الفصل الثالث

1139 Words
خرج عوض وقامت قدر ودخلت الحمام واخدت شاور ولبست هدومها وطلعت وبتفتح الباب شافت عوض قدر بخضه: عوض عوض بابتسامة: خلصتي قدر: اه انت واقف كده ليه مسك عوض ايديها ونزل وهو ماسك ايديها كان كلهم متجمعين للفطار فيروز لنفسها: استني بس عليا انا هوريكي يا قدر قدر: صباح الخير ياخالتو قدر الكبيره: صباح الخير يا حبيبتي قدر: صباح الخير يا جدو وقرب منه ونزلت قبلت ايده الجد: صباح الخير يا حبيبتي نزلت حياه علي السلم حياه بصوت حنين: صباح الخير يا قدر لفت قدر وشها واتصدمت قدر بدموع: ماما وجريت عليها حضنتها وحضنتها حياه حياه: متعيطيش يا حبيبتي عشان خاطري بعدت عنها قدر ومسكت ايديها بلهفه انا مش بحلم صح وقوليلي انتي معايا دلوقتي حياه بفرحه: انا معاكي اهو جريت قدر عند جدها ومسكت ايده وباستها قدر بدموع: انا بحبك جدا يا جدو الجد وحضنها بحب: وانا بحبك يا قلب جدو احلام: هو حضرتك تبقي اخت ماما قدر حياه وحضنت قدر: اه انتي مرات محمد صح احلام: ايوا ودي بنتي اميره اميره بابتسامة: حضرتك جميله جدا حياه وحضنتها: انتي اللي عنيكي جميله الجد : يلا عشان نفطر بقا واقعدوا كلهم علي السفره جت بنت من الشاغلين ووضعت امام قدر عصير قدر بابتسامة: لا شكرا مش عاوزه البنت: ليه قدر: مش عاوزه البنت: بس انا عملتهولك قدر: خلاص متدايقيش هشربه ابتسم عوض قدر مسكت الكاس وشربته قدر: جدو انا عاوزه انزل عاوزه اروح مشوار الجد ومسك ايديها: هتروحي فين قدر: عاوزه اشوف واحده صحبتي الجد: طيب بس خدي معاكي السواق رعد بتسأول وهمس: شهد بصتله قدر بابتسامة وخبث وهمس : شهد رعد بفرحه: انا هوصل قدر مش لزم سواق عوض ورفع حاجبيه: اشمعنا يعني رعد: عادي نفس الطريق يعني وكده عوض باستغراب: وانت عرفت منين رعد: هو صح يا قدر ضحكت قدر وض*بته علي كتفه بخفه: هو طبعا. حس عوض بغيره وقام وقف عوض: عن اذنكم وطلع قدر وقامت: وانا كمان هقوم اللبس رعد: وانا كمان اميره: وانا عندي درس عن اذنكم محمد: وانا نازل الشركه وكل واحد اتجه لعمله قدر في غرفتها وقفها امام المرايا ببنطلون جينز وسويت شيرت ولمت شعرها كحكها مبعثرها جعلتها اجمل وتشبه الاطفال دخل عوض وجدها هكذا قرب منها عوض بتوهان من جمالها: ايه اللي انتي عملتيه تحت ده قدر بتوتر وبترجع لوراء : عملت ايه عوض ومسكها من وسطها وشدها ليه وقرب من رقبتها وانفسها بتخبط في رقبتها عوض: ازاي تهزري معاه كده قدر ب**وف توتر: ده زي اخويا يا عوض عوض: ولو مينفعش انا بس اللي من حقي كل حاجه فيكي انتي ملكي انا بس يا قدر مفهوم قدر: مف قاطعه عوض بقبله عنيفه زقته قدر بغضب وض*بته بالقلم بقوه. بعد عنها بصدمه قدر بدموع وغضب: انت خاين يا عوض عوض وبيبصلها بعدم فهم وصدمه قدر: اطلع بره انت واحد متجوز انت كده بتخونها وانا عمري موافق علي حاجه كده ابدا انت خاين وانا بكره الخاينين اطلع بره يا عوض عوض وبيقرب منها: انتي ف قدر بصوت عالي: بره يا عوض اطلع بره مش عاوزه اسمع صوتك بصلها عوض وطلع وقفل الباب مسحت قدر دموعها وبصت للباب بق*ف خبط الباب بصتله بغضب وراحت تفتح قدر وبتفتح الباب : انت قدر: ايه يا رعد رعد بفرحه: خلصتي يلا بينا قدر ضحكت: مالك رعد: يلا بس ومسك ايديها ونزل وقدر بتضحك وعوض واقف بيبص عليهم بغضب وغيره وفجاه حد حط ايده علي عيونه فيروز: انا مين لف عوض وبصلها: نعم فيروز ومسكت ايديه ودخلت الغرفه وقفلت الباب عوض: عاوزه ايه يا فيروز فيروز وقلعت الروب وكانت واقفه من غير اي ملابس تستره جز عوض علي اسنانه بغضب وض*بها بالقلم وبصلها بق*ف وطلع وقفل الباب فيروز علي الارض: ماشي يا عوض وضحكت شويه بس في المطبخ حياه: بس كده يا حبيبتي وكده تبقي خلصت صقفت احلام بايديها شبه الاطفال: ده محمد بيحبها اوي وهيفرح ان انا اللي عملتها. قدر: طول عمري انا اللي بعملها احلام وحضنتها: عمرها مهتطلع شبه اللي انتي بتعمليها طبعا قدر وضحكت: يا بكاشه وفضلوا يضحكوه في عربيه رعد قدر: بلاش يا رعد رعد. بابتسامة وبصلها: صديقني انا مش زيهم قدر: شهد مش هتستحمل اي **ره تاني رعد: سابوا بعض قدر: قالها انا بحب واحده تانيه رعد: وانا بحبها هي قدر وبصت للشباك: ان شاءلله خير رعد ووقف قدام كفتريا كل مكان فيها من اللون الاسود نزل هو وقدر ودخلوا كانت قاعده في ركن ماسكه في ايديها كتاب بتقراء وهي مندمجه مكنش في ناس في الكفتريا غير قليل دخلوا وقاعدو جنبها نزلت الكتاب وبصت لقدر وابتسمت شهد: وحشتيني قدر وحضنتها: وحشتيني لفت وشها وبصت لرعد بابتسامة شهد: عامل ايه رعد: مش هتقوليلي وحشتني وتحضنيني زيها ابتسمت شهد وبصتله: للاسف لا بص رعد لقدر شاف دموعها نازله رعد: مالك يا قدر بصتلها ونزل من فمها دم واغم عليها بصلها رعد بصدمه وخضه وقفت شهد ونزلت لمستوها شهد: قدر يا قدر نزل رعد لمستواها وشالها وطلع يجري علي العربيه بسرعه وشهد بتجري وراه ركبوا العربيه شهد بدموع: بسرعه يا رعد ونبي انا حاسه اني بموت رعد وهو بيسوق بسرعه مسك فونه واتصل علي عوض كان عوض نازل علي السلم عوض: الو رعد: عوض قدر عوض بخضه: ملها قدر فيها ايه رعد وبيبطع في الكلام: كككانت... كويسه ووبعد. ين مره واحده رجعت دم واغم عليها عوض: انتم فين دلوقتي رعد: رايحين مستشفي **** عوض: اقفل انا جي ونزل يجري حياه: في ايه يا عوض عوض: قدر تعبانه وررايحلها المستشفي جريت حياه: انا جيه معاك الجد: كلنا جايين ونزلوا كلهم راحوا المستشفى وقف رعد قدام المستشفي ونزل وشال قدر ونزلت شهد وراه دخل رعد رعد: دكتور بسرعه الدكتور وشافها والدم بينزل من فمها الدكتور: عمليات بسرعه واخدوها دخل عوض والعيله عوض: هي فين رعد: اخدوها في العمليات حياه: بنتي ايه اللي حصلها قدر: ان شاءلله هتبقي كويسه طلعت الممرضه بتجري مسكها عوض من ايديها عوض بغضب: هي فين الممرضه وبصتله: هي حالتها خطر جد ادعولها تقوم بالسلامه عوض وحس ان هذا الكلمه بخنجر طعن في قلبه عوض: يعني ايه الممرضه: ادعولها ومشيت كانت شهد قاعده في زوايه بتعيط فهي صديقه طفولته قرب منها رعد وقعد جنبها رعد: ادعيلها يا شهد شهد وبصتله ووشها مليان دموع: لو حصلها حاجه انا ممكن اموت يا رعد رعد ومسك ايديها: بعد الشر عليكي وعليها مش هيحصل حاجه شهد وحضنته: انا مليش غيرها يا رعد انا عاوزه قدر شدد رعد علي حضنها: انا جنبك وان شاءلله قدر هتطلع وهتبقي كويسه فضلت شهد تعيط في حضن رعد وعوض قاعد في زوايه المستشفى بيدعي وقلبه ينزف عوض لنفسه: اخرجي يا قدر انا عاوزك جنبي دول مش شويه يا قدر دول ٥سنين براقبك فيهم عارف كل تفصيله فيكي بقيني جزء من يومي يوم ما جدو جه وقال اني هتجوزك حسيت تن الارض مش سايعاني كنت هموت من الفرحه دلوقتي انا هموت من غيرك يا قدري بعد ٥ ساعات طلع الدكتور وقفوا كلهم وجريوا عليها عوض: ايه اللي حصل طمني يا دكتور دكتور: للاسف حالتها مش كويسه خالص هي شربت او اكلت حاجه في قطع ازاز بص عوض ل امه عوض:يعني ايه يا دكتور دلوقتي انا ممكن اسفرها بره بس تبقي كويسه دكتور: احنا عندنا هنا كل حاجه بس هي للاسف حالتها صعبه جدا ادعولها احنا عملنا اللي علينا لو ٢٤ساعه عدوّه من غير اي مضاعفات هتبقي ان شاءلله كويسه ادعولها ومشي بقلمي نور جابر
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD