الفصل الثاني (٢)

2000 Words
دخلت مني مفزوعه مني:صبا صبا اصحي يابنتي اصحي ياحبيبتي صبا:كابوس كابوس ياماما انا قلبي مقبوض خايفه ياماما مني:استعيذي بالله من الشيطان الرجيم قومي صلي وفوضي امرك للخالق ربنا كش بيسيب حد صبا:حاضر مني:انا حااروح اصلي وادعيلك يابنتي انهت صبا صلاتها واخذت تدعو الله باان يساعدها ويحميها فتحت كتاب مذكراتها وكتبت ماحدث معها كنت سعيده ولابسه الفستان والطرحه وحبيبي جمبي في الزفه معازيم وناس كتير بتقولي مب**ك والدموع من عيني بتنزل بحور مالك ياحبيبتي دي دموع الفرحه ايامنا كلها فرحه وسعاده مش عايز اشوف الدموع تاني علي الخد الجميل فجأه كله راح راح الزغاريط والفرح انقلب نواح الفستان بقي كفن اسود والدموع بقت شلالات والعريس قال انا مش عايز اتجوز واحده زيك زيك زيك واتلموا وقالوا وكملوا كماله كلامه والكلام يزيد ويزيد اشي يقول اصلها كانت بتكلم رجاله واشي يقول اصلها فيها حاجه واشي يقول ربنا يستر علي وليانا وفضلت حزينه وحيده مكاني وطلع فجاه والدي وقالي سامحيني يابنتي سامحيني الظلم الي عملته في الناس اترد ليا في **رك وحزنك كان هذا حلم صبا الذي احتلها منذ خمس سنين خمس سنين وهي تحلم بذالك الحلم ولكن الجديد انها لم تكن تري وجه العريس الا منذ يومان ا ورات سليم القاضي في منامها هو ذلك العريس انهت الكتابه في مذكراتها وقالت يارب فوضت امري اليك معقوله ممكن اقا**ه معقوله ممكن يحبني ويتجوزني يارب انا راضيه ب**ر قلبي لو حااسمع منه كلمه حب في الصباح الساعه 8والنصف مني:صباح الخير ياحبيبتي جاهزه للامتحان صبا:بااذن الله ياماما مني:ربنا يوفقك يارب انت والهبله ريهام رن رن رن رنر رن ريهام:مني يامني يامني افتحيلي يابيبي مني:داهيه الي عايزه خلف زي بت الكلب دي ريهام:دا كله عشان تفتحي يامني ايه يابيبي انتي عجزتي ولا ايه مني:فشر يابت سنيه داانا اصبي من امك حتي اساليها يااما اتعاركت معاها واشتكت من شبشبي ريهام:ايه جو ليالي الحلميه دا المهم ادعيلي مني:عارفه يامفعوصه احيانا بتنرفزيني بس مش خساره فيكي الدعوه دي يا رب ادي ريهام بت سنيه و كامل علي قد تعبها في المذاكره ريهام:بس بس بس بس يالهوي انا كدا حااسقط ياوليه مني:وليه انا غلطانه اني دعيتلك يولولوا عليكي ساعه وننفض يابت الكلب مانا حااقول ايه هي الهبله حاتجيب دكتور صبا:هههههه مين الهبله دي ياماما ريهام:ههههههه انتي مش عارفه قصدها امي يابت الع**طه صبا وريهام قعدوا يضحكوا ريهام:جر ايه يامني كل شويه بت كلب بت كلب انتي معندكيش غير الكلمه دي ممكن اطلعلك واحده من قاموسي لو عايزه مني:انا بقول كدا بردو وراحت علي طووول ?????????????????? غوري صبا:هههههههههه ماما مش تخليها تغش مني مني:ماهو انتي كمان بت كلب عشان بتغشيشيها غوروا فورتوا دمي ريهام وصبا فضلوا يضحكوا لانهم خدوا بالشبشب محدش بيسلم من شبشب طنط مني في الكليه ريهام :اخيييييييه دا يوم استغفر الله العظيم صبا:ليه في ايه ريهام:بصي قدام حجه شايطه والاخت جورنال صبا:هههههههه داانتي مصيبه بوظتي اسامي البنات فكك منهم ريهام:بكرهم تحسيهم ملزقين كدا دخلت جايدا وجلنار اصدقاء ريهام وصبا جايدا :هاي صبا ازيك ريهام :وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته يااخت شايطه اه سوري جايدا جايدا:funny So funny ريري صبا:صباح النور ياجايدا جايدا:دي دعوه ليكي ياصبا عشان عيد ميلادي النهارده اتمني تحضري وتشرفيني اه نسيت ودي بتاعتك ياريري ريهام:مسميش ريري اسمي ريهام جايدا:اه sorry What ever يعني مش فارقه سلام ياصبا ريهام:بكرهها بكرهها بنت الملذقه دي صبا:كانت في عالم اخر سرحانه ريهام:???????? ان الاوان انك تحكيلي بقي صبا:هو ممكن الشيطان يلاقيني ياريهام ريهام:صبا دي كانت مراهقه انسي ياحبيبتي صبا:ممكن ولا لاء ريهام:لاء صبا:طب لو لقانا وعرفنا ممكن ينتقم مننا لاننا اهاناه ريهام:طبعا لا دا موضوع تاف جدا يعني ولو فكر انا حااقف له هو والي يتشددله صبا:بس انا غلطت ريهام:انتي حبيتيه يابت صبا:اه جدا جدا يعني ناقص اطلع من عيوني قلوب وفراشات ريهام:حدثت ريهام نفسها فراشات وقلوب ماانا حااستني ايه من بنت مني غير الهبل ? ريهام:خلاص حااكلمهولك تاني صبا:لا والنبي كفايه اولاني ياصاحبه ا****ن السليط ريهام:اومال عايزه ايه صبا :عايزاه يحبني ريهام:ودا ازاي يابت مني صبا:مش عارفه ريهام:مش عارفه بس هو لو شافك متوقعش يحبك صبا:ليه بقي ريهام:لاني احلا منك وشخصيتي جامده عنك فاحاينجذب ليا اكيد صبا:رخمه بارده تنجه ريهام:خلاص خلاص مش تزعلي حاارفضه عشانك سرحت ريهام تتحدث نفسي اقولك الحقيقه بس خايفه اجرحك انو اول حب في حياتك عايز يااذيكي ومستني الوقت المناسب عشان يدمرك في سياره تقف علي شط البحر هاااااه جايدا:كله تمام صبا وريهام حايكونوا موجودين النهارده في الحفله المهم انت حاتعمل ايه وليه عايزني اشغل ريهام عن صبا ناوي علي ايه ميخصكيش بس متاذيش صبا ااذي ريهام صبا دي طيبه ابتسم الشيطان بخبث خودي دووول ياجايدا عشان تجهزي للحفله وزي مافهمتك ابتسمت للمال حاضر متقلقش جاء المساء في منزل صبا مني:الله اكبر بسم الله ماشاء الله الفستان حاياكل منك حته ياقلبي صبا :تسلميلي ياامي انا مش حااتاخر حانروح انا وريهام ونيجي بسرعه رن رن صبا :اهي جت اهي كانت صبا ترتدي فستان اسود بسيط ويزين وجهها حجات نبيتي اظهرها كمي هي ملاك صبا:اي دا ريهام:اي صبا:انت لسه ملبستيش ريهام :لا انا حااروح كدا مني:مالك مستغربه ليه انت اول مره تعرفي انها دكر يابت صبا:ريهام كنتي البسي فستان حلو ريهام:انا اصلا مش بحب شايطه بس قولت اروح معاكي عشان متجيش لوحدك مني:انا كنت الاول فاكراكي ياصبا حاتجيلي بعريس دلوقتي اتاكدت انك بسبب ريهام حاتجيلي بعاهه مستديمه صبا:ههههههه ماشي ياماما في الطريق صبا:هاااا جبتي لجايده ايه ريهام:دي مفاجاه في فندق 5star دخلت صبا وريهام الحفله جاءت جايدا وسلمت عليهم صبا:اتفضلي ياحبيبتي الهديه دي عشانك جايدا:الله حلوه قوووي ياصبا تسلميلي ذوقك حلو قوووي في الساعات ريهام:اتفضلي يا حبيبتي الكيسه دي جايدا :??????? اي دا ريهام:دوول فضله خيرك شويه ماكينات حلاقه للدقن علي شويه ابر خياطه اهو ينفعوكي جايدا:ماكينات حلاقه ايه شايفاني راجل قدامك ولا ايه وبعدين ايه ابر الخياطه دي ريهام بدل ماتشكريني ماكينات الحلاقه دي عشان الشعر الي في دقنك وقفاكي ورجلك وانت فاهمه بقي احنا بنات زي بعض متت**فيش مننا والابر عشان هدومك المقطعه ذهبت جايدا من ريهام مشتعله الشيطان :هااااا جم جايدا :مش شايف جايبالي ايه ريهام ماكينات حلاقه الشيطان:ههههههههههه المهم نفذي الي قولتلك عليه جايدا اعطت لصبا كاس العصير وسكبت علي ريهام الكاس الاخري جايدا:اسفه والله مكنش قصدي ريهام :انتي اتعميتي صبا :معلش ياريهام روحي نضفيها ريهام:ماشي مش حااتاخر عليكي شربت صبا العصير وحست بدوخه صبا:اه راسي جايدا:مالك ياصبا صبا:حاسه بدوخه جايدا:طب تعالي معايا ترتاحي في حته تقعدي فيها صبا:حانروح فين جايدا :حانبعد عن الدوشه فجاه اغمي علي صبا وكادت ان تسقط علي الارض ولكنهاوقعت في احضان الشيطان حمل الشيطان صبا الشيطان:جايدا روحي اشغلي ريهام جايدا:حاضر صعد الشيطان بصبا واخذها الي غرفه قد حجزها بالفندق في غرفه الفندق وضع الشيطان صبا في الفراش ونظر لها طويلا ثم ابتسم وشرع في خلع حجابها وبدات يده في التجول علي شعرها الفحمي ووجهها وشفاهها وابتسم بشر ومال بوجهه ناحيه شفاهها في بيت صبا فجاه وقع كاس الماء من يد مني مني:ياساتر يارب قلبي مقبوض كدا ليه يارب سترك وعطفك علينا احسن حاجه اتصل علي صبا اشوفها اتاخرت ليه رن رن رن رن رن مني :بت الع**طه نست التليفون انا حااتصل علي ريهام استر يارب قلبي مقبوض في الحفله رن رن رن رن رن ريهام:الو ياخلتي مني:صبا معاكي ريهام:سايبها بره مني:اديهاني بسرعه ريهام :حاضر حااخرج اهو من الحمام وحااخليها تكلمك مني:ريهام البنت طلعت معاكي امانه رجعيهالي قلبي مقبوض ريهام:انتي بتوصيني علي اختي عيب يامني ثواني حااشوفها واكلمك خرجت ريهام مسرعه للحفل تبحث عن صبا ولكنها مختفيه جايدا جايدا جايدا:نعم ياريهام ريهام:صبا فين مش لاقياها جايدا:مشيت ريهام:نعم مشيت ازاي يعني جايدا:حااعملها ايه امسكلها عصايه وااقولها استني مس ريهام واستاذني منها الاول قبل ماتمشي ريهام:مشت من امته جايدا:من ربع ساعه ريهام:غوري من وشي دلوقتي ياشايطه غوري اخذت ريهام هاتفها تكلم صبا علي التليفون في بيت مني دا صوت تليفون صبا اكيد هي بترن من عند البت ريهام مني:اه ياصبا ياحبيبتي كل دا تاخير ريهام:هي صبا مش عندك ياخالتي مني:ايه لا مجتش بنتي فين ياريهام ريهام:انا سالت البنات قالولي انها سابت الحفله من ربع ساعه مني:لا مجتش اكيد جرالها حاجه قلبي مقبوض بنتي ضاعت واخذت تشهق بالبكاء بنتي ضاعت بنتي ضاعت ربهام:اهدي ياخالتي متقلقيش مش حايحصلها حاجه انا حاادور عليها متقلقيش ريهام:ياتري انتي فين ياصبا في الحفله جايدا:الحقني الشيطان:ايه في ايه جايدا:ريهام سالتني عن صبا وقالبه الدنيا هنا عليها الشيطان:طب اصلا انا خلصت متقلقيش جايدا:ربنا يستر في غرفه الفندق مال الشيطان بوجهه علي شفاه صبا واخذ يستشق عبيرها ثم مال علي اذنها قائلا وحياه كل يوم نمت فيه وانا ظالم وحياه كل دعوه مظلوم اندعت عليا لندمك ياصبا علي الي عمله ابوكي فيا زمان وعلي الي عملتيه فيا انتي وصحبتك دلوقتي مش حااغتصبك لا عقاب الجسم دا مش حايدوم انا عقابي حايكون اسوا بكتير ويدوم معاكي طووول العمر العد التنازلي ل**رك بدا ياصبا نصيف داوود اتصل بجايدا الشيطان:شوفي الزفت دا مجاش ليه لحد دلوقتي جايدا:جه وطالع دلوقتي الشيطان:عايزك بس توهمها انك حاتغتصبها تامر:طب ماتخليه ا****ب بجد صفع الشيطان تامر صفعه مدميه الشيطان:دفعتلك بس عشان تعمل الي انا عايزه انت فاهم الشيطان :هاااا فهمت حاتعمل ايه تامر :اه طبعا فهمت تامر :دا في رابعه انجليزي شاب سئ طالما اراد ان يؤذي صبا ولكن وجود ريهام كان يمنعه الشيطان:هي دلوقتي حاتفوق اعمل الي اتفقنا عليه تامر:تمام في الفراش كانت صبا تتململ بتعب اه اه راسي تامر:لا ياحلوه انا مش عايزك تتعبي من اول السهره دا احنا لسه قدامنا الليل طوويل صبا:تامر اانت عايز مني ايه وانا جيت هنا ازاي تامر:حطيتلك م**ر في العصير بس انت صحيتي احسن بردو عشان تكوني شاهده علي ارض الواقع وانا ب**رك وااذلك بدا تامر يتقرب من صبا وهجم عليها واخذ يشق ثيابها صبا كان الم**ر يؤثر عليها فكانت تدافع عن نفسها وتصرخ بقوه فجأه تحطم باب الغرفه وهجم الشيطان علي تامر واخذ يوسعه ض*با رأت صبا الشيطان فسيطر عليها الذهول من هول المفاجأه ولكن الم**ر سيطر عليها فسقطت في احضان الشيطان وكلنه امانها وملجائها الوحيد ابتسم الشيطان لتلك الواقعه بااحضانه فلقد نجح في رسم نفسه بصوره البطل الحامي لها اخذ الشيطان صبا للمستشفي في غرفه المستشفي الشيطان:انت كويسه صبا:.............. فقط تبكي بشده الشيطان:ماخافيش الكلب دا ملمسكيش وديني لادخله السجن يتعفن فيه طووول حياته واخذ يسب ويلعن فيه لانه ابكي هذا الملاك ولم ينتبه علي نفسه واخذته مشاعره واخذ صبا في احضانه فتره قصيره استكانت صبا في احضانه فهو بطلها ومنقذها وحبيبها نعم هذا الشاب الذي طالما كانت تتصفح حسابه الشخصي علي الفيس بوك وتنظر الي صوره هو الان يحتضنها الشيطان وقد شعر بخطا ما فعله انا اسف مكنش قصدي بس انتي كنتي بتعيطي صبا:فهمت صبا انو اعتذر لانه احتضنها فتوردت وجناتاها خجلا الشيطان:انتي اسمك ايه صبا:صبا انا اسمي صبا نصيف داوود الشيطان:تشرفت بمعرفتك برنسس صبا انا اسمي سليم القاضي الشيطان:انا اتصرفت في مشكله الكلب دا وحااخدلك حقك من غير ماتدخلي في الموضوع صبا:شكرا لانك انقذتني مش عارفه من غيرك كان ممكن يحصلي ايه شكرا بجد الشيطان:ممكن بقي متعيطيش لو سمحتي مفيش ملاك حلو ذي دا بيعيط وبعدين انتي عايزاني اخد ذنوب ولا ايه صبا:ذنوب ليه الشيطان:ماهو الي يزعل الملايكه يبقي شيطان انتي عايزه الملايكه يلعنوني لاني بعيطك ينفع صبا:اسفه والله بس الشيطان:من غير بس ممكن بقي رقم تليفون البيت نكلم عيلتك نطمنهم عليكي صبا:هي الساعه كام دلوقتي الشيطان:الساعه دلوقتي 12 صبا:ياخبر زمان ريهام وماما قالبين الدنيا في الحفله دخلت ريهام الحفله ومسكت جايدا من شعرها وبدات ض*ب فيها جايدا:سبيني يامفتريه حرام عليكي بدات البنات تتجمع علي ريهام فصرخت ريهام بصوتها العالي قائله ورحمه امي الي حايقرب مني او يحاول يسلكها من ايدي لانا فاتحه دماغه جايدا:سبيني حرام عليكي سبيني ريهام:لا بروح امك صبا فين يابت ستين كلب وديني ماانا سايباكي غير لما تقوليلي جايدا :معرفش معرفش ض*ب ريهام جايدا رن رن رن ريهام:الو المتصل:حضرتك في مريضه هنا اسمها صبا نصيف داوود ريهام:جايه حالا وراحت ريهام ض*بت دماغ جايدا في الارض ريهام:ورحمه امي وابويا الي ماحلفت بيهم باطل لو كان ليكي علاقه بدخولها المستشفي ولا سببتيلها جرح بسيط لاكون قتلاكي في المستشفي ركضت ريهام ومني الي غرفه صبا مني:بنتي حبيبتي جرالك ايه يانور عيوني واخذت تشهق بالبكاء ريهام:كانت مصدومه بمنظر صبا اي دا ولم تنتبه لتلك الدموع التي تنزل من عياناها كالشلال في غرفه المستشفي كانت ريهام تقف بصدمه لاتعي ماذا حدث لصديقتها التي تخشي نسيم الهواء من ايذائها وقفت صامته ولم تشعر بالدموع التي انهمرت من عينيها لحظات الضعف تحتاج الي احتواء لحظات الغضب تحتاج الي احتوا لحظات الحب تحتاج الي احتواء تذكرت ريهام موت والدتها ووالدها تملكتها نفس حالات الضعف والعجز حين رؤيته صديقتها الوحيده بتلك الحاله السيئه لقد شعرت بنفس شعور الضعف نفس شعور العجز انهمرت دموعها فكانت كالطفله التي تحتاج الي احتواء ظلت صامته تتطلع الي الخدوش التي بذراعيها ورقبتها والي كدمات وجهها مني:بنتي يانور عيني حصلك ايه ياحبيبتي مين عمل فيكي كدا يابنتي صبا:متقلقيش ياماما انا بخير محصليش حاجه والله مني:اومال ايه الي حصل قصت عليهم صبا ماحدث انه حاول تامر ا****بها واتي الشيطان وساعدها
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD