الشخصيات

587 Words
فهد السيوفى (الفهد ) البطل الاول للروايه ضابط فى المخابرات عندما يزكر اسمه يتزلزل الجميع من حوله فهو قائد فريق (اسود المخابرات )يخشاه الجميع فهو يهابه كبار المافيا فى العالم يمتلك عيون بنيه عندما يغضب تقسم انه الجحيم بحد ذاته وبشره كمحيه وشعر اسود فهو وسيم وصاحب شخصيه جذابه يكره ج*س حواء ففهد السيوفى  جاسر المصطفى العضو الثانى فى فريق (اسود المخابرات ) غير صديقه تماما يحب المرح والفرح ويعشق الابتسامه ولكن فى العمل يتحول لشخص اخر تماما وعندما يغضب ينطبق عليه قول (اتقى شر الحليم اذا غضب )يمتلك عيون زرقاء جميله وشعر مائل للون الاصفر وذقن خفيفه ججاسر المصطفى  ادم السباعى العضو الثالث لفريق (اسود المخابرات )شديد البرود عادتا قاليلا مايبتسم فهو هاكذا منذ فقدانه للعالته هلى ايد المافيا (ومعا ذالك فهو مرح احيانا ) يمتلك عيون بنيه وشعر اسود وبشره بيضاء  فرح (البطله)فتاه فى غايه الجمال مرحه ومجنونه تعشق المرح والحياه لاتفارق الابتسامه وجهها لكن عيبها الوحيد العند فهى ع**ده جدا ولايستطيع احد اجبارها على شئ ولاتفعل شى الى بارادتها ولاتفعل شئ لاتريده تمتلك هيون بنيه وشعر **تنائى وبشره بيضاء نقيب فى كليه الشرطه غايه فى الذكاء وبارعه فى الفنون القتاليه فرح الالمنصورى  ايمان (البطله الثانيه )صديقه البطله تحب اصدقاءها كثيرا وهى ايضا تحب المرح ولا تقل فى الجمال عن فرح تمتلك عيون زرقاء وشعر **تنائى اايمان الدمنهورى  ورده (رودى)البطله الثالثه تعمل محاميه لطيفه وجميله تمتلك جمال حاد تمتلك عيون بنيه وشعر اسود طويل ورده (رودى)  سامر اخو فرح يحب اخته كثير زيعاملها كاتفلطه المدلله فهو ايضا جميل وجذاب ويعمل فى الشرطه يمتلك عيون زرقاء وبشره بيضاء. سامر  وفاء ام البطله تحب اولدها كثير فهيا تملك ولدان (فرح وسامر )وتعتبره ثمره حبها لزوجها مصطفى فهم متزوجون عن قصه حب بل قصه عشق ، تدافع عن اولادها بكل شى حتى لو كلفها الامر عمرها. بعض الشخصيات سنتعرف عليهم خلال الروايه روايه سندريلا اوقعتنى بعشقها بقلم ( ايمى محمد) اقتباس من البارت الاول فى يوم من الايام فى احد الاماكن الشعبيه البسيطه تنام بطلت رويتنا وهى تشبه الملاك دخل اخوها سامر وجدها تنام مثل الملاك وحضنه الدبدوب بتاعها فانظر لها وقال ....... = اختى حلوه ياخواتى وشبه الطفله لاء دى مش شبه دى طفله وظل يضحك عليها ثم اتجها ناحيتها كى يوقظها وعندما اقترب منها قال ..... =فاراااااااح ، يافراااااح انتفضت فرح عندما سمعته ، وقامت بفزع وهى تؤادى التحيه العسكريه لتقول ...... =تمام يافاندم ،سامر وهو لايعرف كيف يكتم ضحكته . دا الواء حامد معلمك الادب ، فرح :نعم ياخويا دا حوده ده عسل ، سامر :بت ياقليله الادب بتقولى على اللواء حوده يخربيتك هههههه ،طيب ياله ياختى قومى لا حسن حوده يولع فينا هههه ،فرح :طيب امشى ياخوى وبطل كلام واطلع بره عشان البس ،سامر طيب ياله ياختى وبطلى طوله ل**ن ثم ذهب للخارج وتركها ....... قامت فرح من على الفراش واتجهت ناحيه الحمام ، واخدت شور ثم خرجت وادت فرضها ثم ارتدت ثياب العمل ، ثم خرجت من الغرفه الى الخارج حيث يوجد والدها وولدتها واخوها وقالت.............. = ..يابشاااااااااار ،بتكلوا من غيرى ياخونه ياندال واندال اندال اندال والله مافيكم جدان بس اشهد لكم رجاله ، ثم قطعت فرح حدثها على صوت والدتها تقول ...... والدتها = بس ياخرت صبرى اسكتى خالص ، وانجرى تعالى افطرى فرح وهى راحه تاكل شافت ابوها قامت صرخت وقالت............ صاصاااااا واحشنى ياجدع ، عاش من شافك ، اخبارك ياجدع واخبار المودام عامله معاك ايه امها: بس يازفته ، ثم وجهت نظرها لزوجها مصطفى لتقول ...... = قولتلك دى بنت مش متربيه دى كمان مابتعملش معايا حاجه خالص دانا لو مربيه كلب كان نافعنى عنها (أم مصريه اصيله ) فرح : ياله ياواد ياسامر نروح الشغل اصل الفيلم المصرى القديم ده شكله هيطول
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD