الفصل العاشر والحادي عشر

1724 Words
شهد بغموض :دلوقتي اقدر اقول اهلا بيك يا ابن الشافعي في عريني وتطلع الاوضه بتاعتها ولبست الاسدال وقعدت ادهم خلص وطلع الاوضه وفتح الباب شهد بخضه:هو في بني ادم يفتح الباب كده ادهم وعينيه بتطلع شرار لوي دراعها جامد شهد بعياط والم:اه ادهم بعصبيه:انتي ازاي تعملي الاكل ولا هو انتي افتكرتي موضوع انك مراتي ده بجد انتي مجرد خدامه عني ولا تسوي مليم انتي مجرد حشره اتجرات علي ادهم الشافعي وده جزات كل واحد بيتجرا عليا او علي اسياده فاهمه شهد بدموع وحزن علي حاله:قالتله انت ليه كده ليه مش بتحاول تغير من نفسك وبكذب انا معرفش انت ايه الا غيرك كده بس كل واحد عنده الابيض والاسود في حياته ليه متخليش نفسك انسان ابيض مش اسود ليه بتعامل الكل علي انهم عبيد عندك ليه ليه مبتبسمش ليه ليه ادهم بغموض وصوت كالفحيح :علشان انا حياتي كلها سوده واي حد بيجي جنبي بحرقه ولوي دراعها اكثر انتي هنا خدامه ممنوع تخرجي من الاوضه دي وبصوت عالي فاهمه شهد بدموع:فاهمه نروح عند علياء خدت اول طياره ونزلت علياء بدموع في نفسها:ايه ياربي المصايب الا بتحل علينا دي وخبطت في حد الشاب :انتي عاميه علياء بعصبيه بصتله :بص امشي من وشي علشان انا عفريت الدنيا بتطنطت قدامي الشاب باعجاب :الملاك الحزين علياء لطشته قلم :شاطر وخدت الشنطه ومشيت نروح لمريم وسلمي الباب رن مريم بعياط :هقوم افتح فتحت لقت سليم مريم بصدمه ودموع:سليم سليم بحزن:مريم مريم حضنته مريم بحزن:اهدي يا سليم اهدي يا حبيبي شهد هنلاقيها انا واثقه ادخل استريح سلمي سلمت عليه سلمي بعياط:حمدالله علي السلامه ياسليم شهد هنلاقيها متقلقش سلبم بدموع وعصبيه:هنلاقيها انا مش عارف هي فين انا مش المسئوليه انا مش اتحملت المسؤليه انا الاوافقت تنزل تشتغل ياريتني كنت منعتها وصممت علي رائي روحتي فين ياشهد وعيط مريم بعياط جريت وخدته في حضنها مريم بعياط وقوه:اهدي ياسليم اهدي يا حبيبي انت المفروض تكون اكتر واحد متماسك علشان نعرف ندوور عليها سليم بقوه وشراسه مسح دموعه:الاقيها بس ورحمه امي وابويا لكون مموته ومحدش يعرف مكانه مريم بهدوء:خلاص ماشي بس دلوقتي لازم ندور علياء بقوه:ده الا هيحصل مريم وسلمي بعياط جريوا عليها مريم وسلمي بعياط:عليياء وحضنوا بعض وعيطوا مريم وسلمي بعياط:علياء شهد شهد مش لاقينها علياء بقوه وشراسه:هنلاقيها وحياه امي لهالاقيها واندمه علي اليوم الا اتولد فيها يلا بينا علي الشركه مريم وسلمي :حاضر ولبسوا سلمي بعصبيه:اه لو طلع حد زباله هطلع عصبيتي عليه مريم بشراسه :اشوفه بس الا خلي سليم يعيط اه لو لمس شعرايه من شهد لاموته في ايديا يلا سليم بقوه :يلا وركبوا وراحوا الشركه نروح الشركه اياد قاعد في مكتبه بيراجع ملفات بالكوم اياد بتعب وزهق:اشوف فيك يوم يا ادهم وبحسد يا بن المحظووظه يا زين فلت زين بحسره وبغيظ:كده يا اياد الكلب وانا اقول مين الا تاافف في حياتي اياد بخضه وفرح:زينو حبيب قلبي وحشتني ياض ونط عليه وحضنه زين بحب :وانت كمان يا اياد وباستغراب هو فين ادهم اياد بتعب :ده مواله موال باستغراب ايه الصوت ده تعالي نشوف في الشركه وصلو شهد ومريم وسلمي وسليم واخرا علياء سليم بقوه :فين مدير الشركه موظفه الاستقبال بخضه:الكريدور دي اخر اوضه راحوا : السكرتيره :في ميعاد سابق سلمي بغيظ :لا وبصوت عالي فين صاحب المخروبه دي مريم بقوه وشراسه:احنا هندخل دلوقتي وبصوت عالي فاهمه علياء بقوه :فاهمه ولا افهمك انا وهي بتشمر ايديها اياد بعصبيه:في ايه هنا زين :انتي/علياء:انت سلمي بصدمه :انت صاحب المخروبه دي اكيد مش هستغرب ايادبصدمه:انتي سليم بعصبيه:انا عايز اعرف فين شهد اياد بتوتر :شهد شهد زاهي سليم بسخريه:اسم الله عليك نبيهه اياد بقوه :معرفش (يالهوووووي اقوله ايه بيدور عليها اكيد نزل من السفر) انسه سلمي سلمي بغيط :افندم اياد برجاء :ممكن اتكلم معاكي علي انفراد سلمي (فكرت ممكن هيقولي حاجه عن شهد) :ما سليم بعصبيه:محدش هيتحرك من هنا عايز تقول قولنا كلنا سلمي بتفهم :معلش يا سليم هروح مش اتاخر سليم بصلها بمعني متاكده سلمي بقوه:بعد اذنكم وبعدوا شويه اياد بتوتر :بصي انا عارف مكان شهد سلمي بلهفه :بجد طيب قول اياد :في قصر ابن عمي صاحب الشركه المدير الاول سلمي بصدمه:ايه اياد بقلق :انا هقولك كل حاجه بس متقوليش لاخوها روحوا هناك بس وحكالها سلمي بعياط وصدمه :كل ده حصل ياعيني يا شهد وبقرف يخربيتكوا شياطين انا مش عايزه اشوفك ولو صدفه وبشراسه لقسما بالله اقتلك اياد بسخريه :اتكلمي علي قدك ومسك زين الا كان بيتخانق مع علياء ودخلو سلمي بقوه وشراسه :يلا تعال نروح سليم باستغراب هنروح فين سلمي بقوه:قصر الشافعي ومشيو نروح قصر الشافعي ادهم الموبايل رن ادهم بثقه :كويس دخلهم وقفل بص لشهد اخوكي تحت شهد بلهفه وفرحه :سليم ولسه نازله ادهم بعصبيه لوي دراعها :الباب هيتقفل مش هتخرجي وزي ما فكرتك تفهمي سليم انك متجوزاني بمزاجك فاهمه شهد بصدمه :انت عايزني اكرهه اخويا فيا انت مجنون لا بجد انت شيطان في هيهه انسان ادهم بسخريه ساب دراعها وقال مظبط لسه هيخرج سمع شهد بقوه:مفيش قوه في الكون تقدر تفرق مابينا ادهم سمع سليم بعصبيه وصوت عالي :ادهم يا شافعيي ادهم بسخريه :اخوكي انقذك مني دلوقتي باي وقفل الباب بنغير مفتاح ادهم ببرود:اهلا اهلا خش اقعدوا واقفين ليه سليم بشراسه مسكه من قميصه:فين شهد يا حيوان وديني ولو لمست شعرايه منها لكون مموتك شهد سمعت صوت سليم نزلت تجري شهد بفرحه ولهفه ودموع:سليييم ونزلت حضنته سليم بفرحه ولهفه:شهد حبيبتي انتي كويسه حد جه جمبك شهد بصت لادهم :لا محدش جه جمبي وجريت علي مريم الا عيطت هي وسلمي وعلياء علياء ومريم وسلمي بشراسه:انت عارف لو كنت جيت جمبها كنا موتناك ومحدش يعرفك مكان ادهم باعجاب وسخريه :اه شله القطط الشرسه حلو وشد شهد وحط ايده علي كتفها شهد حاولت تبعد مش عرفت سليم اول ماشاف المنظر لكم ادهم :يا حسوان نزل ايدك ادهم ببرود وسخريه :مقبوله منك يا اخو مراتي وبصدمه مصتنعه تؤتؤتؤتؤ كده ياتوتا تنسي تقوليله انك مراتي اوبسي سليم بصدمه شد شهد:ايه اختي مستحيل تعمل كده لكن صدم لما لقي دموع شهد وبصوت عالي انطقي هو صح انطقي ساكته ليه متقولي حاجه قولي انه لا شهد دموعها زادت شهد باسف"سليم اسمعن قاطعها صوت صفعه رمتها علي الارض وفمها نزف مريم وسلمي وعلياء بشهقه وعدم تصديق:سليم انت بتعمل ايه انت اول مره تعملها. سليم بصدمه وعصبيه: علشان طول عمري كنت واثق فيها لكن صدمتي لما تبقي بنتي قبل اختي ت**ر الثقه دي حرمتك من ايه ها قولي شهد بقوه وعياط:سليم اسمعني بس سليم بعصبيه وصوت عالي مسكها من شعرها الا الطرحه وقعت:من النهارده انتي لا ليكي اخ ولا ليكي حد فاهمه وبثوت عالي يلا يا مريم يلا يا علياء انتي وسلمي وخرج سلمي ومريم وعلياء جريوا عليها:احنا عارفين انتي حصلك ايه احنا هنحاول نفهم سليم وحضنوها وجريوا ورا سليم الا بيزعق شهد بسخريه :خلاص عملت الا قوات عليه سبني في حالي وتجري علي بره وادهم بيجري وراها سليم :مش عايز واحده تلف ومحدش يجيب سيرتها ادامي ومشي بسرعه بالعربيه شهد يادوب طلعت من القصر لقتهم اختفوا شهد بتبص حوليها لقت شعاع ليزر احمر موجهه لادهم شهد بتجري علي ادهم وحضنته جامد وفجاه سمع ادهم صوت ضرب نار شهد بالم :اه ووقعت ادهم بخوف :شهد شهد لقي الدم ملي المكان بصوت عالي شهد شهد متموتيش شهد بتعب والم :اسمعني بص لو مت روحلهم وقول لسليم اني مخنتش الثقه واه ياريت تبص حواليك وتدور علي ايه الا فقدته وانت صغير هتلاقي حاجات كتيره مستنياك دور يا ادهم علي مامتك وحاول تسامحها واسمعلها ممكن تكون مظلومه زيك ادهم بخوف عليها :بس اسكتي انتي بتتعبي نفسك اكتر حاضر هعملك الا انتي عاوزاه بس قومي وشالها وحطها في العربيه واتصل باياد اياد بخوف"الو يا ادهم ادهم بخوف علي شهد:اياد شهد اضربت بالنار في قناص ضربها شهد هتسيبني اياد انا مش عايزها تسيبني اياد بخوف علي ادهم وشهد:انت فين ادهم بقلق علي شهد : انا رايح المستشفي تعالي بسرعه وقفل اياد خرج يجري من الشركه وساق العربيه وهو حزين علي شهد لانه اعتبرها اخته وعرف ان هي ضحت بنفسها علشان ادهم نروح عند شقه مريم وسلمي سليم بعصبيه وعياط:مش عايز حد يجيب سيرتها مريم بعصبيه:ايه الا انت عمالته ده انت مش عارف حاجه وحكتله كل حاجه سليم بصدمه:ايه انا ظلمتها ومسمعتلهاش انا حيوان وديني لااقتلك يا ادهم التليفون رن برقم شهد ادهم بعصبيه:تعالي علي مستشفي ***بسرعه يا غبي في المستشفي ادهم دخل اول ما دخل خدوا شهد لاوضه العمليات ادهم قاعد قدام الاوضه وقميصه الابيض مليان دم وحاطط راسه بين ايديه ادهم بخوف:مش لازم انتي كمان تسبييني مش لازم في المستشفي تحت سليم بعصبيه وخوف لموظفه الاستقبال :شهد محمد زاهي فين انطقي موظفه الاستقبال :في اوضه العمليات مريم وسلمي جريوا وسليم مريم اول ما شافت ادهم جريت عليه مريم بعصبيه وعياط ومسكاه مت ياقه القميص:عملت فيها ايه يا حيوان انطق وديني وما اعبد شهد او حصلها حاجه لكون مموتاك ويتهزليش شعرايه ادهم بصلها ببرود وشال ايديها :اتكلمي علي قدك يا شاطره سليم بص لادهم بكرهه :عملت فيها ايه ادهم ببرود :والله اسالها خدت ليه الرصاصه مكاني الدكتور بتوتر وعمليه:الهانم واخده رصاصه جمب القلب بسم واحد والحاله خطره ومحتاجه نقل دم بسرعه وفصيله دمها مش موجوده ادهم بعصبيه مسكه من البالطو :يعني ايه مش موجوده اتصرف وجيب هي فصيله دمها ايه الدكتور بخوف:-o ودي فصيله نادره جدا ادهم بصدمه:انا فصيلتي زيها خد الا انت عايزه بعد ماخدوا الدم الممرضه بخوف:دكتور دكتور المريضه قلبها وقف الدكتور بخضه :ايه وراح يجري وادهم دخل اوضه العمليات بعد تهديده للدكتور مريم بعياط :علي فكره يا سليم شهد ابتدت تحبه وهو كذلك لكن بينكر سليم بعياط وخوف علي شهد :هي تقوم بالسلامه واعماها الا هي عيزاه علياء في ملكوت تاني في صدمه:هي شهد ممكن تروح مني يعني ايه صاحبتي وبنت خالتي واختي وكل حاجه ومخزن اصراري ممكن تروح وعند النقطه دي فتحت عياط سلمي بقوه وشويه ثبات :انشاءالله شهد هتقوم انا واثقه ان هي قويه وقدامها حاجات كتير تعملها هتقوم في اوضه العمليات الوصف كالاتي اوضه في نص الاوضه دكاتره داخله خارجه وصفير القلب واقف وشهد نايمه مش حاسه بحاجه وشعرها مفرود جنبها الدكتور بخوف:علي الجهاز علي اعلي حاجه بسرعه الممرضه بخوف:اتفضل يا دكتور ابتدا الدكتور يعمل الصاعق القلب ومع كل صعقه ادهم قلبه بيخرج ادهم بدموع لاول مره كانه طفل :شهد قومي متسبنيش انا محتاجك جمبي انا هحاول اتغير صدقيني وقول لاخوكي بس قومي باس ايديها ادهم وعيونه بتطلع شرار :شهد هتعيش انت فاهم انا الا اقول امتي تموت وامتي تعيش تتشقلب وتعيش الدكتور بخوف:حاضر وصعق جسم شهد تاني واتنفض جسدها والقلب رجع كده البارت خلص عايزه تعليقات كتيره مش عايزه حد يتابع في صمت توتا كده زعلانه المهم ايه رايكم في ادهم وشخصيته وطريقه شهد علي فكره ده لبس شهد لما سليم جه اه انا هغير سليم واخليه حياه احمد الشرقاوي اخت ادهم تمتلك من العمر 20عاما في تالته اداره اعمال طفله وشقيه لكنها قويه وشرسه مثل شهد وحنونه وطيبه ولمضه قصيره القامه متعرفش ان ليها اخ لكن هتحب ادهم اوي اسر احمد ابن خاله شهد وسليم واخو علياء ظابط عمليات خاصه اتعرف عليه ادهم واياد وزين وبقي صاحبهم عنده30سنه طويل القامه عصبي وشرس في شغله لكن مرح مع اقاربه واصدقاءه (و هيساعد ادهم قريب) بس كده بحبكوووووا
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD