الفصل الثاني

695 Words
الفصل الثاني وقفنا عند شخص.يوسف البارودي الغدار الخاين عايز تسبني وتمشي )نعم يوسف هو ابن البارودي ذلك الرجل لا الذي يخاف الله ) يوسف اي يعم حليك حليك اسيبك وامشي فين بس احمد وهو صديق يوسف البارودي ويشتغل معه في نفس المشفي يوسف انا صحيح هرجع الصعيد بس انت هتيجي هناك المستشفي دي ملك لينا وكمان مطلوب دكتور مخ واعصاب فانت هتيجي معايا احمد طاب والله انت عسل يويسف يعني انت موافق احمد طبعا ياصاحبي هو انا ليا مين غيرك بس امتي هنمشي يوسف بعد عشر ايام نظبط كدة ونمشي وفي منزل عائلة عبدالرزاق الربيعي تدخل سعدية وجوزها البارودي عبد الرزاق البارودي باشا يااهلا يااهلا نورت المكان البارودي منور باصحابه زين جدا انك لسة محافظ ع لغتك وبلدك ومش م**وف منها عبدالرزاق وه كيف يعني ات**ف من لغتي دي هي اصلي وشرف بلدي وهيبتي كمان لاياخوي عمري ماستعر من لغتي ابدا البارودي زين جوي انا عايز ادخل ف الموضوع دغوري واني مش بخاف من حد واصل عبدالرازق بقلق. طبعا ياخوي اتفضل البارودي احنا جايين انا وسعدية نطلب يد بتك الصغيرة اميرة عبدالرزاق وماله ياخوي دة شرف لينا بس بنتي اميرة مش صغيرة ع يوسف ولدك اشوي البارودي لا يوسف ولدي اييه انا جاي اطلبها ليا عبدالرزاق بس البارودي من غير ماتبسبس انا هستني ردك لبكرة وكمان هيبقي في مليون جنية كمهر لبتك وياريت اسمع خبر زين يلا ياسعدية خلينا نمشوا من اهنة ( هنا ) وذهبا سريعا حنان سمعت كلامهم شوفت هيقولوا ايه اتفو عليه راجل بينله اطقر الراجل دة عبدالرزاق انتي سمعتي قال ايه هيقول هيدينا مليون جنية شوفتي حنان وانت عايز تبيع بتك بمليون جنية ياك اتخوت انت حصلك ايه عبدالرزاق قولك ايه بتك هتتدوز الراجل دة يعني هتتدوزه مفيش كلام فهمتي انا هروح بكرة واقوله انكم موافقين ولا نستني بكرة ليه هروح دلوقتي في القاهرة عند ميار رشا حاسة اني دايخة ومصدعة جدا ميار يابنتي انا ليا كام يوم اقولك تعالي روحي للدكتور ودلوقتي يلا خالينا نروح رشا بس... ميار من غير بس انا لابسة وجاهزة يلا البسي انتي ونمشي رشا ماشي هلبس واطلع في بيت عبد الرزاق اميرة صح الكلام دة ياامي انا هتجوز الراجل اللي اكبر من ابويا دة حنان انا تعبت والله تعبت اميرة ياماما حرام والله حرام انا نفسي اكمل تعليمي ودة حلم بسيط انا مش بطلب مليون حرام كدة حنان يابنتي كان علي عيني بس اعمل ايه يعني اميرة طاب ليه ليه انا ماميار اهي كملت تعليمها لحد مابقت محامية انا ﻷ ليه يدخل عبدالرواق اخرسي مش عايز اسمع الكلام دة تاني وانتي هتتجوزي البارودي بيه بكرة يعني بكرة وامسمعش نفسك فاهمة اميرة ﻷ انا ههرب من هنا ومش هتجوز وانا هروح اتصل بميار دلوقتي وورواني مين اللي هيتج..... اااااااااااة عبدالرزاق القلم دة خاليكي فاكراه كل مااسمع صوتك هاتخدي عشرة زايه فاهمة وانتي ياوليه لمي بتك وربيها احسن ليها وليكي حنان قومي يابتي قومي خلينا ندخل لجوة اميرة ياماما اعملي حاجة ياماما الله يخاليكي حنان انا حاول اسرق تليفون منه لما ينام وهتصل باختك ويلا يابتي نامي دلوقتي وماتخفيش في ذاك الوقت وصلت ميار ورشا ع المستشفي دخلت ودالتهم الممرضة ع غرفة الطبيب الممرضة اتفضلي ادخلي دي اوضة الدكتور يوسف البارودي ميار شكرا ليكي دخلت ميار و رشا الي غرفة يوسف يوسف اتفضلي ياانسة بتشكي من ايه كان يحادث رشا ونظره معلق باتجاه ميار ميار حضرتك هي المريضة يوسف اه احم اه اتفضلي ياانسة قالت رشا له ما يتعبها وطلب منها تحليل انتظروا قليلا ثم ذهبا الي غرفته مرة ثانية ميار اتفضل حضرتك التحليل اللي طلبته يوسف تمام وقام بفتح الورقة يوسف عندك ياانسة أنيميا حادة وهكتبلك حقن اتفضلي دي الروشتة رشا شكرا يادكتور يوسف العفو ياانسة وخرجا من المشفي رشا ههههههههه ميار بتضحكي علي ايه يا زفتة رشا الدكتور ماكنش شايل عينه من عليكي من اول ما دخلنا ميار ليه يعني عادي يابنتي اما في نفسها مش عارفة اول ماشوفته وقلبي بيدق كدة ليه رشا ايه بتفكري ف ايه ميار ﻷ عادي ولا حاجة . ... تا**ي يلا نمشي وذهبا الي حيث وجهتهم ************ ف الليل انتظرت حنان زوجها لينام واخذت من جانبه التليفون وذهبت الي غرفة ابنتها الصغري اميرة اميرة اي ياماما جبتيه حنان ايوة يابتي خدي اهو رني ع اختك بسرعة يلا اميرة ماشي ياماما انتظرت اميرة قليلا حتي جاءها صوت اختها اميرة ميار انتي اسمعيني كويس ميار ايوة ياحبيبتي انا معاكي ولكن فجاءة ........... استوب رايكم ايه تفاعل الله يخليكم ??? دمتم بخير
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD