الفصل السابع

1336 Words
وقفنا لغايت شهد شهد بصدمه :ينهارر اسووود انت بتقول ايه انا مستعده اسيبلك الاوضه بس استحاله اقعد معاك ادهم ببرود:الاسمعتيه ومش هتسيبي الاوضه ودخل يستحمي بعد نص ساعه خرج ادهم يادوب خرج سمع صريخ فكان ادهم لابس البنطلون بس والمنشفه علي رقبته شهد بصريخ وخجل وبمغطيه وشها :ان انت ازاي تخرج كده ادهم ببرود :زي الناس شهد بتوتر وخجل :يعني هو ممكن يعني ممكن حضرتك تتفضل تلبس التيشيرت لو سمحت بليز اساسا مينفعش تطلع كده علشان علشان معاك بني ادمه بليز ادهم بخبث لبس التيشرت : لا انا حابب كده الجو حر شهد بعصبيه وشالت ايديها من علي وشها:هو انا مش قولت وبصدمه طب مانت لبست اهو ادهم بتحذير :صوتك ميعلاش وراح نام علي السرير شهد نطت من السرير للارض وباستغراب: هو اانا هعمل ايه ادهم بخبث : هتنامي شهد بحيره: طب وانت هنام فين ادهم بخبث:ليه خايفه عليا شهد بلامبالاه:يكش تولع المهم انام ادهم بحذير:ها شهد بغيظ: خلاص سكت هتنيل انام فين ادهم ببرود :قدامك السرير شهد بشراسه:لا طبعا انت بتحلم ده انا لو هيقطعوني استحاله انام جنب شيطان ادهم ببرود :خلاص عندك الارض شهد بطفوله :طيب بس انا عندي اتفاق ادهم ببرود :اتنيلي شهد بطفوله :ايه رايك نلعب حجره ورقه مقص والا ي**ب ينام علي السرير ادهم ببرود وغرور :لا انا علي اخره الزمن ادهم الشافعي ينام علي الارض شهد بطفوله:علي فكره مش حاجه وحشه انك تبقي متواضع وعلي فكره كده مش من الرجوله خالص انك تسيني وانا مت**ره بسببك انام علي الارض ودبت علي الارض بغيظ ودخلت الحمام ادهم لنفسه بابتسامه:طفله تخرج شهد ولابسه الاسدال والطرحه وتفرش المصليه ادهم باستغراب :انتي هتعملي ايه شهد باستغراب :هصلي ادهم بتوتر:هتصلي يعني ايه شهد بصدمه:ايه انت مش عارف يعني ايه صلاه ادهم بحزن:لا شهد بحزن علي حاله وسخريه:ازاي تبقي شحط كده طويل عريض وتعرفش يعني ايه صلاه اكيد مانا مش هستغرب واحد عنده حجر بدل قلب اكيد كان لازم اعرف ادهم ببرود وحزن:خلصتي شهد باستغراب :لا ادهم ببرود :اتخمتي شهد بصدمه:ايه ثم حدثت نفسها(هو كلامي محوقش فيه انا لازم اهرب بجد ) شهد بقوه:هصلي وانام هو انا ممكن اقولك حاجه ادهم باستغراب :قولي شهد بسخريه:ممكن بس ابقي اطلع من الاوضه اتف*ج علي السجن بتاعي ادهم بخبث :ومالو اتف*جي وبتهديد بس متحاوليش تهربي لان الحراسه الا تحت مبيتفاهموش وهيمنعوكي طول مانا مدي اوامر بلو لمحموا ذبانه بيضربوا نار ودي اوامري شهد بمهاوده :انشاء الله وصلت ونامت تاني يوم نروح قصر اياد اياد يصحي ويفطر ويلبس قميص اسود وبنطلون اسود ويرش برفانه ويسوق العربيه بسرعه جنونيه ويلاقي موبايله رن اياد بمرح:صباح الخير يا ادهم يا قمر انت ادهم ببرود:صباح الخير روحت الشركه اياد بجديه :لا لسه اهو رايح ادهم ببرود:تمام اسبقني انت اياد بجديه :ادهم عملت ايه في شهد ادهم ببرود:هعمل ايه يعني هي كانت عايزه عالقه وانت عارفني كريم فادتها اياد بجديه وسخريه :وانت بسم الله ماشاءالله ماتتوصي ادهم شهد مش زي البنات التانيه شهد طيبه ومتربيه وانا متاكد انك بدات تميل ليها ادهم بتوتر لكن اخفاها :حب ايه بقولك انت معزوم النهارده اياد بمرح :انا اساسا كنت جاي ادهم :تمام وقفل الخط بنغير ما اياد يكمل كلامه اياد بغيظ ويبص للموبايل :مفيش فايده مش ناوي يبطل العاده دي ابدا نروح لسلمي ومريم سلمي لابسه ونازله سلمي بصوت عالي :مرررررريم انتي يا زفته انا نازله اجيب شويه طلبات تمام مريم بصويت:غوري يا كلبه البحر وهاتيلي شيكولاته معاكي سلمي باستفزاز :لا مريم بمرح:والله راح اعطيكي فلوس تدرين ليش سلمي :ليش مريم بمرح وتلطشها قلم:علشان ما كذبتي ودخلت تجري وقفلت بابا الاوضه سلمي بصريخ :والله يا مريم يا كلبه البحر لما ارجع هموتك ونزلت تجري سلمي وهي بتعدي الشارع لقت فجاه عربيه جايه ناحيتها بسرعه رهيبه لكن تفرمل علي اخر لحظه سلمي بخضه :هموت هموت خلاص مت اياد بصدمه وعصبيه:انتي متخلفه في حد يعدي الشارع كده سلمي بعصبيه:وكمان بتبجح طالما مش بتعرف تسوق سايقها ليه اه انت من العيال السيكي ميكي وكده يعني انا لو مت داوقتي ه كنت هستفاد ايه اياد بعصبيه :انا سيكي ميكي مريم نزلت تجري علشان سلمي نسيت الموبايل مريم بصوت عالي :بت يا سلمي الموبايل سلمي بصتله بقرف ومشيت اياد بوعيد :والله انا اياد الشافعي سيكي ميكي سلمي اسمها حلو وركب العربيه واتصل بحد اياد عايزك تجبلي المعلومات عن واحده اسمها سلمي ساكنه في شارع***** من ساعه مااتولدت الراجل :تمام يا اياد بيه اياد قفل وراح الشركه شهد صحيت الصبح شهد بتعب:اه ياني يا جسمي انا هحاول اهرب من هنا بسرعه ادهم ببرود :مش هتعرفي شهد بخضه:بسم الله الرحمن الرحيم هو انت ادهم ببرود :شوفتي عفريت شهد بصوت واطي:اسخن ادهم ببرود :بتقولي ايه شهد بابتسامه صفراء :لا مش بقول حاجه لكن تبص علي ادهم وتلاقيه لابس بدله رمادي ووقميص اسود وراشش برفانه ولابس الساعه شهد باستغراب وفرحه:انت نازل ادهم ببرود واستغراب لحالتها : اه ليه اهه فهمت بس متخافيش مش هتعرفي يا قطه وخرج ونازل شهد نزلت وراه شهد بتوتر :انت تقصد ايه ادهم ببرود وقرب منها:الا بتفكري فيه انسيه واعملي حسابك اياد جاي النهارده شهد :تمام اخر اليوم اياد موبايله رن واتصدم لما عرف ان سلمي صاحبه شهد وقال انا لازم اقول لسلمي او اعرف شهد اياد خبط والباب اتفتح اياد بمرح وبصوت عالي :ادهومتي حبيبي انا جيت يا بطتي انا جعان يا ايها البشر الساكنه لقصر الاشباح يا واد يا ادهم ادهم نازل السلم بغيظ:يخربيتك يا شيخ انت ناسي شهد اياد بصدمه:يفضحتشي ادهم ببرود :يلا علشان ناكل اياد باستغراب :طيب والبنيه الغلبانه ادهم ببرود :تطفح فوق او المطبخ اياد بعصبيه:حرام عليك بقي يا اخي دي بني ادمه ادهم ببرود وامر :داده داده اطلعي قولي لشهد تنزل تاكل وقوليلها لو مانزلتيش هطلع اجيبها بطريقتي واديها الشنطه دي الداده:حاضر ياا بيه وطلعت شهد :نعم يا داده الداده :اتفضلي يا بنتي الشنطه دي وادهم بيه بيقولك يلا علشان تاكلي واياد بيه تحت حابب يشوفك شهد بفرحه :استاذ اياد تحت الداده باستغراب : اه يابنتي شهد :طيب هاتي الشنطه ولبست ده  اول مانزلت ادهم بص ليها باعجاب بس اخفاه شهد بابتسامه:السلام عليكم اياد بابتسامه :وعليكم السلام ادهم مردش وكما اكل شهد بغيظ وصوت واطي:مغرور ادهم موبايله رن ادهم بامر:اقعدي كلي شهد بابتسامه صفراء:من عنيا ادهم خرج شهد باستنجاد لاياد:ابوس ايدك خرجني انا اعتبرتك اخويا اياد باسف:انا اسف مش هعرف يا شهد صدقيني شهد بتفهم واستغراب:ممكن اعرف ايه الا خلاه يبقي شيطان كده اياد بتفهم وخوف: انا هحكيلك كل حاجه بس محدش يعرف شهد بتفهم:تمام اياد:بصي يا ستي ادهم لما كان عنده10سنين ابوه مات وبعدها ببشهرين امه اتجوزت ومن ساعتها باباخده لغايت لما بقي عنده15سنه من ساعتها وهو كده بيكرهه الستات واشتغل كل الشغلانات الا ممكن تتخيليها لغايت اما بني الامبراطوريه وذات بقي انه لما كان عنده14سنه بابا توفي وانا كمان عيل خدني هنا وسبنا قصري وجينا هنا وابتدي يشتغل ويصرف علينا واتعلمنا لغايت هنا و هو مش قادر ينسي كلامها لما قالتله انت اساسا جيت غصب عني وانا بكرههك وابوك راجل زباله وهويعيط ويقولهاماما انا بحبك طب هقعد ساكت لكن مفيشش وقالها ماما انا بخاف اقعد لوحدي. قالتله انشاله تولع حتي ادهم ميعرفش هي راحت فين او اسم جوزها ايه او ايه سبب تركها ليه مش عارف حتي احنا مش عارفين ليه اخوات ولالا او اي حاجه بقينا احنا التلاته شهد بصتله بدموع واستغراب قال متستغربيش في زين الشناوي كمان ده بقي الضلع التالت بتاعنا احنا التلاته بنينا الشركات وكبرناها لغايت اما بقينا كده ومحدش يقدر يسيب التاني بس زين مسافر بس يا ستي شهد بدموع وندم :علشان كده لما قولتله اكيد امك سابتك ضربني واتحول لوحش ده عاني كتير جدا في حياته ازاي في ام كده بس انا بردو مش قادره الومها احنا مسنعناش منها اياد بحزن:بطلي عياط بقي ادهم جاي شهد بسرعه مسحت دموعها شهد بابتسامه مصتنعه:عن اذنكوا وطلعت فوق ونامت علي الكنبه وقعدت تعيط شهد بدموع :ياعيني يا ادهم و باصرار انا هتصل بيهم واقولهم وهفضل معاه واغيره ده الا لازم يحص وهبتدي من بكره ونامت بعد ساعتين ادهم طلع بعد ما اياد روح وخلصول شغل ادهم وطي قعد جمبها ادهم باستغراب:انا مش عارف انتي عملتي فيا ايه انا ليه ساعات قلبي بيدق لما اشوفك ليه النهارده كانك خطفتي قلبي ليه بتوتر لما اياد بيقولي حب لالا استحاله يكون حب ودخل في صرع بين القلب:يابني انت حبيتها العقل بتصميم:لا انا هنتقم بي القلب :طيب تقدر تقولي ليه قلبك بيدق ليه بقيت عايز تتغير العقل بتصميم:فاكر اما حبيت امك ايه الا حصل ادهم بصوت عالي نسبيا :بس خلاص كفايه واخد شاور ونام كده بدات(شراره الحب) ايه رايكم في شهد؟ ادهم؟ سلمي؟ مريم؟ اياد؟ ياريت بلاش قرايه بنغير تعليقات ومتنسوش التصويت بحبكوا كتييير
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD