الفصل الرابع

701 Words
الفصل الرابع قاصرات في العصر الحديث / بقلمي هدير ممدوح/ بسم الله الرحمن الرحيم وبعد مرور ساعة وصل البارودي الي منزل عبدالرزاق عبد الرزاق اهلا يابارودي بيه اتفضل البارودي عروستي جهزت ياعب رزاق (عبدالرزاق ) عبدالرزاق ايوة عشر دقايق بس اندهلها واجي ع طول البارودي ماشي اديني مستني دخل عبد الرزاق الي غرفة اميرة عبدالرزاق كويس انك سمعتي الكلام وجهزتي روحك اميرة لا رد.. حنان خلاص ياعبدالرزاق ضاق بيك الحال عشان تبيع بتك بالطريقة دي عبدالرزاق البت نهايتها الجواز وماليهاش غير بيت جوزها ويلا يابت انتي اكدة الراجل مستني برة وامسكها من يدها وسحبها خلفه البارودي اهلا اهلا بعروستي القمر من اليوم ورايح انتي هتعيش ف بيتي كيف الاميرات انتي الكل ف الكل يلا بينا عشان الحريم مستنينك ف المندرة يزفولك شوي اميرة لا رد ..... البارودي وه انخرستي ياك ولا اييه اميرة لا رد .. البارودي ماشي كلامنا ف بيتنا ياعروسة وسحبها معه الي سيارته وبعد مرور بعض الوقت وصلا البارودي الي منزله سعدية شرفتي ياعروسة يلا الحريم مستنينك جوة عايزين يشوفوا مين مرت ( زوجة )كبيرهم سعدية وهي تلوي فمها وه ياعروسة معترديش عليا ليه البارودي خديها دلوجتي( دلوقتي ) الحريم يسلموا عليها ومتعوجيش ذهبت اميرة مع سعدية الي الداخل حيث تتواجد تلك النساء يزفون للعروس وبعد قليل اخذتها سعدية لفوق البارودي تعالي ياعروسة دي تبقي اوضتنا اي عحبتك اميرة لا رد.... البارودي بصوت حاد انا اكتر حاجة اكرها اللي ميردش عليا ف متعمليش اكدة يابت الناس عشان ماتشوفيش الوش تاني فاهمة اميرة ﻻ رد.... اااااااه البارودي القلم دة هيفكرك كل مرة ترديش عليا تاني فاهمة يابت. قالها بصوت حاد فااااااهمة اميرة ببكاء ايوة ايوة فاهمة يلا بقي ياعروسة من الليلة دي هتبقي حرم البارودي بيه ******************************* عند رشا وميار رشا مالك بس يابنتي ميار عندي إحساس ان في حاجة هتحصل رشا مفيش حاجة اكيد انتي احساسك غلط ميار برن ع بابا وبرضو مش بيرد رشا يابتي مفيش حاجة. ميار انا هروح انام شوية رشا ماشي وانا هقعد شوية وهبقي انام *************** في منزل عبدالرزاق حنان/ عبدالرزاق اتصل ع البارودي عايزة اطمن علي بتي عبدالرزاق / نامي ياولية الصباح رباح وبكرة اتحضري وكل زين وابقي روحي البتك حنان قلبك بقي جاسي جوي (قاسي اوي) ياعبدالرزاق عبدالرزاق بقولك ايه انا مش ناقص وجع دماغ انا هقوم انام ف الاوضة التانية حنان ببكاء استرها يارب قلبي مقبوض علي بتي **************** في منزل البارودي ********************** البارودي /ياسعدية ياسعدية انتي يامرا يابومة سعدية وه في اي ع هتنده في نص الليل ليه اكدة البارودي في مصيبة مصيبة سعدية وه نصيبة اي دي خير البارودي البت اللي فوق دي مش ناطقة خالص مش عارف مالها شكلها ماتت دي ولا اييه سعدية وهي تض*ب ع ص*رها يامري اوعي اكدة خاليني اشوفها ذهبت سعدية الي غرفة اميرة وقامت بتغطية جسدها العاري وجاءت بكوب من الماء وقامت بنثر القليل من المياة ع وجهها ولكنها لم تفوق البارودي اي ياولية مفقتش برضو سعدية مفيش نفس خالص البارودي دي ليلة طين انا هتصل بالدكتور مدكور يجي يشوفها وقام بالاتصال بذلك الطبيب وبعد قليل جاء ذاك الطبيب الذي يدعي مدكور ??? بعد الكشف الطبيب البقاء لله المدام جسمها مستحملش وتوفت لانها اتعرضت للا****ب بوحشيه دلوقتي انا هكتب التقرير ولازم يتسلم ...... ??? البارودي انت هتكتب بس اللي هقولك عليه فاهمني يامدكور مدكور بس .. .. البارودي بس اي عاد هتخلينا انفتحوا ف الدفاترالقديمة ولا ايه مدكور لا يابارودي بيه انا خدامك متقلقش هظبط كل حاجة وذهب مدكور ? حل الصباح سريعا وقد انتشر خبر موت العروس حتي وصل إلى منزل عبدالرزاق بتي ماتت اسمعت الناس هتقول ايه عبدالرزاق اصبري متنوحيش هروح اشوف الكلام دة حقيقي ولا ﻷ ذهب عبدالرزاق سريعا وجاء بعد قليل حنان قولي ياعبدالرزاق ريح قلبي طمني بتي بخير صح قولي مهتردش ليه عبدالرزاق الكلام اللي تقال صح بتنا ماتت خلاص حنان بنتي يعني ايه بنتي ماتت ليه ليه ازاي دة يعني مش هشوفها تاني خلاص بنتي ماتت مش هتقولي تاني ياماما ازاي دة ازاي ﻻ مستحيل مش هشوفها. تاني. يامرررري اااااه يقطعني يابتي يقطعني ياريتني كنت انا عبدالرزاق خلاص عاد مهما بكييتي وعملتي بتي مش هترجع تاني. حنان بتك دلوقتي بقت بتك بعد مابعتها وخدت حقها مليون طاب قولي المليون دول هتقدر ترجعلي بتي بيهم روح ياشيخ منك لله روح انا مش مسمحاك مش مسمحاك منك لله وسكتت فجأة بسبب اغماءها ??? طبعا مفيش تفاعل ع الرواية عشان كده محدش يزعل لما احذفها (رواية انا واختي العشق حذفتها ) رايكم اي اتمني انها تنال اعجابكم تفاعل بليززززززز
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD