الجزء الثاني

1528 Words
( الجزء الثاني ) ركض صقر الي الداخل ليطمئن علي علي اقترب صقر من علي بلهفه صقر : جدي انت كويس علي بهدوء : ايه اللي حصل يا صقر صقر : للاسف اتصابت برصاصة غدر علي : انا هنا من امتا صقر : اسبوع علي : حد غيري حصله حاجه صقر : كلنا بخير يا جدي علي : كامل صقر : كويس ومع جميله هز علي رأسه بطمانينه شيلي السلوك دي صقر : ثواني بس هنادي للدكتور خرج صقر مسرعا ثم عاد و معه الطبيب بداء الطبيب بفحص علي بدقه الطبيب : بص يا حاج علي اهم حاجه الراحه التامه للاسف أنت مش احسن حاجه بس علي الأقل افضل من الاول هتفضل معانا هنا كام يوم كمان لحد ما نطمن عليك علي : لا انا هخرج صقر : مينفعش يا جدي علي : لا ينفع واللي بقوله هيتنفذ انا هخرج من هنا علي البلد علطول يا صقر نفذ كلامي نظر صقر للطبيب الطبيب : مينفعش يا صقر بيه حالته لسه مش مستقره صقر : همضي إقرار بأن انا المسؤول الطبيب : طب علي الأقل يستني لما يعدي 24 ساعه دي غيبوبه والجرح بتاعه مش سهل خالص صقر : تمام علي : لا مش تمام صقر : جدي ارجوك 24 ساعه بس علي : ماشي يا صقر خرج الطبيب وامسك صقر هاتفه ليبلغ جميله بأن علي استعاد وعيه وان تأتي بكامل «««««« بقلم الاء ابو العز ««««««« عند جميله كانت جميله مازالت تجلس مع مريم وشريف عندما رن هاتفها نظرة جميله الهاتف وجدته صقر فقامت بالرد فورا جميله : الو صقر : انت فين جميله : عند مريم صقر : كامل معاكي جميله : اها في حاجه صقر : هاتي كامل وتعالي المستشفي حالا جميله بفرحه : جدو فاق صح صقر : اها جميله : مسافة الطريق و هنكون عندك صقر : براحتك متستعجليش و انا في انتظارك جميله : اوكي اغلق صقر الخط مريم : في ايه جميله : جدو علي فاق شريف : طب الحمدلله جميله بنداء : كامل …….كامل اتي كامل و جميله يركضون كامل : نعم جميله : عايز تشوف جدو علي كامل : اها اوي جميله : طب يلا بينا ظل كامل يقفز في مكانه بفرحه عارمه و قبل خد جميله الصغيره كامل : بصي هجيلك تاني بس انا لازم امشي ماشي باي جميله الصغيره : ماثي باي بس تعالي تاني كامل : حاضر استعادة جميله للرحيل ومعها كامل شريف : اجي اوصلك جميله السواق معايا تحت شريف : ابقي طمنيني عليكي متنسيش ودعت جميله مريم وشريف و ذهبت ومعها كامل وهم فرحين «««««« بقلم الاء ابو العز ««««««« في المستشفي علي : قبل ما حد يجي انت عرفة حاجه عن اللي حصل دا يا صقر صقر : للاسف لسه علي : ممممممم تفتكر انا المقصود ولا انت صقر : انا علي : لي صقر : الطلقه كانت جايه ليا انت اللي اتحركت فجاه ودا اللي خلاها تصيبك انت علي : فكرة مين ممكن يكون عملها صقر : مش عارف بس اول المتهمين ولاد اعمامي و بعد كدا ناس من الشغل وفي الاخر جدي علي : لي جدك الآخر صقر : لأن هو لما بيعمل مصيبه بيظهر يطمن لكن هو من يوم ما اختفي هو وألفت و مظهرش و محدش عارف مكانه خالص علي : ممممم تمام دخل ادم و ريناد و رعد الغرفه فبعد أن أخبر صقر جميله اخبر إخوته أيضا اقترب الثلاثه من علي وقبلوا يده باحترام علي : معلش بقا يا ريناد نكدة عليكي في فرحتك بس مش بايدي يا بنتي ريناد : متقولش كدا يا جدي الحمدلله أن انت قومت بالسلامه علي : الله يسلمك ادم : يلا هي كدا كدا فقريه يا جدي فمش مشكله علي وهو يضحك : بس يا واد رعد : بلاش انت يا آدم تتكلم عن الفقر صقر : لا دوشه لا هو لسه تعبان رعد و ادم في نفس الوقت لبعضهم : اسكت بقا ضحك الجميع عليهم علي : الله يحفظكوا يا ولاد وصلت جميله الي المستشفي وصعدة بسرعه إلي غرفة علي دخلة جميله بعد أن دقت الباب ركض كامل اي حضن علي علي : اهلا اهلا اهلا بالبطل الصغير كامل : وحشتني اوي يا جدو كل دا نوم علي : معلش بقا بس كنت تعبان شويه كامل : علي فكره انا شوفتك وانت متعور و زعلت اوي و فضلت اعيط علي : ايه دا وهو احنا من امتا بنعيط كامل : كنت زعلان بس جميله هي اللي صلحتني. كانت ديما تقولي أن انت كويس وبتسلم عليا علي : متعيطش تاني كامل : حاضر اقتربت جميله من علي و قبلة يده باحترام جميله : حمدالله علي السلامه يا جدي علي : الله يسلمك يا بنتي كامل : جدو عايز شوكولاته علي : لما أخرج من هنا بكرا هجبلك ريناد : تخرج بكرا ازاي علي : انا مش هقعد هنا اكتر من كدا انا عايز ارجع البلد رعد : بس دا غلط علي صحتك ادم : و هتتعب اكتر من الطريق صقر : هنسفروا في طياره هيلكوبتر هو هيكون مرتاح هناك اكتر جميله : ازاي بس يا صقر لازم يفضل شويه تحت الملاحظه صقر : انا لو منفذتش كلامه ممكن يقتلنا كلنا ويخرج بردو ضحك علي بشده : لا مش لدرجة اقتلكوا يا صقر ممكن اخدركوا بس صقر : شوفتي دخلة لميس تركض هي واكرم لميس وهي تقبل يد علي : حمدالله على السلامه يا جدي علي : انت جيتي ليه انا مش قولتلك ارتاحي يا بت ارتاحي انت حامل لميس : ارتاح ازاي بس وانا قلقانه عليك كدا اكرم : والنبي قولها يا جدي خليها ترتاح يمكن تسمع كلامك علي : لا متقلقش انتو كلكوا هتيجوا معايا البلد نقعد سوا كام يوم وهناك ستها هتخليها ترتاح صقر : في شغل كتير مش هقدر يا جدي علي : الشغل يتأجل يا صقر و اهي فرصه جميله تشوف بلدنا و نعوض ريناد و رعد عن الليله اللي باظت بس المره دي هتكون ليله علي ذوقي انا ادم : ازاي يا جدي علي : لما نروح هتعرف يا آدم ، وانت يا جميله جهازي نفسك و هاتي قرايبك اللي كانو معاكي في الخطوبه كمان جميله : حاضر يا جدي «««««« بقلم الاء ابو العز ««««««« في صباح اليوم التالي كان قصر صقر يعمل علي قدم وساق فالجميع يتحضر للسفر للبلد بالسيارات حتي يصلون في نفس موعد وصول علي بالطائره في غرفة كامل كانت جميله تساعده في اللبس و تتحدث في الهاتف جميله : يا مريم انا مبلغاكوا من امبارح عشان تجهزي ومتتاخريش مريم : اعمل ايه نمت ومكنتش قادره اجهز حاجه جميله : طب ممكن بسرعه احنا أقل من ساعه وهنتحرك مريم : حاضر شريف : ممكن تبقوا تمشوا يا جميله ولما اجي اتحرك ابقي ابعتي الموقع وهتحرك عليه جميله : لا صقر عايز الكل يتحرك سوا مريم : انت جهزتي حاجتك من شقتك جميله : ايوا يا بنتي انا منمتش اصلا ورحت جهزة كل حاجه ممكن احتاجها شريف : انا مش عارف لي احنا نيجي جميله : جدو طلب كدا معرفش لي مريم : احسن اهو حتي نغير جو جميله : انا قولت كدا بردو و نعوض الكام يوم اللي فاتوا دول مريم : ماشي هروح انجز انا شويه جميله : تمام أغلقت جميله الهاتف كامل : هي جميله هتيجي جميله : انت عايزها تيجي كامل : اها انا حبتها اوي جميله : هي هتيجي بس خلي بالك منها بقا كامل : حاضر جميله : طب يلا احنا خلصنا انزل للداده تحت قولها تعملك عصير لحد ما البس انا كامل : حاضر خرج كامل يركض أمسكت جميله بهاتفها و اتصلت بصقر صقر : الو جميله : ايه الاخبار صقر : كل حاجه تمام انت ايه الاخبار عندك جميله : الكل شبه جهز وهنتحرك في اقل من ساعه صقر : طب كويس و احنا كمان كام ساعه كدا و هنتحرك جميله : تمام صقر : خلي بالك من نفسك و من كامل جميله : حاضر اغلق صقر الخط وبدأت جميله في أن تجهز «««««« بقلم الاء ابو العز ««««««« عند ريناد و رعد كانوا يجلسون في الصالون معا رعد : ريناد ايه رايك احاول اقنع صقر أن احنا نتجوز هناك مره واحده ريناد : مفتكرش أن صقر هيوافق يا رعد رعد : هكلم جدي يقنعه ونتجوز احنا لسه هنتخطب احنا كبرنا علي موضوع الخطوبه دا ريناد : انت اللي كبرة مش انا رعد وهو يغمز بعينه بوقاحه رعد : ماشي يا قمر انا اللي كبرة وانت لسه صغنن متجيبي بوسه وانت صغنن و حلو كدا ريناد بخجل : بس يا رعد و اسكت خالص ادم : نهار اسوح بس يا رعد و اسكت خالص هي حصلت انتو بتعملوا اي رعد : اتفضلي هنلبس مصيبه ادم : قول يا رعد بتعمل ايه في اختي لا وكمان في بيت صقر دا صقر هيطلع عينك رعد : اسكت يا ابني ادم : اسكت لا مش هسكت غير لما اعرف انت كنت بتقول ايه كامل من خلف الكرسي : اقولك يا عمو ريناد : كامل انت هنا من امتا كامل : من وقت انت اللي كبرة وهو قالك هاتي بوسه رعد : نهار اسود ادم : هي حصلت لهاتي بوسه يا رعد رعد : بص انا اصلا كنت لسه بقولها هتجوزك في البلد هناك فمتفتحش بوقك وانت يلا يا ابن صقر امشي من هنا «««««« بقلم الاء ابو العز ««««««« بعد ساعه تقريبا تحرك الجميع في سيارات الي الصعيد تبعهم بعد عدة ساعات طويله صقر و علي بالطائره بعد مده وصل الجميع الي الصعيد وبعد السلام و الترحاب طلب علي من جميله وصقر ان ياتوا الي المكتب دخل صقر وتبعته جميله جلس الاثنان امام علي علي : اجهزوا كتب كتابكوا و دخلتكوا بكرا يتبع ....... بقلم الاء ابو العز ❤️
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD