بارت تو هنحكي فيه عن فاطمه وابن سوريا :
في ليله من الليلي فاطمه نزلت لعبه ببجي وكانت قاعده بتعلم ولسه زي اي وحده مش بتعرف تلعبها وبعد كده دخلت دور وهي وبتلعم جاي ولد انقذها اسموا عمر
فاطمه :شكرا
عمر :العفوا
وهناء كان أول مره الولد يتكلم فاطمه كانت متعوده انها تغني هي وبتلعب راحت غنت وبعد ماخلصت الاغنيه سكتت راح الولد قالها اللي كانت بتغني تكمل
فاطمه :صمت
عمر :تاني اللي كانت بتغني تكمل
فاطمه :في المره دي اتعصبت وقالت
فاطمه :لا
عمر :ليش
فاطمه :كده
راح عمر وراه وفاطمه في المكان اللي فاطمه فيه وقعد يجري وراه وفاطمه تجري فجأه فاطمه واحد ضربها وعمر انقذها وقالها
عمر :تعالي ورايا
فاطمه :ماشيت وراه من غير ماتتكلم
فصلوا هم الاتنين يمشوا لحد ماوصلوا لطريق مافهوش حد
فاطمه :طيب مافيش حد هناء نموتوا
عمر :بيضحك لسه هيجوا
فاطمه : طيب انا همشي
عمر :لا
بعد كده فاطمه زهقت من اللعبه وطلعت وعمر طلع وراها وقعد يسالها اسمك وسنك والكلام ده وقالها انتي منين
فاطمه :من مصر وانت
عمر :من سوريا
فاطمه: اجدع ناس
عمر :شكرا
عمر :انتي امتى بتلعبي وامتى
فاطمه : انا مش كتير انا اصلا لسه منزلها من يومين
عمر :اه
عمر :قاعد يحكي عن نفسوا كتير وهي بتسمع
راح عمر قالها طيب انتي احكي على نفسك
فاطمه :انا عادي مافيش جاجه عندي
عمر : قالها انتي بتحبي تسمعي اغاني اي
فاطمه :اغاني حزينه رومنسيه وانت
عمر :حزين راح قالها طيب ليه بتسمعي اغاني حزينه
فاطمه :عادي بحبها
عمر : قالها هو انتي عندك حبيب
فاطمه :لا
وسالتوا فاطمه وانت
عمر :كنت بس ماتفقناش بس نفسي نرجع لبعض تاني
فاطمه :يارب ترجعوا لبعض وفضلت تدعيلهم
عمر :طيب عايزه اعرف انتي بتفتحي امتى تاني
فاطمه: والله معرف بس ابقى افتح بكره
عمر :اوعدني
فاطمه :ان شاء الله
الوقت خدهم وقعدوا يتكلموا هو يتكلم شويه عن سوريا وهي عن مصر هو قالها انتي بتنامي امتى
فاطمه :عادي انا مليش وقت محدد وانت
عمر :قالها انا بنام من بدري بس سهرانا معاكي
فاطمه :لا روح نام تصبح على خير
عمر :وعدني انك هتفتحي تاني
فاطمه: اوعدك
وقفلوا تاني يوم فاطمه فتحت اللعبه علشان توفي بالوعد بس ماكانش فاتح راحت لعبه هي وبعد ماخلصت لقيتوا فاتح وهو بعتلها
فاطمه :اهلا تعالي نلعب
عمر : اهلا كيفك
فاطمه :الحمدلله بخير وانت عامل ايه
عمر :الحمدلله بخير
فاطمه :يآرب ديما بخير
عمر :يآرب
فاطمه :يلا نلعب
عمر :طيب خلينا نحكي شوي
فاطمه :ماشي
عمر :قالها ممكن اخد رقمك علشان انا خايف انك ماتفتحيش
فاطمه :لا انا مش بدي رقمي لحد
عمر :طيب معلش والله انا ارتاحتلك جدا
فاطمه :برضوا لا
عمر :طيب خلاص اسف
فاطمه :سكتت
عمر :قاعد يحكي معاها انتي نفسك تتطلعي اي
فاطمه :دكتوره
عمر :يآرب تكوني دكتوره كبيره
فاطمه :يارب
بعد كده فاطمه قالتلوا انا نفسي اسافر تركيه
عمر :طيب تعالي وانا هكون معاكي واود*كي المكان اللي انتي عايزه
فاطمه :انا هجي
عمر :امتي
فاطمه: لما اكبر
عمر :ان شاء الله
عمر :ان شاء الله انا ابقى اجي احضر فرحك
فاطمه :وانا كمان هجي
عمر :بجد
فاطمه :اه
عمر : هتجي لوحدك
فاطمه :لا انا وجوزي لما اكبر
عمر :اااه
عمر :قالها طيب ممكن انتي داخدي رقمي علشان لما تتجوزي تبقى تكلمني علشان اجي
فاطمه :متردده بس وافقت ماشي هي خدت عمر من هناء بس الرقم بالنسبالها غريب بعد كده مش فاطمه لقيت نفسها حطط الرقم في التلفون وسجلوا وقالت هو ده رقمك ياعمر
عمر :فاطمه
فاطمه :اه
عمر :أنا فرحان جدا جدا
فاطمه برضوا بتسأل نفسها هي ازاي عملت كده وكلمت ولد غريب وقعدوا يتكلموا
عمر :انتي اختي الغاليه يافاطمه وبجد انتي بنت طيبه جدا وانا ارتاحتلك
فاطمه :شكرا الله يخليك
عمر :ويخليكي
عمر :قعد يحكي عن حبيتوا وهو كان بيحبها ازاي ونفسوا يرجعوا وكان بيبكي علشان هو كان بيحبها جدا
فاطمه :أن شاء الله يارب ترجعوا لبعض يارب وفضلت تدعيلهم
عمر :يارب
وفاطمه حاولت تخليه يضحك وبقيت تكلموا وهو وهو كان فرحان جدا هو قالها انتي بتحبي اكل اي
فاطمه :انا بحب الملوخيه
عمر :ممتازه الملوخيه وانا كمان بحبها جدا
فاطمه :وانت
عمر :انا بحب الكبسه
فاطمه :حلوه
عمر :طيب انتي بتحبي لون اي في الملابس
فاطمه :الاسود
عمر :وانا كمان
وفاطمه هي وبتتكلم برضوا خايفه جدا ازاي هي بتكلم ولد المهم فاطمه قافلت معاه وقعدت تسأل نفسها هو انا ازاي عملت كده وراحت لاختها فرح يافرح يافرح
فرح: اي يافاطمه في اي قالتها انا كلمت ولد فرح :طيب ازاي قالتها فاطمه علي كل جاجه لحد ماقفلوا وقالتلها انوا محترم جدا جدا واسموا عمر
فرح:حتى لو يافاطمه المفروض متكلمنيش ولد
فاطمه:انا اصلا يافرح مش عارفه انا ازاي عملت كده راحت فرح قالتها خلاص انتي بكره كلمي وقوليلوا أنا مش هينفع اكلمك
فاطمه:طيب يافرح
فرح :متزعليش بس احنا المفروض مانعملش كده
فاطمه :أمم
نامت فاطمه وصحيت
ولقيت عمر باعت كتير جدا ورنات وكده وده كان أول مره حد يهتم بيه كده راحت ردت
فاطمه :صباح الخير ياعمر
عمر :صباح النور كيفك طمنيني عنك
فاطمه :الحمدلله بخير وانت
عمر :انا بخير الحمد لله
فاطمه :ديما
عمر :انا وانتي يارب
بس والولد قالها انتي صاحيتي امتى ويلا روحي افطري وسرحي شعرك
وماسبش فرصه لفاطمه حتى مجال انها ترد وهو كان فرحان جدا انو بيكلمها
فاطمه :طيب طيب براحه
عمر :يلا روحي اعمل كده وعلشان نتكلم
فاطمه :طيب
فاطمه اصلا في بالها عايزه تقوله اني مش هينفع اكلمك وكده
بس وخلصت الفطار وسرحت شعرها وراحت فتحت النت لقيتوا بعت كتير رسايل
ردت أدنى موجوده قالها فطرتي قالتلوا اه قالها بالهناء والشفاء
فاطمه :شكرا
هو من كتر ماكان بيحبها كان حتى بيصور الاكل اللي بيكلوا
وهي كانت تقولوا بالهناء والشفاء على قلبك
وبعد كده فضلوا يتكلموا هو بيقولها شو عم تعملي وهي ترد عادي ولا حاجه قاعده وانت بتعمل اي قالها بكلمك راحت فاطمه قالت انا مش هقدر اكلمك تاني معلش وعايزه اعمل بلوك راح هو رد قالها لا ونبي علشان خاطري لا انا ارتحت معاكي والله انا هعملك زي اختي الغاليه
هي اترددت ومش عارفه تعمل اي وهو قعد يقولها معلش ونبي علشان خاطري وانا عمري ماهزعلك وكده فاطمه هو بس مش بأيدي اصلا
قالها طيب معلش وهي اصلا ارتاحتلوا بس برضوا في مشكله مع أهلها مش هيرضوا ولا اختها فرح تعمل اي راحت فاطمه لفرح
قالتلها :هو مش عايز يسبني وهو هيتعامل معايا كاختوا فرح برضوا لا وفاطمه حاولت تقنع في فرح والحمدلله اقتنعت بس بعدك كده الولد بعت لفاطمه فينك
فاطمه أدنى ومع كل كلمه هي كانت بتكلمها كانت خايفه وبرضوا هي متعرفش الولد لحد مافات يوم وتنين وهم الاتنين اتعلقوا ببعض راحت فاطمه اول مره تتأخر عن الرد على عمر وهو يبعت ويرن وهي كانت بتكلم اختها بس فاتحه النت وبتقفل عليه كل مايرن راحت بعد كده بعد ماهي خالصت كلام مع اختها راحت ردت عليه وهو فضل يتعصب عليه ويقولها يلا روحي كلمي اللي كنتي تكلمني ويزعق فيها بصوت عالي وهو اول مره هو يتكلم معاها كده وهي خافت وقعدت تقول هو ليه بيتكلم معايا كده واحنا صحاب وقالتوا والله كنت بكلم اختي قالها انتي كذابه قالتلوا والله قالها طيب سكت شويه وقالها هسالك سؤال وتردي عليه بصراحه جدا وهي قالت ماشي والله هرد بصراحه قالها هو انتي عندك حبيب ردت فاطمه :لا
هو بجد طيب أحلفي يعني انتي مش بتحبي
فاطمه :اه انا اول مره اكلم ولد وهو انت
عمر :تمام
فاطمه :على فكره انا اتخضيت جدا من كتر الزعيق هو كنت بمزح معاك ههه
راحت قالت ماشي وهو قالها متزعليش
فاطمه :طيب
هو قالها انتي لما هتجيبي اولاد هيكون اسمهم اي قال انا بحب اسم يحي ومحمد وأيمن وإبراهيم ويوسف قالها طيب والبنات قالت بحب اسم جومانا وملك راحت هي قالت وانت هو قالها انا بحب اسم محمد يعني زي اسامي الانبيه وكده وهي قالت اااه هو سالها هو انتوا بتتحوزه وانتوا عندكم كام سنه قالت بعد مانخلص كليه وانتوا وهو قالها ممكن البنت تكون عندك ١٥او١٦سنه راحت هي قالت ازاي ده البنات بتكون صغيره جدا قالها لا عادي بعد كده قالها ممكن اصلا البنت تتجوز هي وعنده٢٠ سنه عادي يعني على حسب أهلها هي قالت ااه بعد كده قالها هقولك على حاجه قالت فاطمه اتفضل قالها انا بحبك فاطمه سكتت قالها بصي هقولك على لغز لو حلتي هنكون لبعض وفاطمه :قالت ماشي قالها
عمر :لو احنا الأتنين حبنا بعض هنكون كام قلب
فاطمه ردت قلب واحد
عمر :لا غلط
فاطمه :لا ازاي غلط انا متأكده انو صح
عمر :لا غلط وفضل يلخبط في الكلام طلع اللغز الحقيقي مش اللي قالوا لا اللغز الحقيقي كان بيختبر انها لو قالها غلط هي هتسببوا ولا لا
الهم هي كملت معاها وقعدوا يتكلموا وبعد كده قفلوا مع بعض :تاني يوم
عمر :اهلا يافاطمه كيفك
فاطمه :الحمدلله بخير وانت
عمر :بخير طول مانتي بخير
قالها فاكره اللغز بتاع امبارح راحت هي قالت اه والحمدلله خسرت فيه هو رد عليه الحمدلله يعني ماكنتش عايزه تكوني معايا هو مش فاهم اني فاطمه علي اي حاجه بتقول الحمدلله وقالت فاطمه لا انا بس بحب على اي حاجه اقول الحمدلله وهو رد قال ماشي راحت فاطمه قالت المهم مالوا اللغز قالها صح هي فرحت جدا وقعدت تضحك بجد بجد اللغز طلع صح وهو قالها اه والله طلع صح هي فرحت المهم هي دلوقتي حبيبتوا وهي اتعلقت بيه جدا جدا في يوم من الايام هي قالت لأمها اني هي بتحب ولد من سوريا وهو بيحبها راحت امها قال لا لا ازاي اصلا انتي تعرفيه وهو اصلا من بلد تانيه وانتي اصلا ازاي تعملي كده من ورايا راحت هي قالت انا ياماما بحبوا جدا وهو طيب جدا وغير اي ولد وكده راحت امها قالت لا يافاطمه واعمليلوا بلوك ومتكلموش تاني ولو ماعملتش كده هاخد منك التلفون راحت هي قالت لعمر انا قولت لماما بس حصل كذا كذا وهو قالها طيب انا هكلمها أدنى رقمها وهي قالت لا لا مش هينفع وكانت بتبكي وهو قالها لا انا مش هسيبك انا حبتك بجد وهي كانت بتبكي وقالتوا وانا كمان ونفسي اكون معاك راح هو قالها بس انا هكلم مامتك وهقولها على كل جاجه متخافيش وهي قالت لا وهو فضل يزعق كتير ويقولها طيب انتي ليه بتعملي كده قالتلوا علشان انا عارفه اهلي احنا عندنا ماينفعش بنت تكلم ولد راح هو قالها خلاص انا هقفل انا تعبت وهي فضل تقوله لا خلاص خلاص وهو قفل
وقعد خمس ايام قافل وهي كل يوم مش قادره تتنفس من البكاء ماكنتش عارفه انها اتعلقت بيه كده جدا وحبتوا بجد وهي كل يوم تبعت ليه رسايل وترن وهو اصلا قافل راحت في الليل هو كتب على الحاله متصل الان بس هي ماشفتش الحاله علشان كانت قافله التلفون بس النت شغال راح هو كان بيبعت بس هي كانت فاكره وحده من صاحبها فامردتش راح هو رن عليه وهناء هي قلبها وقف وفضل يدق بسرعه من كتر الفرحه ماكنتش مصدقه نفسها خالص راحت ردت واتكلم اهلا فينك وهي وبتبكي انا متوحشك انت ليه سبتنا انا خلاص قرارت اني هكون معاك ومحدش هيعرف راح هو رد عليه قالها اهدي بس ونبي ماتبكبش انا أدنى وانا والله مشتاقلك جدا والله راح هو قالها والله انا قفلت حاولت اني ابعد عنك بس مقدرتش خالص ونبي كوني معايا وهي قالت انا هكون معاك وخلاص اللي هيحصل هيحصل ومش هسيبك ابدا وديما هنكون مع بعض وفضلوا يتكلموا كتير وهي فضل تقوله هي ازاي عدت الايام دي وماكتتش تنام وكل شويه كنت يبعتلك وبتقوله ونبي ماتففلش تاني وبتبكي وهو قالها خلاص والله مش هقفل تاني بس انتي متبكيش تاني وفضلوا يتكلموا ويضحكوا كتير راح بعد ماتكلموا كتير قالها خلاص يلا روحي نامي علشان ماتتعبيش وهي قالتوا انا عايزه اكون معاك وهو قالها انا هصلي الفجر هو
بياذن وهنام وقالها فاطمه
فاطمه :اي ياعمر
عمر :هو انتي بتصلي يافاطمه
فاطمه :ردت لا
قالها ليه لازم تصلي علشان لما تصلي ربنا هيكون معاكي ومحدش هينفعك غير ربنا وهيحفظك راحت قالتوا ماشي انا هصلي قالها لو ماصلتش انا مش هكلمك تاني تمام
فاطمه :لا خلاص انا هصلي وهدعي ربنا اني تكون مع بعض دايما ومنبعدش عن بعض ابدا يآرب قالها ماشي يلا قومي صالي ونامي وهي قالت ماشي وفعلا فاطمه قامت اتوضت وصلت الفجر وفضلت تدعي كتير جدا جدا لربنا وتقول يآرب اجعلوا من نصيبي ولو كان خير ليه ولو شر اجعلوا خير وبرضوا يكون من نصيبي وفضلت تبكي وبعد كده راحت نامت وكانت اول مره تنام وهي فرحانه ونامت ورغم من انها نامت متأخر رغم صاحيت بدري جدا وفتحت النت ولقيت عمر بعتلها وهي فضلت تكلموا عامل اي ياروحي اخبارك وحشني وهو يقولها بخير وانا والله مشتاقلك يلا روحي افطري ياروحي وهي قالتلو ماشي وخلصت الاكل بسرعه وراحت سرحت شعرها وبعد كده فضلت تكلموا وهو قالها غنالي وهي قالت ماشي وغانت اغنيه حلوه جدا وهو فضل يسمع ليها وقالها انا اول ماهتجوزك هشيلك في عيني وهلعبك زي الأطفال واسرح شعرك واغنيلك واكلك وهي كانت فرحانه وهي قالتوا انا والله هخليك اسعد انسان في الكون كلوا والله ياروحي هو قالها ربنا يخليكي ليا يارب وهي قالتوا ويخليك ليا يارب فاامهاا دخلت عليها الأوضه وهي بتكلموا وهناء المفاجاه البارت التالت هكمل.