البارت الاول

1042 Words
بسم الله حنان جاهزه حنان ... ايوه يا عمتو جاهزه ... ضحكت بفرحه سعيده اليوم ارتدت ملابسها وحجابها حملت حقيبتها وقالت .. ادعيلي يا عمتو فهمتى ادعيلي سوسن ... ههههه طيب يا حبيبتي هدعيلك خلى بالك من نفسك حنان ... حاضر يا عمتو حضن بقا احتضنتها وقبلتها داعيه لها سوسن .. سلميلي على اسماء حنان ... يوصل ان شاء الله توجهت للجامعه وهناك التقت بصديقتها اسماء دخلتا سويآ اسماء .. اسمعيني كويس انتى انهارده لازم تعملى حاجه حنان ... بلاش يا اسماء انا خوفى منه اكتر من حبي ليه اسماء ... ما تخفيش انا معاكى حنان ... قولى خطتك ايه المرادى اسماء ... اسمعي يا ستى انا قريت روايه امبارح انما ايه رومانسيه هيح على الاخر واول مقا**ه ليهم كانت خبطوا في بعض حنان ... لا ياروح ما بعدك روح انتى عيزانى اخبط فيه لا بلاش اسماء .. اجمدى بقا انا هكون جمبك حنان .. اسماء انتى عارفه هو اصابته ايه انا كده ممكن ااذيه اسماء .. راحت من بالى دى طب هفكرلك في خطه تانيه حنان .. فكرى براحتك يدوب الحق اوصل المحاضره قبل ما يوصل سلام اسماء سلام ***************** على الجانب الاخر يدخل يوسف ومراد مراد .. يوسف يا يوسف يوسف ... نعم مراد ... شوف البنات بيبصوا عليك ازاى يا قاتل قلوب العزارا يوسف .. ولا يهمنى تلقيهم بيبصولك انتا مراد ... لا انتا يوسف .. وعرفت منين مراد... ماانا ببص عليهم يوسف ... استغفر الله العظيم يارب انا مش عارف مستحملك ازاى ممكن تحترم نفسك مراد .... وانا مالى هما اللى بيبصوا علينا يوسف .. مراد امشي من وشي مراد ... انا مش عارف ما بتزهقش من عيشتك دى مفيهاش حاجه طريه يوسف .. معلش ياروميو خلينالك الفرفشه مراد ... والنبي انتا ما عارف حاجه طب بس كده يوسف ... مراد لم نفسك مراد... اسف يا كبير يوسف ..انا رايح عندى محاضره سلام مراد ... سلام التفت مراد للذهاب اصطدم بأسماء اسماء .. مش تفتح يااخ انتا اعمى ولا ايه مراد ... بسم الله مشاء الله هى دى عنيكي ولا عدسات شهقت عندما عرفت هويته اسماء .. دكتور مراد انا اسفه والله مكنتش اعرف انه انتا مراد ... ولا يهمك يا جميل ياريت تتكرر تاني اسماء ... هي اي دى مراد ... لا ولا حاجه انتا رايحه فين اسماء .. عندى محاضره الدكتور سيف تعبان واعتذر فا هيجي دكتور تانى يدلنا المحضرات لما يتعافا عن اذنك مش عايزه اتاخر مراد ... يا بركه دعاكى يا حاجه هو الواحد هيدخل دنيا قريب ولا ايه *************** ذهب يوسف وهو في طريقه سمع حديث فتاتين الاولى .. يالهوى على جماله ولا طوله ولا شعره التانيه... هو من ناحيه اللى قولتيه قمر بس الحلو ما بيكملش الاولى ... يعنى ايه الاخرى... رجله مقطوعه الاولى... اوه حرام بس ما يمنهش انه قمور اوى حتى برجله المقطرعه نفسي اقوله انى بحبه اوى الاخرى... انتى هبله عايزه البنات يقولوا عليكى ما لقيتش غير ابو رجل مقطوعه الاولى .. ولا يهمنى دا هيغيروا منى لانى وقعت مراد اللى البنات هتموت عليه الاخرى ... وفي الاخر هيقولوا ابو رجل مقطوعه الاولى ... تفتكرى كده الاخرى .. طبعآ يابنتي الاولى ... لا خلاص انا هدوس على قلبي وانساه الاخرى .. طب يلا عندنا محاضره مهمه احترق بداخله ليس بسبب اعاقته فهو راضي بقضاء الله ولكن احترق من نظراتهم مراد .. تافهين ما بيبصوش غير على المظاهر وبس مش عارف مراد بيحبهم على ايه لا وبيتكلموا على اساس انى هبص على واحده منهم انتوا هبل ومتخلفين انا بكرهكم كلكم بنات ايه وحب ايه فكروا في مستقبلكم احسن وصلت الى قاعه المحاضرات ظلت تنظر الى مدخل القاعه اظلمت الدنيا من حولها عند وصوله لم تسمع لم ترى غيره وكأن القاعه خاليه عليهم فقط فاقت على صوته يوسف .. صباح الخير رد الحميع الصباح بدأ بشرح المحاضر وجه اليهم الاسئله جاء دورها يوسف .. انتى ياانسه سرحانه في ايه اظاهر يا جماعه ان زميلتكم مكنتش معانا ممكن تقوليلى احنا كنا بنقول ايه حنان .. انا اسفه يادكتور مش هتتكرر تانى يوسف .. اطلعي بره حنان .. انا . يوسف .. انا قولت كلمه بره يعني بره الكلام موجه للكل اللى مش هيركز في محضرتي مايحضرش تانى مغهوم الجميع مفهوم خرجت مسرعه كتمت دموعها بصعوبه احرجها كثيرآ لاول مره في حياتها تتعرض للاهانه من احد وهو ليس اي احد حنان .. ليه كده انا اعتذرت ليك يعني اول مره تكلمى يبقا كده انا زعلانه منك بجد اسماء .. مالك ياحنان حنان .. مفيش اسماء ... لا في بس مش هسيبك غير لما اعرف انا ورايا محاضره دلوقتي هخلص واجيلك سلام ***********، السلام عليكم وعليكم السلام مراد .. انا دكتور مراد بدرس لسنه اولا بس انا معاكم انهارده ضيف مؤقت لحد ما يتعافا دكتور سيف اسماء... انا اسفه يادكتور ممكن ادخل مراد ... اتفضلي وياريت تكون اخر مره اسماء ... هو مش انتا اللى مراد .. اتفضلي يا انسه مكانك اسماء .. انا اسفه يا دكتور مراد .. مش هتقل عليكم انهاره هنتعرف على بعض عشان اللى ميعرفنيش وانا كمان اعرفكم اسماء .. يا حلاوتك يا مسمسم مراد .. نبدأ تعرف على الجميع اتا دورها وقفت اسماء .. اسماء واسم الدلع سمسمه مراد .. اسماء ايه اسماء .. ليه حضرتك ما كلهم قالوا اسمهم بس اشمعنا انا مراد ... طيب يا سمسمه اتشرفت بمعرفتك اتفضلى اقعدى اسماء ... ممكن اسأل سؤال مراد .. اتفضلي اسماء ... ممكن تعرفنا بنفسك مراد .. طبعآ زى ما كلكوا عارفين انا دكتور مراد وبيدلعونى مو ضحك الجميع تلاقت نظراتهم تبادلا الابتسامه انتهت المحاضره تذكرت صديقتها بحثت عنها وجدتها جالسه بعيدا على اخر طاوله اسماء .. حنان حبيبتي مالك حنان .. موقف بايخ حصل انهاره طردنى من المحاضره اسماء .. مين ده اوى تقولى دكتور يوسف حنان .. ايوه هو اسماء .. ليه حنان .. مش عارفه اول ما دخل لقيت نفسي في عالم تانى اتفجأت بيه بينده عليه مكنتش مركزه اسماء ... فطردك طب كويس حنان .. هو ايه اللى كويس يعني اول مره يكلمنى تكون كده اسماء .. حنان انتى عارفه كويس ان الطريق ليه صعب وانتى اللى اخترتيه هتستسلمى من اولاها كده حنان .. مستحيل استسلم لازم يحس بيه ويوم ما يحبني هعاقبه على كل وجع حسسني بيه اسماء .. ايوه كده هى دى حنون اللى انا عرفاها حنان .. لسه عندك محضرات اسماء .. لا حنان .. يلا نروح اسماء .. يلا يااختي قطع الرجاله وسيرتها حنان ..... هههههههه واللهى يا موءه انتى عسل اتى مراد من الخلف وسمع كلمه حنان مراد.. ثانيه واحده انتى بقا كنتى بتكدبي عليه اسماء .. انا مراد .. ايوه انتى انتى مش قولتى دلعك سمسمه اسماء .. ايوه بس حنان بس هى اللى بتقولى كده ضحت حنان عليهم احست من جدالهم بشئ خفي سيحدث بينهم تمنت بداخلها السعاده لصديقتها فهي تستحق رجلا مثله حنان .. طيب استأن انا اسماء .. استنى رايحه فين انا معرفوش علشان اقف معاه مراد .. طيب اقعدى واحنا نتعرف اسماء .. اقعد معاك بأماره ايه اخويا مراد .. بعد الشر اسماء ...ابويا مراد .. اعوذ بالله ليه كده اسماء .. حبيبي خطيبي جوزى مراد .. ادعى كده ياانسه حنان معايا يارب اسمع منها يارب حنان .. يارب اسماء .. يلا يا حنان انا ماشيه حنان .. مع السلامه يا دكتور مراد . الله يسلمك يا موءه حنان.. ههههههههههههههه يلا ياحنان طيب
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD