الجنة
الحلقة السابعة 7
€€€€€€€€€€€
في فيلا G . K . W
€€€€€€€€€€€€€€€€€
صحيت جنة بتعب شديد فجلست فترة و ستعادت ما حدث فقامت تجري على غرف صغارها حتي تطمان عليهم
دخلت جنة غرفة كيان لم تجده فاسرعت إلى غرفة وردة لم تجدها فذهبت إلى غرفة السيدة و جدتها تحتضن الصغار و ينامو بعمق
قبلت جنة الصغار و عادت إلى غرفتها و رتمت على السرير بتعب و نزلت دموعها
جنة : الفا جهزي الحمام
الفا : امرك جنة
دخلت جنة المغطس وBأغلقت عيونها بتعب و ارهاق و نزلت دموعها
فلاش باك
€€€€€€€€€
مرت ايام الامتحانات على جنة و كان يزن يرفض التحدث معها و هذا تسبب لها فى حزن شديد لانها و ضعت يزن فى اماكن كثيرة مكانة الاب و الاخ و الصديق و الحبيب و الحامي و هو قا**ها بالقسوة و العنف و على اقل شي يعاقبها بالبعد و الجفا
انتبهت جنة إلى نفسها و لكن بعد فوات الأوان فكانت قد خبطت فى السيارة التي امامها و خبطت رأسها في السيارة
نزل صاحب السيارة حتى يشاهد ماذا حدث وجد سيارته مخبوطة جامد
نزلت جنة و هي تضع اديها على رأسها
جنة : انا اسفة بجد مكنتش اقصد
الشاب : حضرتك كويسة حاسة بحاجة
جنة بالم : اه كويس
سقطت جنة بين أحضان الشاب الذي أسرع و اخذها بين أحضانة و اتصل على الاسعاف التى بدورها أسرعت و اتت وةحملت جنة و خلفها الشاب بالسيارة و صديقة ساق سيارة جنة و اسرعو إلى المستشفي
€€€€€€€€€€€€€€€€€€
في المستشفى
€€€€€€€€€€€€
و صلت سيارة الاسعاف الى المستشفى و دخلت جنة إلى غرفة الطوارئ لفحصها و بعد فترة و صلت الشباب و نزلو وةوقفو في انتظار خروج الدكتور و بالفعل خرج بعد فترة كبيرة
الشاب : عمله ايه دلوقتي دكتور
الدكتور : هتبقي كويسة دماغها بس اتصابت و شويه وةهتفوق انتم اهلها
الشاب : لا يا دكتور
الدكتور : حاولو توصلو لحد من أهلها
الشاب : انا معايا شنطتها
صديقة : تمام هات تليفونها ندور على حد من أهلها
الشاب : اتفضل و خلص بقي عربيتي باظت
صديقة : اخرس بقي
حمل التليفون وةاتصل على رقم يزن أكثر من مرة و لكن لم يرد فوجد رقم منصور فتصل عليه
منصور بابتسامة : جنتي الحلوة فينك
الشاب : مساء الخير
منصور : انت مين
الشاب : حضرتك اهدي بصراحة صاحبة التليفون عملت حادثة و هي موجودة في المستشفى دلوقتي
منصور بخضة : مستشفى ايه
الشاب : مستشفى **********
منصور : من فضلك خليك جمبها و انا هاجي على طول
الشاب : حاضر
اغلق منصور الهاتف و أسرع إلى مكتب يزن
منصور بخضة : يزن مالك تعالو بسرعة
يزن : في ايه جدو
منصور بخوف : جنة في المستشفي عملت حادثة
يزن بخوف : جنة
جري يزن و خلفة منصور و مالك و ركب الثلاثة في سيارة واحدة و خلفهم الحرس و وصلو إلى المستشفى
وصل يزن الي المستشفي و دخل يسأل عليها و اخبروه بوجودها فى غرفة رقم ١١٥ فاسرعو لها
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
في غرفة جنة
€€€€€€€€€€€
دخل يزن الى الغرفة و أسرع لها و جلس بجوارها
يزن بخوف : بنوتي مالك حقك عليا اني زعلتك
منصور بخوف : الدكتور قال ايه يا استاذ
الشاب : حضرتك اهدي هي كلها شوية و هتفوق اطمن
مالك : هجيب الدكتور حالا
يزن بخوف : هى ليه مش بتصحي
الشاب : اهدي يا استاذ انا حاولت اتصل على واحد اسمه يزن بس مردش عليا
منصور بحده : انت مش رديت عليها ليه يزن للدرجة ديه قاسي عليها
يزن : انا بس
منصور بحده : خلاص الكلام و عزة وجلالة الله لو عرفت انك مزعلها ووالله مهرحمك
مالك : اهدي بس يا جدو احنا كان عندنا اجتماع و انا اللي قفلت علي جنة مش هو
منصور : افضل احميه كده على طول
الشاب : احم اسف يمكن الأستاذ بيقول الحقيقة
يزن : انت بتعمل ايه هنا لسه
الشاب : و حضرتك زعلان ليه
دخل الدكتور و طمن على جنة و بعد فترة فتحت عيونها و كان يزن يجلس بجوارها
يزن بابتسامة : حمدلله على السلامة يا بنوتي اللزيزة
جنة بتعب : هو ايه اللي حصل
منصور بابتسامة : مالك بس يا جوجو كده تخوفيني عليكي
جنة بابتسامة : عوزة اشوف غلوتي عندك منص
الشاب : حمدلله على السلامة يا قمر
جنة بستغراب : حضرتك مين
صديقة : احنا اللي وقعتي قلبنا عليكي
جنة بابتسامة : اااه انت صاحب العربية اللي خبطت فيها بجد اسف كنت دايخة انا على أتم استعداد لتكاليف التصليح
يزن بسخرية : اااااه علشان كده فضلت قاعد
الشاب بابتسامة : تكاليف ايه بس يا قمر فداكي العربية و صاحبي كمان المهم انتي
جنة بابتسامة : بس انا اللي غلطانة انت ملكش ذنب
صديقة : و فين جدعنة المصريين
جنة بابتسامة : اهلا بالمصريين العسل
الشاب : زين المنشاوي و ده قصي السيوفي
جنة بابتسامة : اهلا بيكم وةاسفة مرة تانية
زين : انتى ذي اختي مفيش مشاكل حمدلله على السلامة مرة تانية
قصي : سلام يا قمر
غادر زين و قصي وةفضل منصور و مالك و يزن الذي يغلي من الغضب و اقسم على معاقبتها اشد العقاب
باك
€€€€
فاقد جنة على صوت خبط على الباب
كيان : مامي مامي انتي كويسة
جنة بابتسامة : ايوة يا حبيبي كويسة
كيان : طيب اطلعي بسرعة
جنة : حاضر
قامت جنة و لبست و خرجت و جدت كيان يجلس على السرير فى انتظارها فجلست بجواره
جنة بابتسامة : حبيبي صاحي خلاص
كيان : انتى هتروحي الشركة
جنة : اه فى شغل كتير و لازم يخلص بس متقلقش مش هتاخر عليك تمام
كيان : تمام مامي
جنة بابتسامة : بلاش تعلب كتير مع الفا و بعد عن المكتبة
كيان بغمزة : بتغيري و لا ايه خايفة ابقي احسن منك
جنة بعظمة : انا مفيش حد احسن مني و انت لسه صغنن اوي على التحدي
كيان : هنشوف
جنة بابتسامة : يالا خلي الفا تجهز الفطار عقبال ملبس
كيان : ماشي يا بنوتي
خرج كيان و تن*دت جنة و وقفت و توجهت إلى غرفة اللبس فستان باللون البني و جاكت ابيض و رفعت شعرها إلى الاعلي و حملت الشنطة و خرجت

جنة : صباح الخير مامي صباح العسل وردتي
السيدة : صباح النور جنة مبلاش تخرجي النهاردة انا خايفة عليكي
جنة بابتسامة : بلاش تقلقي محدش هيعرف يعمل حاجة خلي بالك من نفسك و الولاد و بس
السيدة : ربنا يحميكي يا بنتي و يسترها عليكي و يكفيكي شر الناس
جنة بابتسامة : ربنا يخليك ليا يا قلبي افضلي ادعيلي كده على طول
السيدة : قلبي راضي عليكي ليوم القيامة
جنة بابتسامة : حبيبي يا ناس
قبلت رأسها و الأطفال و خرجت و امرت الفا بفرض الحماية المضاعفة و غادرت
€€€€€€€€€€€€€
يتبع
الي لقاء جديد في الحلقة القادمة