مقتطفات من جميع اجزاء الرواية

1006 Words
مقتطفات. من جميع اجزاء الرواية عشق الليل بسم الله الرحمن الرحيم (اللهم لك الحمد أنت نور السماوات والأرض ومن فيهن ولك الحمد، أنت قيوم السماوات والأرض ومن فيهن ولك الحمد، أنت الحق، ووعدك الحق، ولقاؤك حق، والجنة حق، والنار حق، والنبيون حق، والساعة حق، ومحمد حق، اللهم لك أسلمت، وبك آمنت، وعليك توكلت، وإليك أنبت، وبك خا**ت، وإليك حاكمت، فاغفر لى ما قدمت وما أخرت، وما أسررت وما أعلنت، أنت إلهى لا إله إلا أنت ?? في نفس منزل عبد الراضي نجد مجهولان يتحدثان على الهاتف مجهول 1:- .ايوة ياسيدي اتجوز امبارح وشكله هيحبها ده حتي ض*ب مرته الاولنيه كف عشانها مجهول 2. حلواوي كدة خاليكي وراهم اي حاجه تحصل قولي وعايزك بأي طريقة تجبيلي رقم مراته امنة مجهول 1:- .حاضر هحاول اجيبه في اقرب وقت مجهول 2.ماشي اقفلي انتي دلوقتي لحد يسمعك وانهى المكالمة مجهول 2:- وجه الوقت اللي هتقع ف ايدي يابن الصياد انا هعلمك كيف اتهيني وتاخد الصفقة مني ذهبت عشق سريعاً ولكنها صدمت ب..... ياسمين التي كانت تقف خلفهم وتعلم جيداً ان هذة حيله منهم لجعل عشق تخرج من المنزل عشق:- معلش يا ياسمين . ولم تنتظر الرد وغادرت لتقترب ياسمين من آمنة والان وقد مر شهرين ايضا لن يحدث شيئاً جديد غير هرمونات الحمل لدي عشق التي تجنن ليل وقد تقوم في منتصف الليل وتطلب منه ان يحلب لها طعام ولكن هل ستدوم تلك الراحة إلي الأبد ام ماذا غادرت عشق وكل مايدور بذهنها هذا الشيئ الذي حدث معها منذ قليل من يكون هذا ولما فعل معه هكذا وما غرضه من ذلك ؟؟؟ كل تلك الاسئلة كانت تتدور بذهن عشق جذبها سريعاً من يدها للداخل ............ :- سيب ايدي ياجدع انت و خاليني أمشي ........ بخبث :- وهو دخول الحمام زي خروجه ياحلوة ولا اي وقام بدفشها على الاريكة وحاول ان يعتدي عليها تحت صراخها ليقع نظرها علي سكين بالطاولة بجانبها لتمد يدها وتجذبها وطعنته به ودفشته ليسقط ارضا وهو يسبها من شدة الألم ............ :- اااااااه يابنت .ليل :- الو ياقمر قمر :- ايوة ياليل عامل ايه ليل :- انا بخير ياحبيبتي كنت عايزك في خدمة كده قمر :- قول ياولد ابوي اللي عاوزه ليل :- اسمعي وقص عليها مالازم ان تفعله لنجاح خطته والرجوع إلي عشق ..... ليل ها فهمتي قمر :- ايوة فهمت وهعمل اللي قولت عليه 《رَبِّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أَسْأَلَكَ مَا لَيْسَ لِي بِهِ عِلْمٌ وَإِلاَّ تَغْفِرْ لِي وَتَرْحَمْنِي أَكُن مِّنَ الْخَاسِرِينَ"》?? امنه هعمل اي يعني سعدية :- ميلي علي اكده وانا هقولك تعملي اي اقتربت منها امنة لا تقص عليها مالازم ان تفعله امنة :- هي خطة حلوة يا امي بس فرأيك هتنجح سعدية :- ايوة يابتي عوايد مصر غير عوايدنا وهتنجح متقلقيش اكده هنخوفه البت وممكن تجيلها عقدة نفسية ومن ثم ظلا تتحدثان في مواضيع مختلفة وبعدها غادرت امنة اقترب ليل من عشق اكثر ومال علي اذنها وقال بصوت منخفض :- كيف القمر ومستني الحظة اللي هتكوني فيها مراتي عشق بعند :- وانت مفكر اني لم هكون مراتك هتلمسني نجوم السما اقربلك ?الحب هو أن تعتبرني أبنتك طفلتك التي تخشي الجميع إلا أنت وأن لا يكون لها سند إلا أنت والأمان أنت والاحتواء أيضاً ، أنا تعتبرني والدتك التي تخشي عليك من اي شئ واي ازي التي تريدك دائماً أمامها كي تقر عيناها بك ويطمئن قلبها ، أختك فكن لها العكاز ، صديقتك التي ستسمعك دوماً دون ملل ستجدها دائماً وابدا قبل ان تتحدث تعلم ما بقلبك التي تشعر بألمك و وجعك وتاخذهم هي التي تكون جوارك في السراء والضراء حزن وفرح ومرض وكل شئ....... ♥?? عشق:- فرحي ياماما ولا تقصدي جنازتي صفاء :- بعد الشر عليكي يابنتي ليه بتقولي كدة عشق:- لية ياامي انتي مشوفتيش امنة دي الشر باين عليها صفاء:- شوفت يابنتي بس اللي شوفتة صح ان ليل بيحبك وهيحافظ عليكي وده اللي مصبرني والا كنت هاخدك من هنا وهمشي انا معنديش غيرك يابنتي بس شوفت فيه نظرة العشق اللي كانت ف عيون والدك يابنتي . .وصلت الي غرفتها و انفجرت باكية لتتحدث بأنهيار اااااااه ياليل انت جرحتني اوي انا دلوقتي هسيبك تتعذب زي ماعذبتني عشان تجرب شعوري ومتعملش كده تاني رهف:- بابا بابا انا جيت ركض ليل بأتجاهها ليحتضنها عبد الجليل:- مش هتسلمي على جدك ياصغنونة انتي رهف:- هسلم عليك بس ( متقولث) متقولش صغنونة تاني ماثي (ماشي) عبد الجليل:- ماشي ياغالية تعالي احتضنها جدها ليل :- بس مش لدرجة انها تش*ه سمعة واحدة زيها لوكان سامر لوحده كنت هوريه بس هي متوقعتش انها تعمل كدة ابدا احمد:-اللي حصل حصل بس انت ناوي تعمل اي دلوقتي ليل :- انا عايزك في اقرب وقت تخلي سامر المهدي يعلن افلاسه قريب انت فاهم ليل :- رهف اي اللي عملتيه ده رهف ببكاء :- انا مش عايزه نونه جديد انا مش بحبه ليل بعصبيه :- ايه اللي بتقوليه ده عشق :- اهدي يا ليل دي طفلة ونظرت للصغيرة لتتابع ....عشق طاب انتي ليه مش بتحبي النونة رهف :- عشان انتي هتحبيه اكتر مني انتي وبابا وهتكرهوني انا تاني يما انا مش عايزة جواز انا خلاص اخد نصيبي من الدنيا وكفاياني كده ..........:- ع العموم يابتي هو جاي بكرة وشوفيه ارتحتيله علي خيرة الله لا يبقا خلاص محدش هيغصب عليكي في اي حاجة يابتي ...........:- ماشي يابتي دخل سريعاً وهو ينادي بصوت عال يا عشق عشق تحدثت امنة بفرحة لنجاح خطتها :- عشق لسه ماجتش يالي.... قطعهم صوت عشق عندما قالت وهي تدلف متوجهة اليهم عشق :- انا جيت مين بيسأل عليا ليل بنبرة حادة :- كنتي فين ياهانم عشق :- انا كنت عند ماما رحت شوفتها صدقني انا معملتش حاجة الصور دي كلها كدب انا مستحيل اعمل كدة. ليل :- الصور كدب والمكالمات برضة كدب اطلعي من وشي يلا من هنا وكاد ان يدفشها للخارج ولكن استغرب من بكاءها وكأن كل مايحدث ليس متفق عليه الشخص :- مدام عشق عشق بإستغراب :- ايوة مين حضرتك الشخص :- انابكلمك من مستشفي**** والدة حضرتك هنا ارجو ان تأتي سريعاً عشق بقلق :- انت بتقول ايه لم يأتيها رد بسبب إنهاء ذاك الشخص المكالمة آمنة بخبث :- في ايه ياخيتي قلقتيني عشق :- بيقول ان ماما ف المستشفي انا لازم اروح لها فورا رأيكم ??رب يا عظيم لا تبتلنا نسألك عافيتك هي أوسع لنا اجعلنا أرضى الناس بقضاءك وقدرك وأسعد الناس بلطفك وعافيتك وحبك وأنسك ورضاك اجعلنا محل كرامتك وحنانك وبرك وامتنانك اشملنا بسترك اغمرنا بنور من فيض صنائع عطاياك ??? دمتم بخير
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD