البارت 4

991 Words
فى صباح اليوم يذهب محمد ( والد حياه ) لمغفر الشرطه محمد: السلام عليكم امال الظابط فين العسكري: انا برن عليه من امبارح مفيش رد محمد: طب والعمل مش مفروض بنتى هتتعرض ع نيابه نهارده العسكري: استنى حد بيرن العسكري : الووو اه انا بجد لا حول ولا قوة الا بالله ان لله وان اليه راجعون محمد: ايه ف اي ايه الا حصل ي بنى العسكري: الظابط محمد تعيش انت محمد : لا حول ولا قوة الا بالله طب هو الا مسئول ع بنتى وشاف الا حصل العسكري : احمد ربنا انه راح دا ظالم محمد : لا يبنى بلاش تشمت ربنا يرحمه العسكري : يارب اكيد هيجيبوه واحد جديد يمسك مكانه ولم يكمل كلامه حتى تفجأؤه بشاب طويل القامه عيون عسليه قمحى البشره لديه عضلات تدل على انه يلعب فى كمال اجسام يتميز بالغرور والغضب لكنه طيب القلب ومسامح لديه غمازه فى خده اليسار يبلغ من العمر 30 عاما العسكري: هو حضرتك مين الغريب: معاك النقيب فارس السباعي هكون مسئول ع القضيه الا سابها الظابط محمد العسكري بفرح: تشرفنا اتفضل ي فندم ع مكتب فارس: متشكر عايز المتهمه الا مسئول عنها ظابط محمد العسكري : تمام ي فندم ثانيه وهجيبها ثم يأتى بها العسكري: اهييه ي فندم ينظر فارس لبنت الواقفة الشابه الجميله يا الله ما هذه العيون الجميلة انها ملاك ماذا اتى بك الى هنا ايتها الملاك معقول تكون بريئه من بره فقط ومن الداخل شئ اخر لكنى اكيد مخطئ اكيد ( كان هذا يحدث نفسه عندما التقى بها) فارس بجديه: اسمك حياه بتعب: حياه محمد ثم ركضت ف حضن والدها وكانت تحدث نفسها لقد تعبت تعبت من هذه الحياة لقد مر يومين ف السجن لقد زبلت أصبحت مثل الورده الميته تماما حياه ببكاء: خرجنى يا بابا معتش قادره الأب: اهدي ي حبيبتى هتخرجى ان شاء الله فارس : ممكن ي انسه حياه تكلمينى وتحكى المشكله واي الا جابك هنا خرجت حياه من حضن والدها ثم نظرت االيه فى سرها ( اي القمر دا اي دا انا في ايه ولا فيه ايه) حياه: انااا ثم حكت له ما وصلت اليه هنا فارس: طب وأصحاب الا مديون بيهم ي استاذ محمد مش موافقين ف خلال سنه تعطيهم مبلغ محمد : لاء خالص ي فندم اتذلتلهم وبردك لاء فارس وهو ينظر الى حياه: ان شاء الله خير متخفش حياه ف الحفظ والصون متخفش مش هتتسجن هقعدها ف مكتبي واحاول اكلم ناس يتنزلوه ع القضيه حتى لو هدفع انا حياه بأنفعال: مش قاعده ف مكتب حد وليه انت الا تدفع انت مين انت ( ابن مين انت اتفوه عليك ي ندل ي جبان اندمجت ف مسرحيه كده اوكيه ?) فارس وهو يقف بغضب: أولا مش عشان خطرك عشان والدك الغلبان الا مش عارف يعمل اي عشان بنته محمد: خلاص ي حياه والنبي اسكتى حياه: حاضر ي بابا عشان خطرك ثم نظر فارس نظره اسكتتها فارس : النهارده هقعدك ف مكتبي بدل ما انتى متبهدله ف السجن كده وبلمره هخلى الا ابوكى مديون ليهم يتنزلوه ان شاء الله حياه بإيماء: حاضر فارس: يلا دخلها على المكتب الظابط محمد عقبال ما مكتبي يجهز عسكري : تمام ي فندم ثم امسك بدراعها حياه يلا فارس بغضب : سيب درعها هى مش متهمه سامع واياك اشوفك لامس ايديها تانى العسكري بخوف وهو يترك يديها: حاضر ي فندم ثم اخذها معه مكتب دون ان يلمس شعره منها الأب (محمد ): متشكر جدا ي حضره الظابط شكلك طيب وابن حلال متزعلش من بنتى دماغها ناشفه وبردك الا شفته ف حياتها مش قليل فارس: ربنا يخليك حضرتك زي والدي ما ينفعش اخلى بنتك تتبهدل عشان مبلغ قليل * لكن لا ننسى عزيزي المشاهد وعزيزتى المشاهده فإنه فارس السباعى ابن العميد السباعى اغنى عائلات القاهره بنسباله مبلغ زي 100000قليل* محمد: طب همشى ي فندم اخبر مراتى زمنها قلقانه فارس: اتفضل فارس ف باله( معقول ف ملاك زي ديه فعلا اسمها حياه انا ليه بفكر فيها دي مجرد مجرد سجينه يوووه اعمل شغلى انا مش فاضى لكلام دا) فى درس منه منه: اتفضل ي مستر فلوس الدرس المدرس: شكرا ي منه متزعليش منى منه بضيق : لاء مش زعلانه ثم خرجت منها لتقابل بشاب الذي يرخم عليها كل مره عادل : اذيك ي منه مالك مضايقه ليه * عادل طويل القامه قمحى البشره يمتلك عيون سوداء وشعر فحمى غنى جدا يحب منه لكنه بتاع بنات اد منه 3 ث قسم ادبي منه بضيق : الحمدلله وملكش دعوه بيا ( ملكش دعوه بيا كبساااه بصوت سعيد صالح?) عادل: ايه ي منه انا بحبك وقلتلك لما نخلص 3 هتقدملك منه: وانا مش موافقه انت بتاع بنات يلا ابعد عادل بتحدي: انا هبعد لكن هفضل وراكى وهتوفقى ي منه عليا وانا بعت عن ال.بنات لأن قلبي اختارك انتى منه : بيجاااااد? اووه اختارنى انا انت كلام وبس تخاف اصلا تتقدملى عادل بعصبية : هنشوف الا بيخاف اوعدك اخلص 3 وانتى كمان وهتقدملك منه: طب ابعد ثم زهبت عادل ف سره: هتوافقى وتحبينى كمان فى مكان اخر ف مغفر الشرطه وخصوصا مكتب الظابط محمد حياه: هفضل قاعده انا زهقت بس كويس انى قاعده ف مكان نظيف بدل التانى ثم يدخل عليها فارس فارس: اذيك ي حياه انتى كويسه حياه بضيق: اه بس انا عايزه أخرج والله ف خلال سنه هديلهم الفلوس عايزه اخرج من هنا فارس: هتخرجى ي حيااه بس اصبري حياه بنفاذ صبر: اصبر لأمته انا زهقت انا تعبت من صغري وانا تعبانه اخوات بابا طردوه من بيت ابوه كل دا بسبب الورث شفت بزمتك فيه اخوات تعمل كده وخرجوه بابا من شغل اراضى بتاع جدو وبابا خرج وساعتها مكنش معاه الا فلوس قليله اجرنا بيت وكان معاه مبلغ قليل دا الا كنا بنأكل منه لحد ما بابا يدور ع شغل ميلقيش اول ما اتخرجت من كليه تجاره خرجت اشتغل ف اي بنك لازم واسطه وانا معنديش لاغيت مشتغلت ف مطعم وكنت بدأت احوش مبلغ ناس طمعت وبلغوه عن بابا انا بجد نفسيتى تعبانه نفسى ارتاح ثم وقعت مغشى عليها فارس بخضه: حيااااه حياااه قومى ثم بدأ بوضع قطرات مياه عليها حياه وهى ع ارجل فارس مسترخيه: دماغى ااه فارس: اهدي ي حياه انتى عملتى فيا ايييه انا مال قلبي بيدق كده لييييه معقول حبيتك من اول نظره حياااه: ايييييه الحلقه الجايه بقا # yasmeen mohamed salama ? ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD