الفصل الثاني (هجوم )

1391 Words
#السيد المغرور $ الجزء الثالث $ #الفصل الثاني (هجوم ) أحضرت الشرطة علي وجه السرعة في حي مصر القديمة وتحديدا في منزل نور احمد " اقتحم القوات المنزل دخل خالد الي منزل وهو يصرخ بقوة: فين نور وقفت نورهان خائفة من هذا الجهوم وهذه الناس ثم قالت بشفتيها المترجفة: انت عايز مين خالد: انتي هتستعبطي يا بت فين نور نورهان: اولا انا مش بت ولو سمحت متكلمش معايا كده خالد: اه انتي شكلك بقي عايز تتخدي علي قسم معاها نورهان: مع مين يا متخلف انت اقترب خالد منها ثم رفع يده لكي يضربها " تفاجئ بيد تمسك يدو تمنعة من ضرب هذه الفتاه الرقيقة نزلت نور يد خالد وهيا تنظر لهم بصرامة: ايدك يا حضرت ظابط ، لسه متخلقش الي يمد ايدو علينا خالد: والله ، ده انتي شكلك شبح بقي نور: من فضلك اتكلم معانا بحترام احنا لا حرامية ولا نصبين عشان تدخل علينا كده وتكلم بالاسلوب ده وتتعامل بالهماجية دي خالد: نعم ياختي انتي هتعيشي دور " يلا بت معايا نور: معاك علي فين خالد: علي قسم ياروح خالتك نورهان: هتخدو اختي ليه ، هيا عملت ايه خالد: اسألي اختك ، سرقت ايه من الموستشفي بتعتي وبتاعت اخويا شهقت نورة بصدمة ثم قالت: انا مسرقتش حاجة الحقير عمل كده عشان هزقته قدام الناس خالد: كلام ده تقليه في الاسم خدوها امسكت نوورهان يد نور وهيا تبكي: لا يا نور متسبنيش نور: اقفلي علي نفسك ومتخفيش عليا حولت نورهان ترقض خلفها بعد ما ذهبت بيها القوة خارج وقف خالد يمنعها بتهديدة: لو خرجتي هخدك معاها دفعته نورهان وهيا تصرخ بقوة : اوعي من وشي ، انا عايزة اختي حرام عليكم خالد: بقولك اسكتي خالد ثم دفعها بقوة وقعت نورهان علي الأرض حتي خبط رأسها في الحائط وقعت مغشي عليها اقترب خالد منها سريعا يتفحصها بخوف : انتي يا آنسة يا آنسة ، يا نهار اسود البت هتموت حملها خالد بين زراعيه ليخرج بيها مسرعا الي سيارته ........................... جلس عمار علي كورسيه علي المائدة الطعام وبجواره أخته الوحيدة فاطمة وأمامة ولدته نعمة ثم جلس احمد علي رأس المائدة : مساء الخير يا عمار يبني عمار: اهلا يا عمي نظرت نعمة لأبنها بصرامة : عمار اسمه بابا انا مش هقولك مليون مرة زفر عمار بضيق ثم قال: لا هو مش بابا هو جوز امي واحتراما ليه ورباني زي محضرتك هتقولي ، بقول عمي نعمة: بس يا عمار انت مش هطبطل الحدية في كلامك ده احمد: خلاص يا نعمة مش كل مرة نعمل مشكلة علي موضوع ده ،عمار ابني ويندهلي زي ماهو عايز عمار: في موضوع عايز اتكلم معا حضرتك فيه احمد: اتفضل يا عمار عمار: طبعا انا عارف أن حضرتك كبرت الموستشفي بتاعت بابا الله يرحمة وخلتها اكبر موستشفي بس بردو انا دلوقتي الي مسكها فا ياريت يا عمي متصغرنيش ، وتص*ر أوامر مختلفة عن اوامري احمد: أوامر ايه يا عمار دي عمار: حضرتك سامح أن المواظفين يخصمو اكتر من نص للمرضي ليه فاطمة: وفيها ايه يا عمار عمار: اسكتي انتي خالص ثم نظر لولده الموضوع ده انا لغيته قام حمد غاضب من هذا الحديث والقرار: انت كده بتلغيني خالص يا عمار ، اسمع انا عملت كده عشان الناس الغلابة الي مش قدرة تدفع عمار: احنا ملنا بيهم ما يرحو اي موستشفي حكومية احمد: انهي موستشفيات دي ها ، انت مش عارف أن اصلا مفيش موستشفيات حكومية عمار: بردو ملناش ,دعوة احمد: انت حر تعمل الي تعملوا ،يا عمار عن ازنك ثم ذهب احمد وهو غاضب منه نعمة: عجبك الي عملته ده عمار: اه عجبني دي موستشفي بتعتي وبتاعت اخواتي وانا عارف بعمل ايه نعمة: فعلا هيا موستشفي بتعك بس افتكر انك اتربيت وبقيت اكبر دكتور واخوك ظابط واختك في احسن الكليات ، ده بسبب احمد الي صرف عليك من شقاه وتعبو رفض أن يصرف عليك من مالك ،مالك الي كبرو وخلاه بدل الف عشرة والمليون ميه ، والشقة ، قصر كبير عمار: انا مأنكرتش ده علي فكرة بس بردو انا مش صغير عشان يفضل حاطط قرارات زي دي انا خلاص كبرت يا امي انا عندي ٣٥ سنة افهموا بقي ده اكبر دكترا في القاهرة بتخاف مني وبتعملي حساب نعمة: انت هتكبر علينا يا عمار نفخ عمار بضيق ثم قام وهو يهاتف بنزعاج: انا زهقت بقي عيشة تقرف ثم صاعض الي غرفته نعمة: عجبك الي بيعملوا اخوكي في ابوكي يا فاطمة فاطمة: معلش يا ماما ، عمار شكلو فيه حاجة مديقاه انتي عارفاه لما تكون جنونة طالعة " شواية وهيروح يصلحك انتي وبابا نعمة: انا بجد زهقت منه انا مش عارفة طالع مغرور كده لمين فاطمة: ولا انا عارفة " ربنا يديه نعمة: يارب عشان ارتاح بقي ......................... رقضت ناهد الي قسم الشرطة " اقتربت من الحارس: ارجوك لو سمحت عايزة ادخل اشوف بناتي الحارس: بناتك مين يا حاجة ناهد: نورهان ونور الحارس: اه الي جوة مع الظابط خالد ناهد: أيوة انشلا يخليك دخلتي اطمن عليهم الحارس: خليكي هنا هدخل الظابط خالد استأزنه دخل الحارس الغرفة عليهم خالد: في ايه الحارس: في ست برة بتقول انها ام البنات الي هنا قامت نورة وهيا تمسك رأسها " ماما امسكها خالد بهدوء ، لو سمحت اقعضي انتي لسه تعبانة دفعت نورهان يده عنها بقوة: اوعي كده عايزة اطلع خالد: دخلها يبني وبعد لحظات دخلت ناهد ترقض نحو ابنتها ناهد: نورهان حببتي ايه الي حصل نورهان: معرفش ياماما قبضو علي نور وقالو انها سرقت حاجات في الموستشفي شهقت ناهد بفزع وهيا تنظر لظابط: بنتي مستحيل تعمل كده يا حضرت ظابط والله بنتي طيبة وغلبانة خالد: اتفضلي اقعضي بس جلست ناهد وهيا تحضنت ابنتها نورهان: اهدي يا حببتي انا مستحيل نور تتأزي مهما حصل خالد: انا هتصرف نورهان: هتصرف ازاي وانت الي قبض عليها خالد: أيوة طبعا لازم اقبض عليها انا ظابط وده شوغلي نورهان: هو شغلكم انت واخوك ترموا الناس بالباطل خالد: والله اخويا الي بلغ ناهد: هو فين اخوك وانا اروح احب علي اديه يبني ده مستقبل بنت ، ارجوك خالد: اهدي يا امي انا هكلم عمار وهخليه يتنازل ابتمست نورهان وناهد برتياح الي خالد قام خالد ليعيد الاتصال لمرة العاشرة علي عمار ....................... كانت ترقض له وهيا ترتدي زي الرقص " كانت بوسي تتمايع بدلع علي عمار التي كان جالس شارد في عالم اخر اطفأت الموسيقي ثم جلست بجواره تتأمل وسامته حبيبي مالك عمار: مفيش بوسي: لا في يا حبيبي مالك يا عمار عمار: متغاظ اوي ، حاسس ان عايز اهد دنيا بوسي: وليه بس يا حبيبي عمار: بسبب بت جربوعة " انا عمار عادل تقف قدامي وحدة زي دي بوسي: انت مكبر الموضوع عمار: اوعي يا بوسي من وشي انا مش نقصك اقتربت بوسي بدلع : خلاص يا بيبي انا اسفة ثم وضعت يداها علي زراير لكي تفتحها " وحشتني عمار: وهو يبعد يداها ، مش رايق بوسي: انا هروقك يا روحي ، بس انت سبلي نفسك نظر لها عمار ثم نظر إلي زي الرقص " ظهرت شبه ابتسامة وهو يقترب منها : ايه الحلاوة دي بوسي: مش احلي منك يا بيبي عمار: طبعا اكيد انا احلي بوسي: مغرور عمار: حقي انا عمار عادل انتي كنتي تطولي تسلمي عليا اوعي تنسي أن لميتك من كبيرهات بوسي: اه صحيح لمتني بس عشان اكون لمزاجج واول متزهق تشوف غيري عمار: أيوة شاطرة احبك وانتي فاهمة وبعدين طول منا بدفع يبقي خلاص ، ورايا يا حلوا ثم قام ليذهب الي الغرفة قامت بوسي وهيا تجز علي اسننها بغيظ من هذا الرجل القاسي المغرور لا يوجد داخلة زرة حب لأحد ......................... في صباح خرج عمار من المرحاض وهو ينشف شعرة" جلس بجوارها ظل ينظر لجسدها العاري نظرات مقرفة : رخيصة ، البت دي انا زهقت منها لازم تتغير قطع حديثة رنين الهاتف ،زفر بضيق ثم أخذ الهاتف لكي يرد علي خالد أخيه الذي كان يتصل بيه من أمس عمار: عايز ايه خالد: هو ايه الي عايز ايه ، بتصل بيك من امبارح عمار: مش فاضي " أنجز يا خالد خالد: عمار البنت في قسم عمار: حلو اوي خليها بقي كده لحد ما فكرلها مصيبة تانية خالد: ليه يا عمار هيا عملت ايه عمار: وقفت قدامي واتحددني خالد: يعني مش حرامية ، يا اخي حرام عليك انت خلتني اجرها من قسم لحد هنا ظلم عمار: ظلم ايه بقولك وقفت قدامي دي حاجة قليلة خالد: تعالي اتنازل عن محضر يا عمار البت غلبانة وبتصرف علي اخوها وامها عمار: متصرف انا مالي خالد: عشان خاطري انا عمار: مش قبل متبوس راسي ورجلي كمان وسعتها هفكر خالد: يعني ايه عمار: يعني مش هتنزل الا لما تيجي الموستشفي قدام كل الناس وتركع وتطلب سماح ........... ده الفصل الاول ياريت بقي تفاعل عشان اكمل قصة وابدء في كاتبة الفصل الثالث #ملحوظة يا جماعة الجزء ده مختلف عن الاجزاء الي قبل كده مختلف القصة والاحداث والنهاية بس مشترك في الابطال والاسماء ونفس مكمل الجزئين الغرور وتكبر عمار وعناد نور بس بقصة والاحداث والنهاية مختلفة ياريت اكون وصلت فكرة #جهاد_محمد #السيد المغرور الجزء الثالث
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD