البارت الرابع

930 Words
على بحزن :وهي وافقت فهد :ايوه طبعا، بس بتسأل ليه على :عشان انها هتبيع ابنها فهد :وافقت، الفلوس تعمل اكتر من كده علي:مبروك فهد :هو انا كنت نادهت عليك عشان تيجي تقولي مبروك على :اومال عشان ايه فهد :انت زي اخويا الصغير محتاج انك تجي معايا وانا بطلب ايد كارما من ابوها كأن سهم دخل جوه قلب على قلبه ان**ر خلاص حبيبته إلى كان بيحبها هتتجوز حد غيره على :حاضر يا استاذ فهد شوف امتى َانا جاهز خرج على من عند فهد وهو م**ور والحزن مالي قلبه ومفكر أن كارما هتجوزت عشان الفلوس كارما :على علي:خير يا كارما في حاجه كارما :لا بس انت شكلك تعبان على :انا كويس كارما :انت متأكد على :ايوه، صحيح نسيت اقولك الف مب**ك كارما :مب**ك على ايه علي :عرفت انك هتتجوزي استاذ فهد بدأت كارما تبكي كارما بحزن :عرفت ازاي على :استاذ فهد قالي، وطلب اني اجي معاه وهو جاي يطلبك، مب**ك كارما بحزن:الله يبارك فيك على:انا همشي سلام كارما:سلام خرج على من المكتب وأخذ عربيته وكان بيكي كتير جدا على :مش معقول كارما تعمل كده هتبيع نفسها على فلوس، لا مستحيل تعمل كده، هي وافقت تتجوزه وهو متجوز وكمان هيتجوزها عشان الخلفه بس وبعدين هتولد وهياخذ ابنها ازاي هي طلعت كده انا مش متخيل انها هتتجوز حد غيري انا بحبها مش هقدر اشوفها بتتجوز غيري، بس انا الي غلطان عشان معرفتش بحبها من الاول يمكن ساعتها كانت وافقت بيا، لا ماكنتش هتوافق عشان هي فكرت في الفلوس، والله لاخليها تدفع ثمن إلى عملته كويس اووي وهتدفع ثمن حبي ليها، مش هخليها تفرح ابدا نذهب عند كارما في البيت ابو كارما بدأ يتعالج ويبقى كويس كارما :بابا عايزه اقولك على موضوع ابو كارما :خير يا بنتي كارما :انا جالي عريس ابو كارما :مين ده يا بنتي ام كارما :اكيد على صح كارما :لا ياماما مش على ام كارما :اومال مين كارما بزعل :استاذ فهد ابو كارما :استاذ فهد، بس فهد متجوز صح كارما :ايوه يا بابا هو عايز يتجَوزني وانا موافقه ابو كارما :موافقه ازاي ده راجل متجوز كارما :عادي يا بابا فيها ايه ابو كارما :متأكده انك موافقه كارما بحزن :ايوه يابابا ابو كارما :انتي موافقه ليه مع أنه راجل متجوز وانتي هتكوني زوجه تأنيه، هو في حاجه مخبايها علينا كارما :لا يا بابا مافيش حاجه الحكايه كلها اني شيفاه العريس المناسب ليا ابو كارما :يعني انتي موافقه ده اخر كلام كارما :ايوه يا بابا موافقه أم كارما :موافقه ازاي يعني لا طبعا انا مش موافقه ابو كارما :بنتك موافقه وهي عارفه مستقبله كويس ام كارما :يعني ده كلام عندك يا بنتي، فكري تاني كارما :انا فكرت كويس جدا ام كارما :الف مب**ك يا بنتي كارما :اخلي فهد يجي امتى يا بابا ابو كارما :خليه يجي يوم الخميس الساعه ٩مساء كارما :ماشي يا بابا انا هدخل انا دلوقتى تصبحوا على خير ابو كارما :وانتي من اهل الخير ام كارما :انا مش مطمئنه من الجوازه دي ابو كارما :بنتك موافقه وهي عارفه مستقبله كويس في غرفه كارما قلبها تعبها من كتر ما الحزن مالي قلبها ودموعها الكثيره من الزعل مش عارفه تعمل ايه هتتجوز واحد مش بتتحبه هتتجوزه غصب عنها للأسف جاء ثاني يوم َذهبت كارما المكتب كارما :صباح الخير يا على على:صباح النور كارما :هو استاذ فهد لسه مجاش علي :استاذ ??استاذ مين بقى اسمه فهد عادي، على العموم هو لسه مجاش كارما :هو انت بتضحك ليه على :لا والله حاجه مايهمكيش كارما :هو انت زعلان مني في حاجه على :عايزه تعرفي كارما :ياريت علي :هتعرفي بعدين مع أثناء حديث الكلام دخل فهد بس لما شافهم بتكلموا الغيره ولعت في قلبه ?? فهد :ايه ده انا جيت في وقت غير مناسب ولا ايه على :لا ابدا يااستاذ فهد كنت بس بسأل كارما عن حاجه بخصوص الشغل فهد :كارما تعالى ورايا كارما :حاضر فهد :هو على كان بكلمك في ايه كارما :مش انت سألت بره وهو جاوبك فهد بزعيق :وانا بسألك انتي كارما :كان بيسألني بخصوص الشغل فهد :هحاول أصدق كارما :وانا مش بيكدب فهد :هو انتي اخذتي ميعاد من ابوكي كارما :ايوه، يوم الخميس الساعه ٩مساء فهد :مب**ك يا عروسه كلها شويه وتبقى في بيتي ومراتي كارما :بتمنى اني اموت قبل مايجي اليوم ده فهد :بعد الشر عليكي، اومال مين بس الي هيجبلي ولي العهد كارما :يعني انا مش مهمه فهد :يعني هو انتي فاكره اني هاجوزك عشان بحبك مثلا ولاايه متنسيش اني هاجوزك بس عشان تخلفي ليا الولد الي بحلم بيه مش اكتر كارما :هو ده الي وجعني، انا كنت عايزه اتجوز حد يكون بيحبني واخلف منه عيال مش اخلف عشان ابيعهم كانت كل كلمه تخرج من كارمه بدمعه وكل دمعه تنزل كان فهد من جواه حزين جدا على ألي بيعمله فحاول يكون لطيف معها فهد :قومي اغسلي وشك دلوقتي وروحي ومتجيش تأني لحد مانتجوز كارما بدموع :حاضر خرجت كارما و دموعها مليءه على وجهه على :ايه يا كارما بتبكي ليه استاذ فهد رفض يد*كي فلوس ولاايه ?بس انا اقدر اد*كي فلوس كارما :احترم نفسك يا على انت بقيت بتتكلم كده ليه علي:عايزه بتكلم كده ليه، هتعرفي بعدين خرجت كارما وكانت تعبت خلاص من الحزن إلى بقى على طوال معاها وجاء اليوم الذي جاء فهد حتى يطلب يد كارما وكان معه على زي ما طلب منه فهد وكانت معاه أيضا فرح بعد ما أصرت انه تيجي معاه عشان تحاول تنقعهم انه موافقه مش حبا في كارما لا عشان تعيشه اسود ايام حياتها في بيت كارما فهد :ازاي حضرتك ياعمي اتمنى ان حضرتك تكون بخير دلوقتي ابو كارما :كويس يابني الحمد لله فهد :حضرتك طبعا عارف انا جاي ليه، انا جاي اطلب يد كارما ابو كارما :عارف، بس عايز اعرف انت متجوز عايز تتجوز تأني ليه فهد :عادي انا بس حبيت كارما واخلاقها ابو كارما :انا سألت كارما وهي موافقه، مبروك فهد :الله يبارك فيك يا عمي ابو كارما :مش تعرفنا على المدام إلى مع حضرتك فهد :المدام تبقى مراتي ابو كارما :مراتك؟؟؟
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD