الفصل الثالث عشر والرابع عشر

1743 Words
بعد مرور اربع شهور شهد لسه في الغيبوبه مريم وسلمي وعلياء قاعدين معاها علياء بحب:بت يا شهد زين اعترف بحبه بصي فلاش باك من اربع شهور،/ اسر تاني يوم راح المستشفي علياء اول ما شافته جريت عليه وحضنته علياء بدموع :زين وحشتني اوي اسر بحب:وانتي كمان ياقلبي اهدي ياعلياء علياء بدموع وشهقه:مش قادره يااسر شهد في اي لحظه ممكن تسيبني اسر بهدوء وحزن:لا شهد قويه وهتقوم انشاءالله زين جيه وشاف المنظر شد علياء من افاها من حضن اسر ولكم اسر واخد علياء وطلع علياء بتحاول تفك ايديها:انت هاي يا حيوان انته فك ايدي وهو انت ساحب جاموسه انت ازاي تعمل كده زين بعصبيه والشرار يتطاير من عينيه:اسكتي مسمعش نفسك علياء بشويه خوف:لا يابابا فوق انا اتكلم برا...ولكن زين حط ايديه علي بقها فسكتت ورماها في العربيه ووقف في مكان شبه صحراء زين بامر وعصبيه:انزلي والا علياء بتحدي:والا ايه يابن الشناوي زين بخبث:هشيلك علياء بسخريه :ه ه اتكلم علي قدك يا شاط.. لكن فجاه زين شالها علياء بصريخ:انت يازفت نزلني بقي عيب كده زين بصرامه :كنت متوقع انك هتصرخي علشان كده جبتك الصحراء الجميله دي ورماها علي الارض انطقي وطلع المسدس من ورا ظهره وحطه فوق العربيه ووطي علياء بخوف:الله يخربيتك يا اسر هموت وانا لسه في عز شبابي والله يا اسر الكلب لو مت لاطلع في احلامك واشدك من شعرك زين بعصبيه وصوت عالي خوف علياء اكتر :انطقي اسر يقربلك والله لو وزير الداخليه ازاي تسمحيله يحضنك علياء بغباء،:هو في سوء فهم انا الا حضنته زين بعصبيه وصوت عالي اكتر:يا حلاوتك بتتصحي المعلومه دي اسخن علياء بغباء:شكرا زين بعصبيه:يابت انطقي وبطلي غباء ريقي نشف علياء ببرود واستفزاز:حد قلك تعد ساعه تجعر وثم بخبث انت بتغير يا زين زين بعصبيه :ايوه بتنيل بحبك لا بعشقك بتنيل اغير استريحتي كده علياء بخبث :هو في حد يغير علي حد من اخوه زين بصدمه وفرحه:ايه اخوكي وحضنهها ولف بحبببببك علياء بفرحه :انا كمان زين بفرحه ولهفه:قوليها يا علياء علياء بخجل: بحبك زين باس راسها وركبوا العربيه ورجعوا المستشفي زين بخجل :اسف يا اسر اسر بمرح:لالا ولا يهمك يازين يعني مانا واخد علي كده زين بجديه:اسر انا طالب ايد اختك علياء اسر بخبث وفرحه:والله انا موافق يازين مش هلاقي احسن منك لاختي بس الراي رائيها اسه رايك يا علياء علياء بخجل :الا تشوفه يا اسر اسر بخبث وحزن مصتنع :خلاص يا زين شهد مش موافقه علياء بشراسه وشرشحه:نعم يا عنيا ولا يا اسر اقسم بالله انادي عليهم يطلعولك نقاله زين بخبث وغمزه:ده انتي واقعه من زمان علياء لكزته في كتفه وبجديه:بس انا عندي شرط زين باستغراب:قولي علياء بحزن وجديه:مفيش اي حاجه تتعمل او تتقال غير لما شهد تفوق بالسلامه زين بحزن وجديه:انا اساسا كنت هعمل كده شهد دلوقتي اعتبرناها انا واياد اختنا بجد علياء بشكر:شكرا يازين زين بحب وجديه:العفو ياقلبي اسر بس انا عايز اعمل فرح عالطول اسر بتفكير :موافق ايه رايك يا علياء علياء بخجل:موافقه اند فلاش باك علياء بحب :بس يا ستي مريم بحب :انتي عارفه يا شهد ادهم بيحبك اوي انا اول مره اشوف حد كده وبمزاح وسمسم حبيب قلبي ده حتي هو وادهم بقوا اصحاب ده ادهم كل يوم يدخل يقعد معاكي بالساعات ويسرح شعرك سليم يقوله ليه انت بتعمل كده ادهم يرد وعينيه زي العاشق قاله علشان ده انا بخاف عليه ده ملكي ممحدش ليه انو يلمسه وبعد كده يربط الطرحه علي شعرك وينبهه علي الدكاتره والممرضات محدش يشيل الطرحه علشان لما تصحي متزعليش وتحسي بالذنب ان شعرك كان باين وكل يوم ادهم يخلص حاجته ويجي هنا شاورت علي الكرسي الا جمبها ويفضل يحكيلك كل حاجه بتحصله كل يوم سلمي بحب :لازم تقومي يا شهد لو مش علشانا علشان ادهم محتاجك دلوقتي وفاجاه الدكتور يدخل ومعاه ممرضين الدكتور باسف:انا مضطر اشيل الاجهزه من عليها لانها تعتبر ميته هي كده جسم بس مريم بشراسه:مفيش حاجه هتتحرك من مكانها انت فاهم واطلع بره بدل ما اطلعك انت والا معاك علي نقاله وبصوت عالي بره علياء بدموعع اتصلت بزين:الو يا زين الحقنا هات ادهم واياد وتعالي بسرعه الدكتور عايز يشيل الجهزه من علي شهد نروح الشركه نلاقي ادهم وسليم واياد وزين قاعدين بيشتغلوا علشان هما ما بينهم صفقات ادهم لنفسه:ليه يا شهد قولتيلي دور علي مامتك وهي عرفت منين بس زين واياد بصريخ:ادهم ادهم بعصبيه:ايه في ايه سليم بمرح وصدمه مصتنعه:يالههههههوي لتكون بتخون شه..... وتليفون زين رن زين بحب وخضه:الويا علياء ايه احنا جايبن حالا ادهم بقلق:انطق في ايه زين بسرعه وعصبيه:الدكتور عايز يشيل الاجهزه من علي شهد سليم واياد بصدمه:ايه ادهم بشراسه خد المسدس وحطه في البنطلون وساق العربيه اسرع حاجه وكاد ان يفتعل اكثر من حادثه نرجع المستشفي مريم متكفه وتضرب ايديها في الهواء علي امل ان هي تفك نفسها مريم وسلمي وعلياء :وديني يا زفت لاكون قتلاك وبيضربوا برجلهم وايديهم في الهواء دخل ادهم ومسك الدكتور من البالطو من ورا اياد وسليم وزين جريوا ضربوا الممرضين الا اول ما شافوهم جريوا ووقفول يشوفوا ادهم والدكتور تحت رجله ادهم بشراسه وصرامه وهو موجهه المسدس لراس الدكتور:قوم ركب الاجهزه الدكتور بخوف:والله هي كده ميته جسم بس ادهم بشراسه وصوت عالي :قوم ركب الاجهزه طالما بتتنفس قلبها بيدق محدش يلمسها وبصوت عالي بره مريم وسلمي وعلياء وقفوا قدام الدكتور وشمروا وبخبث وغيظ:استني يا ادهم كده يا دكتور ماشي دلوقتي لازم نوجب معاك اياد وسليم وزين بيكتموا الضحك بالعافيه وبيترحموا علي الدكتور وادهم مبتسم علشان عرف. هيعملوا ايه الدكتور بخوف :لا شكرا انا عايز اطلع مريم بشراسه وغيظ لكمته:دي علشان لما اقول لا تتنفذ ولكمته كتير ورا بعض ودي لاني مبهزرش مع اختي الكبيره سلمي بشراسه لطتشته قلمين ورا بعض:وده لانك كنت عايز تشيل الاجهزه ولطشته واحد كمان وده علشان انا عايزه كده الدكتور بصريخ:شيلو المتوحشين دول اياد وسليم وزين بضحك:كفايه بقي مريم وسلمي وعلياء :اخرسوا علياء بشراسه :ضربته تحت الحزام :ودي علشان تفتكرني علشان انا من ساعه ما شوفت خلقتك وانا مش طيقاك الدكتور بصريخ :مستقبلي ضاع يا بنت ال.... علياء برقتله بعينها الا كانت ببتحول من ازرق لرمادي زي شهد الدكتور بخوف :يامامي واغمي عليه سلمي بسخريه:ياقلب امك وشالوه ورموه وقفلو الباب ادهم حمد ربنا ان شهد عندها اصحاب زيهم وعرف هي ليه هم اول اهتماتها مريم بارتياح :متشكرين يا رجاله وراحت تقعد سليم بخوف:اتفضلي حضرتك اقعدي مريم بضحك:علشان تعرف لو زعلتني ايه الا هيحصل علياء ببراه:شوفتني يا زينو وانا بديله في السليمه كان غايظني وبارتياح يلا خد الشر وراح زين بحب:شوفتك يا قلب زينو بس ايه حكايه العيون الا بتتحول دي انا خفت يا جدع وضربها علي كتفها علياء بتهديد ولون عنيها بيغير:دي عندي انا وشهد لما بتعصب بتتحول ولو عادي بتتحول بردو زين بخوف:انا بقول اسر فين زي ما دخلنا بالمعروف نخرج بالمعروف علياء بضحك:اسد يالا فيه ايه البضاعه لا ترد ولا تستبدل زين باسف علي حاله :ربنا يطمنك سلمي بشكر :شكرا يا رجاله الواحد عنده كبت طلعه في الدكتور ابن ال يلا الله يرحمه اياد بخوف مصتنع: عاش يا وحش محتاجه اي حاجه يا معلمه سلمي بشكر :الف شكر امعلم ادهم بصرامه:كل واحد يا خد المعلمه بتاعته قصدي بنت في ايده وبره الكل طلعو بره ادهم بحب :شهد وحشتيني ووحشتني عيونك ووحشني صوتك بجد انا فرحان اوي علشان عندك اصحاب زي مريم وسلمي وعلياء ووطي علي اذنها بحبك يا شهد ومسك ايديها حس ان هي بتضغط علي ايديهر ادهم بصدمه وفرحه:شهد انتي دوستي عاي ايدي شهد داست اكتر وابتدت ترمش ادهم بفرحه:حد يروح ينادي دكتور شهد بتفوق وخرج بره شهد فاقت مريم وسلمي جريوا عليها مريم وسلمي وعلياء بعياط:شهد ونطوا عليها شهد بتعب وضحك:هفطس حد يشيل العيال دي اه مريم:اسفه علياء بقلق:انادي الدكتور سلمي بخوف:انطقي شهد بتعب وضحك:يابت مفيش حاجه بس انا مش قادره احرك جسمي سليم دخل بفرحه وندم :ده طبيعي انتي نايمه بقااك اربع شهور شهد بصدمه وحزن:ايه سليم اسمعني انا والل.... سليم حضنها وبحزن:اسف ياشهد اسف انتي مديت ايدي عليك ومسمعتكيش شهد بحب ومزاح:انا مبزعلش منك با سليم اوعي تكون ياض عملت الفرح سليم بنفي :لا طبعا انتي الا هتجهزي الفرح شهد بمرح:اصيله يا هدي علياء بفرحه:لا اعملي حسابك فرحين شهد بفرحه وخبث :زين صح علياء بهيام :اه هو بشحمه ولحمه شهد بمزاح:يازيدي يازيدي اياد بفرح:الف سلامه عليكي ياشهد كفاره يا مرات اخويا بصي بقي حله محشي بقي ها شهد بمرح وخبث:الله يسلمك يا اياد من عنيا بس سلمي بقي تعملهالك عليها اكل احسن مني بمراحا اياد بفرحه:يا بركه دعواكي احجه وبص لسلمي اطمنت علي مستقبلي اعسل سلمي بصتله بخجل ولم تعد تعامله بشراسه لانها عرفت انو ساعد شهد زين بفرحه:الف سلامه عليكي يا شهد انازين شهد بشكر:الله يسلمك يا زين شهد بفرحه:سليم مريم علياء زين فرحكوا الاسبوع الا جاي انا مظبطه كل حاجه سليم وزين برفض :لا طبعا انتي لسه تعبانه شهد :لالا انا كويسه جدا وبتدور بعنيها علي ادهم مريم بخبث:بتدوري علي حاجه يا شهد شهد بتوتر :ها لالا مريم بخبث:عالعموم ادهم بيه شافعي باشا كويس وبره شهد بتوتر :لسه هترد ادهم دخل بوسامته وجاذبيته كلهم خرجوا ادهم بحب:الف سلامه عليكي يا توتا شهد بصدمه :ادهم انت سخن وجسته لا والله كويس اكيد انا الا سخنه ادهم بعصبيه ومسكها من قفاها :تعالي هنا صحيح انتي غ*يه ازاي ترمي نفسك قدامي كنتي هتموتي شهد بعصبيه:اومال اسيبك تموت ادهم بعصبيه:انتي مش نافسك ريشه يا ماما وبعدين قال بحب وحشتيني شهد بصدمه وضحك:والله البنج ده بيخلي يشوف حاجات اجدع ادهم حضنها وفك شعرها ودفن وجهه في شعرها ووطي علي اذنها ادهم بعشق:بحبك يا اميرتي شهد بقها مفتوح مترين وعينيها مفتوحها علي وسعها شهد باستيعاب :هو ايه الا بيحصل ادهم بعشق:الا حصل اني بحبك لا بعشقك يا اميرتي انا عايز ننسي كل الا حصل ونيدا من الاول انا دلوقتي دمي بيجري في دمك شهد بخجل وتوتر وصدمه:ايه ليه ادهم بغيظ :علشان في واحده كانت بتموت بس شهد انا بحبك ومش مستعد اخسرك بسبب تهورك شهد بخجل واستغراب:انا كمان عايزه ابدا من جديد بس ممكن اروح اقعد في شقتي لغايت فرح سليم علشان اقدر احدد مشاعري ولنفسها"معلش يا ادهم انا بعشقك بس الا بعمله ده لمصلحتك انا دلوقتي لازم اتاكد من حاجه تانيه" فاجاه اسر دخل وحضن شهد اسر بحب:توتا حبيبتي شهد بحب وحضنته:اسر عامل ايه يا حبيبي ادهم شد اسر ولكمه ادهم بعصبيه وهو بيشد اسر من قفاه ولكمه :انت بتعمل ايه يالا اياد بسخريه:يالا حسن ملافظك يا ادهم ادهم بصله بصه اياد بخوف:اسف اعم وجري اسر بالم:الله يخربيتكوا انا مالي والله اخوها في الرضاعه ادهم بعصبيه:ولو الاقيك بعد كده بتسلم عليها اسر بخوف:يماما وطلع يجري شهد بخبث وتلاعب في حواجبها:بتغير يا ادهم ادهم بعصبيه :بتنيل كلمه حبيبي دي الا شغاله عماله توزيعيها دي لسليم شويه واسر شويه الكلمه دي ملكي انا بعدها بيوم شهد بتكلم اياد شهد :السلام عليكم اياد :وعليكم السلام شهد:ازيك يا اياد اياد :انا الحمدلله تمام انتو في حد حصله حاجه شهد بقوه: لا احنا كانا كويسين اياد انا عايزه اعرف اسم مامت ادهم بالكامل ورقم موبايلها و موبايل احمد الشرقاوي وحياه اياد بقلق:انتي لسه مصممه شهد بتصميم :دلوقتي انا مصممه اكتر اياد باستسلام:ماشي ياستي اسمها جميله السيوفي شهد بصدمه:مش معقول خالتووو كده نهايه البارت يا بنات عايزه تعليقات وانا انشاءالله هحاول اخلصها الاسبوع ده عايزه توقعات وتعليقات كتيره ايه رايكم في ادهم القاسي؟ ادهم العاشق؟ شهد؟ مريم؟ سليم؟ اياد؟ سلمي؟ علياء؟ زين؟ اسر ؟ بحبكوووووووا
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD