البارت الاول

685 Words
ترتدي الحقيبه علي ظهرها وفي يدها كتبها تبتسم بهدوء لان اول يوم لها في الكليه هي تعبت في الثانوي فربنا بعتلها الي نفسها فيه..... نور فى نفسها:أخيرا أول يوم كليه ..... هيبقى عامل ايه هتعرف على ناس جديدة ولا زى ما أنا هفضل الوحدى ....... هسيب حياتى على الله.......... كانت داخله الكليه شعرها الاحمر مرفوع لفوق علي هيقة كحكه لابسه النظارة الكبايه لابسه الفستان الرمادى طويل وجاكت خفيف أ**د .... كانت فى خصله من شعرها وقعه جنب النظاره متملكه بها ............. كانت ماشيه فى الكليه باصه للأرض عنيها فى الارض حتي لو اول يوم هي تشعر بالخجل ...... أتخبطت فى شخص ومخدتش بالها منه الكتب وقعت منها على الارض رفعت عنيها وباصت على الشخص دا وهو ماشي ومديها ظهره وقالت بصوت منخفض..... نور: اعمي... نزلت على ركب رجليها وبدأت تشيل كتبها .وهي تمتم بغضب....... سمعت صوت ضحك وكان ضحك بنات ...... .....:مين البنت أم كبايه ديه...... ......:لا معرفهاش يا نرمين بس ممكن تبقى الكبايه نفسها ..... ....:هههههههه خلاص خلاص مش قدرة طيب خلاص..... انس يلا بينا المحاضره هتبدأ.... بصت عليهم من طرف عينيها من اسفل النظاره وفضلت ساكته ومتكلمتش.... أنس:يلا ...... بص ليها من طرف عنيه....... أنس فى نفسه :مين دى انا اول مره اشوفها هنا شكلها جديده........ نور كانت بتلم كتبها... لقت شخص بيلم كتبها وادهالها..... نور:شكرا.... ....: عادي انتي كويسه انا بعتذر صحاب انس البنات هما كدا.... نور:عادي شكرا.. .....: انا معتز... نور: اهلا انا نور..... معتز: ممكن نبقي زمايل عادي لو مش هضيقك.... نور: ممكن..... معتز: انا معتز.... انتي نور: انا نور... معتز :اهلا نور انتي جديده صح انا اول مره اشوفك في الجامعه انتي كليه ايه.... نور: كليه هندسه... معتز:معايا انا هندسه... انا اكبر منك بسنتين.... نور : انا عندي محاضره دلوقتي..... لازم امشي عن اذنك..... معتز:ماشي يلا انا عندي محاضره دلوقتي بردوا..... كانت ماشيه في الكليه وهو كان واقف مع صحابه بص عليها وهي بتمشي دخلت قاعه محاضرات ليها ... هى كانت قاعده لما بدأت المحاضره كانت كل حاجه بيقولها الدكتور تسجلها .... خلصت المحاضره وخرجت من المدرج ..... معتز: عامله ايه خلصتي المحاضره.... نور:اه لسه مخلصه.... معتز: ابه رايك فيها... نور: يعني الحمدلله معتز: ماشى هتمشي ولا هتقعدى.... نور:انا همشي ... معتز:اقعدي شويه ..... نور: معلش مش النهارده هي محاضرة واحده بس كانت عندي وخلصت... معتز :ماشى براحتك..... ......: معتز تعالي..... معتز:عن اذنك انس عيزني...... نور: طب سلام همشي انا ..... هى مشيت وخرجت من الكليه فضلت واقفه مكانها مستنيه مواصله لغايت ما وقفت تا**ي ومشيت علي البيت.... فتحت باب البيت ودخلت سلمت علي مامتها .. نور:ماما ... الام:عملتي ايه في اول يوم ..... نور: الحمد لله أتعرفت علي زميل ليا أسمه معتز محترم جدا ياماما ..... الام: طب الحمد لله... هي مكنتش عيزا تحكيلها علي الي حصلها في اول يوم ليها في الكلية والا مش هتخليها تروح تاني لان مامتها بتخاف عليها جدا.... نور: بابا رجع من الشركه ولا لسه مرجعش.... الام: اه رجع وهو مستنبكي في مكتبه لانه كان عيزك في موضوع رحيلوا بسرعه.. نور: حاضر انا هرحلوا ....... راحت لمكتب بابها .... واقفه قدام الباب خبطت علي الباب واستنيت لغايت ما جالها رده بالدخول..... فتحت الباب.... نور: بابا عامل ايه... الاب: نور تعالي اقعدى هنا .... نور: حاضر يابابا.... راحت قعدت علي الكرسي الي قدام المكتب .... الاب: نور انتي عارفه ان الشركه بتمر بأزمه وممكن نفلس ..... نور:بابا لو عيزنى اعمل اي حاجه انا موافقه عيزني اساعدك في ايه....... الاب:انا عيزك تساعديني في حاجه بس اسمعى كلامي... نور:اتفضل .... الاب: انا النهارده والحمد لله عملت صفقه مربحه بس كان لازم اتنازل عن حاجه إما أتنازل عنك وتتجوزي ابن المستثمر يا إما عن حياتي..... نور: ايه... الاب: انا وافقت انك تتجوزي ابن المستثمر لانك...... نور: بابا ..... لا لا ... الاب:اسمعيني بعد كدا اكلمي... نور:اسمع ايه انت هتبعني لشخص معرفهوش للدرجادي بقيت سلعه بيعه وشروه بتبيعوا فيا براحتكوا انتوا ايه دا انت حته بابايا وانا بنتك.... الاب: انا قلت كلمتي وخلاص.... وقفت نور من علي الكرسي وقالت... نور: يعني ايه يعني بقيت سلعه بتباع ويشتري فيا... الاب:انتي هتتجوزي والناس جايه بكرا .... نور:بابا لا مش موافقه اني اجوز انا رافضه حدا.... الاب: اسكتي و اسمعى انتى لازم تتجوزي عشان حياتنا تتحسن ومش نقصين الي اسمه يوسف دا يسود عشتنا تاني وانتي السبب من ساعت ما جيتي انتي علي حياتنا ... حياتنا بقت سودا .... نور: ..........
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD