عبدالغفور: هو اننا اتفقنا علي هيتم كتب كتاب اياس علي نيروز ان شاء الله يوم الخميس الجاي يعني بعد خمس ايام من دلوقتي وثاني يوم هو الجمعه هيكون الفرح.....
خرجت زغروطه من فاطمه ومن محاسن بالفرح لانهم تمنوا الخير لهم عمت الفرحه في البيت اصبح البيت اكثر سعاده...
خجلت نيروز من نظرات ايا لها وهويتسم لها ويغمز لها الفرحه في عينيه...
ذهبت اسيم لها واحتضنتها ولمباركتها...
اسيم: الف مبروووووك يا حبيبتي ربنا يسعدك ويفرح قلبك يارب...
نيروز: الله يبارك فيكي يا اسيم...
الجميع بارك لهم...
محاسن: بس هلحق اجهزها يا بابا...
عبدالغفور: متقلقيش يابنتي كل حاجة هتتحل وكل حاجه هتخلص بعدين انتي بقالك كتير بجهزيها طيب يبقي ناقص ايه...
محاسن: ناقص الاجهزه الكهربائيه وشويه حاجات ليها...
فاطمه: متقلقيش يا محاسن الشقه فيها الاجهزه الكهربائيه الحديثه كمان انتي بس خلصي هدومها وبس الشقه كلها جهزه...
محاسن: بس يا خيتي...
فاطمه: بعدين مش انا الي جهزتها دا اياس الي جهزه قال عشان مفيش حد يتعب فيها...
محاسن: ربنا يباركلك فيه يارب ويخليهولك هو ورسيم يارب وتفرحي برسيم...
فاطمه: دا الي نفسي يحصل والله ارتاح بس وقلبي يطمن علي رسيم...
نظر رسيم لاسيم وهي تخفض وجهها في صحنها ووجهها يحمر..
رسيم: قريب يا امي ماقلقيش...
فاطمه: بجد يا رسيم طب هي مين...
رسيم: هتعرفي قريب يا امي هتعرفي...
عايده: يلا كلوا كفاية كلام يلا وانتي يا نيروز ابقي خدي البنات ندا واسيم وانزلوا اشتروا الي يلزمكوا في الفرح...
نيروز: حاضر يا جده...
بدأ الجميع في تناول الطعام لاطن نيروز هدأت ونظرت لرسيم كان يظهر علي ملامح وجهها الخوف....
نظر لها لا يعلم ما سبب الخوف هل هو بسبب الزواج السريع ام ماذا...
التقت هاتفه وارسل لها رساله...
صعد رنين هاتف نيروز بوصول رساله لها...
التقت الهاتف وفتحته ونظرت للرساله....
رساله اياس: مالك يا نيروز خايفه ليه...
ارسلت له رساله ففتحها...
رسالة نيروز: انا بس خايفه بابا بس يعني يعمل حاجه...
نظر لرسالتها ثم نظر لها لخوفها الذي في عينيها ابتسم لها بابتسامه هادئه ثم نظر لهاتفه وارسل لها رساله...
رسالة اياس: متخفيش انا جنبك وطول ما انا معاكي مفيش حد هيأذيكي وهشيلك في عينيا وان شاءلله باباكي هيكون احسن وهيتصلح حاله...
ابتسمت لرسالته وهدأت ونظىت له لاحظت نظرات رسيم لاسيم فأرسلت رساله لاياس...
رسالة نيروز: اياس قول لرسيم كفاية نظرات لاسيم لانه مكشوف اوووي...
بعد ان قرأ رسالتها نظر لاخيه وجده ينظر لاسيم تارة ويأكل تاره اخري لكنه لم ينزع عينيه عنها اقترب من اخيه وقال...
اياس: كفاية البت هتروح فين تاني...
نظر رسيم لاياس وقال...
رسيم: هو انا باين اووووي...
اياس: اه باين جدا....
رسيم: طب خليك في حالك لان الرسايل الي كنتوا بتبعتوها لبعض صوتعا النغمه كان عالي فأنتوا الي اتفضحتوا مش انا خااالص...
نظر له اياس شعر انه تم قصف جبهته الان...
بعد مرور الوقت انتهوا من الطعام وخرجوا للصالون ليتناولوا بعض العصائر...
اسيم: انا هخرج اقعد في الجنينه شويه يا جده...
عايده: روحي يا قلب جده...
خرجت اسيم تحت نظراته وهو يراها تخرج للخارج نظر من مرأه المطله علي الحديقه وجدها تجلس علي الارجوحه وتغمض عينيها وتهدأ...
وقف رسيم ليصعد للأعلي...
اياس: رايح فين...
رسيم: نسيت حاجه فوق هطلع اجيبها...
اياس: ماشي...
صعد لغرفته وبدأ يبحث فيها عن سماعات الاذن الكبري حتي وجدها في حاجايات اياس..
رسيم: صدق يا كلب البحر مش هديلك حاجه تاني من عندي عشان تاني مرا ترجع الحاجه مكانها....
اغلق الانوار واخذ السماعات نزل للأسفل خرج للحديقه دون ان يراه احد....
نظر لها وجدها مغلقة عينيها تبتسم بهدوء كأنها ذهبت لعالم اخر اقترب منها جعل السماعات تعمل ووضعهم علي أؤذنيها...
هي اعتقدت ان العالم يغني لاكن شعرت بوجود شئ علي اؤذنيها...
وضعت يدها عليهم لتستشعرهم نزعتهم من علي اؤذنيها ونظرت خلفها انه هو مرتا ثانيه...
اسيم: انت عايز مني ايه..
رسيم: وانا قلتلك انا معجب بيكي...
اسيم: وانا بكرهك...
رسيم: مش مهم...
اسيم: انت متأكد انك بنأدم...
رسيم: امممممم لا معتقدتش...
اسيم: عااال اوووي يبقي انت حيوان بقا...
رسيم: لمي لسانك يا اسيم لسانك دا ميشتمش...
اسيم: للاسف انا مش بشتم وعمري ما شتمت بس انت تستاهل حد يشتمك وهو انا....
رسيم: اسيم لمي لسانك يا اما هعمل حاجه هتضايقي منها اوووي...
اسيم: ههههه هتعمل ايه يعني هتاكلني...
رسيم: اه هكلك...
اسيم: يبقي صدقت انك حيوان فعلا...
رسيم: انتي الي جبتيه لنفسك...
اسيم: جبت ايه يا مج....
هو قطع حديثها بقبله منه ابعدته عنها بالقوه وصفعته علي وجه تركته وذهبت عادت للبيت...
نيروز: اسيم اسيم...
صعدت سريعا وتركتها تنادي عليها...
عبدالقادر: نيروز يابنتي اطلعي شوفيها مالها...
نيروز: حاضر يا جدو...
ندا: استني انا جايه معاكي...
نيروز: تعالي....
صعدت الفتاتين لعد صعودهما دخل رسيم من البيت وعلي وجه الغضب...
فاطمه: رسيم مالك...
رسيم: ولا حاجه انا طالع اوضتي...
فاطمه: اياس اطلعي شوفوا ماله...
اياس: حاضر يا امي...
صعد اباس خلفه...
عايده: ربنا يهديهم...
فاطمه: يااارب...
عبدالقادر: امال فين حسن يا فاطمه من بعد الفطار مشفتهمش...
فاطمه: دا خرج مع بابا عشان يروحوا الارض يشوفوا فيها حاجه وهيرجعوا تاني علطول...
عبدالقادر: ربنا معاهم...
فلطمه: يااارب...
ذهب اياس خلف رسيم للغرفه اغلق الباب خلفه ونزر لاخيه الذي اصبح الغضب في عينيه...
اياس: حصل ايه يا رسيم...
رسيم بغضب: انا مش طايق احكي حاجه سيبني في حالي...
اياس: لا هتحكي انا اخوك وحفظك انت عملت حاجه في اسيم...
رسيم: دي مجنونه بجد دي ضربتني كف من غير حاجه دي مجنونه...
اياس: ما اسيم مش هتعمل كدا غير لو انت عملتلها حاجه انت عملت ايه...
رسيم: ولا حاجه بوستها بس...
اياس: بوستها.... بوستها فين...
رسيم: في بوقها..
اياس: صدق بالله انت تستاهل مش قلم وبس لا تستاهل تضرب بالحزمه..
رسيم: اياس احترم نفسك...
اياس: انا محترم نفسي اهو انت بس قلي انت لو ليك اهت هتقبل ان زاحد يبوسها في بوقها...
رسيم: كنت قتلته...
اياس: يعني انت بترد علي نفسك مش فاهم يعني...
رسيم: بس انا...
اياس: عايز افهمك البلد هنا غير هناك هنا لو عملت اي حاجه لبنت ممكن يقتلوك فيها لانه عار اما هناك عادي براحتك..
رسيم: فهمت سيبني بس اريح شويه...
اياس: براحتك انا نازل...
رسيم: اقفل الباب وراك...
تركه اياس وخرج.. بعد دقائق صعد رنين هاتف رسيم نظر للمتصل وابتسم فتح الخط..
رسيم: والله ليكي وحشه...
...: لو انا وحشاك فعلا كنت كلمتني اول ما وصلت..
رسبم: اسف انشغلت في شويه حاجات..
...: مال صوتك في حاجه...
رسيم: ابدا بس مخنوق شويه...
...: من ايه...
رسيم: اصل انا عملت.....
روي لها كل ما حدث مع اسيم...
....: ههههههه البت دي هبله يعني تشوف قدامها جمال زي دا ومتعملش حاجه...
رسيم: دي من البلد ههه..
....: طب لو عيزني اعمل فيها حاجه قولي وانا هنفذ علطول...
رسيم: لا لا لا بلاش مش المرادي...
....: تحت امرك في اي الوقت...
رسيم: هتيجي مصر امتا...
....: قريب متقلقش يلا سلام الشغل وصل....
رسيم: سلام...
.
.
عند اسيم تجلس تبكي علي الفراش وامامها نيروز وندا جالسه علي فراش اخر وتنظر فقط..
نيروز: مالك احكيلي هساعدك....
اسيم: دا حيوان والله حيوان...
نيروز: طب احكيلي في ايه...
اسيم: رسيم...
نيروز: ماله رسيم...
اسيم: باسني...
نيروز: ينهار ابوه اسود...
اسيم: لو جه قدامي هضربه تاني...
نيروز: طب اهدي يا اسيم...
اسيم: انا هاديه بس هقتله بجد...
نيروز: حاولي ترتاحي يا اسيم لازم ترتاحي متقلقيش كل حاجه هتكون بخير...
اسيم: يااارب...
نيروز: يلا نامي وانا هضربهولك ارتاحي بس...
تركتها نيروز وخرجت هي وندا وتركوها ذهبت للنوم لترتاح وتنسي كل ذالك...
هبطت نيروز للأسفل هي وندا...
عبدالقادر: امال اسيم فين...
نيروز: سيبتها ترتاح شويه...
عايده: ليه مالها...
ندا: لا مفيش حاجه هي بس داخت لانها قعدت تحت الشمس شويه...
نظرت لها نيروز لتغيرها هذا...
نيروز: اه ندا بتتكلم صح...
عايده: مااشي...
نيروز: تعالي يا ندا...
خرجوا للحديقه ونظرت نيروز لندا وقالت..
نيروز: مقلتيش ليه ان رسيم باس اسيم...
ندا: مش هينفع لان هيحصل شوشرة كبيرة وانتي متعرفيش جدو ممكن ينصف رسيم لو عرف عسان كدا بقول نحلها مابينا احنا انا وانتي واياس ورسيم واسيم وسامي...
نيروز باستغراب: سامي...
ندا: اه سامي انا قلت حاجه غلط...
نيروز: اصلك دخلتي سامي في الموضوع..
ندا: قصدي يحلها معايا قصدي معانا...
نيروز: في حاجه بينك وبين سامي يا ندا...
ندا: ايه يعني مفيش حاجه خاالص ااه صح عن اذنك اصلي جعانه...
ذهبت ندا من امامها شعرت نيروز بوجود شئ بين ندا وسامي...
نيروز: هيبان كل حاجه يا ندا هيبان...
.
.
فتحت عيونها نظرت بجانبها نيروز نائمه وندا ليست هنا...
نظرت للساعه التي علي الحائط وجدها الحاديه عشر معني ذالك ان الجميع ذهبوا للنوم...
اسيم: ممكن تكون ندا في الحمام...
وهناك هدوء في البيت...
خرجت من الغرفه لتذهب للحمام رأته واقف امامها..
لم تنظر له لتدور وتعود للغرفه...
رسيم: اسيم استني..
اسيم: لو مبعتش عني هصوت وهلم البيت تاني عليك...
رسيم: انا جاي بس اعتذرلك واقولك اني اسف علي الي عملته عارف اني غلطت غلط كبير...
اسيم: طب تمام ممكن تسيبني امشي...
رسيم: استني هق...
قاطع حديثه صوت في قادم من الاسفل نظروا لبعض هنا شعرت اسيم بالخوف لانها رأت الساعه انها الحادية عشر معني ذالك ان الجميع نيام من مستيقظ تذكرت ندا..
اسيم: استني انا خايفه...
رسيم: متخفيش امسكي فيا...
تمسكت بالتيشيرت ونزلت خلفه لينظروا ما سبب هذه الضجه هنا حلت الصدمه علي وجه اسيم ورسيم...
اسيم:.......
-----------------
عبدالغفور: هو اننا اتفقنا علي هيتم كتب كتاب اياس علي نيروز ان شاء الله يوم الخميس الجاي يعني بعد خمس ايام من دلوقتي وثاني يوم هو الجمعه هيكون الفرح.....
خرجت زغروطه من فاطمه ومن محاسن بالفرح لانهم تمنوا الخير لهم عمت الفرحه في البيت اصبح البيت اكثر سعاده...
خجلت نيروز من نظرات ايا لها وهويتسم لها ويغمز لها الفرحه في عينيه...
ذهبت اسيم لها واحتضنتها ولمباركتها...
اسيم: الف مبروووووك يا حبيبتي ربنا يسعدك ويفرح قلبك يارب...
نيروز: الله يبارك فيكي يا اسيم...
الجميع بارك لهم...
محاسن: بس هلحق اجهزها يا بابا...
عبدالغفور: متقلقيش يابنتي كل حاجة هتتحل وكل حاجه هتخلص بعدين انتي بقالك كتير بجهزيها طيب يبقي ناقص ايه...
محاسن: ناقص الاجهزه الكهربائيه وشويه حاجات ليها...
فاطمه: متقلقيش يا محاسن الشقه فيها الاجهزه الكهربائيه الحديثه كمان انتي بس خلصي هدومها وبس الشقه كلها جهزه...
محاسن: بس يا خيتي...
فاطمه: بعدين مش انا الي جهزتها دا اياس الي جهزه قال عشان مفيش حد يتعب فيها...
محاسن: ربنا يباركلك فيه يارب ويخليهولك هو ورسيم يارب وتفرحي برسيم...
فاطمه: دا الي نفسي يحصل والله ارتاح بس وقلبي يطمن علي رسيم...
نظر رسيم لاسيم وهي تخفض وجهها في صحنها ووجهها يحمر..
رسيم: قريب يا امي ماقلقيش...
فاطمه: بجد يا رسيم طب هي مين...
رسيم: هتعرفي قريب يا امي هتعرفي...
عايده: يلا كلوا كفاية كلام يلا وانتي يا نيروز ابقي خدي البنات ندا واسيم وانزلوا اشتروا الي يلزمكوا في الفرح...
نيروز: حاضر يا جده...
بدأ الجميع في تناول الطعام لاطن نيروز هدأت ونظرت لرسيم كان يظهر علي ملامح وجهها الخوف....
نظر لها لا يعلم ما سبب الخوف هل هو بسبب الزواج السريع ام ماذا...
التقت هاتفه وارسل لها رساله...
صعد رنين هاتف نيروز بوصول رساله لها...
التقت الهاتف وفتحته ونظرت للرساله....
رساله اياس: مالك يا نيروز خايفه ليه...
ارسلت له رساله ففتحها...
رسالة نيروز: انا بس خايفه بابا بس يعني يعمل حاجه...
نظر لرسالتها ثم نظر لها لخوفها الذي في عينيها ابتسم لها بابتسامه هادئه ثم نظر لهاتفه وارسل لها رساله...
رسالة اياس: متخفيش انا جنبك وطول ما انا معاكي مفيش حد هيأذيكي وهشيلك في عينيا وان شاءلله باباكي هيكون احسن وهيتصلح حاله...
ابتسمت لرسالته وهدأت ونظىت له لاحظت نظرات رسيم لاسيم فأرسلت رساله لاياس...
رسالة نيروز: اياس قول لرسيم كفاية نظرات لاسيم لانه مكشوف اوووي...
بعد ان قرأ رسالتها نظر لاخيه وجده ينظر لاسيم تارة ويأكل تاره اخري لكنه لم ينزع عينيه عنها اقترب من اخيه وقال...
اياس: كفاية البت هتروح فين تاني...
نظر رسيم لاياس وقال...
رسيم: هو انا باين اووووي...
اياس: اه باين جدا....
رسيم: طب خليك في حالك لان الرسايل الي كنتوا بتبعتوها لبعض صوتعا النغمه كان عالي فأنتوا الي اتفضحتوا مش انا خااالص...
نظر له اياس شعر انه تم قصف جبهته الان...
بعد مرور الوقت انتهوا من الطعام وخرجوا للصالون ليتناولوا بعض العصائر...
اسيم: انا هخرج اقعد في الجنينه شويه يا جده...
عايده: روحي يا قلب جده...
خرجت اسيم تحت نظراته وهو يراها تخرج للخارج نظر من مرأه المطله علي الحديقه وجدها تجلس علي الارجوحه وتغمض عينيها وتهدأ...
وقف رسيم ليصعد للأعلي...
اياس: رايح فين...
رسيم: نسيت حاجه فوق هطلع اجيبها...
اياس: ماشي...
صعد لغرفته وبدأ يبحث فيها عن سماعات الاذن الكبري حتي وجدها في حاجايات اياس..
رسيم: صدق يا كلب البحر مش هديلك حاجه تاني من عندي عشان تاني مرا ترجع الحاجه مكانها....
اغلق الانوار واخذ السماعات نزل للأسفل خرج للحديقه دون ان يراه احد....
نظر لها وجدها مغلقة عينيها تبتسم بهدوء كأنها ذهبت لعالم اخر اقترب منها جعل السماعات تعمل ووضعهم علي أؤذنيها...
هي اعتقدت ان العالم يغني لاكن شعرت بوجود شئ علي اؤذنيها...
وضعت يدها عليهم لتستشعرهم نزعتهم من علي اؤذنيها ونظرت خلفها انه هو مرتا ثانيه...
اسيم: انت عايز مني ايه..
رسيم: وانا قلتلك انا معجب بيكي...
اسيم: وانا بكرهك...
رسيم: مش مهم...
اسيم: انت متأكد انك بنأدم...
رسيم: امممممم لا معتقدتش...
اسيم: عااال اوووي يبقي انت حيوان بقا...
رسيم: لمي لسانك يا اسيم لسانك دا ميشتمش...
اسيم: للاسف انا مش بشتم وعمري ما شتمت بس انت تستاهل حد يشتمك وهو انا....
رسيم: اسيم لمي لسانك يا اما هعمل حاجه هتضايقي منها اوووي...
اسيم: ههههه هتعمل ايه يعني هتاكلني...
رسيم: اه هكلك...
اسيم: يبقي صدقت انك حيوان فعلا...
رسيم: انتي الي جبتيه لنفسك...
اسيم: جبت ايه يا مج....
هو قطع حديثها بقبله منه ابعدته عنها بالقوه وصفعته علي وجه تركته وذهبت عادت للبيت...
نيروز: اسيم اسيم...
صعدت سريعا وتركتها تنادي عليها...
عبدالقادر: نيروز يابنتي اطلعي شوفيها مالها...
نيروز: حاضر يا جدو...
ندا: استني انا جايه معاكي...
نيروز: تعالي....
صعدت الفتاتين لعد صعودهما دخل رسيم من البيت وعلي وجه الغضب...
فاطمه: رسيم مالك...
رسيم: ولا حاجه انا طالع اوضتي...
فاطمه: اياس اطلعي شوفوا ماله...
اياس: حاضر يا امي...
صعد اباس خلفه...
عايده: ربنا يهديهم...
فاطمه: يااارب...
عبدالقادر: امال فين حسن يا فاطمه من بعد الفطار مشفتهمش...
فاطمه: دا خرج مع بابا عشان يروحوا الارض يشوفوا فيها حاجه وهيرجعوا تاني علطول...
عبدالقادر: ربنا معاهم...
فلطمه: يااارب...
ذهب اياس خلف رسيم للغرفه اغلق الباب خلفه ونزر لاخيه الذي اصبح الغضب في عينيه...
اياس: حصل ايه يا رسيم...
رسيم بغضب: انا مش طايق احكي حاجه سيبني في حالي...
اياس: لا هتحكي انا اخوك وحفظك انت عملت حاجه في اسيم...
رسيم: دي مجنونه بجد دي ضربتني كف من غير حاجه دي مجنونه...
اياس: ما اسيم مش هتعمل كدا غير لو انت عملتلها حاجه انت عملت ايه...
رسيم: ولا حاجه بوستها بس...
اياس: بوستها.... بوستها فين...
رسيم: في بوقها..
اياس: صدق بالله انت تستاهل مش قلم وبس لا تستاهل تضرب بالحزمه..
رسيم: اياس احترم نفسك...
اياس: انا محترم نفسي اهو انت بس قلي انت لو ليك اهت هتقبل ان زاحد يبوسها في بوقها...
رسيم: كنت قتلته...
اياس: يعني انت بترد علي نفسك مش فاهم يعني...
رسيم: بس انا...
اياس: عايز افهمك البلد هنا غير هناك هنا لو عملت اي حاجه لبنت ممكن يقتلوك فيها لانه عار اما هناك عادي براحتك..
رسيم: فهمت سيبني بس اريح شويه...
اياس: براحتك انا نازل...
رسيم: اقفل الباب وراك...
تركه اياس وخرج.. بعد دقائق صعد رنين هاتف رسيم نظر للمتصل وابتسم فتح الخط..
رسيم: والله ليكي وحشه...
...: لو انا وحشاك فعلا كنت كلمتني اول ما وصلت..
رسبم: اسف انشغلت في شويه حاجات..
...: مال صوتك في حاجه...
رسيم: ابدا بس مخنوق شويه...
...: من ايه...
رسيم: اصل انا عملت.....
روي لها كل ما حدث مع اسيم...
....: ههههههه البت دي هبله يعني تشوف قدامها جمال زي دا ومتعملش حاجه...
رسيم: دي من البلد ههه..
....: طب لو عيزني اعمل فيها حاجه قولي وانا هنفذ علطول...
رسيم: لا لا لا بلاش مش المرادي...
....: تحت امرك في اي الوقت...
رسيم: هتيجي مصر امتا...
....: قريب متقلقش يلا سلام الشغل وصل....
رسيم: سلام...
.
.
عند اسيم تجلس تبكي علي الفراش وامامها نيروز وندا جالسه علي فراش اخر وتنظر فقط..
نيروز: مالك احكيلي هساعدك....
اسيم: دا حيوان والله حيوان...
نيروز: طب احكيلي في ايه...
اسيم: رسيم...
نيروز: ماله رسيم...
اسيم: باسني...
نيروز: ينهار ابوه اسود...
اسيم: لو جه قدامي هضربه تاني...
نيروز: طب اهدي يا اسيم...
اسيم: انا هاديه بس هقتله بجد...
نيروز: حاولي ترتاحي يا اسيم لازم ترتاحي متقلقيش كل حاجه هتكون بخير...
اسيم: يااارب...
نيروز: يلا نامي وانا هضربهولك ارتاحي بس...
تركتها نيروز وخرجت هي وندا وتركوها ذهبت للنوم لترتاح وتنسي كل ذالك...
هبطت نيروز للأسفل هي وندا...
عبدالقادر: امال اسيم فين...
نيروز: سيبتها ترتاح شويه...
عايده: ليه مالها...
ندا: لا مفيش حاجه هي بس داخت لانها قعدت تحت الشمس شويه...
نظرت لها نيروز لتغيرها هذا...
نيروز: اه ندا بتتكلم صح...
عايده: مااشي...
نيروز: تعالي يا ندا...
خرجوا للحديقه ونظرت نيروز لندا وقالت..
نيروز: مقلتيش ليه ان رسيم باس اسيم...
ندا: مش هينفع لان هيحصل شوشرة كبيرة وانتي متعرفيش جدو ممكن ينصف رسيم لو عرف عسان كدا بقول نحلها مابينا احنا انا وانتي واياس ورسيم واسيم وسامي...
نيروز باستغراب: سامي...
ندا: اه سامي انا قلت حاجه غلط...
نيروز: اصلك دخلتي سامي في الموضوع..
ندا: قصدي يحلها معايا قصدي معانا...
نيروز: في حاجه بينك وبين سامي يا ندا...
ندا: ايه يعني مفيش حاجه خاالص ااه صح عن اذنك اصلي جعانه...
ذهبت ندا من امامها شعرت نيروز بوجود شئ بين ندا وسامي...
نيروز: هيبان كل حاجه يا ندا هيبان...
.
.
فتحت عيونها نظرت بجانبها نيروز نائمه وندا ليست هنا...
نظرت للساعه التي علي الحائط وجدها الحاديه عشر معني ذالك ان الجميع ذهبوا للنوم...
اسيم: ممكن تكون ندا في الحمام...
وهناك هدوء في البيت...
خرجت من الغرفه لتذهب للحمام رأته واقف امامها..
لم تنظر له لتدور وتعود للغرفه...
رسيم: اسيم استني..
اسيم: لو مبعتش عني هصوت وهلم البيت تاني عليك...
رسيم: انا جاي بس اعتذرلك واقولك اني اسف علي الي عملته عارف اني غلطت غلط كبير...
اسيم: طب تمام ممكن تسيبني امشي...
رسيم: استني هق...
قاطع حديثه صوت في قادم من الاسفل نظروا لبعض هنا شعرت اسيم بالخوف لانها رأت الساعه انها الحادية عشر معني ذالك ان الجميع نيام من مستيقظ تذكرت ندا..
اسيم: استني انا خايفه...
رسيم: متخفيش امسكي فيا...
تمسكت بالتيشيرت ونزلت خلفه لينظروا ما سبب هذه الضجه هنا حلت الصدمه علي وجه اسيم ورسيم...
اسيم:.......