-صخر عينه لمحت شمس البنت اللي جنه ما بطلتش كلام عليها صخر بص لها

2406 Words
#قلوب_لا_تعرف_الرحمه #فريده _احمد_فريد الحلقه الثانيه........................................ ف فندق رويال صخر كان عامل حفله كبيره بمناسبة انه أفتتح الفرع التاني من شركته شركه صخر الراوي للانشاءات والتعمير كان فخور بنفسه وهوه واقف بين كبار رجال الاعمال ،،،،،،، الاكبر منه سنٱ ومقاما كان سعيد انه قدر يحقق النجاح دا لوحده ،،،،بمجهوده بص بعينه ع جنه كانت واقفه مع صحباتها اللي عزمتهم ع الحفله صخر عينه لمحت شمس البنت اللي جنه ما بطلتش كلام عليها صخر بص لها بأستخفاف اوي لما شاف الطقم الفاخر اللي كانت لابساه او بمعني أوضح اللي كانت شحتاه من أخته ضحك بسخرية لكن بص لجسمها اللي كان متناسق جداً جسم مش لايق ع طفله زي دي ،،،،،،،ف نظره طبعاً شمس شافت أنه بص لها وركز معاها أوي افتكرت بغباءها أو لأنها صممت ع كده انها عجبته،،، ضحكت بأنتصار وقربت منه هوه لما شافها جايه عليه استأذن من رجال الأعمال اللي كان واقف بيكلمهم وطبعاً بعد عنهم عشان البنت دي ما تحرجهوش قصاد الناس قربت منه ووقفت قصاده ابتسمت ومدت أيديها وقالتله (انت صخر جنه ما بتتكلمش غير عنك وعندها حق ع فكره انا بجد مبسوطه أني اتعرفت ع شخصية مهمة اوي زيك) صخر حب يضايقها ويحطها ف مكانها الصحيح بص لها من فوق لتحت وقالها بأستهزاء (حلو الطقم بتاع جنه عليكي اوي كويس انك خدتي منها حاجه تلبسيها وتيجي بيها حفلتي لو كنتي جيتي بهدومك انتي مكنش الأمن هيدخلك من البوابه أصلا) شمس فهمت أنه بيحاول يحرجها لكنها كانت مصممه تعلقه بيها بأي شكل وبأي وسيله ابتسمت ابتسامه مزيفه وقالت (شفت بقي كويس اني شغلت دماغي بقولك ايه تعرف ترقص سلو الاغنيه دي رقيقه اوي) صخر إنسان مستفز لا يطاق قالها عشان يكمل عليها (ودا ع أساس انك فاهمه الاغنيه بتقول إيه) شمس أخيراً اتضايقت بصتله من فوق لتحت وسابته ومشيت لكن صخر مش الراجل اللي اي واحده تهزمه ولا تسيبه واقف وتمشي شدها من دراعها ودخلوا وسط الناس اللي بترقص صخر حط أيده بتملك ع وسطها وقربها منه اوي لزقها ف جسمه صخر كان عايز يشوف البت دي يجي منها ولا هتصده وتعمل عليه شريفه بنت ناس لكن لحد دلوقتي تخمينه كان صح شمس سابته يقربها منه بالشكل ده ومش بس كده دا كان بيحسس ع ضهرها من فوق لتحت صخر ما اكتفاش بكده نزل ع خدها وطبع بوسه خفيفه شمس برقت وبصت له لكنها ابتسمت اوي صخر كده فهم ديتها سحبها من أيديها وراح بيها ع الفرنده الفاضيه قفل الباب وراه وخدها عند حيطه متداريه ،،،، فك بايده، الحجاب عن شعرها اتفك بسهوله اوي ونزل شعرها ع كتفها وضهرها صخر بص لشعرها بأعجاب فرد خصلاته بأيده ورفع وشها بالايد التانيه،،،،،نزل ع شفايفها يبوسها برقه ف الأول لكن الرغبه غلبته شد شعرها بقوه واتحولت الرقه لعنف وباسها بعنف ورغبه متوحشه كأنه محروم من البنات ،،،،شمس نسيت نفسها وهيه بين أيده الخبيره شمس كانت غرقانه ف نشوه الجنس اللي بتجربها لأول مرة ف حياتها،،،، كانت سايبه نفسها خالص،،، صخر خدها ع ترابيزه كانت قريبه ونيمها عليها هوه كمان نسي نفسه ونسي هوه فين،،،،،، كان مندمج اوي ف افتراسها ومداعبه جسمها من تحت هدومها لكن لحسن حظها ،،،،ف اتنين تانيين كانوا داخلين يعملوا نفس اللي هما بيعملوه الشاب والبنت ضحكوا صخر انتبه ... بعد عن شمس ،،،،وقف ع رجله وظبط هدومه ،،،،، بص للشاب والبنت وضحك هوه كمان لكن شمس هيه اللي فاقت أخيرا وحست بأحراج كبير بصت لهدومها وعدلتها بسرعه ورمت الحجاب ع شعرها بصت للكل بحرج كبير وقالت لصخر (انا،،،انا خارجه للبنات بره) ما استنتش رده خرجت وهيه سامعه البنت بتقولها ( تعالي كملي انا كمان هعمل زيك) وسمعت ضحك منهم كلهم جريت تدور ع جنه والبنات صحباها من المدرسه شمس عدي عليها ف المدرسه شهر وشويه وكانت بتخطط طول الفتره دي ازاي هتقرب من اخو جنه الراجل الغني ،،،، هيه كانت واقفه مع جنه والبنات وعيناها كانت ع صخر اللي خرج من الفرنده ورجع وقف مع رجال الأعمال ،،،،شمس رغم أنها من ثواني كانت م**وفه لكنها حست انها حققت إنتصار ولفتت نظر صخر ليها اخيرا خلصت الحفله وبدوا صحباتها يروحوا هيه كمان لقت الوقت أتأخر بصت لجنه وقالت لها (انالازم امشي دلوقتي بكره هبقي اغسل لك الهدوم دي واجيبهالك ماشي) لكن شمس اتفاجئت بصوت وراها بيقول (لا ما ينفعش الكلام ده انتي لازم تيجي تتغدي معانا بكره وبالمره تذاكري انتي وصاحبتك شويه ايه رأيك) طبعاً شمس طارت من السعاده ووافقت ع طول صخر بص لها بتكبر وسخرية وقال لنفسه (طبعاً هتيجي وانتي تطولي عزومه زي دي بس انا لازم أكمل اللي بدأته يا .....شرشر) **************************** ف النهضة اتجمعت عيله منصور وراحوا ع المحكمه النهارده النطق بالحكم ع زيد ف قاعه المحكمه كان هناك اهل أمير وصحابه الشاب اللي زيد قتله ف الخناقه ،،،،،زيد كان واقف ف قفص المتهمين امه واخته كانوا بيعيطوا ،،،،ابوه كان بيدعي ف سره ،،،،زين كان بيبص ع اهل امير و صحابه ،،،، افتكر اليوم اللي اخوه اتقبض عليه فيه جم الشباب دول عشان يتخانقوا مع زين و يأخدوا تار امير منه لكنهم مقدروش عليه،،، اتجمع اهل المنطقه ووقفوا جمب زين وعيلته لكن النهارده لو القاضي ما حكمش ع زيد هتقوم مجزره ف المنطقه،،، ولو خد اعدام أو حكم عالي،،،برضو هتقوم مجزره زين اللي هيعملها ف اهل امير وصحابه لكن الحكم ص*ر ع زيد ب٣ سنين القاضي اعتبره قتل خطأ،،،،ف مشاجرة ،،بعد ما القاضي نطق بالحكم ام امير وقفت وفضلت تصرخ وتقول (حرام عليكوا دا لازم ياخد اعدام لازم يتحرم من الدنيا زي ما حرم ابني منها) زين كان باصص لهم ،،لكن اخو امير ،،،بص لزين ،،وقال بصوت عالي (ما تزعليش يا امي دا انا كان نفسي يطلع براءه واخد حق امير بأيدي،،،،بس عادي ٣ سنين هييعدوا هوا وحق اخويا مش هسيبه) ابو زين بصله كان لسه هيرد لكن زين مسك ايده وقاله (سيبه يابا دا مايعرفش يعمل حاجه ،،،سيبه يقول اللي هوه عايزه ماهوه برضو محروق ع اخوه يلا خلينا نغور من هنا السجن احسن لابنك دلوقتي ،،،ولما يبقي يطلع يبقي ف كلام تاني وقتها) زين راح لاخوه عند القفص وقاله (منك لله يا أخي شفت آخره المشاكل يا زيد ،،،انت اتحبست اهوه ،،،واحنا اتبهدلنا بسببك بره ولسه الله أعلم ه‍ما هيعملوا إيه ،،،،،مش بعيد تلاقيني جمبك هنا قريب ولا تطلع تلاقيني مقتول انا كمان الله يسامحك يا زيد) زين سابه وراح وقف جمب أبوه ساب أمه تعيط لها شويه جمبه قبل ما ما تتحرم منه سنين ************************ بدر دخلت تنضف محل ايمن كانت بتدخل تلمع الازاز وتلم الزباله من محله وخلافه من أمور النضافه لگنها كانت بتدخل عنده مش عشان دا شغلها ،،،،لا عشان تشوفه،، تسمع صوته،،،،دا كان كفايه عندها أنها تكون قربه جت تخرج نده عليها،،،،مكنش جديد بالنسبه لها أنه ينده عليها كان دايما كريم معاها و بيديها بقشيش عشان بتنضف محله بضمير لفت وشها وراحت له وقفت قصاده محرجه وقالت (نعم يا استاذ أيمن) أيمن (تسلم ايد*ك يا بدر،،، بقولك ايه انا عايزك تيجي عندي البيت ) بدر برقت لكنه كمل كلامه ع طول (انتي عندك ضمير الصراحه عن زمايلك حتي عن قمر اختك ف انا عايزك تيجي تنضفي لي البيت عشان ام كريم كبرت وشغلها مبقاش عاچبني خالص وبصراحه اكتر انا مش بأمن لخدامين اليومين دول،،،،خدي يا بدر وهستناكي يوم اجازتك بكره صح ،،،هأكتب لك العنوان تيجي بكره بدري) ايمن كتب العنوان وادهولها وادها ٥٠ جنيه بقيشيش زي ما بيعمل ع طول ،،،بدر كان نفسها تنشق الأرض وتبلعها لكنها خدتها منه وقالتله (عيوني يا أستاذ أيمن ،،،،هكون هناك بكره الساعه ٨ الصبح ولا حضرتك عايزني ف وقت معين ) ايمن (لأ تمام اوي عشان تلحقي تخلصي وتروحي بدري لاخواتك شكراً يا بدر) بدر ابتسمت له واخدت عده الشغل بتاعتها وخرجت:،،،،،استغربت أنه عارف ان ليها اخوات هوه طبعاً عارف قمر،،،، لكن الطبيعي يقولها تروحي لامك أو لأهلك بدر ضحكت ف سرها معني كده أن ايمن سأل عنها ،،،،يعني هيه جت ف دماغه ڤ وقت وسأل عنها بدر كانت ف قمه سعادتها،،،، قضت باقي يومها ف الشغل بمرح وسعاده غير عاديه دا كله عشان افتكرت إن ايمن فكر فيها لكنها ما تعرفش ان الشباب عنده ف المحل هما اللي اتكلموا عليها وهوه بس سمع حكايتها ،،عشان كده بيعطف عليها وبيطلبها هيه عشان تنضف محله ويحسن عليها ********************* تاني يوم بعد معاد المدرسه،،،، جنه خدت شمس معاها ع البيت،،، قعدوا سوا واتغدوا كمان شمس سألت جنه عن صخر بعفويه عشان ما تلفتش نظر صحبتها جنه قالت لها إنه ف الشغل،،،،شمس حزنت لكنها كانت بتبص حواليها بأعجاب وانبهار شمس أتأكدت انها مدفونه بالحيا،،،،اعجابها ببيت جنه كان مخليها مصره انها تتقرب لصخر كانت فاكره أنها تقدر تعلقه بيها وتخليه يطلبها للجواز وتعيش ف البيت الفخم ده ،،،،مر الوقت بسرعه واضطرت شمس انها تمشي جنه وصلتها للباب وقفلت وراها شمس وقفت تستني الاسانسير،،،،وصل أخيراً فتح بابه لكن لقت صخر بيخرج منه اتفاجئت لكنها ابتسمت اوي صخر قالها (راحه ع فين) شمس (همشي بقي انا استنيتك كتير وانت ما جتش) صخر(كان عندي شغل كتير طب تعالي ادخلي) صخر حط أيده ع خدها بأغراء هيه ابتسمت وقالت له (ما انا لسه خارجه هدخل تاني إزاي بكره هأجي مع جنه ونقعد مع بعض ماشي) صخر نزل ع شفايفها وباسها بنعومه ... بعد عنها شويه وقالها (انا عايز نقعد مع بعض لوحدنا عايز اتكلم معاكي) شمس حست انها هتنهار بين أيده قالتله بهمس (وانا كمان ف كلام كتير عايزه اقولهولك ) صخر ابتسم بخبث وقالها (خلاص بكره ما تروحيش المدرسه وتعالي ع هنا هستناكي ماشي) شمس فرحت اوي وهزت رأسها موافقه ،،،وجريت ع الاسانسير بصتله وابتسمت اوي وقفلت الباب داست ع الزرار وسندت ضهرها ع مرايا الاسانسير ورجعت ترسم الأحلام المستقبليه مع صخر رجعت ع بيتها وهيه سعيده ومبسوطه اخواتها ما كانوش لسه رجعوا من شغلهم،،،،،دخلت اوضتها ووقفت ادام مرايتها بصت لنفسها بأعجاب وقالت (ايه يا شمس انتي حبتيه ولا إيه ،،،عندك حق،،،ومين ما تحبش راجل زي صخر دا انا محظوظه انه بصلي أصلا ،،،بس عارفه يا شمس حتي لو صخر كان فقير زيك برضو كنت هحبه كنت هعشقه،،،،،يارب،،يارب تطلع انت نصيبي يا صخر يااااااااه دا انا هحس أن ابواب الجنه اتفتحت لي ع وسعها يارب يارب يا صخر تتعلق بيا زي ما انا اتعلقت بيك) شمس لفت حوالين نفسها ف سعاده ،،،رمت نفسها ع السرير ورجعت تحلم بيومها معاه بكره فضلت تحضر كلام كتير عشان تقولو ليه ،،،،السكينه كانت سرقاها ،،،شمس طفله صحيح لكنها لم بتبص ع طولها وجسمها ف المرايا بتقنع نفسها انها كبرت وبقت انسه ع وش جواز ،،،وطبيعي أن الرجاله تعجب بيها وحتي لو كان واحد زي صخر ************************* أيسر رجع متأخر كعادته،،،،،دخل اوضته وفتح النور،،،لكنه اتصدم لما لقي ايمن قاعد مستنيه ف الضلمه ايمن وقف بشموخ وقرب منه ووقف قصاده وقاله بتكبر (انت شايف نفسك عيل ولا راجل) أيسر رد عليه بزهق (بقولك ايه يا عمنا فكك مني انا عايز انام الساعه دي) عدي من جمبه وكان رايح ع سريره ايمن مسكه من دراعه وقاله من غير ما يبصله (انا بكلمك ازاي تسبني وتمشي لو فاكر انك عشان كبرت مش همد أيدي عليك تبقي غلطان) ايمن شده بقوه رجعه يقف أدامه ،،،،،ايسر بصله مصدوم ايمن قاله بزعيق (هوه كل واحد يقدم ف كليه ويترفض بيعمل زيك ...ف إيه ....خلاص ما قبلتش ف كليه الشرطه طظ مليون طظ اقدم ف اي زفته تاني ،،،،مش تعملي فيها المسكين اللي أحلامه ومستقبله اتدمر عشان اترفض ف حاجه كان نفسه فيها،،،،ما تكبر بقي يا شيخ انا قرفت منك) أيسر نطر ايد اخوه بعنف ورجع لورا وقاله (ومين كان السبب ف اني اترفضت ف كليه الشرطه ها عمرك ما سألت نفسك رفضوني لييييه ولا انت فالح بس تديني حكم ومواعظ) أيسر كان ف شده الغضب وكان هيقول ع كل حاجه لكنه مسك نفسه بالعافيه ايمن قاله (وايه بقي السبب ان شاء الله ما تقول) أيسر حط أيده ع بقه بعنف وقاله (لا اقول ولا أعيد سبني ف حالي يا عم ايمن وخلي الليله السودا دي تعدي ع خير) أيمن كمان اتعصب عليه وصرخ فيه (لأ بقي انامش هسيبك غير لما تقول،،،،ايه السبب يابن ياسر ) أيسر بصريخ (ما تجبليش سيرته مش عايز اسمع اسمه انا بكرهه) أيسر اتصدم بألم اترزع ع وشه من اخوه ايمن جز ع سنانه وقاله بغضب (ازاي تغلط ف ابوك يا كلب ابوك اللي رباك وعملك بني ادم ازااااي) أيسر كان لسه حاطط أيده ع خده .... بص لاخوه وضحك بأستهزاء وقاله (ابوك اللي رباك ... يااااااه يا أيمن دا انت طلعت غلبان اوي اوي ...و ع**ط زيي،،،،،عمرك ما فكرت ياخويا ابوك جاب فلوسه منين،،،كل العز والفلوس دي جايه منين راجل كان شغال حارس مباني كان حته غفير بمعني أصح ....فجأة كده بقي راجل مليونير،،،،انا صدقته زي ما انت صدقته والغلبانه امك صدقته لما كدب علينا كلنا وقال إنه حط الجنيه ع الربع جنيه وبدأ حياته بمشروع صغير،،،،هه،،،،انت عارف امك اتطلقت منه ليه ،،،،تحب اعرفك ياخويا ابوك عمل الثروه دي كلها منين،،،،ابوك كان بيخطف العيال الصغيره،،،ابوك كان بيتاجر ف الاعضاء،،،،عارف عارف انك هتضربني تاني بس لو مش مصدقني هد*ك رقم امجد اخوا عمر صاحبي انت عارفه هوه اللي قالي انا اترفضت ليه ما انت عارف .. اناوعمر قدمنا مع بعض هوه قالي أن ابوك زمان اتقبض عليه مع محمد الراوي خالك اللي محبوس من ١٠ سنين لكن خالك شال التهمه لوحده عشان ابوك يصرف ع عياله صخر وجنه بعد ما اتقبض عليه هوه ومراته ،،،،،، ابوك وقتها وعده أنه هيأخدهم ويربيهم معانا لكنه رماهم ولحد النهارده احنا ما نعرفش هما فين عايشين ولا ميتين،،،،،خد الرقم وأسأل بنفسك) ايمن كان مبرق لاخوه لكنه مكانش مصدق حرف واحد ربع أيده ع ص*ره وقاله (وانت ولا امجد عرفتوا كل دا منين ،،،وبعدين ازاي الحكومه قبضت ع ابوك مع خالك ومراته وطلع منها برئ وانت ليه صدقت إتهام أمجد لابوك انا عارف ان خالنا محبوس مع مراته بتهمه المواد الفاسده اللي ظبطوها ف شركته لكن عمري ما سمعت عن حوار خطف العيال والمتاجرة بالأعضاء اللي بتتكلم عنه ده) أيسر قعد ع اقرب كرسي وقال لايمن (انا قلت نفس البق دا لامجد،،،لكنه قالي أنه اتحري بنفسه لما انا اترفضت وأكد لي أن كل معلوماته صحيحه ابوك اتقبض عليه مع خالك ومراته،،،ف بيت ف الشرقيه البيت ده كان فيه العيال اللي كانوا خاطفينهم وباعوهم ....الحكومه لما دورت لقت ادله تثبت أن الأطفال كانوا ف البيت ده وطبعاً عشان البيت كان بإسم خالك ومراته اتقبض عليهم وخدوا ابوك معاهم لكن خالك اتفق معاه ف القسم قبل ما يتعرضوا ع النيابه أنه هيخرجه من القضيه عشان العيال اللي هما احنا و عياله ما يتبهدلوش ،،،،،،وقال خالك ف النيابه أنه خد ابوك يف*جه ع حته أرض هناك ف المنطقه ودخلوا البيت بعد كده يرتاحوا فيه وطبعاً بشطاره محامي فاسد ابوك خرج منها،،،،،،وهتقولي أتأكدت منين انت وامجد هقولك من خالك نفسه انا رحت له واتاكدت منه و كليه الشرطه رفضتني لأنه بعد الإفراج عن ابوك الحكومه كانت أنقذت شويه عيال قبل ما يتقطعوا ويتباعوا وعيل منهم وصف ابوك زي ما وصف خالك ومراته لكن المحامي قدر يقضي ع شهاده الطفل ده بحجه أنه عيل عنده ١٠ سنين وشهادته غير معترف بيها لكن كل دا اتسجل ف أوراق رسميه عند الحكومة وبقي نقطه سوده ما ينفعش الكليه تغفلها فهمت بقاااااااااا) أيسر صرخ ف أيمن بعلو صوته وسابه وخرج من الاوضه ورزع الباب وراه،،،،ايمن گان واقف مشلول مكانه مكنش قادر يصدق أو يستوعب الحقيقه (بس لو دي حقيقه بصحيح ازاي هواجه ابويا ولا ابص ف وشه تاني ) دا كان كلام ايمن وهوه لسه تحت تأثير الصدمه يتبع ف الحلقه الثالثه
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD