الفصل الثاني

891 Words
الفصل الثاني بسم الله الرحمن الرحيم/ رواية حب من طرف واحد/ بقلمي هدير ممدوح ******************************** أرجوكم ﻷحد يلومني علي حبي له لانه ليس بيدي ف قلبي قد تعلق به قلبي ينادي كل ليله ويصرخ اريد رؤياه فماذا أفعل أحاول كل ليلة نسيانه ولكن قلبي يصرخ بي ويقول لا تحرمني منه يكفي اني اري صورته فقط **********&********************& وقفنا عند نورهان ايوة ياهاجر انا قررت اني هنزل مصر بكرة هاجر بتتكلمي جد ياحبيبتي نورهان ايوة جد هاجر ودي احسن حاجة عملتيها هروح اقول لجدي بقي نورهان ﻷ متقوليش لحد انا هاجي بكرة هاجر ماشي ياحبيبتي علي راحتك نورهان يلا بقي مع السلامة هاجر سلام ياحبيبتي *************** عند اسر خلص اجتماعه وذهب لمنزله وصل للمنزل كان يجلس جده وولده الصاوي اسر تعالي اقعد هنا اسر حاضر ياجدي الصاوي انت عارف اني وافقت ع خطوبتك من جودي مع اني مش راضي عن البنت دي بس سمعت كمان انك بتجهز ف فيلا دلوقتي اعرف اقدر ليه مع ان الفيلا دي هتبقي ليك انت لوحدك مالكش شريك فيها اسر جدي دي حياتي انا وانا اللي اختار اعيش فين وازاي محمد والد اسر .ولد اتكلم مع جدك باحترام الصاوي سيبه يابني هو حر خلينا نشوف هيوصل لفين اسر انا طالع من البيت خالص وخرج محمد الصاوي هو والد اسر عمره 55 عاما الخادمة محمد بيه مدام نجاة بتقولك العشا جاهز محمد تمام هانيجي دلوقتي وذهبوا لتناول الطعام في غرفة هاجر يدق الباب هاجر ادخل نجاة يلا يابنتي العشا جاهز هاجر حاضر ياماما نجاة هي والدة اسر وهاجر طيبة جدا وتعتبر نورهان ابنتها *************************** عند نورهان بعدما حجزت تذكرة للسفر جلست تتصفح هاتفها وكالعادة لم تستطع ان تمنع نفسها بأن تري صوره فهذه هي عاداتها تقوم بفتح اكونت (حساب)علي الفيس وتظل تتأمل صوره فهو صديقها وحبيبها منذ الصغر اسر الصاوي معشوقها الوسيم تظل تتابع كل شيء يخصه نورهان انا بحاول علي قد مقدر متعودش عليك بحاول اقنع قلبي مايشوفكش بس مبقدرش اول مابشوفك بحس نفسي اقولك علي حاجات كتير بجد محتاجة لحد احكي معاة بحس ان الوحدة دي بقيت حياتي بقيت بتعشقني مش بلاقي غير صورك بحسهم سمعيني تظل نورهان هكذا حتي تخفي( تنام) دون ماتحس وتحتضن هاتفها ******************** وهقد ذهب الليل وحل الصباح سريعاً تفيق نورهان وتتوضأ وتؤدي فرضها وتقوم بتجهيز كل اغراضها وبعدها تتوجه للمطار وقبل ان تذهب يعلن هاتفها عن اتصال نورهان الو ايوة ياهاجر هاجر ايوة يانور انتي ف المطار نورهان ﻷ ياحبيبتي انا هنزل دلوقتي اسلم علي جنة وبعديها اروح ع المطار علي طول هاجر جنة مين ؟ نورهان دي جنة صاحبتي ودي من مصر وجاية بعثة هاجر اه فهمت نورهان يلا بقي سلام هاجر سلام ياحبيبتي. وبعد قليل من الوقت وصلت نورهان ودخلت في احدي المطاعم نظرت حولها كي تري صديقتها ولمحت فتاة تشاور لها نورهان جننننة واحتضنتها جنة بقي كدة هاتسبيني وتمشي نورهان مانا هرجع تاني شهر كدة وهتلاقيني ف وشك يازفتة جنة طاب بتشتمي ليه طيب نورهان بمرح صاحبتي وانا حرة المهم مش هانقعد جنة تعالي اقعدي ياستي وطلبت كل واحدة المشروب الذي تحبه جنة هاتطلعي ع المطار علي طول نورهان ايوة جنة هتروحي عشان تشوفيه نورهان مش عارفة جنة ازاي يعني (جنة تعلم كل شيئ عن نورهان ) نورهان تصدقي مش عارفة رايحة عشان ايه جنه اكيد عشانه نورهان ببكاء هروح يمكن يحبني وحبي ليه ميبقاش من طرف واحد جنة ربنا كبير ولو كان ليكي نصيب معاه فمفيش حاجة بتقف قدام ربنا ومين يعلم يمكن ميبقاش حبك من طرف واحد حبة اقولك حاجة نورهان قولي ياحبيبتي جنة ماتزعليش مني بس انا بحسك انك متعودة عليه مش اكتر يعني تعلق وبس نورهان اوبا نسيت الوقت واظهر كدة هتفوتني الطيارة جنة طول عمرك كدة بتحاولي تغيري الموضوع بس هقولك احسن حاجة انك هترجعي لازم تشوفي ايه اللي يحصل عيدي تفكيرك شوغي دة حب حقيقي ولا تعلق نورهان هحاول جنة يلا بينا هقوم اوصلك و**ب غيكي ثواب نورهان طول عمرك فاعلة خير جنة طبعاً طبعاً وذهبا الي المطار وودعا بعضهم كل هذا ونورهان مراقبة الشخص مش عارف الباشا بيحب ليه بالبت دي مع انها بتحب واحد غيره بس المشكله هقوله ايه دلوقتي لو قولت انها سافرت ممكن يتعصب ويقتلني فيها ف الحسن انه اقوله لما يرجع اللهب في شركة اسر تدخل السكرتيرة السكرتيرة مستر اسر العملاء الاجانب هايوصلوا بعد ساعتين اسر ابعتي محمد يستقبلهم السكرتيرة مستر اسر مستر محمد واخد إجازة تلت ايام اسر اه فعلا انا ازاي انسي حاجة زي دي خلاص امشي دلوقتي وابعتي حسن السكرتيرة تمام خرجت السكرتيرة وبعد قليل دخل الشاب الذي يدعي حسن اسر حسن هنروح انا وانت نستقبل الاجانب ونوصلهم لحد الاوتيل تمام حسن ماشي هنطلع امتي اسر اخلص الملف دة ونمشي وبعد مرور ساعتين ذهب حسن واسر الي المطار في المطار وصلت نورهان الي المطار كانت نورهان تمشي وهي تحدث هاجر ولم تري امامها عندما انخبطت في شخص ووقع هاتفها نورهان انا اسف.... اسر انتي غ*ية ماتفتحي نورهان وهي ترفع رأسها انا وفجأة سكتت نعم انه هو اسر اما اسر سرح بجمالها عنده احساس بانه يعرفها هذه العيون التي بها لمعة عجيبة مزيجا من الفرحة والحزن والشوق ماهذا ياالله هل يعقل ان تكون هي ف ابنة عمه لديها نفس العيون والبشرة البيضاء ووجهها المستدير فاق اسر من سرحانه عندما قال له حسن حسن مستر اسر العملا الاجانب قد جاءو اسر تمام نظر اسر حوليه ولم يراها وقال بين نفسه لا ليست هي اما نورهان لم تسطع الانتظار اكثر فاذهبت سريعا وأوقفت تا**ي وتوجهت حيث منزل جدها وبعدقليل وصلت نورهان الي المنزل وووووو استوب هل سيزال حب نورهان من طرف واحد او ماذا؟ ومن المجهول وكالعادة اللي هيتوقع حاجة هبعت البارت الجديد ع الخاص ما ردت فعل آ سر عندما يعلم انها ابنة عمه؟ توقعاتكم دمتم بخير
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD