الفصل الواحد والعشرون

1177 Words
( قبل الحلقه الاخيره) توضيح بعد مرور 6اشهر اصبحت مريم وسلمي وعلياء في نهايه الشهر الثامن وحياه تزوجت وحامل في الشهر الرابع قصر الشافعي البنات قاعدين مع بعض والشباب في اوضه المكتب مريم بتعب :اشوف فيك يوم يا سليم شهد بمرح:كرومبتي مريم بتعب:اخرصي سلمي بتعب:انا النهارده تعبانه اوي بجد علياء بتعب:انا في دب في ظهري جامد اوي شهد بخوف:يمامي انا خايفه انادي زين واياد وسليم لسه هتمشي فاجاه لقتهم فتحوا صويت في المكتب اياد بغيظ: انا اصحي الساعه5الفجر علشان اجيب للهانم فراوله اجيبهلها فين واحنا في الليل وانزل ادور واجيبها وفي الاخر ارجع الاقيها نامت ادهم ببرود:احسن. من الا بتعمله فيا... وسمعوا صويت خرجوا جري لقوا البنات كلهم بيصرخوا سليم بتوتر :في ايه مريم بصويت:بولد مريم وسلمي :الحقونا بولد بولد ادهم بسرعه:شيلوهم بسرعه وراح لشهد وقال هما بيصوتوا انتي بتصوتي ليه شهد ببراه وحزن:بحب اشارك اصحابي ادهم بعشق حضنها وخرجوا اسر باستغراب :انتي بتصوتي وتعيطي ليه حياه بعياط وشهقه:انا خايفه يا اسر اسر بحب حضنها :متخافيش يا قلبي وخرجوا نروح المستشفي اسر وزين واياد عمالين رايحين جاين وشهد بتعيط هي وحياه الممرضه خرجت الممرضه :مبروووك مدام مريم جابت ولد قمر وادته لسليم وراحت لاياد مبروك مدام سلمي جابت ولد وادتهم لاياد وراحت لزين وقالت مبروك مدام مدام علياء جابت بنت زي القمر سليم واياد كبروا في ودن اولادهم وكل واحد سليم واياد وزين وقفوا طابور اياد بفرحه:يلا سمي انت علشان اسمائك حلوه ادهم بحب:ده ليث الشافعي ادهم بحب :جاسر زاهي ادهم بحب :اسيل الشناوي شهد بفرحه ودموع: بص حلوين ازاي يا ادهم وصغننين اوي ادهم بفرحه:اه حلوين اوي بعد مرور شهر شهد صحيت الصبح وهي دايخه وعايزه ترجع شهد قامت تجري علي الحمام ادهم قام وراها وشالها زي البيبي وبقي يرفع شعرها وبعدين غسلها وشها وحطها علي السرير وجاب لها مايه ادهم بقلق :شههد انتي بقالك كده 3ايام انا هتصل بالدكتوره شهد بحب:لايا حبيبي انزل انت بس الشركه وانا شويه وهخف ادهم باسها من خدها :بس لو مخفتيش شهد بحب :انا هقولك وديني بنفسك ادهم قام لبس ونزل شهد قامت ونزلت بسرعه للداده شهد بتعب :داده والنبي عايزه......... وقالتلها الداده بفرحه:اوعي تكوني حامل يا شهد وزغرطط شهد بتعب وفرحه:اهدي بس يا داده انا شاكه لسه بس وبعد نص ساعه شهد خرجت من الحمام وهي بتعيط الداده :ها في ايه بتعيطي ليه يا شهد شهد بصدمه وفرحه :انا حامل ياداده حامل هبقي ماما الداده بفرحه وزغروطه:يالف نهار ابيض وحضنتها مبروووك يا قلبي مبروك ونزلت شهد بحزن"انا مش عارفه رده فعل ادهم هتبقي ايه " وبعدشويه جه ادهم ادهم بقلق وحب:ها لسه تعبانه يا شهد شهد بقلق وفرحه:ادهم انا انا ادهم بخوف:في ايه شهد بفرحه:ادهم انا حامل ادهم بصدمه :ايه وافتكر كل الا حصل معاه ادهم بقسوه:البيبي ده لازم ينزل شهد بصدمه ودموع حطط ايديها علي بطنها:لا يا ادهم لا والف لا انا مش هنزله ادهم بعصبيه وقسوه:انا بقولك ينزل يعني ينزل وداهمته الذكريات كلها وساب القصر ونزل شهد قاعده عماله تعيط بعد حوالي ساعتين من العياط ادهم رجع شهد بدموع:ادهم ادهم بقسوه:نعم شهد بترقب ودموع:انت لسه مصمم علي رايك ادهم بقسوه:اه شهد برجاء ودموع وخوف:طيب بص انا عندي طلب ممكن نروح يكره مكان قبل ما انزله وحطط ايديها علي بطنها ادهم بتفكير وقسوه :تمام بسس هينزل وسايها وراح اوضته الاساسيه لاانها دخلت اوضتها ادهم دخل قعد علي السرير "يارب انا مش عايز اطفال مش عايز من اقل حاجه يبقي زي لالا لازم ينزل " تاني يوم شهد وادهم راحوا دادر الايتام ادهم باستغراب وقسوه:ايه ده شهد برجاء :ارجوك ادخل اول ما دخلوا كل الاطفال جريوا علي شهد الاطفال:طنط شهد طنط شهد احنا زعلانين منك علشان انتي بقالك كتير مش بتيجي شهد بدموع :انا اسفه حقكوا عليا انا عارفه اني قصرت معاكوا الاطفال بحب مسحوا دموعها وحضنوها:خلاص متعيطيش يا طنط احنا بنحبك وشهد وزعت عليهم الهدايا شهد بصت لادهم :لسه مصمم علي قرارك ادهم بقسوه:اه ويلا هنروح النهارده القصر وبكره ننزل وركبوا العربيه شهد بدموع :ادهم ارجوك ادهم ابتدا يلين لكن تماسك:لا مش عايز اطفال لما نروح نبقي نتكلم قصر الشافعي ادهم طلع علي السلم شهد طلعت وراه ووقفوا في نص السلم شهد بعصبيه:اقف هنا وكلمني انا مش هنزل البيبي ازهم بعصبيه وصوت عالي:هينزل يا شهد مش عايزه يبقي ادهم التاني ولا انا اكون ابوه ولا انتي تبقي جميله انتي عارفه انا حصلي انتي عارفه انا اتمرمط ازاي وبقسوه هينزل شهد بعصبيه ودموع وشراسه :انا مش هنزله عارف ليه علشان هو مش ادهم ولا انا جميله انا مش هنزل البيبي وهربيه و اعيشه احسن عيشه و مقبلش اعيش مع واحد لمجرد انه جبان خايف يواجهه المستقبل احسن يبقي زي الماضي بتاعك وبصوت عالي انت عارف ليه علشان انت ضعيف ضعيف يا ادهم طلقني ادهم بعصبيه لطشها قلم :انتي طالق شهد وقعت السلم كله ونزلت علي الارض دماغها مفتوحه لكن هيا حاولت علي قد ما تقدر تحمي ابنها او بنتها واصبحت تنزف ودماغها تنزف وهي بين الواعيه والم**ره ادهم بخوف :شهد شهد قومي خلاص موافق وشالها وجزي عاي المستشفي واتصل علي اصحابه واصحابها وكلهم جم علي المستشفي في المستشفي الدكتور :سبها هنا دخلوها العمليات فورا ودخل شهد بين الوعي واللاوعي :دكتور لو الطفل كويس تطلع تقول ميت انت فاهم الدكتور بخوف :لا طبعا كده مينفعش شهد برجاء:لوسمحت وفقدت الوعي وبداو العمليه بره واقف سليم وحاضن مريم و علياء مع زين وايادمع سلمي وكل واحده معاها ابنها سلمي ومريم وعلياء بدموع :هو ايه الا وصلها لكده ادهم بخوف علي شهد وطفله:حكلهم كل حاجه مريم وسلمي وعلياء بعصبيه:انت ايه يا اخي مبترحمش متعلمتش حاجه فاكر برضوا قبل كده ربنا يسامحك شهد والطفل لو حصلهم حاجه هيبقي انت السبب وشهد المرادي استحاله تسامحك حياه بعصبيه ودموع :علي فكره ماما مظلومه وحكتلهم كل حاجه اسر بيحاول يهديها :اهدي يا حياه علشان البيبي ادهم بصدمه :ايه وبندم خلاص هي تقوم واعملها كل الا هي عوزاه بس هي تقوم بس بعد ساعتين الدكتور باسف :للاسف فقدنا الجنين لكن مدام شهد بخير وتفوق خلال نص ساعه في اوضه في المستشفي شهد تبدي تقوم وراسها ملفوفه تلاقي سلمي ومريم وعلياءوحياه واسر وسليم واياد وزين والاطفال جمبها شهد حطت ايديها علي بطنها شهد بعياط هستيري:اااااااااااه سلمي ومريم وحياه وعلياءحضنوها : اهدي يا شهد والنبي علشان خاطرنا شهد ابتدت تهدي وتعيط بردو الباب اتفتح ودخل ادهم منه وبيبصلها بندم وحزن شهد اول ما شافته قامت شالت الكالونه من ايديها وبقت ترمي كل حاجه شهد بعصبيه ودموع وصريخ:اطلع بره اطلع مش عايزه اشوف وشك تاني دلوقتي انا بقولهالك بكرهك بس نصيحتي ليك لاخر مره روح حاول تبقي قوي شويه بطل الضعف وروح شوف مامتك عندها القلب ها لو عندك قلب روح زورها كلو يطلع بره كلو يطلع ادهم حاول يتكلم شهد بشراسه :بره الكل خرج شهد ايديها بتنزف راحت االممرضه دخلت غيرتلها علي ايديها شهد بدموع:البيبي نزل الدكتور :لا انتي بس حصلك نزيف حاد والحمدلله لحقنا البيبي في اخر لحظه كان بيحارب علي فكره طالع قوي شهد بدموع : شكرا وقامت لبست وخرجت مع الممرضه من الباب الخلفي شهد بتبص نظره اخيره عليهم من بعيد شهد بدموع:هتوحشوني بس مش هقدر اقعد هنا ومشيت بعد حوالي نص ساعه سلمي ومريم دخلوا الاوضه ملقوش شهد مريم بعصبيه وسلمي :شهد مش موجوده يا بيه كل البنات حضنوا بعض والشباب بيواسوا ادهم وسليم ادهم بصدمه وحزن: ايه خلاص شهد سابتني مش هشوفها تاني وباصرار بس هلاقيها كده البارتت خلص انا مرددش اخلي دي الاخيره علشان في احداث كتيره تانيه لو كنت خليته بارت واحد كنت هكروت ومش هدي القصه حقها ايه رايكم في شهد؟ ادهم؟ سليم؟ مريم؟ اياد؟ سلمي؟ زين؟ علياء؟ حياه؟ اسر؟ بحبكوووووووا
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD