البارت 15
وصل جاسر الى نهاية السلم و لكنه صعق عندما وجد امه برفقة رجل بأنتظاره !
چوليان بسخرية:اهلا يا .. يا ابنى
نظر جاسر لها بأحتقار ثم جلس على الاريكة و اجلس بجانبه رغد
جاسر ببرود:خير عايزة ايه يا چوليان هانم
جلست چوليان بجانب مارك على الاريكة المقابلة لجاسر
چوليان:جيت عشان اشوف ابنى الاتجوز من ورايا
قهقه جاسر بأستفزاز
جاسر بسخرية:ابنك؟!!و من امتى بقا الكلام ده
چوليان بغيظ:من دلوقتى
نظر لها جاسر ببرود ثم نظر الى الرجل الذى يجلس بجانبها
جاسر ببرود:مين الاخ
چوليان بجدية:ده جوزى مارك
نظر لها جاسر بضيق ثم نظر لمارك وجده ينظر الى زوجته بأعجاب
جاسر بحدة:شيل عينك من على مراتى
فزعت رغد من نبرة صوته و تمسكت بذراعه بينما ابعد مارك عينه عن رغد بصعوبة فهى لا تقاوم و لكنه خائف من تهور جاسر
جاسر بضيق:نزلتى مصر ليه
چوليان بحنو مصتنع:جيت اقعد معاك يا حبيبى
زفر جاسر بضيق فهو يعلم انها تكذب و انها تريد امواله
جاسر ببرود:انا حطلع انا و مراتى بقا و البيت بيتك يا چوليان هانم
صعد جاسر بغرور و هو يحيط خصر رغد بتملك
.......................................................
عند ياسمين
كان ياسين يغط فى نوم عميق مما اغاظ ياسمين فأقتربت منه لتوقظه
ياسمين بدلع:اصحى بقا يا حبيبى يلا اصحى بقا
ظلت ياسمين توقظه و اخيرا استيقظ
ياسين بنعاس:ايه يا ياسمين عايزة ايه
ياسمين بطفولة:عايزة اروح الملاهى
ياسين بغيظ:يعنى انتى مصحيانى من النوم عشان كدة
نظرت له ياسمين ببرائة و هزت رأسها بمعنى اه
قهقه ياسين على شكلها ثم نهض و قبل جبينها ثم جلس بجانبها و احتضنها
ياسين بمزاح:متجوز طفلة يا ربى
ياسمين بغيظ:انا مش طفلة انا كبيرة
ضحك ياسين بقوة لأنه اغاظها
ياسين:خلاص قومى البسى طيب عشان نروح الملاهى يا ستى
قفزت ياسمين من فرحتها ثم جرت الى الدولاب
.......................................................
فى القصر
فى غرفة جاسر
اجلس جاسر رغد على الأريكة و نام على فخذها
اغمض جاسر عيناه ليسترخى قليلا
رغد بتوتر:مين الست دى
فتح جاسر عيناه و نظر فى عينيها ليراها تنظر له بحنان لكنها خائفة بعض الشئ
جاسر:امى
رغد:و مين المعاها
اسودت عين جاسر و هو يتذكر نظرات مارك لزوجته
جاسر بحدة:ملكيش دعوة بيه
انتفضت رغد برعب و اومأت برأسها بقوة و خوف
زفر جاسر الهواء فها هو يخيفها للمرة الألف
اعتدل جاسر فى جلسته و اخذ رغد فى احضانه
جاسر بهدوء:بصى يا رغد يا ريت متحتكيش بالراحل ده خالص انا مش عايز حد يشوف أو يسمع مراتى غيرى انا بس تمام يا حبيبتى
رغد بهمس:حاضر
قبل جاسر جبينها ثم ابتعد عنها و دخل الحمام ليستحم
.......................................................
فى الملاهى
كانت ياسمين تمسك بيد ياسين و تجرى بمرح و تصرخ
اوقفها ياسين و هو يلهث
ياسين وهو يلهث:ن*دى شوية بقا عشان الملاهى كلها اتف*جت علينا
ضحكت ياسمين ثم سحبته من يده نحو ارجوحة ما
ياسمين بطفولة:عايزة اركب دى
ياسين بسخرية:بقا ياسين اللى كل بيخاف منه يركب البتاعة دى
ياسمين بحب:يلا ونبى بقااا
ياسين بمرح:ماشى يا زنانة
.......................................................
فى اليوم التالى
فى القصر
كانت رغد تتمشى فى حديقة القصر و تشم الهواء النقى و تلعب فى الزهور و لكنها توقفت عندما سمعت صوت ما
مارك:رغد
نظرت له رغد بتوتر
مارك و هو يقترب منها:عاملة ايه
رغد بتوتر و هى ترجع للخلف:الحمد لله
كادت رغد ان تفقد توازنها و لكن امسكها مارك من مع**ها
رغد بغضب: لو سمحت متلمسنيش تانى
جرت رغد الى القصر بغضب
مارك بخبث:شكلك حتتعبينى معاكى
.......................................................
عند ياسمين
استيقظت ياسمين و هى تشعر بالالم و لم تجد ياسين بجانبها
ياسمين بتعب:ياسين
ياسين:انا فى المطبخ يا ياسمين تعالى
خرجت له ياسمين و عندما شمت رائحة الاكل جرت الى الحمام لتتقئ
جرى خلفها ياسين و ربت على ظهرها
ياسين:روحى البسى عشان نروح عند الدكتور
ذهبت ياسمين لتلبس
.......................................................
عند الدكتور
كان الدكتور يكشف على ياسمين
ياسين بقلق:مالها يا دكتور
الدكتور:المدام حامل
ياسين و ياسمين:حااامل ؟!؟
دمتم سالمين ?