الشخصيات و الفصل الأول

3521 Words
شخصيات الروية : مراد الالفي : رئيس المخابرات المصرية حنون يحب عمله و وطنه أدهم الالفي : ابن مراد و هو متزوج من هند الشرقاوي و يحبها كثيرا و لكنه مات في حادث هند الشرقاوي : امرأة حنونة متزوجة تحب ابنتها و زوجها كثيرا و ماتت في الحادث مع زوجها حبيبة الالفي : 25 سنة مهندسة كمبيوتر قسم برمجة عقلها ذري و تحب جدها كثيرا و تعيش في جزيرة معزولة حبيبة شعرها طويل لقبل ركبتها بشوية سيدرا المنشاوي : 27سنة طبيبة شرعية مجتهدة لا تقبل اي رشاوي جميلة جدا توفي والداها و هي في الثانوية العامة و لديها عم واحد في الصعيد لا يسأل عنها علي الاسيوطي : لواء بالمخابرات المصرية يحب عمله كثيرا و هو صديق مراد محمد الاسيوطي : رجل اعمال ناجح و يحب زوجته و ابنه كثيرا و هو طيب و حنون و هو اخو علي الاسيوطي زينب الاسيوطي : زوجة محمد امرأة حنونة تحب ابنها و زوجها كثيرا و تريد ان تزوج ابنها حمزة الاسيوطي : 30 سنة مقدم في المخابرات المصرية صارم في العمل و لكنه بخشصية اخري مع اصدقائه و هو ابن محمد الاسيوطي مهاب الحسيني : مقدم بالمخابرات المصرية و صديق حمز مرح جدا و لكنه متفوق بعمله و يحب خطيبته ياسمين: خطيبة مهاب و تحبه كثيرا و هي فتاة جميلة أحمد السيوفي : مقدم بالمخابرات المصرية و جده نائب بمجلس الشعب صارم دائما و يري ان الحب و المشاعر مجرد اوهام و صديق حمزة و يهتم بالرياضة و جسمه رياضي عمر الحديدي : مقدم بالمخابرات و متزوج و يحب زوجته سارة : زوجة عمر و تحبه كثيرا و لكنهما لم ينجبا حتي الان ملاحظة : حمزة و مهاب و عمر و احمد صحاب جدا و مع بعض في فريق واحد اسمه الفهود السوداء شاطرين جدا في شغلهم بس مع بعض حاجة تانية الفصل الأول : تبدا قصتنا بصوت رصاص صوب علي عجل سيارة أدهم الالفي المارة بالطريق الصحراوي و يفقد ادهم السيطرة علي القيادة و تنقلب به هو و زوجته و ابنته و تقف احدي السيارات بها رجل و عائلته وقف بعدما وجد السيارة علي وشك الانفجار الرجل لزوجته : ايه ده فيها ناس زوجته بخوف : الحقهم طيب هند بتعب : بنتي الحق بنتي ارجوك الرجل : حاضر حاضر هند : و خد التليفون عشان تتواصل مع جدها ، و اعطته الهاتف و اخذ الرجل حبيبة و جاء ليخرجهم و لكن انفجرت السيارة و حبيبة فاقدة للوعي اثر الخبطة و علي جهة اخري و هو مبني المخابرات المصرية يصل جواب للواء مراد الالفي محتوي الجواب : ( قولنالك ابعد و انت طنشت ادي قرصة ودن صعبة شوية بس معلش ) مراد بقلق : يا تري حصل ايه ويطرق باب مكتبه و يأذن هو للطارق بالدخول ....: سعد باشا مستنيك فمكتبه يا سيادة اللوا مراد : انا جاي و ذهب مراد لسعد و هو رئيس المخابرات في ذلك الوقت و دلف مراد بعدما اذن له سعد مراد : صباح الخير يا فندم سعد : اعد يا مراد انا عندي خبر سئ ليك مراد بقلق : ايه هو سعد باسف : للاسف عربية ابنك اتعرضت لض*ب نار علي الطريق الصحراوي و انفجرت مراد بعدم تصديق و خضة :ايه اكيد لأ طبعا سعد : اسف بس ده اللي حصل بس هما ملقوش غير جثتين بس و كانوا متفحمين و كانوا ابنك و مراته مراد بلهفة : و حبيبة سعد : ملهاش اثر مراد :يعني ايه سعد : احنا هنعمل كل اللي هنقدر عليه و في هذه الاثناء طرق باب مكتب سعد و اذن بالدخول دخل المقدم علي الاسيوطي بلهفة : سيادة اللوا في تليفون وصل لسيادتك واحد بيقول انه هو اللي انقذ حفيدتك و ملحقش ينقذ ابوها و امها و هي معاه دلوقتي فالمستشفي مراد بلهفة : بجد علي : اه و الله و اداني عنوان المستشفي سعد : طب يالله بسرعة و خد بالك يا مراد محدش يعرف انها عايشة عشان حياتها متبقاش في خطر مراد و هو يخرج : حاضر يا فندم و بعد ساعة وصل مراد المستشفي مراد بلهفة : حضرتك اللي كلمتني عشان حفيدتي الرجل : اه حضرتك اتطمن هي كويسة بس اغمي عليها من الخبطة مراد بدموع : انا مش عارف اقولك ايه بجد شكرا الرجل : علي ايه يا فندم اسف البقاء لله مراد و هو علي وشك البكاء : البقاء لله وحده و بعد اسبوع و تم في هذا الاسبوع دفن ادهم و هند و بقيت حبيبة في فيلا جدها بعيدة عن الانظار مراد بحزن : بيبو حبيبتي مش انتي بتحبي جدو حبيبة ببكاء : ايوة يا جدو بس ماما و بابا وحشوني اوي مراد بحزن : حبيبتي بابا و ماما عند ربنا دلوقتي بصي ايه رايك نروح البحر حبيبة بطفولة : ماشي يا جدو و كان اشتري مراد جزيرة تابعة لليابان و اسماها (حبيبة القلب) حتي تعيش بها حبيبة بعيدا عن الانظار و اخذ مراد حبيبة للجزيرة و كانت معها دادة اميرة لتتولي تربيتها و كان جدها يذهب لها كل شهر ليطمئن عليها و كانت تتدرس حبيبة بالجزيرة و تذهب لاحد المدارس المشهورة في اليابان علي مواعيد الامتحانات و عندما اتمت سن العاشرة اصبح جدها يأتي لها كل شهر و معه احد اكفأ الضباط في المخابرات في جميع المجالات فكان المقدم علي الاسيوطي احد اكفأ الضباط في فك و تركيب القنابل و المقدم ليث عبد السلام من اكفأ الضباط في التصويب و هكذا و قام بتعليمها العديد من الرياضات و تعلمت الكونغ فو و التايكندو و الكاراتيه و كان تفكيرها ذري و مرت السنوات والتحقت بكلية هندسة كمبيوتر قسم برمجة و عاشت حياتها علي هذه الجزيرة بعد مرور عشرون عاما من وفاة والدي حبيبة فاصبحت في عامها ال25: (نركز شوية كدة اللي فات كان من عشرين سنة دلوقتي المقدم بقا لوا و اللوا بقا رئيس المخابرات و نكمل) في مبني المخابرات المصرية يقف فريق الفهود السوداء و يطالعهم اللوا حسن الكيلاني بفخر اللواء حسن : شرفتوني يا فهود المهمة نجحت كالعادة احمد: الفضل لسيادتك بعد ربنا يا سيادة اللوا حمزة : شكرا يا باشا عمر : الشكر لقيادتك يا باشا مهاب بمرحه المعتاد : بص هما شكروك بس انا عايز مكافأة الولية حماتي قارفاني حسن بصرامة مزيفة : مهاب مهاب : ابوس ايد*كوا البت هتروح من اللي خلفوني حمزة : خلاص شكلنا مش هنخلص منك نستأذن احنا يا باشا حسن : اتفضلوا و بكرة تجوا بدري عشان المهمة الجديدة هينضم ليكوا فرد جديد مهندس كمبيوتر جاي من اليابان الفرق : تمام يا فندم ، و ذهب الفريق و هم ينوون الاحتفال بنجاحهم ملاحظة: حسن بيعتبر حمزة و احمد و عمر و مهاب زي عياله بس هن صارم فالشغل قرر الفريق انا يجلبوا طعام جاهز ما يسمي (بالسمين ??)و ذهبوا لشقة يتجمعوا بها و .... مهاب : جماعة كلوا كويس عشان هنتصبح بواحد يقولنا نيها عمر : لا و انت الصادق ده هنتعامل معاه ازاي تلاقيه قصير و عنيه ضيقة و ابيض و هيتعا** و هو ماشي معانا حمزة : انا خايف ليتحفل علينا و ربنا احمد : فككوا احنا هنظبته حمزة :علي رأيك ده احنا الفهود مهاب : بقلكوا ايه تيجي نعمل سيم حمزة بملل :اتفضل يا تافه مهاب : احنا نسموا الواد ده سوسن و ظلوا يسخرون من هذا الياباني مهاب :يالا نلعب طاولة و لا كوتشينة و ظلوا يلعبوا و لاول مرة خسر حمزة و استحلف له الجميع حمزة بمرح : طب اشباب سلامو عليكو انا احمد :اقفش انت رايح فين يا شبح حلق عليه ولا انت و هو حمزة : انتو هتعملوا ايه يا شباب ن*دي كدة مهاب : داحنا هنريحوك خالص حمزة : طب اهدوا انا عندي حل عمر : قول يباشا حمزة : انا هعزمكوا علي الفطار بكرة و يعوض عليا ربنا احمد و عمر و مهاب نظروا لبعض بشر ثم رددوا سويا : موافقين بس بشرط حمزة : قولوا مهاب : هنفطر فول و طعمية و ، و اكمل عمر : و مسقعة و بيض ، و اكمل احمد : و سلطات و بيبسي و رز بلبن حمزة : ليه يعني هو انا ورثت و لا ايه احمد بصرامة : بتقول حاجة يا حمزة حمزة بق*ف : بكح ربنا مايحكمكوا علي حد جتكوا الارف عيال واطية يالا روحوا اتخمدوا عشان نقابل سوسن ده بكرة و ذهبوا جميعا في سبات عميق في فيلا مراد الالفي : كان يحدث مراد مع حبيبة عن طريق السكايب بغضب مراد بغضب : قولت لأ يا حبيبة حبيبة برجاء : ارجوك يا مراد انا بجد نفسي انتقم انا ابوياو امي ماتوا يعتبر قدامي امل كنت بتعلمني الفنون القتالية السنين اللي فاتت دي كلها ليه مراد بحزن : يا حبيبة انا خايف عليكي حبيبة : طب انا عندي اقتراح مراد : ايه هو حبيبة : متقولش لحد اني حفيدتك و كدة مفيش خطر عليا مراد باقتناع فهو علم انه ظلمها بعزلتها هذه : ماشي يا حبيبة بس هما وصلولك ازاي حبيبة باحراج : ممكن اعترفلك بحاجة بس متتعصبش مراد بتوجس : عملتي ايه حبيبة : الصراحة انا من سعة ماتخرجت و انا بشتغل مع المخابرات بس من اكونت وهمي و محدش يقدر انه يتعرف عليا عشان انا امنت الشبكة بتاعتي كويس مراد بغضب : من ورايا يا حبيبة و انا ازاي معرفش كل ده اذا كان انا رئيس المخابرات يعني انتي الواد اللي بيساعدنا صح ازاي مشكتش فيكي حبيبة : عن طريق سعد هو الوحيد اللي عارف (سعد بقا وزير الدفاع ) مراد : انا هكلمه و هستناكي بكرا هتيجي امتي حبيبة : انا جاية الفجر يا ميمو مراد : ماشي يا حبيبة تيجي بالسلامة حبيبة : باي يا مراد يدوب اقفل عشان اجهز مراد : ماشي يا حبيبة مراد باي و اغلق مراد المكالمة و هو قلق و لكنه يثق بقدرات حبيبة و كان يعلم انها ستفعل شئ حتي تأخذ حق والدها مراد : ربنا يستر في المطار و الساعة الثالثة فجرا اعلن وصول الطائرة الخاصة رقم.....في الممر رقم ... و خرجت فتاة رائعة الجمال و لكن يبدو علي ملامحها الشراسة وجدت سيارة تنتظرها امام المطار وركبتها و ذهبت العربية لفيلا مراد الالفي و دخلت الفيلا وجدت احب شخص لقلبها ينتظرها ببتسامة سعيدة حبيبة و هي تحتضن جدها بشدة : قلبي وحشتني اوي اوي فوق ما تتخيل مراد : و انت اكتر يا بيبو وحشتيني اوي عاملة ايه ياقلبي حبيبة : مية مية يا حب (جماعة الافلام و المسلسلات ماسبتش حد حتي لو عايشة لوحدها فهي عادي بتتكلم زينا ) مراد : جتك نيلة فملافظك حبيبة : ليه كدة بس دانا كيوت خالص يا ميمو مراد : ميمو ماشي يالا تعالي كلي عشان مكلتيش اكيد و بعدين نامي عشان هتصحي بدري حبيبة : لا انا جعانة نوم هبقي اكل لما اصحي مراد : يا بت استني كلي حبيبة : مراد خلاص بقا عارف اني مبنفذش الا اللي عايزاه فالكام دقيقة دول انام احسن مراد بقلة حيلة : الوحيدة اللي بتتجرأ عليا تفتكري بسكتلك ليه حبيبة : عشان انا الحتة اللي فالشمال يالا هاخد شور و انام تصبح علي خير مراد : و انتي من اهله يا بيبو و صعدت حبيبة لغرفتها و اخذت شور و نامت و جاء الصباح في شقة الشباب الساعة 8 الصبح : يستيقظ حمزة و يستحم و يخرج من الغرفة و يدخل غرف اصدقائه و يحاول ايقاظهم و .... حمزة : مهاب مهاب اصحي انت يلا ، احمد ياعم اصحي ، ولا اعمر ازفت انت طب ، يخربيت نومكم دانتوا بهايم ثم فكر بخبث و قال : براحتكم ، و بعد عشر دقائق نسمع اصوات عراك فحدث .... حمزة : يالا مش خسارة فيك امهاب و عمل (قراطيس صغيرة ) و وضعم في اصابع قدم مهاب و اشعل بهم النيران و وضع اسمنت اسود علي مياه و وضعه في يد عمر و ظل يمرر يده علي وجهه حتي ض*ب عمر وجهه بيده اما احمد فسكب عليه المياه مهاب و هو يقوم بفزع : يلهوي نار الشقة بتولع ، و بعدما فهم الخدعة : اه يا حمزة يا ...... انا ه.......(ملناش دعوة احنا مؤدبين ??) عمر : هي الدنيا اسودت ليه ، و بعد ثواني : اه يا حمزة يا حيوان يا سخيف يا ..... احمد : هاه بغرق ايه ده و ربنا ما هرحمك يا حمزة الكلب هقول ايه مانت .... (جماعة دول ولاد و كمان صحاب فأكيد هيشتموا بعض فانا اكيد مش هشتم و بعدين انا ديموقراطية بسيبلكم اختيار الشتايم المناسبة??) و بعد نص ساعة من العراك ضحك الجميع حمزة : مانتو زي البقر عمال اصحي و انتو مفيش احمد : مش كدة يا جدع حمزة : تستاهلوا و ربنا مهاب بمرح : طب انا بعد اللي حصل ده هنفع البت ياسمين و لا ايه حمزة بضحك : هتنفع متقلقش عمر : طب و انا اللي فوش اهلي ده اعمله ايه مهاب : سكينة معجون و علي بركة الله حمزة : بخربيت الخفة ، يا عم اغسل وشك ملحقش ينشف مهاب : و انا اللي قولت هصتبح علي الكيوت القصير اديني اصتبحت بوشك حمزة : مالو وشي يباشا مهاب بخوف مصطنع : انا اقدر اقول حاجة يا شبح و ارتدوا ملابسهم و نزلوا و ذهبوا لمقر الجهاز في فيلا مراد الالفي : تستيقظ حبيبة الساعة الثامنة و النصف و تستحم و ترتدي ملابسها و تنزل لجدها حبيبة : صباحك عسل يا ميمو مراد : صباح الفل يا بيبو تعالي كلي حبيبة : تمام و بعد تناولهم لوجبة الفطار حبيبة : اطير انا اميمو و كانت مريم ترتدي سلوبت جينز و كاب فهي دائما تصفف شعرها في (كحكة) و ذهبت حبيبة باتجاه الجهاز و ركنت سيارتها و لكن .... قبل ساعة : احمد : روح بقا يا زومة هات الفطار اللي اتفقنا عليه حمزة بق*ف : ماشي ابو شكلكوا يا شيخ روحوا علي مكتبنا و لما اجي نبقي نروح لحسن باشا سوا احمد : ماشي بس ماتتاخرش و صعد مهاب و عمر و احمد و وجدوا اجهزة كمبيوتر و شاشات غريبة و لكنها حديثة للغاية عمر : مين اللي حط الارف ده هنا مهاب : تلاقي سوسن ههههه بس الصراحة شغل عالي احمد : يا بني خليك جد شوية و علي الجانب الاخر ركنت حبيبة سيارتها في الوقت الذي جاء به حمزة حمزة : انت يا شبح خد العربية دي من هنا التفتت حبيبة له : في حاجة حمزة : كمان بنت طب شيلي الزبالة دي من هنا ده مكان ركنتي حبيبة و بدات تغضب : الزبالة دي انت جاي منها و مكنش مكان اهلك هو و ذهبت حبيبة في حنق و غضب حمزة بغضب : تمام و فتح سيارتها بمهارة و وقف بها بمنتصف الشرع و ركب سيارته و ركنها بمكانها و صعد لمكتبه حمزة : خدوا الطفح و مين حط الحاجات دي هنا عمر : مالك مضايق كدة ليه و الحاجات دي طلبها الواد الياباني ده حمزة : مفيش حاجة مهمة يالا نروح لسيادة اللوا الباقي : يالا ملاحظة : حبيبة اشترطت يجبولها الاجهزة اللي تحتاجها عشان توافق تشتغل معاهم و كانت ذهبت حبيبة لمكتب حسن بعد ان طرقت الباب حبيبة : سونة حبيبي حن بحب و ضحك : بيبو و انا اقول اتاري الجهاز نور ، و اخذها باحضانه و هي جلست علي المكتب امامه حبيبة : عشان تعرف بس عامل ايه بقالي شهر مشفتكش حسن : مانا كنت بظبتلك الدنيا هنا و عشان كنا بنشوف هتعدي فين عقبال ماتقولي لمراد حبيبة : انا انام فاي حتة يا باشاو لا اقولك انا هنام معاك انت انت اصلا وحشتني جدا جدا يا سونة و الله و في هذا الوقت دخل حمزة و فريقه و صدم حمزة بوجودها و بضحك حسن و جلوسها علي المكتب ومما سمعوه الفريق باستغراب من هذه الفتاة : صباح النور يا باشا حسن بعد ان قامت و وقفت بجانبه : صباح النور البشمهندسة حبيبة الفرد الجديد معاكوا الجمع :نعم ازاي عني احنا مش هنشتغل مع بنات حسن : ثابت وقف الجمع و تكلم حمزة بحنق : حضرتك احنا وافقنا ينضم لينا فرد جديد بس متبقاش بنت و نتحمل مسؤليتها و محن و بتاع حببة بغضي : انا ارجل منك فاهم حمزة : اتلمي يا بت لعدلك حبيبة : تعدل مين يا حيلتها انت متعرفش انا مين و لا تعرف انا معايا كام شهادة حمزة : بليهم و اشربي مايتهم و برضو مش هشتغل معاكي حبيبة: غيرلي الفريق احسن حسن : بس ايه هوا انا عشان تتخانقوا و انا واقف حمزة : اسف يا فندم حبيبة :اسفة بس انت مش سامعه بيقول ايه يا حسن حسن : معلش يا حبيبة و انا بقول اهو محدش يضايقها و بعدين هي علي كفاءة عالية هتفيدكوا كتير يالا علي المكتب حمزة للباقي و هم يخرجون: دي بتقوله يا سونة و يا حسن مالها دي مهاب: شكلنا هنشوف ايام عنب احمد بجديته المعهودة : الايام هتبين و ذهبوا للمكتب الخاص بهم حمزة لحبيبة : بصي بقا احنا مش هنبقي سوا فنفس المكتب فتلمي كراكيبك دي و برا و تعالوا احنا نروح الجيم عقبال ماتخلص و ذهبوا و تركوها حبيبة : غوروا فداهية و ربنا لوريكوا و بعد ساعتين عادوا من الجيم وجدوا الباب لا يفتح احمد : هو فيه ايه وجدوها تأتي باتجاههم حمزة : استني هنا افتحي الباب حببة : مانتوا مش هتعدوا معايا حمزة : قولت افتحي الباب حبيبة : طب بص احنا نعمل ديل احنا هندخل نتكلم كلمتين وافقتوا كان بها موفقتوش يبقا مفيش دخول كان سيرد حمزة و لكن اشار له احمد و قال : تمام اتفضلي و فتحت حبيبة صندوق صغير في الباب و و وضعت عينها به ففتح الباب حبيبة : يالا مهاب : يا صلاة العيد ?? حبيبة بهدوء و عقلانية : يا ريت تسمعوني احنا هنا هنشتغل علي مستقبل بلد لو هنبدأها عناد و مشاكل مش هنفلح هي مهمة و هنغور من وش بعض فنخليها فترة لطيفة عشان تخلص بسرعة و مش هتشوفوني تاني فالبلد كلها اصلا و لو عشان انا بنت اعتبروني ولد تمام ها Deal or not to deal نظروا لبعض ثم حمزة: موافقين بس لازم تفهمي انا هنا اللي ليا القرار و اللي بوزع المهام حبيبة : تمام بس ملكش دعوة بيا حمزة : بمعني حبيبة : انك متزعقليش و متتنرفزش عليا و ملكش دعوة بشغلي حمزة : انا اعمل اللي انا عايزه حبيبة : هنعيده تاني يا عم اعمل اللي عايزه بعيد عني لو شف*ني بعمل حاجة غلط قولي تمام حمزة : تمام عمر: ان شاء الله هننجح حبيبة : ان شاء الله نتعرف من الاول بقا انا البشمهندسة حبيبة حمزة : انا المقدم حمزة الاسيوطي مهاب : انا المقدم مهاب الحسيني احمد : انا المقدم احمد السيوفي عمر : انا المقدم عمر الحديدي حبيبة : اهلا يا شباب و الفريق اسمه حمزة : الفهود السوداء حبيبة : تمام يالا نبدا انا قريت الملف و عرفت انها مافيا مقرها فروسيا و هما شغالين فكلوا فسرقة اعضاء و م**رات و سلاح و اثار صح كده حمزة : بالظبط ، بصوا بقا اهم حاجة هنعملها اننا ندور علي ال**ندر لاشين حبيبة و ضغطت علي الشاشة : اللي هو ده هتلاقوا مكانه و اخر حاجة عملها و المقرات اللي بيعد فيها نظر لها الجميع بصدمة مهاب بمرح : طب شوفيلي البت ياسمين فين دلوقتي نظر له حمزة بصرامة : احنا بدانا شغل ، و انتي جبتي المعلومات دي ازاي حبيبة : افضل ان محدش يسألني عن شغلي حمزة و زفر بهدوء : ماشي تاني حاجة انتي مهندسة كمبيوتر فهتبقي عالة علينا فالمهمة فهندربك عشان تقدري تدفع عن نفسك حبيبة : انا اقدر احافظ علي نفسي كويس احمد : لو سمحتي بلاش عناد احنا بندرب كل يوم ساعتين لو الساعتين دول اتكثفوا فيهم التدريبات هتقدري حبيبة : صدقني متقلقش حمزة : طب ريحينا و ندربك بكرة و نشوف لو هتقدري تدافعي عن نفسك حبيبة : ماشي براحتكم في حاجة تانية هتعملوها انهاردة حمزة :لأ حبيبة : تمام ، و خرجت من المكتب في المكتب : احمد : شكلها محترمة بلاش مشاكل حمزة : اه محترمة بامارة سونا عمر : يمكن تعرفوا احنا ننسا الموقف ده و يالا نروح عشان سارة مضايقة اني مروحتش امبارح مهاب : راجل ياض نظر له عمر بق*ف و ذهب و نزل احمد و مهاب و حمزة و وجد حمزة سيارته في منتصف الشارع و سيارة حبيبة مركونة في مكان سيارته فهبد علي السيارة بعصبية و كانت تركب حبيبة سيارتها فنظرت له باستخفاف حمزة بعصبية : ايه اللي عملتيه ده حبيبة :انت اللي بدات و خلاص واحدة بواحدة تار و خدته كفاية بقا ذهبت بالسيارة و رن هاتف حمزة برقم والدته حمزة : السلام عليكم زينب بعتاب : كدة يا بني تعال طب و مش هزعلك تاني حمزة : يا ماما انا قولت مليون مرة علي موضوع الجواز ده و برضه مفيش فايدة زينب : مانا عايزة افرح بيك و بعيالك حمزة : يوه يا ماما ارجوكي زينب : طب خلاص تعالي البيت و انا مش هفتح الموضوع ده تاني حمزة : ماشي يا ماما انا جاي سلام عند عمر : عمر و هو يدخل بيته : السلام عليكم يا سرسور سارة بحب : مش هتبطل تقولي سرسور دي عمر : لا طبعا و بعدين انا بقولك يا روحي و يا قلبي و يا عمري كمان بحبك سارة بخجل : و انا كمان يا موري عمر : يالهوي علي موري دي سارة بحنق : ثانية انا اصلا زعلانة منك عمر : ليه بس سارة : عشان كان عندك مهمة و ماجتش تطمني و بت برة البيت كمان عمر : معلش يا قلبي كنا بنحتفل و الله و انا محضرلك مفاجأة جامدة سارة : سماح المرادي قولي بقا ايه هي عمر : لا و تبقي مفاجأة ازاي سارة : قول بقا عمر بسعادة : انا جبت شقة من فترة و كنت بوضبها و خلصت و هننقل الاسبوع الجاي سارة و هي تقفز بسعادة : بجد انت احلي موري فالدنيا كلها انا بحبك اوي اوي اوي ، و بعدها ادركت الموقف فقالت باسف و حزن : عمر انا اسفة مش قصدي و الله طب بص بلاش عشان طنط متزعلش عمر بحب : لا يا حبيبتي احنا من المفروض كنا جبنا شقة من الاول و مسكناش فالعمارة هنا بس متقوليش لحد انا هقولهم سارة و هي تقبله من وجنته : ربنا يديمك نعمة فحياتي و مايحرمني منك ابدا عمر : و يديمك يا قلبي يالا ناكل عشان جعان جدا سارة بسعادة : يالا ياتري عمر هيسيب بيته ليه و ايه اللي هيحصل مع حمزة و حبيبة دمتم في حفظ الله By Habeba Elsyd
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD