#البارت_الأول
#عشق سنيني
بقلمي _أحلام _أبو _العز
_ادخلي يا بنتي هاتي فلوس من شنطتي
*حاضر يا مامي
_ طيب يلا يا ختي بسرعه .
دخلت اجيب لماما فلوس من الشنطه كانت خطوبه اختي والبيت ماليان ناس..
دخلت الاوضه وانا بغني .
العنكبوت النونو خطفت قلبه العنكبوتايه..احم
لقيت بابا قاعد بيتغدي مع واحد ..
بابا: في حاجه يا حور
حور: احم .لا ياحبيبي عاوزه شنطه ماما بس لو سمحت يا...هاتها من وراك ..
جابلي الشنطه وضحكلي ومسكها من دراع وانا من الدراع التاني .
حور: لو سمحت !
_اتفضلي يا قمر ..
مشيت وانا وشي احمر من الخجل سمعته وهوا بيقول
_ مين العسل ده!
بابا: ههههه العسل ده يبقي بنتي
_ احم.لا مؤاخذه
سرعت من مشيتي وانا بصب عرق.
وركنت علي الحيطه ..
ماما: فين !
حور: بتقولي ايه
ماما: الفلوس يا موكوسه
حور: اهي ..اهي ..
ماما: مالك يابت في ايه
حور: حرانه ..حرانه يا ماما
ماما: طيب ..
انا حور الراجحي 15 سنه من عيله ميسوره الحال.
كيرفي مهلبيه زي ما بيقولوا ..
قعدت علي الكرسي وانا بفكر فيه
لقيت بابا اجي قعد جمبي
حور: بابا هوا مين اللي كنت قاعد معاه ده قريبنا ؟!
بابا: دا يوسف ابن خالتك
حور: اه ..مش ناوي تخلي الفرحه اتنين
بابا: بنت!
حور: جيت يا ماما جيت يا حبيبتي ياااه بتندهي بقالك ساعه ..
طلعت اجري من قدام بابا اللي كان بيضحك ..
حور: يخربيتك يا حور ايه اللي بتقوليه ده باين حبيت ايوه انا حبيت ..يتبع ..
تفاعلوا عشان اكمل وقولولي ايه رأيكم..
#البارت_الثاني
عدت الايام وكان لسه مرحش من بالي
وكنت بدعي ربنا اني اشوفه تاني لو
صدفه وكان يشاء القدر أنه جاي عندنا لانه
صاحب اخويا ولما عرفت طبعا مكنتش
الدنيا سيعاني من الفرحه وأختي الاكبر
مني كانت عارفه اني بفكر فيه وانا كنت
بحكيلها كل حاجه كانت في قلبي من نحيته
عندي أختين وأخ غيري واختي الكبيرة اقرب حد لي..
يمني: اقولك علي مفاجأة
_ ايه
يمني :حبيب القلب وصل ياجميل
أنا بفرحه : بجد !
يمني :أطلعي يلا
أنا بلهفه :طبعا علي دولاب الهدوم وطبعا كنت محضره الهدووم للحظه دي
يمني :الله الله ايه الشياكه دي ياواد ياجامد
_لا ابدا عادي النظافه من الايمان
يمني بسخريه :ماشي ياعم النضيف تعالي هاتلنا كولا علشان حبيب القلب
قولتلها بفرحه :حاضر بس مش علشان حبيب القلب علشان دا واجب وأكرام الضيف واجب
يمني: لاء اقنعتيني يالا انجزي
_ عارفه كان نفسي يبقي فرحنا مع بعض
يمني: ههههه لا انتي لسه موالك طويل
_ ليه انت خطوبتك امبارح وانا قريب إن شاء الله وتبقي فرحه واحدة
يمني: لا هاتفضلي طابقه علي نفسي حتي في فرحي
_ بقا كده طيب ماشي
سيبتها وطلعت اشتريت كولا مش قادرة اوصف احساسي كان قلبي بيرفرف من الفرحه
وجيت لبست اجمل واشيك حاجه عندي..
وقعدت مستنيه أنهم يندهولي
يمني : يلا هاتي الصنيه واطلعي
اخدتها ومشيت وانا باصه في الارض مش خجل لأ انا خايفه أقع ويبقي منظري زفت واتدبس في غسيل السجاد انما لو عليا اقعد اقوله الموج الازرق في عينيك ..
طلعت وسلمت عليهم وقعدت معاهم وهو
كانت نظراته ليا مستمره وانا كذلك الأمر
وكنت كل مابص نحيته يغمزلي وقعدنا
قعده عائليه وانبسطنا جدا وهو في الأخر
قااام سلم ومشي وكان علي ميعاد مع
أخويا أنه يجي يساعده في الشغل بتاعه
عند البيت بتاعنا وطبعا انا لما سمعت
كده كانت الفرحه مش سيعاني وكنت
واثقه اني هعيش أحلي قصه حب في
حياتي وكنت بدعي ربنا انه يكون متعلق
بيا زي منا قلبي اتعلق بيه بس هو كان
نظرته بتقول أنه معجب بيا بس
مكلمنيش في حاجه ودعيت ربنا انه
يكون من نصيبي ؟
وأخيرا قام سلم علينا ومشي وعلي ميعاد
مع أخويا أنه يجي يشتغل معاه
وأنا كنت شاكره جدا لربنا أنه اخويا اللي عرض عليه يساعده في شغله وان هو وافق يعني معني كده هيبقي قصادي طول
النهار وهعرف إن كان يستحق احبه من قلبي ولا ميستحقش
وفعلا مفيش يومين واحنا قاعدين ولقينا أخويا داخل بيقول لاأمي ياأمي أعملي حسابك أن يوسف أجي يساعدني وهيتغدي معانا
وطبعا انا لما سمعت كده كانت الفرحه مش سيعاني وكنت تقريبا في قمه السعاده لان تقريبا أحلامي بتحقق
وطبعا علشان انا الصغيره اللي في البيت والمسئوله عن خدمه التوصيل اللي كنت مش حباها في البيت بس طبعا عشقتها كنت أنا اللي بوصل الغدا والشاي والمياه وكل مستلزمات الطعام
وطبعا اول يوووم خلاص الغدا جاهز وانا مندوبه التوصيل بعد التهيئه واللبس الأنيق واللي خلي أمي تشك فيا طبعا بس طبعا كان ورايا اسد ديما حاميني وبيدافع عني واللي هيا !
يمني أختي "
وطبعا خدت الغدا وروحت أوصله وطبعا كالعاده خطف قلبي من نظرته اللي مش مفهومه "دا خطفلي قلبي خطفا م الدلع والملاطفه "يتبع..
عاوزه تفاعل عشان اكمل
دي اول روايه اكتبها شجعوني...
#البارت_الثاني
#عشق _سنيني
بقلمي _أحلام _أبو _العز
عدت الايام وكان لسه مرحش من بالي
وكنت بدعي ربنا اني اشوفه تاني لو
صدفه وكان يشاء القدر أنه جاي عندنا لانه
صاحب اخويا ولما عرفت طبعا مكنتش
الدنيا سيعاني من الفرحه وأختي الاكبر
مني كانت عارفه اني بفكر فيه وانا كنت
بحكيلها كل حاجه كانت في قلبي من نحيته
عندي أختين وأخ غيري واختي الكبيرة اقرب حد لي..
يمني: اقولك علي مفاجأة
_ ايه
يمني :حبيب القلب وصل ياجميل
أنا بفرحه : بجد !
يمني :أطلعي يلا
أنا بلهفه :طبعا علي دولاب الهدوم وطبعا كنت محضره الهدووم للحظه دي
يمني :الله الله ايه الشياكه دي ياواد ياجامد
_لا ابدا عادي النظافه من الايمان
يمني بسخريه :ماشي ياعم النضيف تعالي هاتلنا كولا علشان حبيب القلب
قولتلها بفرحه :حاضر بس مش علشان حبيب القلب علشان دا واجب وأكرام الضيف واجب
يمني: لاء اقنعتيني يالا انجزي
_ عارفه كان نفسي يبقي فرحنا مع بعض
يمني: ههههه لا انتي لسه موالك طويل
_ ليه انت خطوبتك امبارح وانا قريب إن شاء الله وتبقي فرحه واحدة
يمني: لا هاتفضلي طابقه علي نفسي حتي في فرحي
_ بقا كده طيب ماشي
سيبتها وطلعت اشتريت كولا مش قادرة اوصف احساسي كان قلبي بيرفرف من الفرحه
وجيت لبست اجمل واشيك حاجه عندي..
وقعدت مستنيه أنهم يندهولي
يمني : يلا هاتي الصنيه واطلعي
اخدتها ومشيت وانا باصه في الارض مش خجل لأ انا خايفه أقع ويبقي منظري زفت واتدبس في غسيل السجاد انما لو عليا اقعد اقوله الموج الازرق في عينيك ..
طلعت وسلمت عليهم وقعدت معاهم وهو
كانت نظراته ليا مستمره وانا كذلك الأمر
وكنت كل مابص نحيته يغمزلي وقعدنا
قعده عائليه وانبسطنا جدا وهو في الأخر
قااام سلم ومشي وكان علي ميعاد مع
أخويا أنه يجي يساعده في الشغل بتاعه
عند البيت بتاعنا وطبعا انا لما سمعت
كده كانت الفرحه مش سيعاني وكنت
واثقه اني هعيش أحلي قصه حب في
حياتي وكنت بدعي ربنا انه يكون متعلق
بيا زي منا قلبي اتعلق بيه بس هو كان
نظرته بتقول أنه معجب بيا بس
مكلمنيش في حاجه ودعيت ربنا انه
يكون من نصيبي ؟
وأخيرا قام سلم علينا ومشي وعلي ميعاد
مع أخويا أنه يجي يشتغل معاه
وأنا كنت شاكره جدا لربنا أنه اخويا اللي عرض عليه يساعده في شغله وان هو وافق يعني معني كده هيبقي قصادي طول
النهار وهعرف إن كان يستحق احبه من قلبي ولا ميستحقش
وفعلا مفيش يومين واحنا قاعدين ولقينا أخويا داخل بيقول لاأمي ياأمي أعملي حسابك أن يوسف أجي يساعدني وهيتغدي معانا
وطبعا انا لما سمعت كده كانت الفرحه مش سيعاني وكنت تقريبا في قمه السعاده لان تقريبا أحلامي بتحقق
وطبعا علشان انا الصغيره اللي في البيت والمسئوله عن خدمه التوصيل اللي كنت مش حباها في البيت بس طبعا عشقتها كنت أنا اللي بوصل الغدا والشاي والمياه وكل مستلزمات الطعام
وطبعا اول يوووم خلاص الغدا جاهز وانا مندوبه التوصيل بعد التهيئه واللبس الأنيق واللي خلي أمي تشك فيا طبعا بس طبعا كان ورايا اسد ديما حاميني وبيدافع عني واللي هيا !
يمني أختي "
وطبعا خدت الغدا وروحت أوصله وطبعا كالعاده خطف قلبي من نظرته اللي مش مفهومه "دا خطفلي قلبي خطفا م الدلع والملاطفه "يتبع.....
عايزه تفاعل بقي وشجعوني عشان اكمل
دي اول روايه اكتبها شجعوني...
#البارت_الثالث
#عشق _سنيني
بقلمي #أحلام _أبو _العز
وطبعا خدت الغدا وديته لاخويا وليوسف
وطبعا أنا مش عاوزه أمشي وسألتهم
عاوزين حاجه تانيه اجبهالكم ودا طبعا
مكنش سؤال دا كان بالنسبالي تضيع وقت
وأخويا طبعا قالي لأ لو محتاجين حاجه
هندهلك قلتلهم تمام ماشي ولسه هلف
وشي وهمشي لقيت أحلي غمزه في الدنيا
"""غمزه من عينك الغمزه """
"""غمزه علي خدك الغمزه """
وطبعا روحت البيت وقلت لاأختي يمني
أعملي الشاي وهما مطلبوش شاي ولا حاجه
بس إحساس غريب مرودني إني عاوزه
أشوفه علطول عاوزه أفضل أتكلم معاه
وكنت ديما بدعي ربنا من قلبي أنه
يجمعني بيه بالحلال ويبقي نصيبي من
الدنيا وأكمل حياتي معاه لأخر عمري
وطبعا خدت الشاي بعد مايمني أختي
عملته ووديته وجبت صنيه الأكل وروحت
البيت بس رودني شعور غريب جدا أن هو ازاي هيفكر فيا دلوقتي وهو واخد باله مني وانا واخده بالي منه وإن احنا مبنكلمش بعض بس بنتكلم بلغه العيون. وأنا بيني وبين نفسي طبعا وعلشان كرامتي وعزه نفسي فوق الجميع قررت أن مهما كان مشاعري نحيته تبقي في حدود الأدب وقررت أني مقبلش منه حاجه إطلاقا ولا حتي غمزه العين ببساطه لان انا لو قبلت منه هبقي في نظره مش كويسه وأنا حبيته من قلبي وحتي لو هو محبنيش وانا بالنسباله نزوه يبقي يفضل الاحترام بينا متبادل ديما .
تاني يوووم
_ ياحور أصحي علشان تودي الفطار لاخوكي وابن خالتك
*حاضر ياماما
قمت من النووم وخت الفطار من أمي وروحت علشان أوديه وكالعادة لقيته واخد باله مني وانا خدت عهد علي نفسي أني مش هبصله تاني وفعلا تجاهلته وتجاهلت غمزته وهو اللي قابلني خد مني الفطار وأنا لامبالاه بنظرته وغمزته برغم اني كان نفسي أبادله نفس الشعور بس لأ الأدب فوق أي شئ
وطبعا أستمريت علي كده أكتر من أسبوع وبقيت اودي الطلبات وأشوفهم عاوزين ايه وطبعا نسيت خالص نظراته أو بمعني أصح ادعيت التجاهل للاشياء دي علشان أبقي في نظره عزيزه النفس
*ياحور أصحي
حاضر ياماما أنا صحيت حضري الفطار وأنا هاجي اوديه ليوسف وأخويا
*أمي لأ أصحي علشان تفطري انتي اتاخرتي في النووم النهارده
*طيب ياماما وفطار أخويا ويوسف انتوا بعتوه
*أمي لأ أخوكي فطر قبل مايطلع لان يوسف خلص شغل مع اخوكي ومعتش جااي يساعده
**انا بدموع محبوسه ونظره حزن وقلب حزين ماشي ياأمي وطبعا الحزن كان ماليني بس انا قلت بيني وبين نفسي كده أحسن ليا وليه وكان ديما ليا رجاء عند ""ربنا سبحانه وتعالى""أنه يجمعني بيه بالحلال
وطبعا عدت الأيام وخلاص فرح أختي يمني معتش عنه كتير وبنحضرر للفرح
تعريف بسيط "يمني أختي المفروض هتبقي ليوسف مرات عمه برغم أنه يوسف يبقي ابن خالتو بس أختي يمني وام يوسف هيبقوا سلفات وعريس أختي يمني يبقي عم يوسف ""
يمني "ايه ياجميل الفرش بكره وحبيب القلب أكيد جاااي
*بفرحه داخليه لأ عادي واللهي انا اصلا معتش بفكر فيه
يمني "أستحاله الحب لما يدق باب القلب يطلع بالسهوله دي
وبعدين انتي عارفه ياحور أنا نفسي بجد يوسف يتقدملك ويخطبك وتجوزي جمبي ونبقي جمب بعض وسند لبعض ديما بجد نفسي ياحور أوي يارب حققلي اللي بتمناه
حور:أنا بيأس أنتي بتحلمي
يمني "ليه أن شاء الله دانتي يتمناكي الباشا ياباشا يابشبوشه يابشبيشو انت ههههههههه أضحكلي اللي مكتوبلك هتشوفيه واللي نصيبك فيه هتخديه ياحور بس انتي قولي يارب
حور:يارب
وداخلنا فعلا في تجهيزات الفرش ونقل العفش وطبعا يوسف أجي الفرش لانه طبعا من النحيتين قريبنا وبرده نظراته مكنتش مفهومه بالنسبالي لانه كانت ديما غامضه مبعرفش افسرها وطبعا انا كالعاده لامبالاه بنظراته
وعدي الفرش بأمان وأجي الفرح والكل فرحان وكلنا فرحانين لاأحلي عروسه في الدنيا يمني حبيبت قلبي ونصي التاني والغريب اني يوووم فرحها قلتلها يايمني انا غيرانه منك أدعيلي اتجوز زيك وهيا طبعا ههههههههههههه يارب ويكون اللي في بالي وبالك ياقمرررر
حور:ايوه ياأوختي ادعي من قلبك بيقولوا النهارده تبقي دعوتك مقبوله ههههههههههههههه
وعدي النهار وطبعا أختي يمني راحت الكوافير ولبست الفستان الابيض اللي كان مخليها حوريه ماشيه علي الارض بهيئه أنسان
وأنا طبعا يوميها سمعت خبر مش أكيد أن فيه عريس متقدملي وطالبني من بابا وعاوز يجي يشوفني والمفأجاه أن العريس ده من نفس الحته اللي فيها يوسف مكنتش عارفه افرح خالص بس سيبتها علي ربنا وقلت ""الخيره فيما أختار الله ""
في وسط زغاريط وفرحه في عيون الناس ووسط فرحتنا بأحلي عروسه
والموسيقي لفاطمه عيد ""هاتوا عريسنا هاتوا يبوس ايدين حماتوا علشان ست العرايس اتربت صح خالص ""
انا بالنسبالي كنت في قمه السعاده يوووم فرح أختي لان فرحتها هيا فرحتي وكنت مبسوطه ليها اووووي ومن قلبي بس مكنتش اعرف ان فراقها وطلعتها من البيت هتخليني في قمه الحزن دي لان صاحبتي وسري وأماني وحافظه أسراري سابتني ومعتش هشوفها الا بعد فتره ومعتش. هنام بليل ادردش معاها لدرجه اني غيرانه من جوزها علشان حرمني منها
بس من قلبي اتمنيت ليها السعاده واقتنعت أن دي سنه الحياه وان البنت مهما اتربت وسط أسرتها واخواتها مسيرها برده تفارقهم وتبني عشها بعيد عنهم
بعد فرح أختي بأسبوع
حور: ياأمي
*أيوه ياحور
حور:مش المفروض يامامتي ياحبيبت قلبي اروح أبارك لأختي ونور عيني
ماما: المفروض
حور:حبيبتي يا مامتي ياعسل انتي يافهماني ايدك بقي يامامتي علي فلوس
*نعم ياختي فلوس ايه
حور:أيوه ياماما ياحبيبت قلبي مش أنا هروح أبارك لأختي يعني المفروض أخد هديه وانا مفيش معايا أخد هديه
*يبقي متروحيش ياقلب أمك
حور: لأ لأ بقي ماما ست الكل اللي بنقول عليها ديما سندنا وقوتنا مستخسره فينا
*انا مستخسره فيكوا يابت. انتي
حور:أيوه يامامتي ياحبيبت قلبي
*إزي بقي ياحبيبت مامتك
حور:أقولك يامامتي دلوقتي انتي أو اي حد يعرفني مش عارف أن إيدي سايبه ومبعرفش أحوش حاجه خالص
ماما.. أيوه
حور:ودلوقتي أنا لما أنتي ياحبيبت قلبي تديني اجيب لأختي هديه مش هتبقي برده لبنتك حبيبت قلبك
ماما ..أيوه طبعا
حور: وأكيد يعني يامامتي ياحبيبت قلبي لما أخد حاجه عليها القيمه هيقولوا حور متعرفش تجيب ده دا أكيد مامتها حبيبت قلبها اللي جايبه ده صح ولا لأ يامامتي ياحبيبت قلبي
ماما ..كلام معقول برده خلاص هد*كي تجيبي لأختك هديه وتروحلها يوووم تقعدي معاها شويه
حور:ياحبيبتي يامامتي أنتي ياحبيبت قلبي أنتي ??
ماما ..خلاص لزقت من البوس خلااااااص
حور:خلاص يامامتي ياحبيبت قلبي
وفعلا جبت لأختي حوض سمك طبيعي ودبدوب كبير وحضرت نفسي علشان أروح ومكنتش أعرف المفأجاه اللي مستنياني عند أختي ....يتبع
عاوزه تفاعل بقي وشجعوني عشان اكمل
دي اول روايه اكتبها شجعوني...
#البارت _الرابع
#عشق_ سنيني
بقلمي _Ahlam_aboelez
خلاااص أخيرا يمني أختي حبيبتي
وحشتني أوي وأخيرا بكره جيالك ياورده حياتي
أمي :ياحور
_نعم ياأمي
أمي :أصحي يلا ياحبيبتي علشان تلحقي تروحي لأختك وتيجي بدري
_بس ياماما أنا عاوزه أقعد معاها لما أزهق وأشبع منها
أمي :لأ ياحور متنسيش أختك لسه عروسه جديده برده ومينفعش تطولي عندها روحي ومتتاخريش علشان أسيبك تروحلها علطول
_حاضر ياماما
أمي :يحضرلك الخير يا غاليه هتتحسدي من أمتي بتقولي حاضر !
_ فهماني غلط ياماما بنتك خلاص كبرت وعقلت والنضج باين من عيوني وبقيت كامله مكمله مستعده لانكم تجوزوني علشان تريحوا دماغكم
أمي :يالهوووي عليكي مستعجله علي إيه مش لما أفوق من فراق أختك الأول وبعدين أفرح بيكي
_ياأمي واللهي أنا واثقه أني هوجع دماغك ومش هريحك يبقي تخلصي مني أحسن ليكي
أمي :
طاااااااااااااخ امشي من وشي هتشليني
_حاضر ياماما يعني الحق عليا خايفه علي صحتك بس خلاص يامامتي اللي أنتي شيفاه وهو أصلا أنا يهون عليا أسيب العسل والقمر ده ميهونش عليا يامامتي اسيبك دانتي حبيبتي بس مفيش مانع تراجعي تفكيرك برده ??
_في البيت بلبس هدومي ومحتاره ألبس أيه زيي زي أي بنت مبقتنعش من أول طقم أطلعه ماما دخلت
أمي :ياحور
_أيوه: ياست الكل
أمي :بنات عمك لما عرفوا أنك راحه لأختك عوزين يروحوا معاكي
_بس ياماما
أمي :مبسش علشان متزعليش حد مننا قولي حاضر
_حاضر ياأمي اللي تشوفيه
_بنات عمي أسماء قدي في العمر وكنا ديما مع بعض في المدرسه كنا في السنه الدراسيه نفسها وقد بعض ويعتبر كنا سرنا مع بعض ديما لأنها كانت أقرب أصدقائي وفعلا ونعم الصديقه وأختها منه الله واللي أنا أكبر منها بثلاثه سنوات .
خلاص لبسنا وكل واحده فينا خددت هديتها وودعت أمي ومشيت
دق .دق .دق
يمني :مين
حور :أنا
يمني :أنتي مين
حور :أنا العوووووو
يمني :وصلتي ياغلبويه خشي كنت قلقانه عليكي
حور :أيه يابنتي مكنتش وحشاكي خشي في أحضان أختك ياقلب أختك ولسه بحضنها لقيت خيال عندها في الصالون ولما وضحت الرؤيه لقيته يوسف
يمني :أيه رأيك
حور :رأيي في ايه
يمني :قاعد كده بقاله ساعتين مستنيكي تيجي ويقعد معاكي
حور :أنا لأ طبعا دا ماما لو عرفت ولا رحلها خبر تدبحني أبدا روحي قوليلوا لأ مينفعش أقعد معاه
يمني :ليه يابنتي
حور :أيه اللي ليه أنتي أكيد يعني عارفه ماما ولو عرفت هتنفخني
أسماء :مش دا اللي كان نفسك فيه ياحور دلوقتي معارضه تقعدي معاه تسمعيه ليه
حور :مش معارضه بس غلط اللي بنعمله وبعدين هبقي في نظره أيه جايه علشان أشوفه
يمني :خلاص روحي سلمي عليه واحنا معاكي وعندك حق برده مينفعش تقعدي معاه
حور :أيوه هو دا الكلام ولا بلاااش أخيرا فهمتوني
إزيك يايوسف أخبارك ايه
يوسف :إزيك ياحور انتي عامله ايه
أسماء :إزيك يايوسف .
يوسف :الحمد لله
يمني :ياأسماء يامنه تعالوا لما اقولكم علي حاجه
حور :بتكلم نفسها عملوووها برده وسابونا قاعدين لوحدنا دي مؤامره دي خطه عليا انا هوريكم انا هشرب من دمكم أنا هتبرأ منكم أمام المحكمه العليا
يوسف :ياحور
حور :نعم
يوسف :مالك مخضوضه ليه وحاسس إنك بتترعشي ومش علي بعضك
حور :لأ أبدا متخدش في بالك من الرطوبه بس ولسه قايمه علشان أهرب وأروح لاأختي المطبخ اللي بقالها تلت دقايق بتجيب العصير تخيلوا
ولسه هقوم لقيت اللي ماسك إيدي وبيقولي أطمني واقعدي أنا شاريكي وبحبك وعاوز اتجوزك علي سنه الله ورسوله إيه رأيك
حور :لو سمحت يايوسف الكلام ده أنا مليش في الكلام ده الكلام ده مع بابا وأخويا
يوسف :منا برده عاوز اعرف رأيك فيا إيه الاول مايمكن اتقدم واترفض ومعجبكيش
حور :واللهي يايوسف الكلام ده انا قلتلك مع بابا مش معايا ومن ناحيه أن ممكن ارفضك لأ طبعا أنت شاب محترم واي بنت تتمناك
يوسف :يعني أعتبر دي موافقه حد
حور:منا قلتلك الكلمه الأولي والاخيره لبابا
وبتدخل يمني وشايله الصنيه محمله من خيرات الله بس مين لسه هيجيلوا نفس ياكل بعد ماعرفت أنه عاوزني أبقي مراته وان حلمي بيتحقق
يوسف :كلي ياحور كحك
حور :شكرا يايوسف قدامي لو عاوزه حاجه هاخدها شكرا لزوقك
يوسف :العفو
حور :الله يعافيك
يمني :أحم أحم نحن هنا
حور :بخجل ونحن هنا جمبك برده
أسماء :ههههههههههههه وأنا شاهده
وبنقعد مع بعض شويه ونضحك من قلبنا بس فرحتي بكلامه بأنت لمعتها في عيوني وكان باين عليا وهو كان ملاحظ نظراتي ليه وفرحتي باينه في عيوني وكانت بالنسبالي فرحه متتوصفش ولا ليها وصف
يوسف :أستأذن بقي يايمني
يمني :خليك قاعد يايوسف شويه
يوسف :بغمزه لحور عاوزه حاجه ياحور
حور :سلامتك يايوسف بابتسامه خفيفه بتلمع منها الفرحه
يوسف : اسيبكم بقا تعدوا مع بعض. بنات في بعضكم بنظره رقيقه لحور خلاااص يايمني اللي كنت عاوز أوصله وأعرفه عرفته وقلبي أطمن سلاام عليكم
يمني: وعليكم السلااااام في رعايه الله وحفظه
حور :أحرجتيني يايمني
يمني :لأ ياجميل مش وقته أنا أعرف الاول قالك إيه وبعدين نحدد نوع الأحراج
حور :دي خصوصيات
يمني وأسماء ومنه في نفس واحد نعم ياختي خصوصيات ايه أن شاء الله
حور :خلاص هقولكم قالي ايه
هو قالي انا بحبك وشاريكي وعاوز أعرف رأيك فيا إيه
يمني :الواد ده شكله رومنسي أوي كملي ياختي قلتيله ايه
حور :بصراحه انا قلتيله الكلمه الأولي والاخيره لبابا
أسماء ويمني ومنه بدهشه :بتقولي أه يعني مقلتلوش الا كده
حور :أيوه
يمني :عمتا كده أحسن برده ورد سليم بس يارب ميطفش منك ?
حور :أنا هرن علي ماما يايمني وأقولها علي اللي حصل
يمني :لق ياع**طه أوعي علشان متزعلش منك وممكن تضربك وانتي عارفه ست الكل يعني إيدها تتلف في حرير خصوصا وقت الضررب
حور :متخوفنيش يا يمني انا لازم أقول لأمي وتعرف كل حاجه
حور بعصبيه طلعت البلكونه تشم هوا ووسط شرودها في أنها لازم تقول لمامتها علي اللي حصل لقت اللي واقف قصادها بيغمزلها حور بضحكه رقيقه ودخلت وقفلت البلكونه .
حور :يمني أنا همشي علشان ماما قالتلي متاخرش
يمني :اقعدي شويه وانا أرن عليها
حور :لق أنا هروح مترنيش عليها
يمني :ماشي ياقلبي واضحكي كده وسبيها علي الله
حور :علي الله حكايتنا مع ماما انا وانتي
يمني وحور ههههههههههههههه
حور جهزت نفسها وماشيه واخيرا ودعت اختها ونازله هيا وأختها وبنات عمها لقت اللي واقف مستنيها يوسف ومامته اللي هيا خاله حور
أم يوسف :أهلا ياحور ياحبيتي. عامله إيه
حور :تمام ياخالتو الحمد لله انتي اخبارك ايه
أم يوسف :الحمد لله
حور :تستاهلي الحمد ياقلبي.
أم يوسف :يلااا يوسف مستنيكوا علشان يوصلكم
حور :لأ ياخالتو تسلمي شكرا يايوسف احنا نعرف نروح بجد شكرا
يوسف :بحزن براحتكم وبان عليه الاحراج
أسماء :ياحور مكنتيش تحرجيه
حور :انتوا شكلك كده انتي ويمني نسيتوا العادات اللي اتربينا عليها ولما يوصلني وحد يشوفه موصلنا يقولوا علينا ايه وافرض أخويا شافنا هيعمل فينا إيه وان ماما أو بابا عرفوا هيبقي مصيرنا إيه يبقي كده أفضل لينا وليه
أسماء :طيب يانصحه يالا ناخدها متو رجل
حور :يالا ياعزيزتي
حور روحت البيت وشافت مامتها وقالت في نفسها مينفعش طبعا ياحور تخبي علي أمك وتعرف من حد تاني لما تعرف مني أحسن
حور :ياأمي
الأم :نعم
حور :اقولك علي حاجه وتعتبريني صحبتك مش بنتك
الأم :أستر يارب خير
حور :دا اللي أنا خايفه منه
الأم :خلاااص واللهي أوعدك قولي اللي انتي عوزاه
حور :وعد انتي وعدتيني
الأم :وعد
حكت حور لامها اللي حصل وقالتلها ان كلهم قالولي مقلش ليكي ياماما بس أنا بعتبرك صديقتي وأقرب الناس ليا
#أحلام_أبو_العز
#عشق_سنيني