"البارت السابع عشر"

1157 Words
"حب احلامي" بقلمي/ملك_سامي ________________ مراد تن*د/ طب عايزك في موضوع عمر/ موضوع اي مراد / بابا عايزني أخطب عمر بفرحة/ مب**ك يا عم مراد هتخطب امتي كانت ليان مستمعة لحديثهم واول لما عمر قالة هتخطب امتي ليان قام وسلبت لأكل.ودخلت غرفتها ليان في نفسها/ هيخب فعلا لازم أنساه لازم في الخارج هدي استغربت من ليان أنها سابت الفطار ودخلت لاوضة مرة واحدة مراد بضيق/ مب**ك علي اي يا عم عمر/ علي الخطوبة يا بني مراد بضيق/ انا مش موافق بقولك اي لو فاضي بليل نتقابل ولا اي عمر بهدوء/ خلاص تمام بليل نتقابل مراد/ تمام هدي / هو مراد صاحبك هيخطب عمر بحيرة / والله مش عارف هدي بأستغراب / مش عارف اي امال بتقوله مب**ك وهتخطب علي اي عمر / هو والده عايز يخطبلة وهو تقريبا مش موافق هدي/ طيب يا ابني عمر بتساؤل/ امال ليان راحت فين ؟ هدي بهدوء/ دخلت لاوضة مش عارفة لي عمر / طيب انا داخل عندها هدي/ تمام عمر قام عشان يدخل عند ليان الأوضة خبط علي الباب الاول ليان بصوت منخفض/ ادخل دخل عمر لقاه ليان قاعدة علي السرير وشكلها كان حزين عمر بتساؤل/ مالك يا ليان ليان بهدوء/ مفيش يا عمر عمر بأستغراب/ امال لي مكملتيش فطارك وقومتي دخلتي لاوضة ليان تنهتد/ عادي مليش نفس فا قولت ادخل لاوضة اقعد شوية عمر بأستفزاز/ ملكيش نفس اي بس ده انتي كان ناقص تكليني انا وامك برده ليان بضيق/ انت بارد اوي عمر بثقة / عارف انا رايح اكمل فطاري مش هتيجي تكملي فطارك بردو ليان / لا شبعت ياعمر روح انت كمل فطارك عمر / اوكي يا قطتي ليان/ وانت طالع اقفل الباب وراك عمر / حاضر عمر طلع من عند ليان و قفل عليها الباب وراه ليان قعدد تعيط ليان بصوت منخفض / انا لازم أنساه مينفعش احب واحد هيخطب وبعد فترة هيجوزها لازم أنساه اكملت باكية/ طب هنساه ازاي وانا بحبة حبيته مش عارفة امتي ولا ازاي كل اللي اعرفه اني حبيته حبيته بجد مش هعرف أنساه بس لازم لازم أنساه (لا تعلم أنه منتظر منها ذالك الحب ليخبرها بحبه) ...................... ............................ مراد/ ممكن اعرف انت مختفي فين بقالك يومين عماد/ رجعت القاهرة وراجع تاني بكرة مراد بتساؤل/ رجعت القاهرة ومقلتش ليا ولا لعمك لي وكمان سفرت لي اصلا عماد/ واحد صحبي والتده توفيت فاروحت عشان اعزيه مراد بحده/ بردو كان لازم تقولنا انك مسافر عماد بضيق/ خلاص بقي يا مراد انا جاي بكرة علي العموم مراد/ طيب يا عماد حسابك مع عمك لما ترجع سلام عماد/ سلام ........ .......................................... هاجر/ يا بنتي اهدي بقي في أي مريم بضيق/ اهدي اي بس اصلك مشفتيش البت اللي كانت معاه امبارح دي لا وكمان خدها بالحضن هاجر بأستغراب/ هو انتي عرفتي منين مريم بغضب / كنت في نفس المكان اللي هو كان فيه واول ما شفته من بعيد كنت هروح نحيته بس فجأه لقيته راح ناحية بنت جريت عليه وحصنته وهو حضنها عادي كانت واقفة مع واحد تاني هموت واعرف مين دي هاجر / ممكن تكون أخته عادي مريم / لا مراد معندهوش اخوات بابا قالي هاجر / يبقي قريبته مريم بضيق/ ممكن بس بردو لي يحضنها كده هاجر بأستفزاز/ انتي بتغيري بقي مريم/ اه بغير مش بحبة هاجر / وهل ياترا هو بيحبك زي ما انتي بتحبيه مع اني اشك انك بتحبيه اصلا بس متزعليش مني مريم بهدوء/ انا عارفة انك مش مصدقة اني ممكن احب وكده بس والله انا اتغيرت من ساعة ما شوفته أو من ساعة ما قالي قبل كده لما قالي انا لما اجي اترطبت هرطبت رسمي هروح أخطب مش عارفة لي حسيت بي سعادة حسيت أن انا اللي هيبقي خطيبته ومراته وكل حياته حبيته انتي بقي مستغرباني اني حبيت حد بس فعلا انا المراضي حبيت حبيته هو هو مراد ....... ........................................ مراد مكنش عايز يروح البيت دلوقتي عشان والده ميفتحوش في موضوع مريم ده تاني فا اتصل بي عمر يتقابلو دلوقتي مراد/ الو يا عمر عمر مازحا/ اي يا عريس عامل اي مراد بضيق / بلاش عريس دي عمر ضاحكا / خلاص يا عم مش هقولها تاني مراد / تمام بقولك اي تعالي نتقابل دلوقتي عمر بهدوء/ تمام ماشي نتقابل فين مراد / تعالي عدي عليا في المستشفي عمر / لا انا هاخد ماما وليان عشان يروح يقعدوا ناحية البحر شوية وانت تعالي علي هناك ولما تيجي نقعد بعيد عنهم تحكيلي الموضوع مراد بسعادة عشان هيشوف ليان / خلاص تمام عشر دقايق هكون هناك يلا سلام عمر / سلام بعد ما عمر قفل مع مراد عمر /ماما روحي البسي يلا عشان هتنزل عند البحر نقعد شوية هدي/ طيب يا حبيبي صحي اختك عقبال ما البس عشان هي نامت عمر / حاضر روحي انتي البسي هدي بأبتسامة/ ماشي يا حبيبي دخلت هدي عشان تلبس وعمر راحت عند اوضة ليان عشان يصحيها عمر بهدوء/ ليان اصحي انتي نمتي لي اصلا احنا جايين عشان ننام ولا نخرج ليان بنعاس/ سيبني انام شوية يا عمر عمر/ يلا يا ليان ماما راحت تلبس يلا قومي انتي كمان اللبسي عشان مراد زمانه وصل واحنا لسة اول ما عمر جاب اسم مراد بيان قامت من علي السرير ليان سريعا / وهو مراد جاي فين اصلا عمر بأستغراب/ هيجي عند البحر يقعد معانا شوية وكمان عشان عايز يقولي موضوع كده ليان / تمام انا رايحة اللبس اهو عمر /تمام ماشي بعد ما خرج عمر اوضة ليان ليان في نفسها/ انا مالي قومت كده لي من علي السرير لما عمر قال اسم مراد انا قولت لازم أنساه انا رايحة مع عمر وماما بس عشان عايزة اقعد عند البحر شوية مش عشان اشوفة اه هو عشان كده مش عشان مراد .......... ...................... وصل مراد عند البحر وقعد مستني عمر او بمعني اصح مستني ليان كان قاعد بيفكر فيها مراد بصوت منخفض/ امتي بقي هعترفلك بي حبي ليكي يا ليان من قبل ما اشوفك امتي هقولك بحبك قدام الناس كلها واخدك في حضني فاق من شروده علي صوت رنت تليفونة مراد/ الو يا بابا كريم بقلق/ انت فين يا مراد مجيتش لي لغاية دلوقتي مراد/ مقابل عمر هقعد معاه شوية. جاي علطول يا بابا كريم / ماشي خلي بالك من نفسك مراد بهدوء/ حاضر يا بابا سلام كريم / سلام .............................. ليان / انا خلصت يلا بينا نمشي كانت ليان لابسة بنطلون جينز فاتح واسع علي بلوزة بيضة علي حجابها عمر بأبتسامة يلا يا قطتي يلا يا ماما نزلو من البيت وطبعا كلنا عارفين أن البحر كان قريب من البيت جدا وصل عمر وليان وهدي عند البحر عمر كان عمال يبص علي مراد بقاع قاعد ناحية البحر وسرحان عمر بأبتسامة/ مراد اهو يلا تعالو راح عمر وليان وهدي ناحية مراد عمر مازحا/ العريس سرحان في أي مراد بصله بضيق كانت ليان واقفة ولما سمعت عمر بيقول عريس دمعة نزلت من عينيها غصب عنها مراد لاحظ ان ليان عنيه دمعت دي استغرب مراد / ازيك يا طنط هدي هدي/ الحمد الله يا ابني انت عامل اي مراد بأبتسامة/ الحمد الله ازيك يا آنسة ليان ليان / الحمد الله ........ ................... مجهول ٢/ مالك حاسة بي اي مجهول١/ متقلقش عليا انا هبقي كويسة يا حبيبي مجهول ٢/ طب نامي طيب وارتاحي متتكلميش مجهول ١/ حاضر يا حبيبي .......... .................. فجأة وهما قاعدين تليفون مراد رن مراد / الو يا ندي ندي/......... مراد بقلق/ حصل امتي ده ندي/ .......... مراد بقلق/ طيب انا جاي يا ندي..... #يتبع #ملك_سامي
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD