرها انتي ياستاذه ازاي طالعه ب*عرك كدا افرض حد شافك ساره لا والله دي الطرحه وقعت مني انا وبقع حسن بحده اكيد هتقع مدام ستان ومش مربوطه كويس ساره عليفكره انا اعرف حدودي كويس ومش بقلعها بس كل الحكايه اني كنت هقع ووقعت معاي حسن بقتناع خلاص ماشي بس خلي بالك المره الجايه تخدي بالك ساره ابتسمت وقالت حاضر وفجاه جه عمر ابو علي شرفت ايه الاخبار ساره انتي ليه واقفه هنا حسن ايه شايفها واقفه مع خيال معاي انا خلاص يا ساره روحي انتي عمر مالك يا عم قالب وشك علي الصبح ليه عادي بسال يعني حسن خلاص ماشي فين الشباب عمر يله كلهم جوا وذهبوا للجماعه فاطمه اخيرا خلصنا اوووف كان يوم متعب بشكل حور اه فعلا والله انا هموت وانام وجعانه اوووي فرح عندكم حق هو اليوم دا متعب جدا تلت دروس وراء بعض صعبه خالص فاطمه بس مش ملاحظين انوا الباردين مش ظهرين من بعد اول درس حور اه فعلا محدش ظاهر فيهم فرح ملناش دعوه بحد ويله بينا المغرب مش باقي عليه كتير وووووو نلتقي في البارت القادم مع الكاتبه فاطمه
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD