الفصل9

2481 Words
الفصل التاسع فيروز حطمت حصون قلب القاسي ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ سبحان الله وبحمده ✨ سبحان الله العظيم استغفر الله العظيم و اتوب اليه انك انت التواب الرحيم ✨✨✨✨✨✨ من النادر أن يقابل الإنسان الحب الصادق في حياته، فالحب من أجمل وأرقى العلاقات الإنسانية، بالحب يحيا الإنسان في راحة بال وسعادة، فالحبيب هو النصف الآخر، الذي يتقاسم معك أفراحك ويشاركك أحزانك ويهون عليك همومك، ويحفظ أسرارك، فلا يمكن الإستغناء عنه، فهو رفيق الحياة، خاصة إذا اتسم بالصدق والوفاء. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ البيت الكبير عمير : طلع شايل فيروز فجاه سكتت ومش بتتحرك نزلها اخيرا هديتي وقعت في آلأرض اغمي عليها واقف مصدوم فيروز وقعت مغمى عليها قرب منها وشالها وحطها على سرير وبداء يفوقها فيروزتي ردى عليا مالك يا حبيبتي بدات تفتح عيونها . فيروز: مسكت دماغها انا أي حصلي وليه الدنيا بتلف ودماغي مصدعه جامد . عمير : فكلها طرحتها الحمد لله انك كويسه وقعني قلبي بجد أكيد كل ده بيحصل عشان مش اكلتي مع الصيام وانتي ضعيفه وقام قفل الشباك وشكل التكييف لو حبه تقلعي فستانك تمام مش حبه براحتك وبداء يكشف الاكل وصبلها العصير اتفضلي اشربي قبل ما تتحركي من مكانك . فيروز : بصتله ب**وف واخدت العصير منه شكرا وشربتها انا هدخل اخد دش بسرعه واخرج عشان افوق ممكن . عمير : مش ممكن يا مدام الا لما تكلي اصل لو انتي وقعتي وانتي بتاخدى دش انت اللي هدخل اكلك مش انتي الا هتكلي يالاا لوحبه تغيرى الفستان . وفجاه الباب خبط وكانت علا الشنطه دى بتاعت فيروز الحجه نيره قالتلي علي مكانها وانا بقي خدمتك يا ابن عمي الف مليون مبرووووووك وزغرطت . عمير : تسلملي يا علا نجاملك في الافراح مجدى عرف يربي صحيح . علا : طبعا عرف يربي مش بعيد فيروز تموت من اللي في الشنطه وضحكت ونزلت . عمير : قفل الباب اتفضلي تيته بعتتلك الهدوم دى عشان تاخدى راحتك انا بقول ادخلي غيري لبسك علي ما احضر الاكل . فيروز : ابتسمت تيته حبيبتي عارفه اني مش هعرف انام في الفستان . عمير : ابتسم بخبس طبعا تيته دى حبيبتي وبموت فيها ممكن تسبيني انا اختار وفتح الشنطه انا هدخلك البيجامه دى في الحمام ومسك كوبايه عصير في ايه . فيروز :مركزه اوي للي في ايدها ومش فاهمه لانه بيحاول ما يظهرهش اي هو طيب هاتها وانا داخله واشرب انت العصير . عمير : لا اصلي لو سبت العصير مش هعرف اشربه تاني وانا نفسي في عصير ده وسابها ودخل الحمام فضل منتظره لحد ما قربت من الحمام وخرج فجاه خبط فيها. فيروز : دخله الحمام خبطت فيه وغرق فستانها عصير فيروز اتخضت ينفع كده هيبقع مانجا وهو مش بتاعي . عمير : انا اسف اول ما تدخلي اغسليه وخدى شاور وبص في ساعته كل ده في خمس دقايق حرام عليكي انا جعان جدا وكمان العصير مشربتوش . فيروز : حاضر خمس دقايق وسابته ودخلت قلعت الفستان وغسلته وعلقته علي شماعه الحمام واخدت دش وراحه تلبس لقت لانجيري قصير وبحماله واحده ينهار ابيض هلبسه ازى ده بقي حرام عليك يا عمير وسمعت صوته بينده عليها حاضر حاضر وندهت عليه عمير ممكن تجيلي الشنطه اللي فيها هدوم عندك . عمير : لا يا فيروز ولو مخرجتش هعد لحد تلاته و انا هدخلك واحد اتنين تلاته وبيفتح الحمام فتحه الباب مع بعض . فيروز : فرده شعرها علي اكتفها وص*رها وم**وفه لانجيري غير انه شفاف قصير جدا. عمير : الله أكبر عليكي وشدها في حضنه وشالها وحضنها ودفن وشه في رقبتها يا فيروز ياما حلمت بالحضن ده كتير اوووووى ونزلها ولم شعرها وبلع رقيه وبصلها برغبه كده بقيتي احلا بكتر . تعالي وقاعد وقاعدها علي رجليه ومد ايده بالاكل افتحي بوئك . فيروز : بس دى كبيره اوى وفتحت بوئها اكلتها من ايده وهو اكلها معاها وباسه وبعد عنها ودفن وشه في حضنها. عمير : ياااااااه وحشتني اوى يا فيروز ااااه بعشقك لدرجه ان عشقك ملاااااا قلبي . فيروز : دموعها نزلت وضمته انا اللي عشقتك ومكنتش اقدر اعيش من غيرك حبيتك من وانا صغيرة ولحد ما هموت هفضل احبك متبعدش عني يا عمير تاني. عمير : مش هقدر اعيش بعيد عنك تاني انا مصدقتك اتجوزتك انا كنت تايه من غيرك . فيروز : مسكت وشه بس انت بتحبها صح ودموعها نزلت منها . عمير : باسها من عيونها مش حب انا هشرحلك بس لازم تكلي وتشربي عصير واخدك في حضني واحكيلك علاقتي بيها عشان تبقي مرتاحه بقيت حياتك . فيروز : غمضت عيونها وهزت دماغها انا شبعت احكيلي كل حاجة حتي لو هتزعلني . عمير : مافيش الكلام ده يا مدام انتي هتكلي الاكل ده كله عمايل ام عمير افتحي بوئك واكلها وخلصه اكل تعالي يا ساحرت العيون وساحرتي وشالها وفرد جسمه علي سرير وهي في حضنه اسمعي يا قلب عمير . انا عارف اني جرحتك لما اتجوزتها بس غصب عني مش بايدي يا فيروز مكنتش اقدر ارفض كلمه جدى بس كنت بصلي وادعي ربنا يجعلك من نصيبي وكنت برفض اي عريس يتقدملك ولما اتجوزتها إكتشفت ان رغبتها كااونثه عاليه جدا لازم يوميا نجتمع مع بعض يعني هي من الآخر كده هو ده اللي يهمها السرير والفلوس وللاسف حاولت اني اغير منها معرفتش ومقدرتش احكي لحد لان دى حاجات مش تتحكي ويبان لكل اللي في البيت اني بعشقها لكن للاسف مش برضي ارفض لها طلب زى ده عشان حرام وعشان كمان هي بيتبقي مهيبره و بمجرد ما بتخلص ولا كأنها تعرفني وضحك بسخريه ...... طيب اضحك واقولك سر يعني بعد ما بخلص وترتاح بقوم اروح عشان انام لوحدي ولا كاننا نعرف بعض كل واحد في اوضه لوحدة من يوم ما اتجوزنا ليه اوضه لوحدى بنام فيها عشان هي ما بتحبش تنام مع حد في اوضه واحده مش سرير واحد عارفه كل مره الاحساس ده بيعمل في ايه بكون معاها اقول لازم اسعدها اكثر يمكن تخدك في حضنها بعدها وتعترف انها بتحبني وببضحك بمراره تعرفي عمرها ما قالتلي بحبك الا لما تكون طلبه مني حاجه انا محتاجلك اوى صدقيني وكمل كلامه بوجع بعد ما ترتاح تقولي فعلا انا كده مبسوطه اوى لااااا و تزيد الوجع بجمله مفيده بين قوسين قوتك معايا في سرير هي اللي مخلياني اصبر علي العيشه دى والمجتمع ده وكل مره اقول اصبر هي برده بنت عمك ولازم تستحملها صدقيني انا كل مره كنت بتمني تكوني مكانها وامتلكك كنت بتعب اوى نفسيا معاها رغم ان اي راجل يتمني يكون معاه زوجه زيها رغبتها شرسه وتبسطه كنت بتمناكي تكوني مكانها . فيروز : دموعها زادت وصوتها نفسها كان عالي اووى ما حدش يستحمل حد مق*ف قوي كده الا اذا كان بيحبه. عمير : قرب ليها وسند دماغه علي دماغها صدقيني كل مره وانا في حضنها احس اني غريب شفايفها بتبقي زي الثلج و ما اصدق اني اخلص وبيبقي نفسي اترمي في بحر عيونك و اخدك في حضني واطلع ارقبك وانتي بتتكلمي مع عصافيرك وتبصب لشباك كانك بتودعيني وشيفاني وافضل اسال نفسي انتي كشف*ني ولا لاااااا وانزل وافضل افكر فيكي لحد ما اروح في النوم انا فعلا حبيتك وعشفتك وانتي بعيد عني بس نفسي اعشقك انتي بقيت مراتي وقاعده وبيشاور علي قلبه ومحتاجك اوى . فيروز: حست بدموعه ومسكت وشه انا بحبك وعمري ما استحمل اشوفك بالضعف ده انا عارفه انك هتظلم قلبي وهدوس على كرامتي وانا عارفه انك أكيد بتحبها انتم متجوزين من سنتين متعود عليها وكل مره هتقدر تقصر عليك وتسيب قلبي ينزف وتروحلها انت النهارده اخترتني يمكن بكره تختار اميره لما ما اقدرش اريحك زيها او مش اكون اونثه زيها و انا النهارده وصلت لاحساس كنت خايفه اوصله انك ت**ر كل أمل كنت مستني منك بس الحمد لله ما **رتش بخاطرى نفسي تستحملني وتعلمني كل حاجه انت بتحبها بس بلاش تجبلي سيرتها لاني مش هستحمل ده ولو مقدرتش تكمل معايا قولي وانا ساعتها هنسحب بهدوء من حياتك لاني هقدر اكمل حياتي من غيرك لانك عايش في قلبي عمري ما تمنيت غير انك تكون سعيد بس بلاش كرامتي يا نبض قلبي واخدته في حضنها وفضلت تعيط وهو كانت دموعه متقلش عنها وبيعض أيده عشان اهاته ما تسمعهاش ودموعه بتنزل ب**ت قاتل. عمير : اسف وحياتي ما تعملي في نفسك كده اسف وبسها من عينيها وباس دموعها وحضنها وخ*ف شفايفها بين شفايفه في بوسه كلها اعتذار الم وجع شوق خوف و بعد ما هديت ممكن نتكلم جد شويه. فيروز : نعم وفي جد اكثر من اللي اتكلمنا فيه. عمير : تحبي تقعدي فين في شقه في الدور اللي تحت روف شقه فاضيه ابعتلك مهندس يشطبها زي ما تحبي. فيروز: انا اعيش معك هنا على الاقل دلوقت كنت باقف بالساعات وانا بتخيلك بتعمل ايه و نفسي اعيش معك هنا هو المكان كويس بس انا هظبط فيه شويه بعد اذنك يعني علي ما شقه تخلص علي الاقل . عمير : بس كده زي ما تحبي المكان كله تحت امرك وصاحب المكان تحت امرك ويلا بقى عشان هموت من الجوع . فيروز : بس انا اكلت كتير اوووووى مش هقدر بجد كل انت . عمير : لا مكلتيش كويس وكنتي متوتره بس دلوقتي هديتي ولا انتي مش عاوزه تقفي قدامي بلانجيري وشدها وقفها واخدها في حضنه بيغمز يعنيه انا هجيب الاكل و حط الصنيه على رجليها وبصلها اكليني لاني مش هاقدر اقوم اغسل ايدي ممكن تاكلي بيد*ك. فيروز : ضحكت بس ات**فت بس كده بدات تاكله بيديها كل مره عمير يتعمد شفايف وتلمس صوابعها وفيروز تن**ف اكثر وخدودها تحمر اكثر وهو مبسوط اوى بالفراوله اللي في خدودها عمير بيضحك هتفضلي تكلي وما اكلتيش حاجه ومسك حته فرخه افتحي بوئك يالاا لاني هكلك. فيروز: بس انت قلت انك مش عاوز تقوم تغسل ايدك. عمير : بس انا حسيت اني عاوز اكلك وحطه حته الفرخه في بوئها واخذها من شفايف واندمجوا في البوسه شوربه وقعت عليها. فيروز: اتخضيت كده شفت انت عملت ايه. عمير: الحمد لله انها مش سخنه قومي بسرعه يلا غيري تعالى كملي اكل وشال الصينيه. فيروز : قامت قلعت لانجري و نسيت عمير خالص. عمير : وااو ايه الجمال ده وحضنها من ضهرها ودفن وشه في شعرها البيكيني الاسود ده هياكل من جسمك حته وجريت علي الحمام بعد شويه ندهيت عليه عاوزه حاجه البسها عمير بس مش من الشنطه ودي بقى اعملها ازاي كلهم على فكره زمانهم دخله شقوقهم اطلعي نامي كده و امرك لله . فيروز: انت بتهزر صح جيب اي حاجه من عندك طبعا ادها تيشرت من عنده كان عليها زي الفستان القصير لحد ركبتها واول ما خرج فضل يضحك عليها وهي ان ان**فت و حطت اديها على دماغها بطل تضحك بقى وراحت اخذت الشرشف في عشان تنام على الكنبه. عمير : انتي بتعملي ايه يا بت يا هبله . فيروز : هنام على الكنبه انت هتنام في سريرك عشان ترتاح . عمير : قرب منها ومسك الشرشف انتي هتنامي على السرير جنبي ورمي على السرير ومسكها من ايديها انا عارف انك مش واخده عليا بس أحنا هنتعود علي حضن بعض. فيروز : انا بس عاوزه انام وسريرك صغير انا هنام علي الكنبه لحد ما اول حاجه هغيرها السرير . عمير : قرب عليها وشالها وحطها على السرير انا هنام علي السرير و انتي هتناميي ص*رى هو ده سريرك . عمير : انا بس محتاج انام وانتي في حضني اليوم كان متعب عليا وعليكي وانا كل اللي نفسي فيه متبعديش عني فيروز : ما اقدرش ابعد عنك حاول ترتاح اول ماحست أنه نام قامت نامت على الكنبه عمير : حس بها بعد فتره وقام قاعد على الارض بيبص عليها وهي فجاه فتحت عيونها لقيته في وشها تخطت وبتصرخ عمير : حط ايده علي شفايفها وقرب منها وبيشم نفسها وبيبلع ريقه . فيروز : انت قاعد كده ليه مش انت كنت رحت في النوم. عمير : انا قلت ايه نامي جنبي صح ليه قمت من حضني وشالها وبيغمز بعنيه شكلك حبيتي اني اشيلك كل شويه وحطها علي سرير وحضنها ولف أيده حواليها كده أضمن انك منقوميش من حضني. فيروز : جسمها مشدود و بتحاول تبعد عن حضنه . عمير : ما تخافيش انا بس عاوزه انام اليوم كان طويل علينا واكيد انت كمان عاوزه ترتاحي لو مش جايلك نوم انا عندي حاجات حلوه كثير ممكن اعلمهالك قبل الفجر ما ياذن عشان لما نفطر نعملها سوا . فيروز : لا خالص انا نايمه أصلا وغمضت عيونها ودفنت نفسها في حضنه وشها في ص*ره وكانت سامعه دقات قلبه لحد ما راحت في النوم. عمير : حس بنفسها منتظمه عرف انها نامت بعيد عن حضنها وفضل يبصلها ويكلم نفسه اول ليله يا فيروز احس اني مكنتش بلمس ست هموت منك نظرتي ليكي بتحرق اعصابي نفسي ادوبك جوايا اول مره احس ان لمسه اميره اللي كانت بتدوبني بالنسبالك زى التاج حركتي قلبي من وانتي طفله و بالجمال ده و تبقى حلالي وبتحبيني انا شايف جمالك كثير على اي راجل بس سامحيني عشان بعدت عنك وعذبتك كل ده والفجر اذن نزل صلاه في المسجد مع جده واهله وطله فضل يبصلها لحد ما سمع صوت المنبه وعمير عمل نفسه نايم. فيروز: قرب منه وملست علي شعره وباسته من خده ربنا يخليك ليا يارب قامت تحضر لبسه وجهزتله الحمام و راحت عشان تصحيه ياااا وقبل ماتتكلم سرحت في ملمحه ياااااه كم مره اتمنيت بس اني انا المس دقنك دي واسرح فى عيونك اللي زي البحر بغرق فيهم والله انا راضيه بس انك تبقى في حياتي باي طريقه كفايه انك جنبي و اديها بتمر في شعره قد ايه انا بعشقك ونفسي فعلا اعرف انا قد ايه بحبك حب يمكن ساعتها قلبي يبطل يحبك لاني لو فضلت احبك اكيد هموت و هتبقى انت السبب. عمير : مسك ايديها وباسها وشدها في حضنه صدقيني الحب ده كثير عليا انا محظوظ عشان تبقى في حياتي وبعدها عنه قوليلي صاحيه ليه بدري اوى كده بيلعب في شعرها وهي نايمه وسنده علي ص*ره. فيروز : كنت بجهزلك الحمام و عاوزه اطمن عليك قبل ما تنزل. عمير : بيغمض عيونه بس انا مش متعود على كدا بنزل واميره نايمه متجوزين من سنتين عمرها ما صحيت ليا وانا نازل. فيروز : لو سمحت بلاش تقارن بينا عشان انا غيرها خالص وشديته قومته عشان عندك شغل بطل **ل. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ شقه وهاله طارق هاله : بتتصل علي طارق وراحه جايه في شقه لحد ما طارق رد عليها طارق : ازيك يا لولا وحشتيني اوى يا روحي. هاله : وحشتك ايه وزفت ايه انت هتفضل في زفت صين لأمتي الاستاذ عمير اتجوز فيروز. طارق : بصوت عالي انتي بتقولي ايه مستحيل اللي بتقوليه ده . هاله : لا والله انت مالك مخضوض ليه انا قولت انك معجب بيها من زمان صح شوف لو مرجعتش هطربق الدنيا علي دماغك ماهو مش ياخد كل فلوس جدك وهو الكبير وكلمته علي الكل ودلوقتي ويتجوز اتنين وتبقي هم كل حاجه في البيت مش كفايه عليا اميره لا وكمان جايب عيله الكل بيحبها وهتبقي الكل في الكل انا ق*فت من العيشه دى معرفش انا ليه اتجوزت راجل ضعيف زيك . طارق : بصوت عالي بقولك ايه فوقي لنفسك وتعرفي انتي بتقولي ايه شكل الحشيش اشتغل تلاقيكي فاطره ولا كانك في رمضان لما اجيلك هنتحاسب علي كلامك ده. هاله : لما تعرف يبقالك كلمه علي حد ابقي مشي كلمتك عليا وقفلت في وشه الفون ورمته وطلعت علبه السجائر وشربت سجاره ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ بقلم //ياسمين الهجرسي. تعليقاتكم و توقعاتكم رايك في الاحداث وفيديو عاوزه اعرف رايكم فيه. رايكم توقعاتكم تعليقاتكم 20 كومنت عشان يوصلك باقي الفصول ‏" بعض الأشخاص أدوية لقلوبنا .. كذلك بعض الكلمات والتعليقات، لا تمر على قلوبنا عابرة، بل تأتينا كحبة مسكن في لحظة صداع شديد، تزيل الألم، وترسم البسمة على وجوهنا .. فشكرا لكل من يرسم حرفاً جميلاً راقياً، في وسط ان**ارات هذه الحياة " #روايات #رومانسيه #لمكه#الاحساس 
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD