ا****ب مظلومه
الحلقه الثانيه
في إحدى الشقق
محمود في غرفته يتحدث في الهاتف
محمود:وحشتيني
رشا:وانت كمان يا حبيبي وحشتني اووى
محمود: ههههه خلاص انزلك
رشا:وهتقول لعمك ومرات عمك ايه ان شاء اللة
محمود:يا سلام هقولهم مراتي وحشتني اووى يا عمي ونفسي اقعد معاها عادى يعنى
رشا:ههههه بطل رخامه بقى بت**ف الله
محمود: اممم مافيش واحده بتت**ف من جوزها على فكره آمال هتعملي ايه بقى لما شقتنا تخلص ونتجوز
رشا وقد احمرت وجنتها : الله بقى يا محمود اتلم
فيدخل عليها ادهم لتفزع رشا وتلقى الهاتف من يديها
ويمسك الهاتف ويشاور لأخته بال**ت وكان محمود يكمل حديثه:اتلم ايه يا روحي دحنا بس نتجمع في شقتنا وهتشوفي هعمل ايه
فرد عليه ادهم: هتعمل ايه يا روح أمك
محمود بخضه:ادهم انت ايه وازاي
ادهم:هههه مش عيب عليك ياه تعا** أختي في التليفون
محمود: ههههه مراتي يا عم مش أحسن ما اعا** واحده غريبه أهي اختك أوله
ادهم:طب اعملها كده وهي هتقتلك
محمود:لا وعلى ايه الطيب أحسن وبطل الحركه الزفت بتعتك دي هتقطعلي الخلف بفتكرك عمي
ادهم: ههههههه علشان كان قتلك ومتلحقش تدخل شقتك اللي مش راضيه تخلص دي
محمود:اه والله يا عم ادهم اتخنقت واختك حمضت معايا
ادهم:ههههه انتو الإتنين هتعنسو بالشكل ده ماتنزل ياه تقعد معايا شويه اتوحشتك وبطل شغل التليفونات ده
محمود:أن شاء اللة يا حبيبي نفسي اشوفك وكل ما اجيلكو مبتبقاش موجود
ادهم:نتقابل يا حبيبي يله سلام خد خطيبتك معاك بقى علشان انا نازل
شيماء:أيوه يا عم متشيك وبرفان واللي يشوفك ميقولش انك هتقعد في النفس البيت
ادهم بض*به خفيفه على رأسها:اخوكي ديما شيك يا بت
أخذت الهاتف لتكمل حديثها مع زوجها ليذهب ادهم لارتداء حزائه لينزل إلى شقه عمه الذي يسمع صراخهم وهو على الدرج
مياده: بصوت مرتفع أنا بكرهك ياه وملكش دعوه بيا تاني
أسر: اتلمي يازفته وهاتي القلم بتاعي
مياده:ما اختش منك حاجه بس هه
أسر: والله عيب اللي بيحصل ده يا بابا قول حاجه انا القلم ده غالي عليا
مياده:وبقي غالي امتى ان شاء اللة وانت لسه جايبه امبارح
أسر:وانتي مالك انتي ده بتاعي
مياده:وأنا قلمي خلص وعايزاه انت ممكن تشترى عادى ثم انت راجل
أسر: لو مجبتيش القلم يازفته هتض*بي
مياده بتصنع: شفت يا بابا هيض*بني
الأب:أنا دماغى وجعتني والله وزهقت
فدق باب الشقه ليعلن عن قدوم ادهم
الأب:محدش هيفتح الباب امري لله افتح أنا
ادهم:عامل ايه يا عمي
الأب:تعاله يا ادهم انقذ عمك
ادهم:سامع صوتهم من فوق والله هههه
مياده: أهلا بالباشا ليك تأخير خمس دقايق
الأب: اه احنا هنبتدي أنا هروح أنام البيت بيتك يا حبيبي
ادهم:اتفضل يا عمي
أسر:حلو اهو ادهم جه هاتي قلمي بقى وهو اكيد جيبلك قلمه زي عوايده
مياده بتزمر:خد ربنا على المفتري
ادهم بتمتمه:هو برضو اللي مفترى
مياده:سمعتك على فكره
ادهم:لا سمعتيني ولا سمعتك هاتي الكتب وحضري الحاجه أنا هقعد ومش عايز استنى كتير
مياده:يا عم براحه علينا ثم أنا شاطره ومجهزه الحاجه اصلا
ادهم:هههههه طول عمرك شاطره انتي هتقوليلي
ثم وجه حديثه لزوجه عمه:يامرات عمي شب قهوه والنبي معاكى
الأم:ههههه حاضر يا حبيبي الله يعينك
ادهم: يله ياديدا
جلست مياده هي وادهم ليتفحص الكتب ويبتدي بالشرح
وبعد الانتهاء
مياده:ربنا يخليك ليا يا ادهمتي يارب والله من غيرك ماكنتش عارفه اعمل ايه
فرن هاتفها معلنا عن اتصال ساره صديقه عمرها
ادهم بعصبيه:استغفر الله يارب مش قولنا ميت مره نبعد عن زفته الطين دي مبتسمعيش الكلام ليه
مياده بصوت منخفض:منا ماليش غيرها يا ادهم وبحبها
ادهم:مش كل اللي بنحبهم ياديدا بيحبونا ويخافو علينا أنا نفسي تفهمي بقى
مياده:بدلع خلاص متزعلش حاضر هحاول متزعلش بقى وافردها متكشرش بقى
ياتري ادهم خايف من ايه
يتبع ارائكو
?♥️?قصيده عن الاخت?❤️?
سقساوني وين حبيبك مخبيه
قلت بين الكبده والقلب مكانو
هو نبض القلب روحي ذايبه فيه
مكانش في الدنيا ليعوض حنانو
خيتي قلبها ليا و انا نموت عليه
اذا راحت خيتي بيتنا رابت سيسانو
حبي لخواتاتي احلى كادوليهم ن*ديه
ومن حبهم راه قلبي سا مح في سكاتو
خيتي نجمه زايخه قلبي تضويه
وهي قمري وهي عزه نفسي وشانو
وهي فرحي وغيابها قلبي تكويه
وهي سعاده قلبي وسباب حزانو
?❤️?