الفصل الثالث

1094 Words
فى الصباح استيقظ الجميع ليذهب يوسف الى كليته ومريم ايضا بينما تجلس ملك تطعم لارا وجبه الافطار لينزل زين من غرفته ومعه الملف لتدخل دارين الى الفيلا لتتجه الى زين وتحتضنه لتردف دارين بإبتسامه: وحشتنى اول ما نخلص الصفقه هنقضى يومين كمان فى لندن سوا ليبتسم زين بينما حركت ملك يدها ناحيه دارين ب*عاع مضئ لتمسكه دارين ويتلاشى لتقف ملك بصدمه واستغراب لتلتفت دارين لها وتبتسم لتردف دارين مين دى يا زين ليردف زين بإبتسامه دى ملك بنت خالتى لتردف دارين بإبتسامه غامضة ملك ! اتشرفت بمعرفتك لتردف ملك بنظرة ذات مغزى انا اكتر ليردف زين بإبتسامه ودى دارين المسؤله عن التسويق لتنظر الفتاتين فى عين بعضهما لتبتسم دارين بخبث لتردف يلا يا حبيبى هنتأخر على الطيارة ليردف زين بإبتسامه تمام سلام يا ملك ليغادر زين ودارين لتردف ملك بهدوء قربت اوصل للجزء الناقص لارا بإستفهام لتردف فى حاجه ملك بشرود لتردف مفيش يا حبيبتى بس شكل امنياتك صعبه المنال ليصل زين الى المطار مع دارين ليجلس زين وبجواره دارين بثوبها الاسود القصير لتردف دارين وبنت خالتك ايه الى جابها عندكم ليردف زين بهدوء كانت عايشه فى اسبانيا ولسه واصله وكانت هتقعد فى اوتيل وانا اصريت انها تقعد معانا لتردف دارين بتفكير بس مينفعش واحدة غريبه تقعد معاكم بردك وكمان يوسف فى البيت ليردف زين بهدوء انا عمرى ما اسمح ان بنت خالتى الى تعتبر شرفها من شرفنا تبات فى اوتيل او تقعد فى شقه غريبه دى الاصول يا دارين دارين بضيق لتردف معلش اصل انت عارفه انا طول عمرى فى روما ومعرفش التقاليد دى متزعلش منى ليردف زين بإبتسامه لا يا حبيبتى مش زعلان لتحاوط دارين ذراعيها حول ذراع زين وتضع رأسها على كتفه لتبتسم بغموض ، لتصل الطائرة الى لندن لينزل زين ودارين ويركبون سيارتهم ويتجهون الى الفندق ليتجه كلا منهم الى غرفته ، ليأتى المساء لتخرج دارين من غرفتها لتتجه الى غرفه زين لتطرق الباب ليفتح لها زين لينظر لها ليجدها ترتدى فستان طويل احمر مفتوح من الجانب وتضع مساحيق تجميل ليردف زين بإستغراب انتى خارجه دارين بإبتسامه لتردف قولت نسهر مع بعض انهاردة ليردف زين بهدوء تمام هغير هدومى ادخلى لتدخل دارين الى غرفته بينما بدل زين ملابسه وارتدى بدله انيقه وخرجوا من الغرفه ليتجهون الى احدى المطاعم ليجلس زين ودارين على احد الطاولات لتردف دارين : مالك يا زين شكلك مضايق ليردف زين بهدوء يعنى افكارى هيخدها حد تانى وعايزانى افرح لتردف دارين بإبتسامه يا حبيبى دى مرة واحده بس علشان نعرف نقلل الضغط شويه وكمان الميزانيه ليردف زين بهدوء تمام .لتنهض دارين وتتجه الى زين لتمسك يده لينهض زين لتتجه دارين الى مكان الرقص ليرقصون سويا لتنظر دارين فى عينيه لتردف بإبتسامه انا قولتلك خليك معايا انسى اى حاجه تانيه ماشى يا حبيبى ليردف زين بإبتسامه ماشى يا حبيبتى --------------------------------- فى الصباح استيقظ يوسف مبكرا استعدادا للذهاب الى الكليه للحاق بأصدقائه للرحله لينزل الى الاسفل ليجد ملك تجلس على الاريكه وتقرأ كتاب لينظر لها يوسف ويبتسم ليردف يوسف بإبتسامه صباح الخير لتردف ملك بإبتسامه صباح النور صاحى بدرى ليه ليجلس يوسف بجوارها ليردف بإبتسامه طالع رحله مع اصحابى تحبى تيجى معايا لتردف ملك بهدوء لو انا طلعت مين هياخد باله من لارا ليردف يوسف بإبتسامه مريم لتردف ملك بإبتسامه مريم بس مريم وراها دراستها وزين مسافر ليردف يوسف بهدوء عندك حق يا خسارة كنتى هتستمتعى جدا لتردف ملك بإبتسامه ايه رأيك تلغى الرحله وتقعد تاخد بالك من اخواتك لغايه زين ما يرجع من السفر ليردف يوسف بهدوء لا لا انا اتفقت مع اصحابى خلاص وكمان لو قعدت وزين جه من السفر مش هيخلينى اروح زين عصبى جدا لتردف ملك بهدوء اعمل الى انت عايزة يا يوسف انا مقدرش امنعك ليقطع كلامها دخول جورى وهى تتمايل لتتجه الى يوسف لتقبله من خده لتردف بدلع ايه يا حبيبى اتأخرت ليه ليردف يوسف بهدوء لا مفيش كنت بجهز شنطتى لتنظر جورى الى ملك لتنظر لها بغيرة فكانت ملك جميله كثيرا لتردف بضيق مين دى الشغاله الجديدة ليردف يوسف بغضب احترمى نفسك يا جورى دى بنت خالتى لتردف جورى بسخريه معلش مقصدتش اهلا بيكى يلا علشان منتأخرش ليتجه يوسف الى ملك ليردف بهدوء متزعليش منها لتردف ملك بإبتسامه لا خلاص مش زعلانه يوسف بتردد وهو يضع يده على شعرة ليردف ينفع متقوليش لزين عن جورى علشان ميزعقليش لتردف ملك بإبتسامه لا متخفش مش هقوله ليردف يوسف بإبتسامه شكرا انا همشى سلام لتبتسم ملك لتمسك جورى ذراع يوسف ويسيرون بإتجاه الباب لتحرك ملك يدها على قدم جورى لين**ر كعب الحذاء لجورى لتصرخ جورى من الالم ليمسكها يوسف ليردف بقلق مالك يا جورى لتردف جورى بألم كعب الجزمه ان**ر ورجلى وجعتنى لتتجه اليهم ملك لتردف بتمثيل القلق ايه الى حصل ليردف يوسف بهدوء جورى رجلها وجعتها لتردف ملك بجد معلش ثوانى هجبلها جزمه من عندى ليردف يوسف بإبتسامه شكرا جدا لتتجه ملك الى المطبخ لتحرك يدها ليظهر حذاء ابيض جميل لتبتسم وتحدث نفسها هنشوف مين الخدامه لتخرج ملك وتعطى الحذاء الى يوسف ليأخذه لترتديه جورى ليردف يوسف تعرفى تمشى لتومئ جورى برأسها بنعم ليمسك يوسف يدها ويتجهون الى الخارج وتركب السيارة لتنطلق السيارة لتقف بجوارها لارا لتردف بإبتسامه يا ترى الجزمه فيها ايه لتنظر لها ملك لتضحك ملك وتضحك لارا ايضا لتحملها ملك لتردف بإبتسامه تفكيرك حلوة شكلى ليدخلوا الى الفيلا لينظرون امامهم ليجدوا مريم تنزل بحقيبتها لتردف مريم هو يوسف مشى لتردف ملك ايوة لتردف مريم بإبتسامه الحمد لله همشى انا كمان لتردف ملك بهدوء راحه فين لتردف مريم بإبتسامه طالعه رحله لتردف ملك بهدوء مريم يا حبيبتى بلاش تطلعى لوحدك لو يوسف معاك كنت هقول ماشى لكن لوحدك مينفعش انتى بنت لتردف مريم بهدوء مفيش فرق بين بنت وولد وكمان دى حريه شخصيه عن اذنك لتغادر مريم من امام ملك لتردف ملك بهدوء : فاهمين مقوله البنت ذى الولد غلط البنت ذى الولد فى التعليم فى الواجبات والحقوق فى مسابقات الدوله المختلفه لكن البنت ليها حدود غير الولد علشان تقدر تحافظ على نفسها من الذئاب الى محوطين اى بنت فى كل المجتمعات وكمان دينا امرنا بكدا لكن كل ما الوقت يزيد والزمن يمر البشر بيخترعوا اشياء جديدة علشان يبرروا اى حاجه بيعملوها لتردف لارا ببراءه دا بالنسبه بالفرق بين الولد والبنت اما بالنسبه للحرية الشخصيه لتبتسم ملك لتردف الحرية الشخصية اعتقاد خاطئ انا منكرش ان كل شخص عندة حرية شخصيه فى اسلوبه ورأيه ولبسه واكله وشربه لكن لازم يراعى الاشخاص الى موجودين حواليه يعنى مثلا بنت مسلمه تلبس بنطلون ضيق وبلوزه قصيرة ولابسه طرحه وتقول دى حريه شخصيه طبعا لأه ربنا امرك بالإحتشام ودا هير ليكى دايما ربنا بيحب الخير لينا امرنا بالاحتشام واللبس الواسع علشان يحمينا ويقولوا احنا مش فاهمين لأه احنا الى مش عايزين نفهم فين الصح وفين الغلط فهمتى لتردف لارا بإبتسامه فهمت شوية صغننين لتضحك ملك لتردف تعالى نروح كوكب الزهرة ونيجى ولا اقولك تعالى نروح كوكب زحل فى دوائر حواليه ملونه جميله جدا هتعجبك يلا بينا لتختفى ملك مع لارا . ماذا سيحدث فى مؤتمر زين ؟ ماذا سيحدث لجورى ؟ متنسوش تضغطوا على القلب لمتابعه الروايه
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD