الفتاه المظلومه ...البارت السادس...

1333 Words
صحيت تاني يوم وانا مقررتش هعمل ايه خايفه . اروح . اشهد باللي سمعته وفي نفس الوقت خايفه . اسكت وحق الراجل الطيب ده يروح بصراحه. مقررتش اي حاجه اخذت ماما وروحنا عزاء عمي. يحيي واحنا في العزاء سمعت واحده بتتكلم عن . الشاب البلطجي ده وتقول ان حاسه ان هو اللي . عمل . . كده وسلط حد علي عمي يحيي عشان . يموته . بصراحه سألت واحده كانت موجوده مقربه . مننا كات موجوده في العزاء قلتلها هي ايه الحكايه . مين الراجل اللي بيتكلموا عليه ده وهيعمل كده ليه . في عمي يحيي قالتلي ده موضوع كبير يطول شرحه. وسكتت واما روحت البيت انا وماما بصراحه عقلي . مبطلش تفكير اخذت بعضي وروحت للست دي بيتها . قلتلها عاوزه اعرف منك ايه الحكايه ردت عليه و.قالت . انتي مهتمه بالموضوع ده كده ليه قلتلها. مش موضوع اهتمام ولا حاجه بس كل الحكايه لو حد يعرف حاجه في قضيه قتل عمي يحيي يبلغ عشان . المحرم ياخد جزاته ردت عليه وقالتلي هو حد . يابنتي . يقدر يتكلم دول ناس مجرمه ومش بيخافوا . من حد وصممت اعرف الحكايه وقالتلي . من. فتره جت ست بعيالها 3بنات سكنت هنا في . الشارع بنات محترمين والله وفي خالهم وفي يوم . لقيناها بتزعق وبتقول للواد البلطجي احترم نفسك . ياجدع انت قالها انتي يابت مش لاقيه حد يلمك وانا. هوريكي ولسه جاي يضربها عمك يحيي الله يرحمه . وقفله وقاله الراجل اللي يمد ايده علي واحده ست . ميبقاش راجل وعدت الايام يابنتي وفي يوم لقينه . البنت دي جايه لعمك يحيي الله يرحمه وجايبه امها . معاها وبتقول اان الواد البلطجي ده حاول يتعدي . عليها وهي ماشيه في الشارع راحعه من الشغل بليل . وانها طالبه منه يحميها ويقف للواد ده عمك يحيي . راح للواد ده علي القهوه وقاله لو شفتك بتبص . . . لسحر . بطرف عينك هبلغ عنك وهخلي الحكومه . تربيك الواد وقف يزعق لعمك يحيي ومحترمش . نفسه . ولا عمل خاطر للراجل الكبير والموضوع ده . فات عليه . يجي شهرين ولا اكتر لحد يوم الحادثه . مرات عمك يحيي قالت انها خاسه ان الواد اللي . عمل . كده وموتهصحيت تاني يوم وانا مقررتش . هعمل ايه . خايفه اروح اشهد باللي سمعته وفي نفس . الوقت خايفه اسكت وحق الراجل الطيب ده.. يروح بصراحه مقررتش اي حاجه اخذت ماما . وروحنا . عزاء عمي يحيي واحنا في العزاء سمعت . واحده . بتتكلم عن الشاب البلطجي ده وتقول ان . حاسه ان هو اللي عمل كده وسلط حد علي عمي . يحيي عشان يموته بصراحه سألت واحده كانت . موجوده مقربه مننا كات موجوده في العزاء قلتلها . هي . ايه الحكايه مين الراجل اللي بيتكلموا عليه ده . وهيعمل كده ليه في عمي يحيي قالتلي ده موضوع . كبير يطول شرحه وسكتت واما روحت البيت انا . وماما بصراحه عقلي مبطلش تفكير اخذت بعضي . وروحت للست دي بيتها قلتلها عاوزه اعرف منك ايه . الحكايه ردت عليه وقالت انتي مهتمه بالموضوع ده . كده ليه قلتلها مش موضوع اهتمام ولا حاجه بس . كل . الحكايه لو حد يعرف حاجه في قضيه قتل.. عمي . يحيي يبلغ عشان المحرم ياخد جزاته ردت . عليه وقالتلي هو حد يابنتي يقدر يتكلم دول ناس . مجرمه ومش بيخافوا من حد وصممت اعرف . الحكايه . وقالتلي من فتره جت ست بعيالها 3بنات . سكنت هنا في الشارع بنات محترمين والله وفي.. خالهم وفي يوم لقيناها بتزعق وبتقول للواد البلطجي . احترم نفسك ياجدع انت قالها انتي يابت . مش لاقيه حد يلمك وانا هوريكي ولسه جاي يضربها . عمك يحيي الله يرحمه وقفله وقاله الراجل اللي يمد . ايده علي واحده ست ميبقاش راجل وعدت الايام . يابنتي وفي يوم لقينه البنت دي جايه لعمك يحيي . الله يرحمه وجايبه امها معاها وبتقول اان الواد . البلطجي ده حاول يتعدي عليها وهي ماشيه في . الشارع راحعه من الشغل بليل وانها طالبه منه يحميها . ويقف للواد ده عمك يحيي راح للواد ده . علي . القهوه وقاله لو شفتك بتبص لسحر بطرف . عينك هبلغ عنك وهخلي الحكومه تربيك الواد وقف . يزعق لعمك يحيي ومحترمش نفسه ولا عمل خاطر . للراجل الكبير والموضوع ده فات عليه يجي شهرين . ولا اكتر لحد يوم الحادثه مرات عمك يحيي قالت انها . خاسه ان الواد اللي عمل كده وموته . مرضتش اقولها ان سنعت اي خاحه لحد ما اقرر . واشوف هعمل ايه روحت علي البيت وطبعا عدي . يومين ومكتب الصرافه اللي كنت مقدمه فيه. متصلش ولا اي حاجه قلت لماما اني نازله اشوف. شغل لان ممتب الصرافه متصلوش بيه ولبست وانا نازله حالي تليفون ابقي شرفينا يامدام في مكتب . الصرافه المدير عاوز يقابل حضرتك قلت لها حضرتك . اجي امتي قالتلي لو امكن النهارده يبقي تمام رديت . وقلتلها نص ساعه واكون عند حضرتك وبالفعل . روحت . المكتب وقعدت لما دخلوني للمدير بصراحه . اول ماشفته ارتبكت راجل كده مخيف مش فاهماه. نظره عينه حاده طريقه كلامه مرعبه قلت يمكن عشان مدير بقي وصاحب مكان وليه وضعه سألني اساله . كتير وليه انا مشتغلتش قبل كده قلتله كل وقت . وليه . ظروفه يافندم قالي انا عايزها تشتغل عندي . تكون منضبطه في كل حاجه قلتله حاضر يافندم ان . شاء الله اكون عند حسن ظن حضرتك واكون قد . المسؤليه رد عليه وقالي هشوف اتفضلي حضرتك . الشغل من اول بكره مواعيد مفيهاش تأخير خرجت . من عنده ووانا خارجه افتكرت اني مققرتش اروح . اشهد باللي سمعته في موضوع عمي يحيي بقيت. . ماشيه املم نفسي لحد مالقيت نفسي رجلي . . وخداني . وطالعه ع النيابهمرضتش اقولها ان سنعت . اي خاحه لحد ما اقرر واشوف هعمل ايه روحت علي . البيت وطبعا عدي يومين ومكتب الصرافه اللي.. كنت . . مقدمه فيه متصلش ولا اي حاجه قلت لماما.. اني نازله اشوف شغل لان ممتب الصرافه متصلوش . بيه ولبست وانا نازله حالي تليفون ابقي شرفينا . يامدام في مكتب الصرافه المدير عاوز يقابل حضرتك . قلت لها حضرتك اجي امتي قالتلي لو . امكن . النهارده يبقي تمام رديت وقلتلها نص ساعه. واكون عند حضرتك وبالفعل روحت المكتب وقعدت . لما دخلوني للمدير بصراحه اول ماشفته ارتبكت راجل كده مخيف مش فاهماه نظره عينه حاده طريقه . كلامه . مرعبه قلت يمكن عشان مدير بقي وصاحب . مكان وليه وضعه سألني اساله كتير وليه انا. مشتغلتش قبل كده قلتله كل وقت وليه ظروفه . يافندم قالي انا عايزها تشتغل عندي تكون منضبطه . في كل حاجه قلتله حاضر يافندم ان شاء الله اكون . عند حسن ظن حضرتك واكون قد المسؤليه رد عليه . وقالي هشوف اتفضلي حضرتك الشغل من اول بكره. مواعيد مفيهاش تأخير خرجت من عنده ووانا خارجه افتكرت اني مققرتش اروح اشهد باللي سمعته في . موضوع عمي يحيي بقيت ماشيه املم نفسي لحد . مالقيت نفسي رجلي وخداني وطالعه ع النيابه . روحت الشغل وانا مرعوبه لخسن حاجه تحصل . لقيت . الشغل كويس جدا والمدير مش بشوفه اكتر . معاملاتي مع الموظفين اللي بره وطبعا انا بشتغل. عشان يبقي معايه فلوس علي الاقل لو سافرت السفر . محتاج مصاريف لحد مافي يوم وانا مروحه لقيت خناقه حامده في الشارع شويه شباب ولقيت حد جه . وضربني بمطواه في ظهري وقعت علي اللارض محستش بالدنيا ولحد مافوقت لقيت نفسي في . المستشفي ومفيش غير الدكاتره بيقولولي حمد الله . علي السلامه وسالت طبعا ايه اللي حصل وانا مش . قادره اتكلم كل اللي فكراه اني حد خبطني بسكينه . معرفش مين طبعا جات النيابه وتحقيقات وعرفت . انهم مسكوا الولد اللي ضربني وسألوني وقلت لوكيل . النيابه علي حصل من وانا ماشيه ومشفتش مين اللي ضربني ماما طبعا اتبهدلت معايه وحسام كل يوم . يتصل وعاوز يعرف في ايه احنا مش بنحهز ورق . السفر ليه حلفت ناما متقولوش حاجه ولكن بعد . ماخرجت من المستشفي بالسلامه حاتني البشره . الكويسه الولد البلطجي اتقبض عليه واتوجهله تمهه . القتل لعمي يحي وتهمه التحريض علي قتلي لان . اللي . عرفته من تحقيقات النيابه ان الولد اللي . ضربني كان متحرض من الشاب البلطجي علي ضربي . بالمطواه واتسجن واعترف بارتكابه . الحريمتين واتحكم عليه ...الحمد لله ربنا ميسيبش . . حق حد ... بعد فتره قررت اني خلاص هجهز ورقي واسافر ولكن نكمل البارت الجااااي.. .. .. .. ..
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD